Käyttöauto
   

Automaattivaihteiston johdinlevy

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 05.08.2010 18:08
Paikkakunta: oulunsalo
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 14:13
Löytyisikö keltään 5-vaihteiseen sähköiseen automaattivaihteistoon ehjää johdinlevyä käytettynä?
Auto on 220cdi vm.2001

Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5275
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 15:43
Paa yv:tä nimimerkki Petehri joka on raptec firman omistaja. sillä on paljon purku osia. Tosin kannattaako ostaa käytettyä levyä ei nuo uudetkaan ole niin kalliita.sitten kannataa vaihtaa samalla se laatikon töpselin läpivienti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 18:35
Soitappas tuonne http://www.kotinet.com/jm-kone/automaattivaihteistot.html ja selosta tilanteesi! Saattaa nimittäin olla, että pääset huomattavasti vähemmällä, kuin uskotkaan (ellei se johdinlevy ole silminnähden rikki).
Selostaisin itse, mutta en muista tarkkaan, kun ei ole ollut omasta autosta kyse. Kuulemma kuitenkin lähes kaikki "johdinlevyvikaiset" laatikot ovat tulleet kuntoon yhden anturin puhdistuksella ja öljynvaihdolla (huuhtelu).
S211 320 CDI Avantgarde -03
W210 270 CDI Classic man. -00
purettu W124 250TDT -89
ex. W124 250TDT -88
ex. W210 270 Cdi Avantgarde aut. -00
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5275
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 18:39
JVa79 kirjoitti:Soitappas tuonne http://www.kotinet.com/jm-kone/automaattivaihteistot.html ja selosta tilanteesi! Saattaa nimittäin olla, että pääset huomattavasti vähemmällä, kuin uskotkaan (ellei se johdinlevy ole silminnähden rikki).
Selostaisin itse, mutta en muista tarkkaan, kun ei ole ollut omasta autosta kyse. Kuulemma kuitenkin lähes kaikki "johdinlevyvikaiset" laatikot ovat tulleet kuntoon yhden anturin puhdistuksella ja öljynvaihdolla (huuhtelu).

Eihän tuossa aloittajan viestissä mainittu mitä vikka on vaan kyseltiin johdin levyä. Toki noita antureita voi putsailla ja öljyjä vaihtaa vaan eipä auta jos johdin levy on sökö
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 18:49
Joo ei toki, siksi laitoinkin sulkuihin (ellei johdinlevy ole silminnähden rikki). Näitä on vaan kuulemma vaihdettu turhaan vaikka kuinka paljon ja moni varmasti on alkanut toimimaankin, mutta itse vika on korjattu "vahingossa" siinä sivussa.
En välitä alkaa tästä väittelemään, kun en itse asiasta tiedä.
Kuuleman mukaan ne vaan eivät mene rikki, ellei joku ole mekaanisesti niitä rikkonut.
S211 320 CDI Avantgarde -03
W210 270 CDI Classic man. -00
purettu W124 250TDT -89
ex. W124 250TDT -88
ex. W210 270 Cdi Avantgarde aut. -00
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 18:56
JVa79 kirjoitti:Joo ei toki, siksi laitoinkin sulkuihin (ellei johdinlevy ole silminnähden rikki). Näitä on vaan kuulemma vaihdettu turhaan vaikka kuinka paljon ja moni varmasti on alkanut toimimaankin, mutta itse vika on korjattu "vahingossa" siinä sivussa.
En välitä alkaa tästä väittelemään, kun en itse asiasta tiedä.
Kuuleman mukaan ne vaan eivät mene rikki, ellei joku ole mekaanisesti niitä rikkonut.

Yleensä vikakoodi on kierrosnopeusanturista 3 joka on kiinteänä johdinlevyssä. Vikaa ei korjata "vahingossa" vaan johdinlevyn mukana tulee uusi osa.
Silloin kun pystyy itse tekemään remontit voi kokeilla niin että irrottaa johdinlevyn ja puhdistaa sen antureineen.

Korjaamollakin voi niin tehdä, mutta asiakkaan pitää olla valmis ottamaan se riski ettei vika korjaannukaan puhdistuksella vaan koko homma tehdään toiseen kertaan.
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5275
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 19:01
JVa79 kirjoitti:Joo ei toki, siksi laitoinkin sulkuihin (ellei johdinlevy ole silminnähden rikki). Näitä on vaan kuulemma vaihdettu turhaan vaikka kuinka paljon ja moni varmasti on alkanut toimimaankin, mutta itse vika on korjattu "vahingossa" siinä sivussa.
En välitä alkaa tästä väittelemään, kun en itse asiasta tiedä.
Kuuleman mukaan ne vaan eivät mene rikki, ellei joku ole mekaanisesti niitä rikkonut.

Tuosta linkistä näkee tuon dealerin minitseman johdin levyn plus paljon muuta
http://www.scribd.com/doc/37436253/722-6
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 19:23
dealer kirjoitti:
Korjaamollakin voi niin tehdä, mutta asiakkaan pitää olla valmis ottamaan se riski ettei vika korjaannukaan puhdistuksella vaan koko homma tehdään toiseen kertaan.

Väitän vielä tämän kerran, vaikka väitin, etten välitä tästä väitellä :D
Hommassa voi käydä myös toisinpäin, kuten minun tuntemassa tapauksessa ja kuulemma monissa muissakin, että ensin vaihdetaan uusi johdinlevy ja hetken päästä sama vika uusii (koska turbiinista irronnut metallipuru tarttuu uudelleen tähän magneettiseen anturiin) ja sen jälkeen anturi puhdistetaan ja laatikko huuhdotaan, jonka jälkeen pelaa paremmin kuin uusi :)
Ja sitä nimenomaan tarkoitin sillä "vahingolla", että uusi johdinlevy toimii, koska siinä oleva anturi on valmiiksi puhdas ja jos on käynyt niin, että anturi on kerran puhdistettu ja vika on uusinut, jonka jälkeen vaihdettu uusi johdinlevy ja sitten alkanut toimimaan, koska laatikosta on tässä vaiheessa jo ylimääräinen moska poistunut kahden öljynvaihdon vuoksi.

Korostan nyt vielä kuitenkin, että itse en ole koskaan edes vaihtanut itse öljyjä automaattilaatikkoon, vaan nämä ovat kuulopuheita, joihin toistaiseksi vahvasti itse uskon :)
S211 320 CDI Avantgarde -03
W210 270 CDI Classic man. -00
purettu W124 250TDT -89
ex. W124 250TDT -88
ex. W210 270 Cdi Avantgarde aut. -00
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5275
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 19:29
Tuosta moskan kertymisestä venttiileihin, niin voisi sanoa, että laatikon pohjalla pitaisi olla mangneetti joka kerää tuon moskan, jos sitä eiole heitetty pois öljyn vaihdon yhteydessä niin kuin usein on tapahtunut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 19:35
Vaihteistoöljyt vaihdetaan aina huuhtelemalla kun vaihdetaan johdinlevy, eipä noissa usein metallipurua ole.
Aina on tullut kuntoon johdinlevyn vaihdolla kun vikakoodi on ollut siitä.
Yhden kerran vaihdettiin takuuseen uusi kun ongelmat jatkuivat, mutta sen ainoan kerran saman vikakoodin aiheutti viallinen vaihteiston ohjainlaite eli turhaa työtä.

Öljypohjassa ei alunperin ole magneettia kaikissa vuosimalleissa, eikä sitä osaamaton korjaamo sinne myöskään öljynvaihdossa lisää.
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5275
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 19:39
dealer kirjoitti:Vaihteistoöljyt vaihdetaan aina huuhtelemalla kun vaihdetaan johdinlevy, eipä noissa usein metallipurua ole.
Aina on tullut kuntoon johdinlevyn vaihdolla kun vikakoodi on ollut siitä.
Yhden kerran vaihdettiin takuuseen uusi kun ongelmat jatkuivat, mutta sen ainoan kerran saman vikakoodin aiheutti viallinen vaihteiston ohjainlaite eli turhaa työtä.

Öljypohjassa ei alunperin ole magneettia kaikissa vuosimalleissa, eikä sitä osaamaton korjaamo sinne myöskään öljynvaihdossa lisää.

Jep näinhän se on, muta olen nänhyt laatikoita joissa se alkuperäisenä on niin se onöljyn vaihdossa heittetty pois.Tuo manneetti kyllä auttaa tuota moskan kertymistä kiertoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Ti 05.06.2012 19:51
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2012 20:34
KOKEMUKSESTA. (ei netistä luettua tai mutuja)

Loota meni hätä käytölle 2 päälle, no testeriin pyörintä nopeus ero ei uskottava TJSP kuitenkin viittasi johdin levyyn.

Johdinlevy vaihtoon + uudet öljyt. (tätä epäiltiin viaksi)

Teki saman uudelleen ja epäiltiin viaksi tehdas viallista johdin levyä, takuuseen uusi.

Uudella takuuseen menneellä levylla toimi ja sitten auto kävi toisella pajalla jossa tarkastettiin laatikon toiminta *:rilla ja hienosti pelasi.

Tässä välissä myin auton naapuri kylään ( On foorumilla) uudella omistajalla teki identtisen vian melkein heti.

Sitten puheluita:
Ensimmäinen paja jossa johdin levy vaihdettiin sanottiin että loota luistaa ja siksi vikoo ja se täytyy rempata (3000€) Ei kiitos kun ei varma tieto.

Toinen puhelu pajaan jonka JVa79 maintitsikin yllä. Tunnin puhuin korjaajan kanssa joka oli todella asiallinen ja perehtynyt aiheeseen ja neuvoi miten saadaan toimimaan.

No auto pajalle loota huuhteluun venttiili koneiston pesu sama "viallinen" johdin levy takaisin ja loota alkoi toimimaan loistavasti !


Toimii varmasti vieläkin hienosti. Jos Uusi omistaja tunnistaa itsesnsä voit kertoa miten se nykyään pelaa.

Syy:

Johdin levyn anturissa hienon hienoa purua "normaalia kulumista" tarttui anturiin ja vikoi pyörintä erosta.
Uudet öljyt luotti turbiinista lisää sitä paskaa ja täyttää anturin ja uudelleen vika uusi.

Tässä mallissa ei ollut magneettia pohjalla.

Eli kolmea johdin levyä käytetty paikalla ja nyt mulla muistaakseni on yksi ylimääräinen EHJÄ johdin levy ylimääräisenä."ellei mennyt auton mukana"

Ei herneitä tai muutakaan jos jos jos kun tämä on korostan vielä omakohtainen kokemus.
E320CDI Farkku -01 Käyttis
C43AMG Farkku -98

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: bigsix, Google Adsense [Bot], sanrai-2, Simo97 ja 21 vierailijaa

   






Autoilijanoutlet.fi



AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com

Etuvanne.com