Olen ikäväkseni lukenut, että näissä 1.8 kompressor koneissa on yksirivinen jakoketju, joka ei kestä loputtomiin, niinkuin yksiriviset ei ikinä. Onko porukalla minkälaisia kokemuksia, ovatko kaikki joutuneet vaihtamaan jakoketjun esim ennen 200 tkm? Jossain suosittelivat jopa että kannattaisi vaihtaa 60 tkm välein. Sama ostaa jo jakohihnalla oleva auto siinä tapauksessa
Uusi auto pitäisi jossain vaiheessa hankkia, mutta nyt tuntuu että ainut vaihtoehto on jokin isompi CDI. M111 kompressori taas kuluttaa yli puoli litraa enemmän bensaa matkassa, mikä ei houkuta näillä bensan hinnoilla.
Niillä huollon hinnoilla kuittaat sen puolen litran kulutus eron kevyesti.Onhan sitä kiristäjää kuulemma paranneltu vähän mutta riski on aina olemassa.
Luitko ne jutut täältä forumilta?Ettei tule toistoa...no kummiskin hakuun -m271-
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Vaikea tapaus ja sen ketjun vaihto hilppeineen kaiketi käyttäjien suosituksesta kannattaa vaihtaa alla100tkm.
Mites jenkki forum...jos kieli taipuu helposti tai kääntäjän käyttö.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jenkkifoorumeilta kans lueskelin. Niinhän tuo tuntuu olevan, että eipä tuohon m271:seen kannata koskea ellei satu olemaan rahamiehiä. MBWorld Wikissä W204 korilla edelleen yleisenä ongelmana venynyt jakoketju, eli eipä sitä oo saatu paremmaksi uusissakaan.
Mitä noi koneet nyt voisi maksaa saksassa rahteineen.....1500-2500e niin en ottaisi riskiä jos vielä uusii vaikka vaihtokone.
M111 on kyllä järkivalinta jos kompuraa haluat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
kraatteri kirjoitti:Olen ikäväkseni lukenut, että näissä 1.8 kompressor koneissa on yksirivinen jakoketju, joka ei kestä loputtomiin, niinkuin yksiriviset ei ikinä. Onko porukalla minkälaisia kokemuksia, ovatko kaikki joutuneet vaihtamaan jakoketjun esim ennen 200 tkm? Jossain suosittelivat jopa että kannattaisi vaihtaa 60 tkm välein. Sama ostaa jo jakohihnalla oleva auto siinä tapauksessa
Uusi auto pitäisi jossain vaiheessa hankkia, mutta nyt tuntuu että ainut vaihtoehto on jokin isompi CDI. M111 kompressori taas kuluttaa yli puoli litraa enemmän bensaa matkassa, mikä ei houkuta näillä bensan hinnoilla.
Sen ketjun venymät voi myös tarkistaa. Moottoritekniikka tunteva osaa pyöräyttää nokka-akselien ajoitusmerkit kohdakkoin ja verrata niitä kampiakselin merkkeihin. Jos venymää on, niin kampiakseli kulkee edellä. Ketjun venymiseen ei ole mitään ohjesääntöä. Asia riippuu suuresti siitä miten jouheesti moottori on pyörinyt. Paljon käynnistelyjä ja tempoilevaa ajoa ja ehkä sytytyskatkojakin, niin tällaisessa työympäristössä ketju on altis nykäyksille ja on lyhytikäisempi kuin tasaisemmassa käytössä pyörivä ketju.
Haulla löytyi tälläinen ketju. Eli onko tosiaan näin, että toi jakopää on noin lyhytikäinen? Ittellä on 230 kompura vuosimallia 2005 ja siihen oli tehty jakopää uusiksi mersun liikkeessä. Tänään aamulla kun käynnistin auton, kuului muutaman sekuntin sellain ikään kuin rallatus konehuoneesta. Lämpöisenä koneesta ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä. Keskiviikkona auto on menossa pajalle tutkittavaksi. Pitääköhän tässä varautua jo toiseen jakopäähuoltoon?
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
atlas kirjoitti:
M111 on kyllä järkivalinta jos kompuraa haluat.
Voin omasta kokemuksesta vahvistaa M111 huolettomuuden. Nyt on takana noin 12 000km öljynvaihdosta (5W-30) ja
moottoriöljy edelleen ylärajalla vaikka matkaan mahtuu useampi tuhat kilometriä matka-ajoa jolloin kone on käynyt varmuudella normaalilämpöisenä pitkiä aikoja.
Aluksi kompressorin ääneen tottumattomana luulin koneesta jonkun hihnapyörän olevan loppu mutta nyt remmiahtimen rauhoittava vihellys 2000rpm tuntumassa kuulostaa hyvältä.
Mulla on 05 mallinen m271 ja 150 tuhatta ajettu johon hultokirjan mukaan tehty vain perushuoltoja saksassa
viimeisin 130 tuhannessa ja nyt näillä lukemilla suomen vehossa eikä tietääkseni nokkaketjua vaihdettu milloinkaan
eli olisiko tämän pitänyt hajota jo 70 tuhatta kilometriä sitten vai hajooko tämä heti huomenna vai räjähtääkö näitä
vain amerikassa vai tunteeko joku oikeesti jonkun jolla olisi vahinko käynyt.
Itse ajellut 127 tkm. Ainakaan vielä ei merkkejä ketjusta. Hovikorjaaja, jolla kokemusta mersujen huollosta toisessa polvessa ei myöskään muistanut yhtään tapausta rikkoutuneesta ketjusta. Ketjun vaihtoja muutamia.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco