W210 Webaston toiminta
W210 Webaston toiminta
Tuli juuri hankittua w210 270 cdi automaatti ilmastoinnilla. miten webaston kuuluu toimia? Mitään erillistä nappia en ole sille löytänyt. Laite on kuitenkin paikallaan. En ole kuitenkaan huomannut, että se olisi lähtenyt käyntiin missään vaiheessa. Ohjekirjaa minulla ei ole. mietin sitä että onko käyttäjässä vai webastossa vika?
Kaikki ohjeet ja vihjeet ovat terve tulleita.
Kaikki ohjeet ja vihjeet ovat terve tulleita.
Re: W210 Webaston toiminta
Oletkos jo vilkaissut tuhkakuppiin, sieltä voi löytyä kellolaite webastolle. Pitäisi kyllä lähteä muutenkin käyntiin kun on tarpeeksi kylmä, en tarkemmin muista astelukuja.
Re: W210 Webaston toiminta
Kun käynnistätä auton, niin käynnistyy kun ulkona n. 5 astetta lämminta ja sammuu kun kone saavuttaa käyntilämmöt eli auttaa CDI konetta lämpiämään. Sit noihin on asennettu c-kittejä jolloin voit itse laittaa päälle etukäteen.
Re: W210 Webaston toiminta
Laitan kuvan ajastimesta ja heti käymään napista. Toi kellolaite löytyy tuhkakupista ja ton takana on vielä On-Off nappula.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: W210 Webaston toiminta
Automaattiwebastossa (lisälämmitinmalli) ei ole kelloa, kiertovesipumppua eikä vanhemmissa sitä käynnistynappiakaan.
Koska se kiertovesipumppu uupuu noista, on auton oltava käynnissä (ts. vesi kiertää), ennen kuin käynnistyy.
Kylmäsprayta tai pakkasesta hernepussia siihen etupuskurin ulkolämpötila-anturiin, jotta saat huijattua alle +5 asteen, niin pitäis alkaa käynnistymään ja sitten pöhisemään.
Tuo yrittää itse muutaman kerran käyntiin ja jos ei sittenkään syty, niin jää sitten vikatilaan.
Jos vikatilassa, niin sulakken irtikäyttäminen nollaa vian ja lämmitin yrittää käynnistyä jälleen.
Saattaa kesän käyttämättömyyden jälkeen vaatia useamman startin.
Koska noi automaattiwebastot lähtee pätkäajossakin aina käyntiin ja lyhyet käytöt karstoittaa palopesän, aiheuttaa se ongelmia varsinkin kovemmilla pakkasilla.
Koska mulla on tuossa omassani jo melko kulunut palopesän huopa, niin laitoin sulakeen tilalle johdot kabiiniin, kera irtosulakepesän ja katkaisijan, josta voin kuitata lennosta vikatilan, jos ei jaksa heti syttyä tulille kovimmilla pakkasilla. Kyllä sen aika pian lämpömittarista näkee kun se Webasto jää sitten tulille, kun ei muuten ajaessa oikein noi Webaston pöhinät kuulu.
Koska se kiertovesipumppu uupuu noista, on auton oltava käynnissä (ts. vesi kiertää), ennen kuin käynnistyy.
Kylmäsprayta tai pakkasesta hernepussia siihen etupuskurin ulkolämpötila-anturiin, jotta saat huijattua alle +5 asteen, niin pitäis alkaa käynnistymään ja sitten pöhisemään.
Tuo yrittää itse muutaman kerran käyntiin ja jos ei sittenkään syty, niin jää sitten vikatilaan.
Jos vikatilassa, niin sulakken irtikäyttäminen nollaa vian ja lämmitin yrittää käynnistyä jälleen.
Saattaa kesän käyttämättömyyden jälkeen vaatia useamman startin.
Koska noi automaattiwebastot lähtee pätkäajossakin aina käyntiin ja lyhyet käytöt karstoittaa palopesän, aiheuttaa se ongelmia varsinkin kovemmilla pakkasilla.
Koska mulla on tuossa omassani jo melko kulunut palopesän huopa, niin laitoin sulakeen tilalle johdot kabiiniin, kera irtosulakepesän ja katkaisijan, josta voin kuitata lennosta vikatilan, jos ei jaksa heti syttyä tulille kovimmilla pakkasilla. Kyllä sen aika pian lämpömittarista näkee kun se Webasto jää sitten tulille, kun ei muuten ajaessa oikein noi Webaston pöhinät kuulu.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: W210 Webaston toiminta
Riippuu vuosimallista. Itsellä -00 320 cdi tdt ja alunperin tuhkakupista löytyy nappula, josta sen automaattisen lämmityksen saa kytkettyä pois (muistaakseni, että kun siinä palaa punainen led, niin silloin ei webasto kytke päälle). Itse laitatin kellopelin, jotta vehkeen saisi tulille pakkasilla -jotenkin tuntui että aika jännä jos keksintö on saatava ensin pyörimään, jotta saisi webaston käyttöön...
nii. ja webaston tuhosin itse kun se talvella aina hyrähti käyntiin kun laittoi padan tulelle ja kaupunkimatkoja ajelin. viisaat kertovat, että webaston tulisi olla vähintään 20 minuuttia päällä, jottei karstoitu liikaa....
nii. ja webaston tuhosin itse kun se talvella aina hyrähti käyntiin kun laittoi padan tulelle ja kaupunkimatkoja ajelin. viisaat kertovat, että webaston tulisi olla vähintään 20 minuuttia päällä, jottei karstoitu liikaa....
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: W210 Webaston toiminta
Näin kerrottin että minimi 30 minuttiia tulisi olla päällä. Noi automaattiwebat on päällä kunnes kone on käyntilämmin eli aina lyhyemman ajan kun 30min. käyttöikä pöntöillä n. 10v.
Re: W210 Webaston toiminta
Kiitoksia tähän astisista vastauksista. Mistä löydän tuon webaston sulakkeen?
(nro?)
(nro?)
Re: W210 Webaston toiminta
Konepellin alla kuskin puolella on musta laatikko missä on konehuoneen tarvitsemat sulakkeet. Sulakelaatikon kannessa on jokainen sulake nimetty. Mulla tosin vaan Saksaksi.
Alla sulakeboksi ja näkee kyllä jos jostain on lanka poikki. Mun ohjekirjassa ei ollut sulakejärjestystä lainkaan. Sisätilan sulakkeet on kuskin puolella valokatkaisijan takana. Näkyy kun avaa oven.
Alla sulakeboksi ja näkee kyllä jos jostain on lanka poikki. Mun ohjekirjassa ei ollut sulakejärjestystä lainkaan. Sisätilan sulakkeet on kuskin puolella valokatkaisijan takana. Näkyy kun avaa oven.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: W210 Webaston toiminta
nro 17 (20A) sulakkeella saa webaston nollattua vikatilasta!
Re: W210 Webaston toiminta
sulaketaulukko (muistaakseni auf Deutsch ja kääntöpuolella in English) on meikäläisellä sen kotilon kannen sisäpinnalla siististi nipukoitten takana kiinni. jos ei löydy, voisin koettaa skannata ja lähettää...katotaan huomenna.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta