w211automaatti vaihteisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JARTSA67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 13.09.2012 18:58
Paikkakunta: HKI

w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JARTSA67 »

Täällä on vähän joka lähtöön laatikko ongelmia mutta ei samaa mitä minulla on. Elikkä auto on 220 cdi vm.05 aj.342th. ja laatikko oireilee siten että vaihtaa venyttäen (välillä) ja kun laittaa kaasun pohjaa niin tuntuis vaihtavan suht normaalisti mutta pinta kaasulla oireilee. Vaihdoin jo johdin levyn sekä turbiinin solennoidiventtiilin sekä venttiilikoneistoon tuli uudet alumiini holkit joku (korjaus sarja) epäiltiin että paineet vuotaisi sieltä ohi mutta ei auttanut ja venytystä on edelleen joka vaihteella. Testeri näyttää että kaikki olisi kunnossa ja luistoa ei ole. Nyt alkaa pikku hiljaa usko meitiltä loppua että löytyiskö täältä viisaampaa kaveria joka noita laatikoita korjailee??
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Pane yv:tä nimimerkki cdi203 hänhän on korjaillut noita 7g laatikkoja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JARTSA67 kirjoitti:Täällä on vähän joka lähtöön laatikko ongelmia mutta ei samaa mitä minulla on. Elikkä auto on 220 cdi vm.05 aj.342th. ja laatikko oireilee siten että vaihtaa venyttäen (välillä) ja kun laittaa kaasun pohjaa niin tuntuis vaihtavan suht normaalisti mutta pinta kaasulla oireilee. Vaihdoin jo johdin levyn sekä turbiinin solennoidiventtiilin sekä venttiilikoneistoon tuli uudet alumiini holkit joku (korjaus sarja) epäiltiin että paineet vuotaisi sieltä ohi mutta ei auttanut ja venytystä on edelleen joka vaihteella. Testeri näyttää että kaikki olisi kunnossa ja luistoa ei ole. Nyt alkaa pikku hiljaa usko meitiltä loppua että löytyiskö täältä viisaampaa kaveria joka noita laatikoita korjailee??
Venyttää vaihtoa millä lailla, ikään kuin tyhjää ennen seuraavan vaihteen kytkeytymistä, kierrokset nousee, vai miten venyttä
toden näköinen syy on että paineet sekoilee siellä
Teitkö ventili koneistolle muuta kuin ne holkit(mikä sekin on hyvä alku)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JARTSA67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 13.09.2012 18:58
Paikkakunta: HKI

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JARTSA67 »

En tehnyt paitsi sen turbiinin solennoidin ja ei nouse kierrokset vaan vaihtaa venyttäen/luistaen ja tuntuu kuin vaihde menisi puoliksi päälle lopuksi tavallaan potkaisee kun pykälä on kunnolla päällä. Öljyä ei värjää että en uskois pakkojen luistavan se ei vaan kytke vaihdetta kerralla päälle ihan kun paineet vuotais jostain ohi.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Oiskohan pieni kynsi kulunut overlap venttiilien "yläkuolokohtaan"... Pidättelee venttiiliä, kunnes vapautuu?
Auki ja kurkata sisälle sen sisälle paljastaisi, mutta ennen sitä voisi kokeilla lisäaineita, jotka rauhottavat venttiilien jumppamista.
Esim. hyväksi todettu Resurs 70ml, josta on omakohtaisesti hyviä kokemuksia ja vastaavat muut tuotteet: RVS ohjeen mukaan tai X1-R...
Sen jälkeen sekalaista ajoa noin 800km ja arvioit tilanteen uudelleen.

Tietysti *:lla oikein tehty adaptointi saattaa tehdä ihmeitä :thumbup:
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
JARTSA67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 13.09.2012 18:58
Paikkakunta: HKI

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JARTSA67 »

overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Division »

Eikös tuossa vuosimallissa pitäisi olla vielä 5-vaihteinen laatikko...?

Ajeletko yleensä W vai S -vaihdekaaviolla? Kummalla valinnalla se venytys tuntuu vai tuntuuko molemmilla. Tietynlainen venytys kevyellä kaasulla on 5-vaihteisessa ihan normaalia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Division kirjoitti:Eikös tuossa vuosimallissa pitäisi olla vielä 5-vaihteinen laatikko...?

Ajeletko yleensä W vai S -vaihdekaaviolla? Kummalla valinnalla se venytys tuntuu vai tuntuuko molemmilla. Tietynlainen venytys kevyellä kaasulla on 5-vaihteisessa ihan normaalia.
Jep oletetavasti 722.699 (tosin jutussa misään mainittu mutta ainakin oireista päätelen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Noname »

Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.

Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.

Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä 8)
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
JARTSA67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 13.09.2012 18:58
Paikkakunta: HKI

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JARTSA67 »

Jep! unohtui toi laatikon tyyppi eli 722699 ja s asennolla ajeltu koko ajan. Pitää kokeilla tuota viimeistä vinkkiä..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Noname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.

Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.

Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä 8)
Jos ei mitään osia/öljyä vaihtunut samalla niin... Valitetavasti
7/10autosta pallautuu pikkuhiljaa ennallen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

JARTSA67 kirjoitti:overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Joo se holkki auttaa vaan modulointipaineen ohivuotoon.
Se kynsi muodostuu siihen venttiiliin, joka on sen holkki paketin takana siellä syvemmällä. Ja vielä sen luistin paksummassa päässä (tuntee pikkusormella, jos mahtuu... muuten puhdistettu HY ja katsoa suurennuslasilla).
Se on niitä herkimpiä "jumppauspaikkoja" siinä HY:ssä, koska sen luistin liikkeen tekee todella pieni paine-ero (eli ei suurta voimaa). ja tuloksena on juuri vaihteen vaihdon ylimenon ongelmat. Suurella kaasulla kun painaa menemään. niin Overlapilla on myös suuri kytkentäpaine, jolloin se "muljahtaa" suuremmalla voimalla toiseen asentoon. Pienellä kaasupolkimella paineet on pieniä (ja samalla myös ohivuodot) ja jumppaamine on todennäköisempää.
Monet muut venttiilit toimivat suuremmilla paineilla, jollon niiden jumppaaminen ei ole niin herkkää "kynnen" kokoon verrattuna.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jvk210cdi kirjoitti:
JARTSA67 kirjoitti:overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Joo se holkki auttaa vaan modulointipaineen ohivuotoon.
Se kynsi muodostuu siihen venttiiliin, joka on sen holkki paketin takana siellä syvemmällä. Ja vielä sen luistin paksummassa päässä (tuntee pikkusormella, jos mahtuu... muuten puhdistettu HY ja katsoa suurennuslasilla).
Se on niitä herkimpiä "jumppauspaikkoja" siinä HY:ssä, koska sen luistin liikkeen tekee todella pieni paine-ero (eli ei suurta voimaa). ja tuloksena on juuri vaihteen vaihdon ylimenon ongelmat. Suurella kaasulla kun painaa menemään. niin Overlapilla on myös suuri kytkentäpaine, jolloin se "muljahtaa" suuremmalla voimalla toiseen asentoon. Pienellä kaasupolkimella paineet on pieniä (ja samalla myös ohivuodot) ja jumppaamine on todennäköisempää.
Monet muut venttiilit toimivat suuremmilla paineilla, jollon niiden jumppaaminen ei ole niin herkkää "kynnen" kokoon verrattuna.
Tähän on ratkisu tulossa ;) (ensi viikolla jos ehtii koeilemaan johonkin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

CDI203 kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:
JARTSA67 kirjoitti:overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Joo se holkki auttaa vaan modulointipaineen ohivuotoon.
Se kynsi muodostuu siihen venttiiliin, joka on sen holkki paketin takana siellä syvemmällä. Ja vielä sen luistin paksummassa päässä (tuntee pikkusormella, jos mahtuu... muuten puhdistettu HY ja katsoa suurennuslasilla).
Se on niitä herkimpiä "jumppauspaikkoja" siinä HY:ssä, koska sen luistin liikkeen tekee todella pieni paine-ero (eli ei suurta voimaa). ja tuloksena on juuri vaihteen vaihdon ylimenon ongelmat. Suurella kaasulla kun painaa menemään. niin Overlapilla on myös suuri kytkentäpaine, jolloin se "muljahtaa" suuremmalla voimalla toiseen asentoon. Pienellä kaasupolkimella paineet on pieniä (ja samalla myös ohivuodot) ja jumppaamine on todennäköisempää.
Monet muut venttiilit toimivat suuremmilla paineilla, jollon niiden jumppaaminen ei ole niin herkkää "kynnen" kokoon verrattuna.
Tähän on ratkisu tulossa ;) (ensi viikolla jos ehtii koeilemaan johonkin)
tulossa ollaan :D
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Division »

Itselläni poistui aikoinaan 722.699 -laatikon hölmöilyt lastuttamalla ja opettamalla sitten laatikko uudelleen. Ei sitä tuntunut vaivaavan mikään muu kuin väännön puute.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
JARTSA67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 13.09.2012 18:58
Paikkakunta: HKI

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JARTSA67 »

:? Ihmetyttää miksi testeri ei huomaa luistoa näyttää et kaikki ok.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JARTSA67 kirjoitti::? Ihmetyttää miksi testeri ei huomaa luistoa näyttää et kaikki ok.
Jos laatiko luistaa niin siitä tulee kyllä vikatila/vika koodi jo melko pienestä luistosta
(paitsi jos sen pitääkin luistaa ohjauksen mielestä niin silloin ei vika tilaa tule kaikki on systeemin mielestä ok)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja tjmj »

CDI203 kirjoitti:
Noname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.

Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;


,



Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.

Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä 8)
Jos ei mitään osia/öljyä vaihtunut samalla niin... Valitetavasti
7/10autosta pallautuu pikkuhiljaa ennallen


moi vaan
mistähän tuo palautuminen suurimmalta osalta johtuu, minulla on samanlaisia kokemuksia , että vaikka on muistit nollattu ja opetukset tehty niin tuntuu noin 1-2 tuhannen jälkeen olevan samat oireet. autolla ajettu noin 117th. nollauksen jälkeen toimii todella nätisti?
tjmj
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tjmj kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Noname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.

Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;


,



Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.

Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä 8)
Jos ei mitään osia/öljyä vaihtunut samalla niin... Valitetavasti
7/10autosta pallautuu pikkuhiljaa ennallen




moi vaan
mistähän tuo palautuminen suurimmalta osalta johtuu, minulla on samanlaisia kokemuksia , että vaikka on muistit nollattu ja opetukset tehty niin tuntuu noin 1-2 tuhannen jälkeen olevan samat oireet. autolla ajettu noin 117th. nollauksen jälkeen toimii todella nätisti?
tjmj
Palautuminen johtuu kulumasta(todelisesta "opimsesta" säätymisestä
mikä on niitä kulumisa varten) "toden näköinen syy"
ventiili koneistossa sisäistä vuotoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JARTSA67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 13.09.2012 18:58
Paikkakunta: HKI

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JARTSA67 »

Oliskohan noita venttiili koneistoja jossakin tarvikkeena myynnissä??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JARTSA67 kirjoitti:Oliskohan noita venttiili koneistoja jossakin tarvikkeena myynnissä??
Ei taida tarvikevalmistajilla olla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
silver72
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 15.11.2012 21:09
Paikkakunta: Janakkala

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja silver72 »

Moro
Onko tämä vika saatu jo korjattua, mulla samat oireet on kun kumilanka pintakaasulla mutta täysi kiihdytyksessä toimii suht normaalisti.
Ei mene vikatilaan, eikä mitään vikakoodeja tule.
Asiaa piuhan päässä testailtiin CDI203:n kanssa, ei luistoa.
Mutta inhottava ajaa kun 80km/h kun ajaa kierrokset 1800rpm pikkasen kun koskee kaasuun kierrokset nousee nopeus ei suhteessa nouse, on kun kokoajan joutuis vedättämään.
Ja tuntui että 2500rpm ja yli kun on kierroksia niin tarttuu.
Jos kiihdyttää löysästi painattaen niin vaihteen vaihtuessa kierrokset ei laske oikeastaan ollenkaan oliskohan parhaiten huomannut 2-3 vaihtaessa.
Niin ja kylmänä tuntuu hetken paremmalta.

Ei viittis ostaa turhaan osia, mutta jos venttiilikoneistolla korjaantuu niin pitää tilata sellainen.
Löysin pajan jolla on hienot laitteet näiden korjaamiseen, ja palvelukin tuntuis pelaavan ja antavat takuun 2vuoden 100000km.

Niin ja ne öljyt on vaihdettu (huuhtelemalla) ja määrä oikea, ja poxi putsattu.

Tietysti vielä auto w211 270cdi -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja nautseri »

SILVER72

Mitä öljyä laitoit/laitettiin vaihteistoon?

Laita tämä oljy ,jos ei jo ole.https://www.google.fi/search?sourceid=c ... 4QSByoGQBw" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä öljyssä pitäisi olla lisäaine joka vähentää vaihteison luistoa.
Ja laita juuri tämä Febi 109-29449 öljy, kauppaavat herkästi samalaisena eri numerolla olevaa öljyä ,joka ei ole samaa tavaraa.


Lisäksi voi kokeilla noita lisäaineita jotka voi auttaa .
Kuitenkin vika ei ole kovin suuri,jos pakat ei ole jo kuluneet loppuun,onko luistatettu kuinka raakasti?
Tietty km vaikuttaa asiaan.

Forte on yksi tuota,minulla oisi yksi tuupi myytävänä 30€ kuluineen
Tässä juttu Fortesta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=106574" onclick="window.open(this.href);return false;
silver72
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 15.11.2012 21:09
Paikkakunta: Janakkala

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja silver72 »

Juu noita lisä aineita vois kokeilla, mutta harvoin se vikaa korjaa kokonaan lieventää vain oireita.

Niin laitoin tota öljyä febi 236.10

Lisätään vielä noihin oireisiin että jos ajaa vaikka 80km/t tasasesti ja antaa vähän kaasua ja helppaa edes takas (ns. pumppaa kaasua)kuuluu jostain ujellusta ja mouruamista auton alta.

Oliskohan se turbiin tullu tiensä päähän?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

silver72 kirjoitti:Juu noita lisä aineita vois kokeilla, mutta harvoin se vikaa korjaa kokonaan lieventää vain oireita.

Niin laitoin tota öljyä febi 236.10

Lisätään vielä noihin oireisiin että jos ajaa vaikka 80km/t tasasesti ja antaa vähän kaasua ja helppaa edes takas (ns. pumppaa kaasua)kuuluu jostain ujellusta ja mouruamista auton alta.

Oliskohan se turbiin tullu tiensä päähän?
Äänni jos laatikon suunalta niin
Sattaa tulla myös jos öljy vuotaa ventiili konestossa(sisäinen vuoto)

E: jos turbin rikki niin repcon(turbinista tulee parempi kuin uutena)
jos ventiili koneisto rikki niin yhteys kuusenalle... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Onkohan minun autossa tämä 722.699 vaihteisto , niin voisi tehdä tuon laatikon adaptoinnin?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Noname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.

Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.

Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä 8)
Kun en ole kovin hyvä englannin kielessä, niin voisiko joku kertoa, että olenko laatikon opettamisen ymmärtänyt oikein, eli ensin tuo ecun nollaus ja sitten ilmastointi pois päältä ja ajamaan siten, että kierokset ei ylitä 1600 rpm ja kaasun asento ei ylitä 25% ja vaihto tehdään vivusta ja vain ylöspäin vaihtaen . Vaihtotapahtumia pitää olla väh. 80 kpl. ylöspäin ja auto pitää käydä tai ajaa opetuksen jälkeen 10 min. ,että data tallentuu ecuun. Laatikon öljyt pitää olla lämpimät.

Edit: Saako tuon vaihteiston tyypin selville VIN koodilla saatavasta varustelistasta?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Metusalem kirjoitti:Onkohan minun autossa tämä 722.699 vaihteisto , niin voisi tehdä tuon laatikon adaptoinnin?
Löysin tiedon vin koodilta venäläiseltä sivulta, eli mulla on tuo laatikko ja nyt pitäisi varmaan uskaltaa lähteä kokeilemaan laatikon adaptointia, mutta hieman on jännä kakka housuissa, kun en ole varma osasinko tuon englannin kielisen ohjeen kääntää oikei ja sivusto ei anna sitä kopioida, että voisi sen tekstin liittää google kääntäjään. :geek:
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Metusalem kirjoitti:
Metusalem kirjoitti:Onkohan minun autossa tämä 722.699 vaihteisto , niin voisi tehdä tuon laatikon adaptoinnin?
Löysin tiedon vin koodilta venäläiseltä sivulta, eli mulla on tuo laatikko ja nyt pitäisi varmaan uskaltaa lähteä kokeilemaan laatikon adaptointia, mutta hieman on jännä kakka housuissa, kun en ole varma osasinko tuon englannin kielisen ohjeen kääntää oikei ja sivusto ei anna sitä kopioida, että voisi sen tekstin liittää google kääntäjään. :geek:
Tässä google kääntäjän tuotos:



Mercedes-automaattivaihteiston mukautusprosessi

722.6 ... -vaihteistosarjan Mercedes-vaihteiston ohjausyksikkö (TCU) pystyy mukauttamaan uusia arvoja kytkimen vaihtovälille täyttöajan, paineen ja kitkan ominaisuudet optimaalisen toiminnan ylläpitämiseksi.

Milloin siirtosovitusprosessi tulisi suorittaa:
  • Jos vaihto-ominaisuudet näyttävät olevan epäsuotuisat ja vaihtamisen laatua pyritään optimoimaan.
  • Automaattivaihteiston vaihdon jälkeen
  • TCU: n vaihdon jälkeen
Tärkeää tietoa sovitusprosessille
  • Jokaisella vaihteella ja jokaisella vaihtojäsenellä on ohjausmoduulin mukauttamisvaatimukset (paitsi peruutuskytkin B3)
  • Sopeutusarvot määritetään vaihtamisen aikana erittäin kevyillä kuormituksilla. Vaihteisto toimii sitten oikein kaikissa muissa ajo-tilanteissa.
  • N. kahdeksan vaihtoa vaihdetta kohti on tapahduttava moottorin sallitun vääntömomentinopeuden ja voimansiirtoöljyn lämpötilan rajoissa mukautusarvojen parantamiseksi.
  • Nopeudenvaihto vaihdevivun valitsimella on tehokas tapa saavuttaa muutokset sellaisella kevyellä moottorin vääntömomentilla.
  • Älä käytä tai siirrä valintavipua: Vaihtamiseen, tyhjäkäynnillä
  • Moottorin on jatkettava käyntinsä vähintään kymmenen minuutin ajan mukauttamismenettelyn jälkeen, jotta ohjausmoduuli voi tallentaa ja tallentaa uudet mukautusarvot muistiin. (auto voi olla joko ajettu tai tyhjäkäynnillä)
  • Jos moottori sammutetaan ennen vaadittua kymmenen minuutin aikaväliä, kaikki uudet mukautusarvot menetetään ja TCU käyttää oletusarvoja vanhoihin arvoihin.
vaatimukset:
  • Vaihteistoöljyn lämpötilan on oltava välillä 60 - 105'c
  • Ilmastoinnin on oltava POIS
  • Ajoneuvoa on ajettava erittäin kevyellä kuormituksella.
  • ÄLÄ ylitä 1800 rpm vaihdeprosessin aikana.
vinkkejä:
  • Vaihteistoöljyn lämpötila välillä 80-90'c
  • ÄLÄ ylitä 10-15% kaasupolkimen asentoa. Et voi tehdä säätöä suurella kkuormituksella tai suurella moottorin vääntömomentilla.
  • Ihanteellinen kierrosluku vaihtohetkellä on noin: 1200-1600
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211automaatti vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Kiitos avusta!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Vastaa Viestiin