Mitähän siellä on edessä?
Omassa 200 kompurassa hihnat näkyy siinä jäähyttimen ja moottorin välisessä tilassa.
Kompressorin hihnan vaihdoin alakautta,pohjamuovin joutuu käyttämään irti,ja pitempi hihna vaihtui yläkautta.
Ja hihnankiristäjän löysäämiseen tarviaa torx-hylsyn,en vaan just nyt muista kokoa.
kummallekkin löytyy kiristinrulla kun vähän katselet.Ne kiristimet semmosella akselilla minkä päässä se torx kanta on,siinä on myös 15 mm.kantanen mutteri,mutta siitä ei voi oikein hihnaa löysätä kun lähtee samalla auki kiertymään.
Ja siinä ei ollut mitään lukkomutteria tms. siinä sivussa. Eli sitä torxia veivaamalla lähtee rätit löystymään.
Kiitokset vielä, oli pakko kysyä ettei tule tuhottua mitään=)
Väykyssä oli huomattavasti helpompi tuo systeemi (220d).
Torx on 10 ja sillä ei väännetä koko karaa irti, vaan ainoastaan käännetään hihnapyörää piirun verran kiristimen jousikuormaa vastaan, jotta hihna löystyy. Takasin kiristyy, kun keräät työkalut pois konehuoneesta. Eli automaattinen, ei säätöjä. On maailman yksinkertaisin kiristinmekanismi.
Noista kompuran hihnoista vielä,ainakin se mitä Motonetti myy tähän malliin,olikin liian lyhyt 1330 mm.se käy Italian export W202 200 kompressoriin.
W203 kompressorin 1350 mm.pitkä hihna oli sopiva tähän CLK 200 malliin.