W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ollimi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.06.2010 10:20

W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja ollimi »

Ohjaustehostimen pumpun vaihto e200 cdi vm.03, tarvitaanko erityistaitoja/työkaluja liekö kellään tietoa/kokemusta toimenpiteestä? Omallani menty n. 434000km ja ohjaus jäykistyi niin ettei uskalla ajaa ennen pumpun vaihtoa, nesteet kuplii vanhassa pumpussa. Merkkiliikkeessä kuulemma n.2h työ.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Töihin vain. Ei ole rakettitiedettä...
Tosin saattaa olla "öljyistä".

Kun sitten alat täyttää järjestelmää, niin purkki täyteen... Höräytä moottoria ihan vain parin sekunnin ajan ja sammuta. Täytä sitten lisää ja taan pari sekuntia käyttöä.
Syy miksi vain hetken käyden on se, että kun alkaa vaahtoontua (pumppu hörppää ilmaa), niin kuplat kasvattavat tilavuutta ja vaahdottavat lisää... Et saa määrää oikeaksi.

Eli jos hiukkaakaan näyttää vaahtoontuvan, niin odota suosiolla 6...10min.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
ollimi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.06.2010 10:20

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja ollimi »

Kiitoksia tiedoista ! Täytynee ryhtyä vaihtamaan ennen kuin lomat loppuu ja into hiipuu! Mersuhan on auto jota vain huollletaan!!!
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja Noname »

Mikä mahtaa rikkoa pumpun jo noinkin matalilla kilometreillä ?

Itse vaihdoin öljyt ihan varmuuden vuoksi joku aika sitten kun ei maksanut montaakaan euroa. Ohjaustehostajan öljynvaihto ei taida kuulua normaali huolto-ohjelmaan. Käytetyt öljyt haisee yleensä enempi tai vähempi palaneelle.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mullekin nää tehostimien viat on jäänyt arvoitukseksi. Omani piti kovaa jänisrääkän tyyppistä ääntä (tehostus kylläkin toimi) jo tyhjäkäynnillä ja olin valmistautunut uuden pumpun hankintaan. Vaihdoin kuitenkin tehostajaan öljyt ja äänet hävisivät. Vieläkään mulle ei ole selvinnyt onko siellä säiliössä tai muualla jokin öljysuodatin joka tukkeutuessaan aiheuttaa ongelmia - tai mikä tuon äänen sitten sai aikaan. :?
W203CDI
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Itelläki E 320 CDI vm. 04 pittää ihimeellistä vikinää, joku nuista laitteista mitä tuo moniuraremmi pyörittää ja epäilen ohjaustehostimen pumppua. Mitä öljyä ootte laittanu tehostimeen ja onko sielä joku roppu mistä ölijyt lasketaan "pihalle" vai letkusta vaan :roll: ? Vois kokkeilla aluksi vaihtaa ölijyt vaan.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja hanta »

No ainakin W203:ssa vaihtuu irroittamalla sen paluuletkun öljysäiliöstä; etupyörät ilmaan ja rattia edes takaisin (kone sammuksissa), lisäten öljyä säiliöön sitä mukaa kun sitä tulee ulos. Vikinähän voi johtua muistakin laitteista, jos hihna tärisee niin sitten epäily kallistuu laturin vapaakytkimeen, mikäli sellainen autossa on.
W203CDI
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Sehän täsä tympiää on ku ei oo varma mistä se ääni lähtee, täytyy kokkeilla tuota öljynvaihtua eka.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vikinä voisi olla kiristimestä peräisin. Viallinen pumppu useimmiten hurisee kuuluvasti ja ääni muuttuu rattia käännellessä.
oulaistenliikenne.fi
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Nyt on vaihettu remmi ja kiristäjä, kitinä loppu. Ei hoksannu kokkeilla sillai että ois vaihtanu eka vaan kiristäjän niin ois selevinny kummasa se vika oli ku vanahan kiristäjän pyöräki tuntu aika lailla samanlaiselta ku uuen. Kiitoksia vinkeistä :thumbup: .
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kitinä ei tulekaan kiristimen pyörästä vaan kiristimen sisältä. Mukava että tuli noin helpolla kuntoon.
oulaistenliikenne.fi
ollimi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.06.2010 10:20

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja ollimi »

Noname kirjoitti:Mikä mahtaa rikkoa pumpun jo noinkin matalilla kilometreillä ?

Itse vaihdoin öljyt ihan varmuuden vuoksi joku aika sitten kun ei maksanut montaakaan euroa. Ohjaustehostajan öljynvaihto ei taida kuulua normaali huolto-ohjelmaan. Käytetyt öljyt haisee yleensä enempi tai vähempi palaneelle.
Empä tiedä syytä vikaan. Pumpun vaihto n.4 h:n työ näin aloittelijalta, tässä auttoi huomattavasti reilu moottorin pesu ennen työhön ryhtymistä löytyi kiinnityspultit vaivattomasti. Vika hävisi välittömästi uudella pumpulla Aqunorilta, entinen oli täysin samanlainen valmistusnumeroineen päivineen ja ZF:n tekemä. Tämä yksilö oli eka vuoden ammattikäytössä ollut jonka jälkeen yksityisillä. Ostaessa ajettu 264 000km ja nyt myydessä 434 000km. Ja nämä n.170000 km/ 5v maksoivatkin sitten 7284,07 euroa huoltojen ja korjausten osalta tähän yksilöön. Tällä summalla olisi saanut jonkun pikkurihvelin kaupasta ulos nurkka-ajoon. Nyt kruisaillaan bemun 320 d:llä ja sillä ainoalla luotettavalla amerikan ihmeellä Neonilla, saas nähdä huoltokuluja miten nämä automaatit kestää samoilla km määrillä. Näitäkin joutuu vieraalla sepittämään kun omat kyvyt ei riitä,eikä paljon intokaan taivasalla. Varallisuuden salliessa tiedän ainakin E mallin heikkouksista hieman, jos vaikka sattuisi vähän mennyt yksilö kohdalle.
grandi30
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 20.12.2015 21:37

Re: W211 ohjaustehostimen pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja grandi30 »

Mulla w211 200cdi n tehostajanpumppu leikkas kiinni. Ohjaus toimi normaalista kunnes noin 500m ennen korjaamoa hirtti kiinni. Jos öljy ois ollu loppu niin ei kai ohjauskaan ois toiminu. Nooh sai ajettua korjaamolle asti kun vaan väänsi vähä enemmän. Oli mennossa korjaamolle vikinän takia johon vissiin sit syy selvis.
Vastaa Viestiin