W210 Webaston toiminta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sape9977
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 04.05.2012 17:28

W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja Sape9977 »

Tuli juuri hankittua w210 270 cdi automaatti ilmastoinnilla. miten webaston kuuluu toimia? Mitään erillistä nappia en ole sille löytänyt. Laite on kuitenkin paikallaan. En ole kuitenkaan huomannut, että se olisi lähtenyt käyntiin missään vaiheessa. Ohjekirjaa minulla ei ole. mietin sitä että onko käyttäjässä vai webastossa vika?
Kaikki ohjeet ja vihjeet ovat terve tulleita.
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Oletkos jo vilkaissut tuhkakuppiin, sieltä voi löytyä kellolaite webastolle. Pitäisi kyllä lähteä muutenkin käyntiin kun on tarpeeksi kylmä, en tarkemmin muista astelukuja.
Senna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 23.10.2009 09:16

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja Senna »

Kun käynnistätä auton, niin käynnistyy kun ulkona n. 5 astetta lämminta ja sammuu kun kone saavuttaa käyntilämmöt eli auttaa CDI konetta lämpiämään. Sit noihin on asennettu c-kittejä jolloin voit itse laittaa päälle etukäteen.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja tempera »

Laitan kuvan ajastimesta ja heti käymään napista. Toi kellolaite löytyy tuhkakupista ja ton takana on vielä On-Off nappula.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Automaattiwebastossa (lisälämmitinmalli) ei ole kelloa, kiertovesipumppua eikä vanhemmissa sitä käynnistynappiakaan.
Koska se kiertovesipumppu uupuu noista, on auton oltava käynnissä (ts. vesi kiertää), ennen kuin käynnistyy.

Kylmäsprayta tai pakkasesta hernepussia siihen etupuskurin ulkolämpötila-anturiin, jotta saat huijattua alle +5 asteen, niin pitäis alkaa käynnistymään ja sitten pöhisemään.
Tuo yrittää itse muutaman kerran käyntiin ja jos ei sittenkään syty, niin jää sitten vikatilaan.
Jos vikatilassa, niin sulakken irtikäyttäminen nollaa vian ja lämmitin yrittää käynnistyä jälleen.

Saattaa kesän käyttämättömyyden jälkeen vaatia useamman startin.

Koska noi automaattiwebastot lähtee pätkäajossakin aina käyntiin ja lyhyet käytöt karstoittaa palopesän, aiheuttaa se ongelmia varsinkin kovemmilla pakkasilla.

Koska mulla on tuossa omassani jo melko kulunut palopesän huopa, niin laitoin sulakeen tilalle johdot kabiiniin, kera irtosulakepesän ja katkaisijan, josta voin kuitata lennosta vikatilan, jos ei jaksa heti syttyä tulille kovimmilla pakkasilla. Kyllä sen aika pian lämpömittarista näkee kun se Webasto jää sitten tulille, kun ei muuten ajaessa oikein noi Webaston pöhinät kuulu.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Riippuu vuosimallista. Itsellä -00 320 cdi tdt ja alunperin tuhkakupista löytyy nappula, josta sen automaattisen lämmityksen saa kytkettyä pois (muistaakseni, että kun siinä palaa punainen led, niin silloin ei webasto kytke päälle). Itse laitatin kellopelin, jotta vehkeen saisi tulille pakkasilla -jotenkin tuntui että aika jännä jos keksintö on saatava ensin pyörimään, jotta saisi webaston käyttöön...
nii. ja webaston tuhosin itse kun se talvella aina hyrähti käyntiin kun laittoi padan tulelle ja kaupunkimatkoja ajelin. viisaat kertovat, että webaston tulisi olla vähintään 20 minuuttia päällä, jottei karstoitu liikaa....
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Senna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 23.10.2009 09:16

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja Senna »

Näin kerrottin että minimi 30 minuttiia tulisi olla päällä. Noi automaattiwebat on päällä kunnes kone on käyntilämmin eli aina lyhyemman ajan kun 30min. käyttöikä pöntöillä n. 10v.
Sape9977
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 04.05.2012 17:28

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja Sape9977 »

Kiitoksia tähän astisista vastauksista. Mistä löydän tuon webaston sulakkeen?
(nro?)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja tempera »

Konepellin alla kuskin puolella on musta laatikko missä on konehuoneen tarvitsemat sulakkeet. Sulakelaatikon kannessa on jokainen sulake nimetty. Mulla tosin vaan Saksaksi.
Alla sulakeboksi ja näkee kyllä jos jostain on lanka poikki. Mun ohjekirjassa ei ollut sulakejärjestystä lainkaan. Sisätilan sulakkeet on kuskin puolella valokatkaisijan takana. Näkyy kun avaa oven.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
anssivaan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 30.10.2010 16:39

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja anssivaan »

nro 17 (20A) sulakkeella saa webaston nollattua vikatilasta!
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 Webaston toiminta

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

sulaketaulukko (muistaakseni auf Deutsch ja kääntöpuolella in English) on meikäläisellä sen kotilon kannen sisäpinnalla siististi nipukoitten takana kiinni. jos ei löydy, voisin koettaa skannata ja lähettää...katotaan huomenna.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Vastaa Viestiin