STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7751
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2019 19:11
Koita panna päivämäärä oikeaksi eli 22.01.2019
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 07.05.2014 20:31
ViestiLähetetty: La 26.01.2019 17:02
Tarvisin xentryn avaimen. joutasko joku auttaan? vai saako tähän enään?
LanId: 080002036D94
HW-ID: 44547DF8C4C9
AppID:252
Start date 2012-01-01
Finish date 2016-01-01

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 02.06.2005 11:11
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 29.01.2019 21:24
Hei,

Avaimet menneet vanhaksi ja tarvisin uudet DASiin ja Xentryyn. Löytyiskö täältä apua?

LanId: 0800D1664713
HW-ID: 48E045FA9F28
AppID:252
Start date 2016-01-01
Finish date TULEVAISUUDESSA

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 30.01.2019 16:42
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2019 16:53
MORO!
kyseessä 180c w202 -95 mersu.
SRS-valo syttyi yhtäkkiä, sekä töötti ei toimi. Missä tarkalleen on nämä penkin alla olevat liittimet? pitääkö ottaa penkit irti ja irroittaa kankaita? ja onko muita konsteja saada valo poijes?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1720
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2019 17:06
humppapumppa kirjoitti:MORO!
kyseessä 180c w202 -95 mersu.
SRS-valo syttyi yhtäkkiä, sekä töötti ei toimi. Missä tarkalleen on nämä penkin alla olevat liittimet? pitääkö ottaa penkit irti ja irroittaa kankaita? ja onko muita konsteja saada valo poijes?


Jos molemmat tuli samaan aikaan niin vika tuskin on penkin alla olevassa liitimessä.
minkä kyllä pitäis näkyä kun penkin alle katsoo
Mökkillä
'

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9632
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2019 19:31
No nyt taas pantataan tietoa. :D Tosin ei tässä tainnut STAR ohjelmisto/laiteongelmasta ihan kysekään olla. :roll:

Ei tosiaa taida töötin johdot kulkea penkin alta mutta googlaa clock spring ongelmia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1720
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2019 20:07
DBFI kirjoitti:No nyt taas pantataan tietoa. :D Tosin ei tässä tainnut STAR ohjelmisto/laiteongelmasta ihan kysekään olla. :roll:

Ei tosiaa taida töötin johdot kulkea penkin alta mutta googlaa clock spring ongelmia.


Hyvä että joku muisti osan nimen :)
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2228
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2019 21:09
humppapumppa kirjoitti:MORO!
kyseessä 180c w202 -95 mersu.
SRS-valo syttyi yhtäkkiä, sekä töötti ei toimi. Missä tarkalleen on nämä penkin alla olevat liittimet? pitääkö ottaa penkit irti ja irroittaa kankaita? ja onko muita konsteja saada valo poijes?


Ei oikein tosiaankaan ole star laitteisto tai ohjelma-ongelma.

Mutta tosiaankin ota ratti pois ja katsele spiraali ja airbagipuolta. 95 mallissa ei ole kääntökulma-anturia koska autossa on korkeintaan asr. Testeriin asia liittyy toki - testerillä näkee irroittamatta olisiko spiraalissa tai bagissa vikaavikaa. Toisaalta vika korjaantuu vain irroittamalla ja osan vaihtamalla...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 10.07.2012 19:47
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2019 22:49
Voisko joku laittaa avaimia. Menneet vanhaksi ja xentry sanoo ku käynnistää että internal error 2.75. Versio 01/2011

Xentry
HW-ID 5428940ED0E0 App-ID 252

Das
Lan ID 0800019637F1

Wis
Lan ID 0800019637F1
S210 320CDI -00
S210 270CDI -00
S202 220D -98 ex
W124 250D -90 ex
W124 200D -90 ex
W124 200D -91 ex
W124 230E -86
W115 220E -71

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9632
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 31.01.2019 16:22
CrazyKing kirjoitti:Voisko joku laittaa avaimia. Menneet vanhaksi ja xentry sanoo ku käynnistää että internal error 2.75. Versio 01/2011



Xentrylle tuskin riittää uudet avaimet kun tulee tuo 2.75 virheilmoitus. Ei kyllä kokeilusta huonommaksikaan mene.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 10.07.2012 19:47
ViestiLähetetty: To 31.01.2019 19:53
DBFI kirjoitti:
CrazyKing kirjoitti:Voisko joku laittaa avaimia. Menneet vanhaksi ja xentry sanoo ku käynnistää että internal error 2.75. Versio 01/2011



Xentrylle tuskin riittää uudet avaimet kun tulee tuo 2.75 virheilmoitus. Ei kyllä kokeilusta huonommaksikaan mene.


Sain korjattua tuan virhe ilmoituksen eilen mutta avaimia olisin vailla vielä. Virhe ilmoitus tuli siitä kun xentry oli päättänyt poistaa jonku time properties tiedoston omasta asennus sijainnistaan.
S210 320CDI -00
S210 270CDI -00
S202 220D -98 ex
W124 250D -90 ex
W124 200D -90 ex
W124 200D -91 ex
W124 230E -86
W115 220E -71

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 20.05.2014 20:05
ViestiLähetetty: Pe 01.02.2019 09:14
Tere.

Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.

Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.

Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.

Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.

Ja Kiitoksi jo etukäteen
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7751
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: Pe 01.02.2019 11:39
Tuossa ohjeet com portin vaihtoon https://www.google.com/search?q=change+ ... e&ie=UTF-8
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9632
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Pe 01.02.2019 12:36
pesati kirjoitti:Tere.

Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.

Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.

Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.

Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.

Ja Kiitoksi jo etukäteen


Olisi outoa jos softan asetukset hiljalleen muuttuisi niin että välillä toimii ja välillä ei. COM-portin voi asetuksista muuttaa COM1:ksi mutta melkein poikkeuksetta COM2 on käytössä. Kai puhut virtuaalikoneen näkemästä COM-portista eikä emokoneen portista.

Ihan varmasti koneelta löytyy caesar itsetesti, pitäisi vaan tietää mikä softaversio mutta veikkaisin että Star utilities'in alta löytyy.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 20.05.2014 20:05
ViestiLähetetty: Pe 01.02.2019 20:09
DBFI kirjoitti:
pesati kirjoitti:Tere.

Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.

Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.

Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.

Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.

Ja Kiitoksi jo etukäteen


Olisi outoa jos softan asetukset hiljalleen muuttuisi niin että välillä toimii ja välillä ei. COM-portin voi asetuksista muuttaa COM1:ksi mutta melkein poikkeuksetta COM2 on käytössä. Kai puhut virtuaalikoneen näkemästä COM-portista eikä emokoneen portista.

Ihan varmasti koneelta löytyy caesar itsetesti, pitäisi vaan tietää mikä softaversio mutta veikkaisin että Star utilities'in alta löytyy.



Kiitoksia, vikahan oli juuri tuo COM portti, ekas vaihtaa COM1 portti COM2 portiksi, sitten sama virtuaali koneesta, johan rokkasi..
Vielä kun joku neuvoisi, kuinka teen -03 sprintteriin testin käyntiin lähdöstä. Käynnistyy erittäin heikosti kun lämmitetty Eberillä , muuteen käynnistyy hyvin. Ja vika ilmeni viime vuonna, mutta ihan -03 asti tehas asenteinen Eber. Ja DAShan
03/2011

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 20.05.2014 20:05
ViestiLähetetty: Su 03.02.2019 09:04
pesati kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
pesati kirjoitti:Tere.

Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.

Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.

Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.

Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.

Ja Kiitoksi jo etukäteen


Olisi outoa jos softan asetukset hiljalleen muuttuisi niin että välillä toimii ja välillä ei. COM-portin voi asetuksista muuttaa COM1:ksi mutta melkein poikkeuksetta COM2 on käytössä. Kai puhut virtuaalikoneen näkemästä COM-portista eikä emokoneen portista.

Ihan varmasti koneelta löytyy caesar itsetesti, pitäisi vaan tietää mikä softaversio mutta veikkaisin että Star utilities'in alta löytyy.



Kiitoksia, vikahan oli juuri tuo COM portti, ekas vaihtaa COM1 portti COM2 portiksi, sitten sama virtuaali koneesta, johan rokkasi..
Vielä kun joku neuvoisi, kuinka teen -03 sprintteriin testin käyntiin lähdöstä. Käynnistyy erittäin heikosti kun lämmitetty Eberillä , muuteen käynnistyy hyvin. Ja vika ilmeni viime vuonna, mutta ihan -03 asti tehas asenteinen Eber. Ja DAShan
03/2011


Jasso. Eilenhän ei enää toiminut. Mutta taas tänään toin sisälle, ja alkoi toimimaan kun vaihdoin com portin ykköseksi ja kokeilin ei mitään ja vaihdoin takaisin kakkoseksi niin johan toimi. Toiseksi aattelin että ny sisällä lämpösessä ja virta olut päällä parikymmentä minuuttia, oisko lämpötilalla vaikutusta asiaan?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16
ViestiLähetetty: Su 03.02.2019 21:54
Voisiko joku laskea vediamon 05.00.05 avaimen
871CA-72AF6-31B3C-474D4

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.06.2017 20:12
ViestiLähetetty: La 09.02.2019 12:31
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Kun yritän päivittää firmwaren käyttäen lan kaapelia ja samaan aikaan olen yhteydessä autoon, niin kone ei tunnista sd connectia, että sielä olisi koko lan kaapelia asennettu kiinni tietokoneeseen. Yritän päivittää firmwarea CSR ongelman johdosta (stari ei löydä auton tietoja) voiko sdconnectissa olla joku sisäinen ongelma?

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9632
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 09.02.2019 14:53
KromiJesse98 kirjoitti:Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Kun yritän päivittää firmwaren käyttäen lan kaapelia ja samaan aikaan olen yhteydessä autoon, niin kone ei tunnista sd connectia, että sielä olisi koko lan kaapelia asennettu kiinni tietokoneeseen. Yritän päivittää firmwarea CSR ongelman johdosta (stari ei löydä auton tietoja) voiko sdconnectissa olla joku sisäinen ongelma?


Vähän selkokielisempi kuvaus tilanteesta voisi olla paikallaan yksinkertaista lukijaa ajatellen. Tarkoitatko että se LAN-yhteys ei toimi ollenkaan missään tilanteessa vai tarkoitatko että juuri firmispäivityksen yhteydessä yhteys katoaa?

Pitäisi yrittää selvittää onko vika muksissa vai läppärissä, kumpikin mahdollista tähänastisten tietojen valossa.

Mikäs diagnoosiohjelmien versio käytössä, mitkä softat muksissa? Miten olet konffannut LAN-yhteyden läppäriltä?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.06.2017 20:12
ViestiLähetetty: Su 10.02.2019 14:07
LAN-yhteyden IP on määritetty niinkuin pitäisikin ja kaikki muut on niinkuin ennenkin (kunnossa). mutta missään vaiheessa LAN-yhteys ei toimi edes tietokone ei näytä, että kaapeli olisi asennettu. C4:llä 2016 viimeisin päivitys asennettu.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9632
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Su 10.02.2019 18:50
KromiJesse98 kirjoitti:LAN-yhteyden IP on määritetty niinkuin pitäisikin ja kaikki muut on niinkuin ennenkin (kunnossa). mutta missään vaiheessa LAN-yhteys ei toimi edes tietokone ei näytä, että kaapeli olisi asennettu. C4:llä 2016 viimeisin päivitys asennettu.


Läppärin LAN-portin toiminnan olet varmaan testannut joten eihän tuossa muuta mahdollisuutta jää kuin testerin LAN-portti rikki. Näitä tuntuu aika paljon nyt olevan vaikkakin vähemmän jollain 2016 aikoihin valmistetuilla mukseilla.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.06.2017 20:12
ViestiLähetetty: Su 10.02.2019 22:44
Onko korjaus neuvoa. mitä sielä voi olla rikki ja mistä saa osia?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.06.2017 20:12
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 19:39
Noniin, nyt sain LAN kaapelin toimimaan mutta silti tulee CSR koodi ja ei saa myöskään auton tietoja luettua. Firmware päivitystä on neuvottu että pitäisi tehdä. stari ei löytänyt vanhoja softwaren tiedostoja, joten niitä ei voinut päivittääkkään. pattereita mulla ei sdconnectissa vielä ollut, vaikka niin on neuvottu. Onnistuuko jos laitan patterit sisään? vai onko jokin muu vikana?

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9632
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 21:04
Pattereilla se helposti hajoaa lopullisesti, sopivat akut sinne voi laittaa mutta ei ne ohjelmatiedostot akkujen asennuksella ilmaannu jos nyt ovat hukassa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.06.2017 20:12
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 10:09
Okei. No 1. Mistä siihen saa akut 2. Mistä saan ne tiedostot ilmaantumaan?
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05
ViestiLähetetty: To 14.02.2019 11:38
A) Miten turvavyön ärsyttävä merkkiääni koodataan pois Starilla? Homma tyssäsi siihen, kun ohjelma olisi halunnut ottaa online yhteyden maahantuojaan tms. Miten tämän asian saa kierrettyä?

B) Mistä valikosta löytyy ajovalokatkaisimen/-automatiikan konfit ja miten kaikki ajovalot saa valittua sammuksiin katkaisimen 0-asennossa, mutta kuitenkin niin, että kaikki muut katkaisimen asennot toimivat kuten ennenkin?

Nim. merk. Ihan pihalla :crazy:

ML300CDI 2011
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4255
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 14.02.2019 13:05
Vanhemmissa malleissa se vyöpiippin sai developer-puolelta. Mitä sitä pois otat, laita solki kii, ei se siellä persiin alla se hihna tunnu. Tai hanki irtosolki.

Eikö möllissä ole mittariston valikossa lighting- alla Constant<->Manual optiota, vai onko päivävalomagiikka poistattanut sen...?
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05
ViestiLähetetty: To 14.02.2019 17:59
MiHe kirjoitti:Vanhemmissa malleissa se vyöpiippin sai developer-puolelta. Mitä sitä pois otat, laita solki kii, ei se siellä persiin alla se hihna tunnu. Tai hanki irtosolki.

Eikö möllissä ole mittariston valikossa lighting- alla Constant<->Manual optiota, vai onko päivävalomagiikka poistattanut sen...?

Kiitos neuvoista, pitää zoomailla lisää :think:
Vöitä käytetään mahdollisuuksien mukaan aina, mutta ajoittain autoa ajaa / mukana kulkee henkilö, joka ei voi sairauden vuoksi käyttää turvavyötä :|
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05
ViestiLähetetty: Pe 15.02.2019 21:40
Valot sai kuntoon ohjainlaitesovitusten kautta siten, että ensimmäiseen muistiin valitsi manuaalisen säädön ja kahteen seuraavaan käsisäädön.

Mitä/mistä/miten/mikä developer-valikko :?: Mistä sellainen löytyy :roll:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 19.09.2013 16:06
Paikkakunta: Valkeakoski
ViestiLähetetty: Su 17.02.2019 14:46
On päässyt 2013.7 STARista vanhenemaan avaimet ja toisen kärryn (w204) debug mahdollisuudet jäissä. DASiin löysin jonkun generaattorin ja toimi, mutta olisko näihin muihin kellään apuja?
EPC: WIS/ASRA:
LAN-ID: 22E5134DF0E3

Xentry:
HW-ID: 42337C7042D8
AppID: 252

Start date 2013-1-1

Mielellään reilusti lisäaikaa, kiitos.
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Nozki, perämurikka ja 29 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi