Jäi mersu tienpäälle, ku rupes perästä kuuluun kilinää ja kolinaa. Auton alle möngittyä löysinkin vian, mutta en tiedä nyt mitä kyseiset osat ovat "oikealta" nimeltään, ku tarttis tilata Motonetistä uuret. Osaako joku valottaa tilannetta. Eli ONKO KUVASSA YLHÄÄLLÄ rättinivel etupää ja KUVASSA ALHAALLA kannatinlaakeri.. Halausin saada varmistuksen, ennenkuin lähden osia tilaamaan, että tulee oikeat.
ristikkonivel.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ongelma on siinä, että kun noita takapäänosia tilaa niin ei aina varmuudella osaa itse sanoa mikä on mikäkin.. Onko kova homma vaihtaa noi? Ilmeisesti kuvassa ylhäällä olevan rättinivelen voi vaihtaa ku napsii noin pultin irti ja tunkee uuden paikalleen. Mutta mitenkäs ton kannatinlaakerin kanssa? En oikein ole täysin ymmärtänyt tuota irroitusta ja miksi akselisto pitää merkata? Onko sillä mitään väliä missä asennossa sen laittaa takaisin, koska eihän poorit voi sattua kuin yhdellä tavalla vai mitä merkitystä tolla ristikkonivelen asennolla on?
rättinivela vaihtuu nätisti. ruuvia aiku ja kiinni. Kannatin laakerin ku ottaa niin kartaanissa on tuo iso mutteri niin se löysälle ja kartaani on kahdessa palassa ja saat veihdettua sen laakerin sinne. Kartaani kannattaa merkitä että mihinä asennos se on ollut booreilla sen saa sekasin, mutta jos menee väärin niin voi ruveta täristämään ajossa. Ikään kuin jää epätasapainoon.
Kun ostat Motonetista rättinivelen, tarkista, että pulttijako on sama ja että nivelen pakkauksessa lukee Lemförder. Sieltä saa myös niitä halvempia niveliä, joita ei saa edes pulttien holkkeja paikalleen, koska ovat niin krouvia tekoa. Lisäksi on sekä joustavaa että kiinteätä niveltä.
Onkos tietoa mikä on oikea pulttijako? Ajattelin ensin käydä ostaan osat ja sitten vasta irroittaa entisen eli pitäs aaha kertaalle oikea.. nooh, toivotaan toivotaa.. Ilmeisesti kannatinlaakeria ostaessa kannattaa myös ostaa noita suojakumia. Äkkiseltään katottuna ainakin tossa boorien päällä näytti olevan joku suojakumi mikä ei varmaan tule kannatinlaakeri paketissa mukana...hm...
Ai sekö lähtee tosta isosta pultista, joka on suojakumen etupuolella, toi laakeri vekeen...Jaahas, ei löydy kyl noin isoa kiintoavainta...Häätyy huomenna mennä Motonettiin ostaan osia, et pääse vaihteleen...Ja toivottavasti löytyy kerralla oikeat!!!
rönttämersu kirjoitti:Eli vielä tarttis apua tietäviltä, kun en todellakaan luoto noihin MOTONETIN myyjiin..Mitkähän osat nyt kyseisestä listasta tarvitsin:
Nuo tarviit mutta tuosta alemmasta vaan toinen riippuen onko sulla ASD-perä vai ei. Sen tietä siitä meneekö vetarien lähtöjen yläpuolella jarruputken tapanen putki toiselle puolelle ja ehkä helpommin siitä onko mittarissa ASD-valoa
rönttämersu kirjoitti:Eli vielä tarttis apua tietäviltä, kun en todellakaan luoto noihin MOTONETIN myyjiin..Mitkähän osat nyt kyseisestä listasta tarvitsin:
Nuo tarviit mutta tuosta alemmasta vaan toinen riippuen onko sulla ASD-perä vai ei. Sen tietä siitä meneekö vetarien lähtöjen yläpuolella jarruputken tapanen putki toiselle puolelle ja ehkä helpommin siitä onko mittarissa ASD-valoa
Siis eikös nuo ole takapään osia..Kyseinen kuva on etupäästä, siis heti vaihelaatikosta lähtevä ensimmäinen liitos...Siis enkös sillon tarvi etukuminivelen enkä suinkaan taka.. ??
rönttämersu kirjoitti:Siis eikös nuo ole takapään osia..Kyseinen kuva on etupäästä, siis heti vaihelaatikosta lähtevä ensimmäinen liitos...Siis enkös sillon tarvi etukuminivelen enkä suinkaan taka.. ??
On joo en kovin huolellisesti näköjään lukenu alotusviestiä
Nuo ne olis kaiken jären mukaan mutta se on totta että esim KL:ltä saa varmasti oikeat. Nuo on aina vähän arpomista.
Noi yllä olevat osat vaihdoin ja oli ihan pliisu homma.Ainoastaan ongelmee tuotti vähäinen työtila kun ei ollut nosturia.. Aikaa hommassa meni about 5 tuntia ja loppu ainakin turha jurina autosta..