STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.09.2005 12:52
Paikkakunta: Pori
ViestiLähetetty: Ke 10.10.2012 19:50
Nämä nyt ei varsinaisesti ole ongelmia vaan enemmänkin pohdiskelua. Eli tuollaisella halpis-kiina-starilla on nyt tullut muutama viikko leikittyä, mutta seuraaviin kysymyksiin en ole riittävän yksiselitteistä vastausta Internetin ihmeellisestä maailmasta löytänyt.

SCN-koodauksesta (Software Calibration Number?):
  • Käsittääkseni tämä vaatii tietoja, jotka saa ainoastaan virallisia reittejä pitkin Mercedes-Benziltä (joskin tämäkin on varmaan kierretty, mutta oletetaan tässä tapauksessa, että tietoja ei saada hankittua)
  • Onko tämä pakollinen toimenpide?
  • Jos ei ole pakollinen, niin onko sen ohittamisesta jotain haittaa?
  • Otetaan esimerkiksi vaikkapa CDI-yksikön päivitys: WIS:n ohjeiden mukaan ensin suoritetaan päivitys jonka jälkeen tehdään SCN-koodaus. Voiko päivitys epäonnistua, jos SCN-koodausta ei suorita? Onko siis mahdollista jäädä tilaan, jossa ei pääse eteenpäin (SCN-koodaus ei mahdollista) eikä taaksepäin (uusi ohjelmisto ei toimi ennen SCN-koodausta/vanhaa ohjelmistoa ei voida palauttaa)?
    • Testailin tätä simulaattorilla, mutta homma tökkäsi siihen, ettei ohjelma tunnistanut simulaation antamia ohjelmistoversioita ja siten ei suorittanut päivitystä.

Ohjelmistonpäivityksestä (Control Unit Programming):
  • Joidenkin ohjainyksiköiden tapauksissa DAS ohjeistaa varmistamaan, että akussa on riittävästi virtaa, kun taas eräiden ohjainyksiköiden ohjeistuksissa vaatimalla vaaditaan akkulaturin kytkemistä. Eli, jos auton oma akku on uusi/täysin kunnossa niin onko akkulaturin kytkeminen tarpeellinen toimenpide vai onko se todellakin syytä laittaa kiinni?
  • Löytyykö WIS:stä/muualta dokumenttia, jossa kerrotaan tietyn auton/moottorin/jne. ohjainyksiköiden uusimmat versionumerot, vai tarvitseeko uudemman version olemassaolo tarkistaa DAS:n/Xentry Flashin kautta? Runkonumeroon perustuvia ohjelmistopäivitys-dokumentteja WIS:llä olen löytänyt, mutta niissäkin puhutaan vain DAS:n versiosta eikä itse ohjainyksikön ohjelmistoversiosta.

P.S.
Pari "pikkuvikaa" tuolla löytyi mutta niistä lisää jossain muussa topicissa.


Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 17:29
Tuli virheilmoitus kesken pikatestin. Virhe (1.1)-1.501.9320. Diagnoosi-multiplexerin perusasetus ei onnistunut. bla bla.. blaa..

Tämän jälkeen ohje:
"Pikatestiä ei voitu suorittaa, koska virtapiiriä 15 ei tunnistettu." Multiplexeri oli seuraavassa vaiheessa ehjä.

Mikä aiheuttaa tuon? Pitkälle se kyllä meni pikatestissä ja sai valtaosan laitteista siihen listaksi läpi käytyä. Yksittäin ohjainlaitteille pääsee kyllä sisälle. No kaikkia ei joudettu kokeilemaan.

Kyseisessä autossa on sellanen vika että se purkaa akkua (n.3 A). Lisälämmitin oli jättänyt vikaoodin KLA ohjainlaitteelle ja tuota siinä epäiltiinkin.. Muistaako joku mistä sai aseteltua Starilla lisälämmittimen parametrit? Muistan nähneeni jossain mutta nyt en löytänyt. KLA alla developer valikossa ei päässyt jyvälle Saksan kielestä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10452
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 18:12
simppa80 kirjoitti:Tuli virheilmoitus kesken pikatestin. Virhe (1.1)-1.501.9320. Diagnoosi-multiplexerin perusasetus ei onnistunut. bla bla.. blaa..

Tämän jälkeen ohje:
"Pikatestiä ei voitu suorittaa, koska virtapiiriä 15 ei tunnistettu." Multiplexeri oli seuraavassa vaiheessa ehjä.


Mikä automalli testauksessa?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 938
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 19:05
DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Tuli virheilmoitus kesken pikatestin. Virhe (1.1)-1.501.9320. Diagnoosi-multiplexerin perusasetus ei onnistunut. bla bla.. blaa..

Tämän jälkeen ohje:
"Pikatestiä ei voitu suorittaa, koska virtapiiriä 15 ei tunnistettu." Multiplexeri oli seuraavassa vaiheessa ehjä.


Mikä automalli testauksessa?

Omalla testerillä muutaman kerran tullut tuo vikailmoitus lähinnä ensimmäisten w211 koristen kanssa, samoin pikatestiä tehdessä.
Enpä ole jaksanu miettiä syytä kumminkin kaikkiin ohjainlaitteisiin päässyt kiinni.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC työn alla..
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 19:31
SCN koodaus:
Tässä tulee kommentteja omasta kokemuksesta.
En oikein tiedä, mitä SCN koodauksella saa henkilöautoissa irti. Uskon että sellanen vaativampi varusteiden lisäys (missä kajotaan myös rautaan), vaatii SCN koodauksen. Henkilöautojen kohdalta ei paljoa (kai) tällä irti saa...

Mutta:
Jos puhutaan kuorma-autoista. Teholuokan nostaminen, Ad Bluen käytöstä poistaminen (mielestäni tuikitärkeitä ominaisuuksia), vaativat vaan pelkän näppäilyn Starilla ja SCN koodauksen. SCN koodeja on helppo ostaa, muttei ne pitkkään ole valideja.
Itse olen ostanut Latviasta noita SCN koodeja. Olen löytänyt hyvän "yhteistyökumppanin"
Maksaa murto-osan vs. lastutus ja on muuten huomattavasti toimivampi.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10452
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 19:42
Junnu kirjoitti:SCN koodaus:
Tässä tulee kommentteja omasta kokemuksesta.
En oikein tiedä, mitä SCN koodauksella saa henkilöautoissa irti. Uskon että sellanen vaativampi varusteiden lisäys (missä kajotaan myös rautaan), vaatii SCN koodauksen. Henkilöautojen kohdalta ei paljoa (kai) tällä irti saa...

Mutta:
Jos puhutaan kuorma-autoista. Teholuokan nostaminen, Ad Bluen käytöstä poistaminen (mielestäni tuikitärkeitä ominaisuuksia), vaativat vaan pelkän näppäilyn Starilla ja SCN koodauksen. SCN koodeja on helppo ostaa, muttei ne pitkkään ole valideja.
Itse olen ostanut Latviasta noita SCN koodeja. Olen löytänyt hyvän "yhteistyökumppanin"
Maksaa murto-osan vs. lastutus ja on muuten huomattavasti toimivampi.


SCN-koodaus on vain automatisoitu versiokoodaus ja nykyisin usein ainoa koodausmahdollisuus. Ei sillä tarvitse saada mitään irti autosta vaan esim. ohjainlaitteen vaihdon tai ohjelmoinnin jälkeen palautetaan versiokoodaus kyseiselle autolle oikeaan muotoon.

AdBlue-koodauksia en tunne mutta kuorma-autoillehan tehon nostot tehdään EOL-koodin avaamilla valikoilla ja sen EOL-koodin kyselyn taas saa kokonaan poistettua.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 20:36
joskami kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Tuli virheilmoitus kesken pikatestin. Virhe (1.1)-1.501.9320. Diagnoosi-multiplexerin perusasetus ei onnistunut. bla bla.. blaa..

Tämän jälkeen ohje:
"Pikatestiä ei voitu suorittaa, koska virtapiiriä 15 ei tunnistettu." Multiplexeri oli seuraavassa vaiheessa ehjä.


Mikä automalli testauksessa?

Omalla testerillä muutaman kerran tullut tuo vikailmoitus lähinnä ensimmäisten w211 koristen kanssa, samoin pikatestiä tehdessä.
Enpä ole jaksanu miettiä syytä kumminkin kaikkiin ohjainlaitteisiin päässyt kiinni.


W211 -05 tais olla. Ei tehnyt tuota samlle autolle aikaisemmin. Sehän tuossa jäännää onkin. Mikä on W211 se virtapiiri 15?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10452
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 21:00
simppa80 kirjoitti:Mikä on W211 se virtapiiri 15?


Selviää pikaisella vilkaisulla melkeinpä mihin tahansa WIS:in kytkentäkaavioon.

Ei taida tuossa 211:ssä olla fyysisenä signaalina OBD-liittimessä? Joka tapauksessa tulee CAN-viestillä CGW:lle ja sieltä testeri sen saa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 11.10.2012 21:06
DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Mikä on W211 se virtapiiri 15?


Selviää pikaisella vilkaisulla melkeinpä mihin tahansa WIS:in kytkentäkaavioon.

Ei taida tuossa 211:ssä olla fyysisenä signaalina OBD-liittimessä? Joka tapauksessa tulee CAN-viestillä CGW:lle ja sieltä testeri sen saa.


Ei ymmärrä miks se tuosta valitti? :geek: Jotain se siitä virtalukon asennostakin kyseli. Piti olla 2 asennossa tai jotain ja olihan se.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.09.2005 12:52
Paikkakunta: Pori
ViestiLähetetty: Pe 12.10.2012 19:24
simppa80 kirjoitti:Tuli virheilmoitus kesken pikatestin. Virhe (1.1)-1.501.9320. Diagnoosi-multiplexerin perusasetus ei onnistunut. bla bla.. blaa..

Tämän jälkeen ohje:
"Pikatestiä ei voitu suorittaa, koska virtapiiriä 15 ei tunnistettu." Multiplexeri oli seuraavassa vaiheessa ehjä.


Mulla teki muistaakseni tuota samaa erään todella hitaan koneen kanssa parisen kertaa, mutta toisella yrityksellä pikatesti toimikin jo ongelmitta. Koneen vaihdon jälkeen tuo on uusinut ehkä kerran tai kaksi ihan random toiminnossa. Nuo tosin voivat johtua käyttämästäni virtuaalikone & USB-to-Serial-adapteri kombosta (liikaa viivettä, väärä kuun asento/vaihe tai jotain vastaavaa).

DBFI kirjoitti:
Junnu kirjoitti:SCN koodaus:
Tässä tulee kommentteja omasta kokemuksesta.
En oikein tiedä, mitä SCN koodauksella saa henkilöautoissa irti. Uskon että sellanen vaativampi varusteiden lisäys (missä kajotaan myös rautaan), vaatii SCN koodauksen. Henkilöautojen kohdalta ei paljoa (kai) tällä irti saa...

Mutta:
Jos puhutaan kuorma-autoista. Teholuokan nostaminen, Ad Bluen käytöstä poistaminen (mielestäni tuikitärkeitä ominaisuuksia), vaativat vaan pelkän näppäilyn Starilla ja SCN koodauksen. SCN koodeja on helppo ostaa, muttei ne pitkkään ole valideja.
Itse olen ostanut Latviasta noita SCN koodeja. Olen löytänyt hyvän "yhteistyökumppanin"
Maksaa murto-osan vs. lastutus ja on muuten huomattavasti toimivampi.


SCN-koodaus on vain automatisoitu versiokoodaus ja nykyisin usein ainoa koodausmahdollisuus. Ei sillä tarvitse saada mitään irti autosta vaan esim. ohjainlaitteen vaihdon tai ohjelmoinnin jälkeen palautetaan versiokoodaus kyseiselle autolle oikeaan muotoon.

AdBlue-koodauksia en tunne mutta kuorma-autoillehan tehon nostot tehdään EOL-koodin avaamilla valikoilla ja sen EOL-koodin kyselyn taas saa kokonaan poistettua.


Kiitoksia, näillä saa jo mukavasti lisää avainsanoja internetin selailuun. Ihan mielenkiinnosta, mikäli haluat kertoa, niin mikäs tuollaisen SCN-koodin hintaluokka on?

Saakos DAS:sta muuten päivämäärän tarkistusta pois käytöstä? Omassa 09/2011 versiossa on pieni ärsyttävyys se, kun Xentryn käynnistäminen vaatii päivämäärän ~2012 vuodelta ja taas DAS 2011 vuodelta. Unohtuu vain tuo koneen kellonajan säätö keskimäärin joka kerta. Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin tarvinnee tehdä skripti, joka muuttaa päiväyksen, käynnistää DAS:n ja lopulta asettaa alkuperäisen päivämäärän takaisin.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10452
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Pe 12.10.2012 19:50
Pekka S. kirjoitti:Saakos DAS:sta muuten päivämäärän tarkistusta pois käytöstä? Omassa 09/2011 versiossa on pieni ärsyttävyys se, kun Xentryn käynnistäminen vaatii päivämäärän ~2012 vuodelta ja taas DAS 2011 vuodelta. Unohtuu vain tuo koneen kellonajan säätö keskimäärin joka kerta. Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin tarvinnee tehdä skripti, joka muuttaa päiväyksen, käynnistää DAS:n ja lopulta asettaa alkuperäisen päivämäärän takaisin.


Oliko tämä softapaketti siis multiplexerin mukana tullut setti? Ei se noin saa olla konffattu, Xentry kaatuu kun sen käynnistää riittävästi kelloja taaksepäin siirrettynä ja joskus se kellojen vaihto kuitenkin unohtuu väärään asentoon (toki sen saa elvytettyä). Kuulostaa siltä että DAS:ista on jäänyt yksi fixi tekemättä, molempien kuuluu toimia oikealla päiväyksellä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 12.10.2012 20:43
Pekka S. kirjoitti:Saakos DAS:sta muuten päivämäärän tarkistusta pois käytöstä? Omassa 09/2011 versiossa on pieni ärsyttävyys se, kun Xentryn käynnistäminen vaatii päivämäärän ~2012 vuodelta ja taas DAS 2011 vuodelta. Unohtuu vain tuo koneen kellonajan säätö keskimäärin joka kerta. Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin tarvinnee tehdä skripti, joka muuttaa päiväyksen, käynnistää DAS:n ja lopulta asettaa alkuperäisen päivämäärän takaisin.


Eti netistä DAS tai Xentry timeout fix..

https://www.google.fi/search?q=das+time ... 80&bih=859
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10452
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Pe 12.10.2012 21:37
simppa80 kirjoitti:
Eti netistä DAS tai Xentry timeout fix..


Xentryhän ei tuossa kaipaa mitään fixiä, DAS oli se joka ei käynnistynyt oikealla päiväyksellä.

Ihan turha työkalu tuo google, sivutolkulla myynti-ilmoituksia ja vastaavia. Varmaan tarkoituksella laittaa nuo ensimmäisille sivuille ettei se ilmainen vaihtoehto löytyisi liian helpolla.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.09.2005 12:52
Paikkakunta: Pori
ViestiLähetetty: Pe 12.10.2012 21:39
simppa80 kirjoitti:
Pekka S. kirjoitti:Saakos DAS:sta muuten päivämäärän tarkistusta pois käytöstä? Omassa 09/2011 versiossa on pieni ärsyttävyys se, kun Xentryn käynnistäminen vaatii päivämäärän ~2012 vuodelta ja taas DAS 2011 vuodelta. Unohtuu vain tuo koneen kellonajan säätö keskimäärin joka kerta. Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin tarvinnee tehdä skripti, joka muuttaa päiväyksen, käynnistää DAS:n ja lopulta asettaa alkuperäisen päivämäärän takaisin.


Eti netistä DAS tai Xentry timeout fix..

https://www.google.fi/search?q=das+time ... 80&bih=859


Aah, kiitoksia vinkistä. Tuo korjaus löytyikin samasta skdrasher.rar -paketista, joka on tässäkin viestiketjussa mainittu aiemmin. Oletin, että tuo timeout tarkoittaa jotain aivan muuta termiä.
Nyt siis toimii ilman valituksia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2012 20:54
simppa80 kirjoitti:Tuli virheilmoitus kesken pikatestin. Virhe (1.1)-1.501.9320. Diagnoosi-multiplexerin perusasetus ei onnistunut. bla bla.. blaa..

Tämän jälkeen ohje:
"Pikatestiä ei voitu suorittaa, koska virtapiiriä 15 ei tunnistettu." Multiplexeri oli seuraavassa vaiheessa ehjä.

Mikä aiheuttaa tuon? Pitkälle se kyllä meni pikatestissä ja sai valtaosan laitteista siihen listaksi läpi käytyä. Yksittäin ohjainlaitteille pääsee kyllä sisälle. No kaikkia ei joudettu kokeilemaan.

Kyseisessä autossa on sellanen vika että se purkaa akkua (n.3 A). Lisälämmitin oli jättänyt vikaoodin KLA ohjainlaitteelle ja tuota siinä epäiltiinkin.. Muistaako joku mistä sai aseteltua Starilla lisälämmittimen parametrit? Muistan nähneeni jossain mutta nyt en löytänyt. KLA alla developer valikossa ei päässyt jyvälle Saksan kielestä..


Eilen teki tämän myös -03 W203:ssa. Onko lie softasa joku tiltisä? Onko kelään tiedossa tuohon erro fixiä vai mitä tuolle osais tehdä? En tiedä voisko olla akkujännite osa syyllinen kun noissa molemmmiissa ollut matala jännite, toiselle tehtiin kyllä yritys niin että auto oli käynnissä. Tiedä näistä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10452
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2012 21:38
simppa80 kirjoitti:
Eilen teki tämän myös -03 W203:ssa. Onko lie softasa joku tiltisä? Onko kelään tiedossa tuohon erro fixiä vai mitä tuolle osais tehdä? En tiedä voisko olla akkujännite osa syyllinen kun noissa molemmissa ollut matala jännite, toiselle tehtiin kyllä yritys niin että auto oli käynnissä. Tiedä näistä..


Voisko kuitenkin olla joku rautaongelma? Läppärin sarjaportista alkaen, kaapeleissa kontaktiongelmaa, muksissa kylmäjuotos... :?:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 20.10.2012 10:07
DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
Eilen teki tämän myös -03 W203:ssa. Onko lie softasa joku tiltisä? Onko kelään tiedossa tuohon erro fixiä vai mitä tuolle osais tehdä? En tiedä voisko olla akkujännite osa syyllinen kun noissa molemmissa ollut matala jännite, toiselle tehtiin kyllä yritys niin että auto oli käynnissä. Tiedä näistä..


Voisko kuitenkin olla joku rautaongelma? Läppärin sarjaportista alkaen, kaapeleissa kontaktiongelmaa, muksissa kylmäjuotos... :?:


Pitää vielä testailla. Toimi ainakin 2009/11 ohjelmistolla omassa autossani moiteettomasti.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi
ViestiLähetetty: La 20.10.2012 19:10
Pekka S. kirjoitti:Kiitoksia, näillä saa jo mukavasti lisää avainsanoja internetin selailuun. Ihan mielenkiinnosta, mikäli haluat kertoa, niin mikäs tuollaisen SCN-koodin hintaluokka on?


Sori että vastaus kesti. En ole foorumin ääressä oikein ollut.
Periaatteessa, omasta kokemuksesta huomattua ja opittua... SCN koodi maksaa maksimissan 50 €inaria.
Kaksi ekaa sain ilmaiseksi, sen jälkeen olen maksanut 50 €inaria per kappale. ja ja... kaksi niitä olen osatnut (50 euron hintaan). Oiko se keskihinta 25 egeä per kappale sitten.

Tee siitä sitten oma matemaattinen malli :D
Kohtuuhintaisia (ainakin mun mielestä) ne on.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39
ViestiLähetetty: To 25.10.2012 11:21
Oiskos kukaan tietäjä jaksanut tehdä ohjeet for dummies, että saisi tuon ilmapumpun pois käytöstä. Ilmeisesti se onnistuu sillä Xentry mikä lie hommalla, tai näin ainakin kuulin. Itsellä kun ei ole enää koko pumppua ja välillä se sitten valittaa erroria siitä. Tuollaisen Star kloonin saisin lainaan, mutta itse en siihen ole paljon perehtynyt.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39
ViestiLähetetty: Pe 26.10.2012 16:49
^Ei ilmeisesti kukaan ole tehnyt moista operaatiota..?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 26.10.2012 17:09
simppa80 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
Eilen teki tämän myös -03 W203:ssa. Onko lie softasa joku tiltisä? Onko kelään tiedossa tuohon erro fixiä vai mitä tuolle osais tehdä? En tiedä voisko olla akkujännite osa syyllinen kun noissa molemmissa ollut matala jännite, toiselle tehtiin kyllä yritys niin että auto oli käynnissä. Tiedä näistä..


Voisko kuitenkin olla joku rautaongelma? Läppärin sarjaportista alkaen, kaapeleissa kontaktiongelmaa, muksissa kylmäjuotos... :?:


Pitää vielä testailla. Toimi ainakin 2009/11 ohjelmistolla omassa autossani moiteettomasti.


Juu kyllä tuo omassani toimii ihan normaalisti. Mikä lie..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 12:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 08:23
Heips
Saisikohan täältä apua? Minulla on star 05/2012 ja Dell D620. Xentry lähtee käyntiin niinkuin pitääkin. Sitten valitsen auton ja painan
diagnostics nappulaa, käsittääkseni Das käynnistyy silloin. Tulee HUOMAUTUKSIA osio. Alareynassa ESC, F1,F2,F6 ja F11 napit. Kun painan
F2 tulee ilmoitusCSD:n DLL:ää ei löydy Suomen kielellä. Ohjelma jää siihen. Csd.dll on kovolla. Virheeni varmaankin oli kun asensin Dell:iin ajureita.
W220 S320

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2992
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 08:39
Hanski-57 kirjoitti:Heips
Saisikohan täältä apua? Minulla on star 05/2012 ja Dell D620. Xentry lähtee käyntiin niinkuin pitääkin. Sitten valitsen auton ja painan
diagnostics nappulaa, käsittääkseni Das käynnistyy silloin. Tulee HUOMAUTUKSIA osio. Alareynassa ESC, F1,F2,F6 ja F11 napit. Kun painan
F2 tulee ilmoitusCSD:n DLL:ää ei löydy Suomen kielellä. Ohjelma jää siihen. Csd.dll on kovolla. Virheeni varmaankin oli kun asensin Dell:iin ajureita.


Toimiiko se jollakin muulla kielellä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7772
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 09:00
simppa80 kirjoitti:
Hanski-57 kirjoitti:Heips
Saisikohan täältä apua? Minulla on star 05/2012 ja Dell D620. Xentry lähtee käyntiin niinkuin pitääkin. Sitten valitsen auton ja painan
diagnostics nappulaa, käsittääkseni Das käynnistyy silloin. Tulee HUOMAUTUKSIA osio. Alareynassa ESC, F1,F2,F6 ja F11 napit. Kun painan
F2 tulee ilmoitusCSD:n DLL:ää ei löydy Suomen kielellä. Ohjelma jää siihen. Csd.dll on kovolla. Virheeni varmaankin oli kun asensin Dell:iin ajureita.


Toimiiko se jollakin muulla kielellä?


Onko tuo csd.dll hakemistossa f:\programme\das\bin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 12:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 10:26
Heips
Ei toimi Englannilakaan. On siellä hakemistossa, sehän se kummalista onkin.
W220 S320

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10452
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 11:14
Hanski-57 kirjoitti:Heips
Saisikohan täältä apua? Minulla on star 05/2012 ja Dell D620. Xentry lähtee käyntiin niinkuin pitääkin. Sitten valitsen auton ja painan
diagnostics nappulaa, käsittääkseni Das käynnistyy silloin. Tulee HUOMAUTUKSIA osio. Alareynassa ESC, F1,F2,F6 ja F11 napit. Kun painan
F2 tulee ilmoitusCSD:n DLL:ää ei löydy Suomen kielellä. Ohjelma jää siihen. Csd.dll on kovolla. Virheeni varmaankin oli kun asensin Dell:iin ajureita.


Ei luulisi Dell:in ajureiden asennuksen tuollaista tekevän mutta kai sinulla on backup muutoksia edeltävältä ajalta että voit aloittaa alusta?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 12:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 14:55
Heips
Eipä luulisi ajureiden tekevän noin. Eipä tietenkään backupia otettuna. En kerennyt käyttää laitetta autossa, siksipä en tiedä olisiko toiminut ilman ajureiden asennusta. Kun laitoin tietsikan tulille tuli ilmoituksia löydetyistä uusista laitteista. Niinpä asentelin ajurit niinkuin muihinkin tietsikoihini (ei koskaan mitään probleemaa). Myyjän kanssa postailtu edestakasin, hyvin ystävälliseen sävyyn. Sanoi että testaavat kaikki ennen kuin laittavat postiin. Voivat korjata ohjelman jos laitan kovon sinne. Menee tietekin joitakin viikkoja siksipä huutelen täältä apua.
W220 S320

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 14:02
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 15:04
Moisia ongelmia ei tuu kun ostaa valmiiksi asennetun paketin avaimet käteen periaatteella......toki itse ongelmien kanssa säästää euroja pois luettuna edestaas lähettelyt ja kun ei edelleenkään voi olla varma saako mitä takasin...pointtina tässä että mulle aika on rahaa.....joten tuon säästön minkä saa on vaikea rahassa mitata....millasia kuluja nyt on odotettavissa kun alat sitä lähetellä edes taas ?
Viimeksi muokannut SprinterW903 päivämäärä La 27.10.2012 20:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 12:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 27.10.2012 16:36
Heips
Ymmärrän pointtisi SprinterW903. Mutta kun olen tällänen harrastelija korjaaja niin minulle aika ei ole sillalailla rahaa.
Voisihan sitä ostaa oman korjaamon Mersulle ja palkata sinne asentajan mikä odottelisi kun vien auton sinne huoltoon niinkuin tuntuvat Saudeissa tekevän:)
W220 S320

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Ti 30.10.2012 18:48
Löytyykö STARIA keltään Kuopiosta?
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 20 vierailijaa







kl-varaosat.fi

PowerOn24.com

nettikasinot


Nettikasinot