Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Terve! Elikkä suuttimentiiviste vuotaa vaikka olen vaihtanut tiivisteen.. Kun ei pitänyt senkään jälkeen niin vahdoin vielä suihkun ja tiivisteen niin vähän rauhottu supsuttaminen mutta nyt taas supsuttaa kovasti. Olisiko jollakin joku vinkki mikä auttaisi.. Kiiruskin olis kun pitäs maanantaina mennä viemään leimalle..
Havainnollistava paska video..
http://youtu.be/HSx_g_UuoME" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Kävin roplailemassa joutessani, vaihdon liekkirenkaan ja puhdistelin huolellisesti kaikki ja tulin siihen tulokseen että ei se liekkirengas vai mikä lie onkaan ei vuoda.
Vaan vuotaa tuosta pienestä reijästä kannessa(nuoli1) ..
Kun tuohon reikään työnsin meisselin jonka päässä oli rätti, niin supsuttaminen selvästi hiljeni ja rupesi tulemaan kuplia tuosta kannen ja tuon ihme holkin välistä vai mikä tuo on(nuoli2)? . Mikä virka tolla reijällä on? Onko mulla kansi halki tai jotain?
Havainnollistava paska video..
http://youtu.be/HSx_g_UuoME" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Kävin roplailemassa joutessani, vaihdon liekkirenkaan ja puhdistelin huolellisesti kaikki ja tulin siihen tulokseen että ei se liekkirengas vai mikä lie onkaan ei vuoda.
Vaan vuotaa tuosta pienestä reijästä kannessa(nuoli1) ..
Kun tuohon reikään työnsin meisselin jonka päässä oli rätti, niin supsuttaminen selvästi hiljeni ja rupesi tulemaan kuplia tuosta kannen ja tuon ihme holkin välistä vai mikä tuo on(nuoli2)? . Mikä virka tolla reijällä on? Onko mulla kansi halki tai jotain?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut J.lyly, La 14.07.2012 17:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Kalvasitko sen tuutimen pohjan jos et niin siinä se vika, että vuotaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Nyt en tajunnu tota kalvasitko kohtaa??arska10 kirjoitti:Kalvasitko sen tuutimen pohjan jos et niin siinä se vika, että vuotaa
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Eli siihen on tuökalu jolla tuo kannen pohja putsataan suoraksi. Jos on vuotanut niin sinne jää karstaa ja likaa ei uusi tiiviste pidä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Noniin nythän mää vasta hokasin.. mistä minä sellasen saan? voiko sitä suorittaa jollain koti konstilla?arska10 kirjoitti:Eli siihen on tuökalu jolla tuo kannen pohja putsataan suoraksi. Jos on vuotanut niin sinne jää karstaa ja likaa ei uusi tiiviste pidä
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
ei oiken kotikonstein voi tehdä vie johonkin paikalliseen diesel pajaan niin tekevät sen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Maksaakohan paljon ?arska10 kirjoitti:ei oiken kotikonstein voi tehdä vie johonkin paikalliseen diesel pajaan niin tekevät sen
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Ei maksa käy kysymässä mitä tulisi maksamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
arska10 kirjoitti:Ei maksa käy kysymässä mitä tulisi maksamaan
pittääpä käydä kyseleen.. Kiitos nopeasta avusta!
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Ei se vuoda suuttimen välistä vaan esikammion ja kannen välistä. Esikammio otetaan pois ja yleensä riittää kun sen kotona putsaa hyvin ja kiristää kunnolla kiinni. Jotkut on käyttäneet jopa jollain crc:llä laimennettua pakoputkenasennustahnaa tuossa, että saa sen tiiviiksi, mutta itsellä ei ole koskaan ollut tuollaista tarvetta. Esikammio on se osa joka jää kanten kun otat suuttimen pois ja se osa on sitten tiukassa. Kun se irroitetaan pitää hehkutulppa olla ensin irti...tarvitaan vetovasara, sopiva kierreliitososa jne. Haulla löytyy ehkä vielä kuviakin asiasta. Esikammion ja kannen väliin tulee se ohkanen "prikka", ja niitkin on saatavilla eri paksuuksia. Yleensä sitä ei tarvitse uusia vaikka ottaa auki.
Ei näissä mitään kalvaimia ole tähän saakka tarvittu, mutta voi sitäkin kysyä koneistamolta, jos esikammion vastinpintaan semmoinen on olemassa...
Ei näissä mitään kalvaimia ole tähän saakka tarvittu, mutta voi sitäkin kysyä koneistamolta, jos esikammion vastinpintaan semmoinen on olemassa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Jos itte päätät tehdä remontin niin ole tarkkana kun alat laittamaan esikammion kiristysrengasta paikoilleen. Lähtee sitten todella herkästi väärille jengoille. Muuaman kierroksen kun avaimella punaltaa kinnipäin ja hoksaa että väärille menee muuttuu homma 10x vaikeammaksi. Sen pitäisi mennä ihan sormivoimin jonkin matkaa.
Itte tein silleen että laitoin kiristysrenkaan tuohon erikoisavaimeen ja painoin sillä esikammiota kanteen kunnes rengas tavoitti jengat. Tällä avaimella pystyy kontrolloimaan sen että rengas menee kohtisuoraan vasten jenkoja. Saa tuon varmaan muutoinkin kiinni kun vaan pistää kärsivällisyyttä.
Korjasin tosta 2satkusta silleen (oli syöpyny kololle) et laitoin ohuen kumisen O-renkaan muistaakseni 1.6mm tuohon kamion hartiaa vasten. Päättelin et kammion yläpää ei niin hirveen kuumassa paikassa ole ja että kuminen O-rengas vois pitääkkin. Ja on pysyny tiiviinä reilun 200t km
Itte tein silleen että laitoin kiristysrenkaan tuohon erikoisavaimeen ja painoin sillä esikammiota kanteen kunnes rengas tavoitti jengat. Tällä avaimella pystyy kontrolloimaan sen että rengas menee kohtisuoraan vasten jenkoja. Saa tuon varmaan muutoinkin kiinni kun vaan pistää kärsivällisyyttä.
Korjasin tosta 2satkusta silleen (oli syöpyny kololle) et laitoin ohuen kumisen O-renkaan muistaakseni 1.6mm tuohon kamion hartiaa vasten. Päättelin et kammion yläpää ei niin hirveen kuumassa paikassa ole ja että kuminen O-rengas vois pitääkkin. Ja on pysyny tiiviinä reilun 200t km
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Tuo on niin totta, tuskanhiki valui ottalta kuin koitin saada renkaita kanteen, jonka kierteet oli päässyt hapettumaan (alumiini oksidoituu) monta kuukautta ja rengas ei meinannut löytää uraansa. Siinä kun sen runttaa väärälle kierteelle niin kansi on pilalla, pankki irtisanoo lainat, akka ottaa eron ja löytyy äpärälapsi jostakin kuusen juurelta.
Se kierre putsataan huolella, rätillä, paineilmalla ja ties millä ostoskanavan liinalla, että siellä ei ole mitään ylimääräistä väärälle uralle ohjaavaa kun sen sinne ohjaa.
Se kierre putsataan huolella, rätillä, paineilmalla ja ties millä ostoskanavan liinalla, että siellä ei ole mitään ylimääräistä väärälle uralle ohjaavaa kun sen sinne ohjaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, om601 vm:91
Tätä justiinsa tarkoitin tuolla kalvamisellaJari Ke kirjoitti:Jos itte päätät tehdä remontin niin ole tarkkana kun alat laittamaan esikammion kiristysrengasta paikoilleen. Lähtee sitten todella herkästi väärille jengoille. Muuaman kierroksen kun avaimella punaltaa kinnipäin ja hoksaa että väärille menee muuttuu homma 10x vaikeammaksi. Sen pitäisi mennä ihan sormivoimin jonkin matkaa.
Itte tein silleen että laitoin kiristysrenkaan tuohon erikoisavaimeen ja painoin sillä esikammiota kanteen kunnes rengas tavoitti jengat. Tällä avaimella pystyy kontrolloimaan sen että rengas menee kohtisuoraan vasten jenkoja. Saa tuon varmaan muutoinkin kiinni kun vaan pistää kärsivällisyyttä.
Korjasin tosta 2satkusta silleen (oli syöpyny kololle) et laitoin ohuen kumisen O-renkaan muistaakseni 1.6mm tuohon kamion hartiaa vasten. Päättelin et kammion yläpää ei niin hirveen kuumassa paikassa ole ja että kuminen O-rengas vois pitääkkin. Ja on pysyny tiiviinä reilun 200t km
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
kiitos vinkeistä! Ite kyllä aattelin rempan tehä.. jospa se onnistuu.. jos ei onnistu niin vahdetaan kansi kun on kerta ylimääräinen.. Pitäneekö ostaa avain tohon hommaan veholta vai sattusko jollain olemaan oulun lähistöllä lainaan tai myydä? Mitäkähän katastusmies tuumaa tosta supsutuksesta kun pittää maanantaina käyttää näytillä?
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Saathan ainakin lisä aikaa jos katastusajan sisällä näytät mutta koeta selittää myös että aikaa ei korjaamolle saa heti ja aika on jo.
taitaa olla katsurista ihan kiinni miten suhtautuu.
taitaa olla katsurista ihan kiinni miten suhtautuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Tänään taas itse noiden kammioiden kanssa ähräsin ja oli muuten tiukassa. Lopulta lähti mutteri auki kun hitsas kahteen kertaan vanhan suuttimen rungon mutteriin kiinni ja täryytti pitkään tehokkaalla pulttipyssyllä. Ensimmäisellä kerralla anto suuttimen runko periks kun täryytti niin siihen joutu hitsaamaan toisen. Tarkkaahan se on siinä hitsata ettei ala kansi sulaa.
Noissa 91 vuoden kammioissa on se hyvä puoli että ne avataan sillä tähtiavaimella jota on TODELLA paljon helpompi käyttää kuin omatekosia vanhanmallin avaimia. Itse sain vuotavan kammion tiiviiksi niin että siitä kammion "hartiasta" otettiin sorvilla kymmenys pois (on muuten niin hepposta ainetta se hartia että ei tarvinnu laittaa sorvia käyntiin vaan lastua lähti käsin pyörittämällä), putsattiin kammio kiiltävän puhtaaksi (se kartiokohta on kaikista tärkein), laitettiin vaseliinia siihen kartioon ja sitten 200Nm kiristys. Ja se kammion reikä ja varsinkin sen kartion vastinpinta pitää putsata huolella. Paras työkalu siihen on semmonen teräsharjapää pirraan joka mahtuu sinne reikään. Tulee muuten puhasta.
Suosittelen tuota sorvaamista niin se on sitten kanssa varmasti pitävä eikä tarvihe monesti käyttää auki. Eikä se kymmenyksen sorvaus sitä kammiota niin paljoa laske että se vielä mäntään ottais kiinni.
Huomaat varmaan itsekkin kun irrottelet mutta tuo reikä tuossa sun kuvassa mikä on 1 numerolla on sitä varten että se kammion lipare laitetaan siihen kohti ja painetaan kammio pohjaan. Näin se menee oikeaan asentoon. Laitan tuohon perään vielä pari kuvaa miten vaikeaa voi olla irrottaa vanhan mallin kammio kun se oikein alkaa vastustaa
Noissa 91 vuoden kammioissa on se hyvä puoli että ne avataan sillä tähtiavaimella jota on TODELLA paljon helpompi käyttää kuin omatekosia vanhanmallin avaimia. Itse sain vuotavan kammion tiiviiksi niin että siitä kammion "hartiasta" otettiin sorvilla kymmenys pois (on muuten niin hepposta ainetta se hartia että ei tarvinnu laittaa sorvia käyntiin vaan lastua lähti käsin pyörittämällä), putsattiin kammio kiiltävän puhtaaksi (se kartiokohta on kaikista tärkein), laitettiin vaseliinia siihen kartioon ja sitten 200Nm kiristys. Ja se kammion reikä ja varsinkin sen kartion vastinpinta pitää putsata huolella. Paras työkalu siihen on semmonen teräsharjapää pirraan joka mahtuu sinne reikään. Tulee muuten puhasta.
Suosittelen tuota sorvaamista niin se on sitten kanssa varmasti pitävä eikä tarvihe monesti käyttää auki. Eikä se kymmenyksen sorvaus sitä kammiota niin paljoa laske että se vielä mäntään ottais kiinni.
Huomaat varmaan itsekkin kun irrottelet mutta tuo reikä tuossa sun kuvassa mikä on 1 numerolla on sitä varten että se kammion lipare laitetaan siihen kohti ja painetaan kammio pohjaan. Näin se menee oikeaan asentoon. Laitan tuohon perään vielä pari kuvaa miten vaikeaa voi olla irrottaa vanhan mallin kammio kun se oikein alkaa vastustaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Toi linkin takana olevan kuvan saa näkyville kun kääntää sen 90 astetta jompaan kumpaan suuntaan.
Paksunnäköinen on toi kiristysrengas.
Ei paljon hitsailla nuita mitä mun vehkeissä on kiinni. Saman näköisiä on kuin veskolan kuvissa.
Paksunnäköinen on toi kiristysrengas.
Ei paljon hitsailla nuita mitä mun vehkeissä on kiinni. Saman näköisiä on kuin veskolan kuvissa.
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Ne on just niitä parempia avattavia mitä sulla on.Jari Ke kirjoitti:Toi linkin takana olevan kuvan saa näkyville kun kääntää sen 90 astetta jompaan kumpaan suuntaan.
Paksunnäköinen on toi kiristysrengas.
Ei paljon hitsailla nuita mitä mun vehkeissä on kiinni. Saman näköisiä on kuin veskolan kuvissa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
ootko kattonu ettei vuoda suuttimen ylivuoto letkun juuresta? alkuperäset letkut on ainakin niin haperia että hajoo kun kuset päin
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Oon kattonu ja vaihtanu koko suihkunkin ja letkut esikammion välistä vuotaa.. saakohan muuten tuota työkalua muualtaku veholta?killerimersu kirjoitti:ootko kattonu ettei vuoda suuttimen ylivuoto letkun juuresta? alkuperäset letkut on ainakin niin haperia että hajoo kun kuset päin
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
entäs käytätä korjaamolla jossa on toi työkalu niin saat jo avaimen hinnalla jo töitä tehtyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Jos ei perhana tollasta hommaa ite saa tehtyä niin sama rueta ajaan bussilla Ja onpahan seuraavaa kertaa varten tuo avain valmiina jos on tarvesta.atlas kirjoitti:entäs käytätä korjaamolla jossa on toi työkalu niin saat jo avaimen hinnalla jo töitä tehtyä.
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
KL-Varaosista!J.lyly kirjoitti:Oon kattonu ja vaihtanu koko suihkunkin ja letkut esikammion välistä vuotaa.. saakohan muuten tuota työkalua muualtaku veholta?killerimersu kirjoitti:ootko kattonu ettei vuoda suuttimen ylivuoto letkun juuresta? alkuperäset letkut on ainakin niin haperia että hajoo kun kuset päin
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Uskomatonta mutta mullakin näytti vuotavan pari sylinteriä vaikka on jystiinsa talvella koottu moottori uusilla prikoilla ja momenttiavaimella laitettu...kolmosen suuttimen kiristin, nelosen otin pois, herkistelin kammion kiristysrenkaan öljyllä huolellisesti, uitin siitä kolosta uutta ohutta öljyä kierteeseen. Veivasin pariin kertaan edes takaisin ja sitten vähän reilumpaan momenttiin. Vuoto loppui ainakin toistaiseksi siihen. Ei sitä oikein edes huomannut ennen kuin ruiskutti sinne sitä pesuainevettä ja katsoi mistä tulee kuplia. Kannattaa tarkistaa, vaikka ääniä ja supsutteluja ei kuuluisikaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Mulla alkoi oma W124 tekemään samaa, jossa on kunkkukone. Aivan samankuuloinen ääni kuin tuossa J.lylyn aloitusviestin videossa. Onnistuuko esikammion irroitaminen OM606 koneessa samalla avaimella kuin kapeakantisissa, vai pitääkö olla jokin eri avain? Ja eroaako OM606:sen esikammio mitenkään niin merkittävästi kapeakantisten kammiosta sen suhteen, että pitäisi toimia erilailla kuin tässä topicissa on kerrottu?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Onnistuu samall tavalla kuin vanhemmissa, hiukan isotöosempi vain. Voi olla että joutuu venakopan käyttämään irti että mahtuu, mikä on toisaalta suositeltavaa että saa putsattua kammion vastinpinnan.. Muista irroittaa hehkutulppa ennen esikammion irrootusta!
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Joo venakoppa täytyy ehottomasti ottaa irti, kuten myös imusarja. Aika hankalaa ottaa 5. pytyn hehkua irti ilman imusarjanirroittamista. Onko muuten suuttimien ympärillä olevien "suppiloiden" ja itse kannen välissä mitään tiivistettä? Ainakin suppiloiden päällä on ne isohkot o-renkaat.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Ei ole.Jupezki kirjoitti:Joo venakoppa täytyy ehottomasti ottaa irti, kuten myös imusarja. Aika hankalaa ottaa 5. pytyn hehkua irti ilman imusarjanirroittamista. Onko muuten suuttimien ympärillä olevien "suppiloiden" ja itse kannen välissä mitään tiivistettä? Ainakin suppiloiden päällä on ne isohkot o-renkaat.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Suuttimen tiiviste vuotaa, ei vuodakkaan? om601 vm:91
Suppiloiden alapuolellakin oli nähtävästi myöskin o-renkaat, samapa nuokin on nyt vaihtaa.
Miten puhtaaksi esikammio ja kammion vastinpinta täytyy saada, onko kuvien perusteella riittävän puhtaat? Tuolla ylempänä tuli ilmi, että esikammioiden ja kannen välissä pitäisi olla prikka. Alemmassa kuvassa olevan oranssin rinkulan kohdalla pitäisi ilmeisesti olla se prikka, mutta minulla niitä ei ole ollenkaan. Ei ole ainakaan tuossa kohtaa eikä ollut kiinni myöskään itse kammiossa. Onko ylemmässä kuvassa ympyröity vekki normaalia vai ei?
Paljonko on esikammion kiristysmomentti, 200nm? Ja paljonko itse suuttimen? Esikammiossa oli merkintä 606/04, tarkoittaako tämä että 606 koneen 4. pytyn esikammio? Kun tuo esikammio oli 5. pytyn paikalla, liekkö mitään merkitystä?
Sitten itse suuttimista, paljonko suuttimien avautumispaine pitäisi olla? Kun nyt kun kerran on purettu konetta sopivasti, niin ajattelin että sehän taitaisi olla melkein sama käyttää nyt kaikki suuttimet huollossa ja putsata kaikki esikammiot. Tulisi sitten kerralla hyvä. Varsinkin kun kone meinaa savuttaa hieman harmaata tyhjäkäynnillä sekä suuttimet näyttävät äkkiseltään kurkittuna hieman mehineiltä.
Konehan on tosiaan OM606 turbokone.
Miten puhtaaksi esikammio ja kammion vastinpinta täytyy saada, onko kuvien perusteella riittävän puhtaat? Tuolla ylempänä tuli ilmi, että esikammioiden ja kannen välissä pitäisi olla prikka. Alemmassa kuvassa olevan oranssin rinkulan kohdalla pitäisi ilmeisesti olla se prikka, mutta minulla niitä ei ole ollenkaan. Ei ole ainakaan tuossa kohtaa eikä ollut kiinni myöskään itse kammiossa. Onko ylemmässä kuvassa ympyröity vekki normaalia vai ei?
Paljonko on esikammion kiristysmomentti, 200nm? Ja paljonko itse suuttimen? Esikammiossa oli merkintä 606/04, tarkoittaako tämä että 606 koneen 4. pytyn esikammio? Kun tuo esikammio oli 5. pytyn paikalla, liekkö mitään merkitystä?
Sitten itse suuttimista, paljonko suuttimien avautumispaine pitäisi olla? Kun nyt kun kerran on purettu konetta sopivasti, niin ajattelin että sehän taitaisi olla melkein sama käyttää nyt kaikki suuttimet huollossa ja putsata kaikki esikammiot. Tulisi sitten kerralla hyvä. Varsinkin kun kone meinaa savuttaa hieman harmaata tyhjäkäynnillä sekä suuttimet näyttävät äkkiseltään kurkittuna hieman mehineiltä.
Konehan on tosiaan OM606 turbokone.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89