W211 sähkövika
W211 sähkövika
W211 E240, vm 2003, ajettu vain 140.000 km. Tähän saakka ollut suhteellisen moitteeton, mutta nyt on sähköissä jotain pahasti vialla: Kun laitan virrat päälle kaikki toimii, puhallin puhaltaa ja kaikki sähköt toimii. Kun käynnistän moottorin, lähes tulkoon kaikki sähkölaitteet kuolevat: mm kierrosluku- ja nopeusmittari, lasinpyyhkijät, ikkunanostimet, lämmityslaitteen puhallin, ajotietokone tietysti ja jopa vilkut. Jotain toimiikin: ajovalot, (kun kääntää ne päälle, 0 asennussa ei nekään niin kuin normaalisti), radio (mutta ei aina!), hätävilkut toimii myös. Autolla voi ajaa, vaihteet toimii jne. ESP tuskin. Lisäksi moottorin tuuletin saattaa huutaa täysillä vaikka, kone on kylmä. Ei tässä vielä kaikki. Vika ilmestyi vasta perjantaina, mutta välillä toimi moitteettomasti, lauantaina auto toimi moitteettomasti, noin tunnin ajo ja muutama sammutus välillä. Tänään sunnuntaina kävin kokeilemassa ja 30 minuutin lenkillä auto toimi moitteettomasti. Sittenkun sammutin ja kokeilin taas niin taas oli kaikki sähkölaitteet hiljaa. Mitään kummallista en ole löytänyt mistään. Sulake rasiat oli kuivia ja lattioilla ei ole vettä. (jossain keskustelussa epäiltiin sellaista) Yritän tietysti maanantaina viedä autoa johonkin pikahuoltoon, mutta asiaa auttaisi jos joku osaisi sanoa, mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään.
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
Kuulostaa, että CAN B:n laitteet ovat sekaisin. DBFI osaa varmaan neuvoa paremmin.
Väylistä:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -03-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Väylistä:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -03-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 sähkövika
JarkkoN kirjoitti:Kuulostaa, että CAN B:n laitteet ovat sekaisin. DBFI osaa varmaan neuvoa paremmin.
Väylistä:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -03-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota, mikä on tuo DBFI?
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
http://www.mersuforum.net/forum/memberl ... le&u=14416" onclick="window.open(this.href);return false;sami67 kirjoitti:JarkkoN kirjoitti:Kuulostaa, että CAN B:n laitteet ovat sekaisin. DBFI osaa varmaan neuvoa paremmin.
Väylistä:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -03-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota, mikä on tuo DBFI?
Re: W211 sähkövika
Tuota vesivahinkoa itsekin ajattelin ensiksi. Olisiko niin, etteivät nuo mainitut
sähkölaitteet saa koko ajan sähköä? Jokin SAM-moduli sitä varmaankin niille jakaa.
Olikos noissa ne "elektroniset sulakkeet"? En nyt ehdi tutkimaan, mutta hae verkosta
noilla hakusanoilla.
Kannattaisi varmaankin hakeutua semmoiseen korjaamoon, jossa on Star, tai kysyä CDI203:lta
(foorumin jäsen) apua.
sähkölaitteet saa koko ajan sähköä? Jokin SAM-moduli sitä varmaankin niille jakaa.
Olikos noissa ne "elektroniset sulakkeet"? En nyt ehdi tutkimaan, mutta hae verkosta
noilla hakusanoilla.
Kannattaisi varmaankin hakeutua semmoiseen korjaamoon, jossa on Star, tai kysyä CDI203:lta
(foorumin jäsen) apua.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 sähkövika
Tässä nyt on yksi esimerkki mainitun kaltaisista vioista, jotka johtuvat taka-SAM:sta.
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... iring.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on yleisemmin juttua, mikä on SAM ja edelleen mitä elektroniset sulakkeet ovat:
http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... o-you.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... iring.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on yleisemmin juttua, mikä on SAM ja edelleen mitä elektroniset sulakkeet ovat:
http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... o-you.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 sähkövika
Ei ole. En saanut korjaamolle ennen Joulua ja lähdin reissuun. Auto seisoo tarpeettomana nyt. Pystyn viemään korjaamolle vasta tammikuun puolella. Kerron sitten mikä oli.JarkkoN kirjoitti:Joko tämä on kunnossa?
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
Varo, ettei akku jäädy. Se kilahtaa tyhjänä helposti umpijäähän. Akun säilytys tyhjänä vanhentaasami67 kirjoitti:Ei ole. En saanut korjaamolle ennen Joulua ja lähdin reissuun. Auto seisoo tarpeettomana nyt. Pystyn viemään korjaamolle vasta tammikuun puolella. Kerron sitten mikä oli.JarkkoN kirjoitti:Joko tämä on kunnossa?
muutenkin akun ennen aikojaan. Ei se akku viikossa tyhjene ehjässä autossa, mutta jospa vaikka
on jossain sellaista vikaa, että sähköä kuluu tavallista enemmän. Laita älylaturi kiinni, sen voi
jättää pitkäksikin aikaa lataamaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- Keppihevonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 17.05.2011 21:02
- Paikkakunta: Korpi-Kainuu
Re: W211 sähkövika
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=116107" onclick="window.open(this.href);return false;
Samanlaista oiretta ollut. Syy on ainakin minulla tuolla takakahvassa. Kun auton sisätila on lämmin niin ongelmaa ei ole.
Samanlaista oiretta ollut. Syy on ainakin minulla tuolla takakahvassa. Kun auton sisätila on lämmin niin ongelmaa ei ole.
E 220 CDI T A Avantgarde -05
Re: W211 sähkövika
Tänään vaihdettiin sitten etupään SAM. Vikakoodista 61 korjaaja puhui. (ei Veho, vaan lähinnä mersuihin erikoistunut korjaaja) Hän oli kuitenkin vähän epäileväinen, että voivatko kaikki viat todella johtua etupään SAM:sta. Autossahan ei toiminut myöskään vilkut ja hänen mukaan tuolla etupään SAM:lla ei pitäisi olla mitään tekemistä vilkkujen kanssa vaan niitä hoitaisi takana oleva SAM.
Kertaan vielä tähän mikä ei toiminut:
-nopeusmittari, kierroslukumittari, polttoainemittari, lämpömittari
-valot ei palanut ellei kääntänyt katkaisijaa. Pitkät ei toiminut silloinkaan.
-lasinpyyhkijät, vilkut, puhaltimet, istuinlämmittimet, ikkunan nostimet yms ei toiminut
-hätävilkut toimi, samoin radio välillä
-moottorin puhallin huusi täysillä, vaikka kone oli kylmä. Korjaajan mukaan moottori meni hätäkäyttöasentoon.
Nyt auto kuitenkin toimi. Lähipäivät näyttänee tuliko kuntoon.
Kertaan vielä tähän mikä ei toiminut:
-nopeusmittari, kierroslukumittari, polttoainemittari, lämpömittari
-valot ei palanut ellei kääntänyt katkaisijaa. Pitkät ei toiminut silloinkaan.
-lasinpyyhkijät, vilkut, puhaltimet, istuinlämmittimet, ikkunan nostimet yms ei toiminut
-hätävilkut toimi, samoin radio välillä
-moottorin puhallin huusi täysillä, vaikka kone oli kylmä. Korjaajan mukaan moottori meni hätäkäyttöasentoon.
Nyt auto kuitenkin toimi. Lähipäivät näyttänee tuliko kuntoon.
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
Olisin kysynyt että onko kyseessä tuontiauto?
Re: W211 sähkövika
Ei, kyllä on Vehon tuoma auto. Ollut minulla 18500 km:sta eteenpäin.venit kirjoitti:Olisin kysynyt että onko kyseessä tuontiauto?
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
Kyllä sieltä voi tulla ongelmia vilkkuihin jos Etu-sam ei anna esim. jännite tietoa taka-samille. Minulla oli etusamilta yksi sulake palanut ja tak-sam ilmoitti viasta että virtalukon EZS- jännite ei uskottava. Etu-sam ei osanut ilmoittaa yhtään mitään. Käy huolella läpi KAIKKI sulakeet autostasi. Ne voivat aiheuttaa erikoisia ongelmia ja Star ei osaa niistä välttämättä ilmoittaa.sami67 kirjoitti:Tänään vaihdettiin sitten etupään SAM. Vikakoodista 61 korjaaja puhui. (ei Veho, vaan lähinnä mersuihin erikoistunut korjaaja) Hän oli kuitenkin vähän epäileväinen, että voivatko kaikki viat todella johtua etupään SAM:sta. Autossahan ei toiminut myöskään vilkut ja hänen mukaan tuolla etupään SAM:lla ei pitäisi olla mitään tekemistä vilkkujen kanssa vaan niitä hoitaisi takana oleva SAM.
Kertaan vielä tähän mikä ei toiminut:
-nopeusmittari, kierroslukumittari, polttoainemittari, lämpömittari
-valot ei palanut ellei kääntänyt katkaisijaa. Pitkät ei toiminut silloinkaan.
-lasinpyyhkijät, vilkut, puhaltimet, istuinlämmittimet, ikkunan nostimet yms ei toiminut
-hätävilkut toimi, samoin radio välillä
-moottorin puhallin huusi täysillä, vaikka kone oli kylmä. Korjaajan mukaan moottori meni hätäkäyttöasentoon.
Nyt auto kuitenkin toimi. Lähipäivät näyttänee tuliko kuntoon.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 sähkövika
Ok. Tuo vastaus luo uskoa siihen, että ehkä kaikki viat johtuivat etu SAM:sta. Nyt auto on toiminut vajaan viikon ja muutaman sata kilometriä.simppa80 kirjoitti:Kyllä sieltä voi tulla ongelmia vilkkuihin jos Etu-sam ei anna esim. jännite tietoa taka-samille. Minulla oli etusamilta yksi sulake palanut ja tak-sam ilmoitti viasta että virtalukon EZS- jännite ei uskottava. Etu-sam ei osanut ilmoittaa yhtään mitään. Käy huolella läpi KAIKKI sulakeet autostasi. Ne voivat aiheuttaa erikoisia ongelmia ja Star ei osaa niistä välttämättä ilmoittaa.sami67 kirjoitti:Tänään vaihdettiin sitten etupään SAM. Vikakoodista 61 korjaaja puhui. (ei Veho, vaan lähinnä mersuihin erikoistunut korjaaja) Hän oli kuitenkin vähän epäileväinen, että voivatko kaikki viat todella johtua etupään SAM:sta. Autossahan ei toiminut myöskään vilkut ja hänen mukaan tuolla etupään SAM:lla ei pitäisi olla mitään tekemistä vilkkujen kanssa vaan niitä hoitaisi takana oleva SAM.
Kertaan vielä tähän mikä ei toiminut:
-nopeusmittari, kierroslukumittari, polttoainemittari, lämpömittari
-valot ei palanut ellei kääntänyt katkaisijaa. Pitkät ei toiminut silloinkaan.
-lasinpyyhkijät, vilkut, puhaltimet, istuinlämmittimet, ikkunan nostimet yms ei toiminut
-hätävilkut toimi, samoin radio välillä
-moottorin puhallin huusi täysillä, vaikka kone oli kylmä. Korjaajan mukaan moottori meni hätäkäyttöasento on.
Nyt auto kuitenkin toimi. Lähipäivät näyttänee tuliko kuntoon.
Mutta yksi pieni asia vielä ärsyttää ja askarruttaa että onko kaikki sittenkään kunnossa. Nyt sammutettaessa auto plimpauttaa yhden kerran varoitusäänen ja näyttöön tulee teksti "Switch of the lights", vaikka valot eivät ole käännettynä päälle vaan ovat 0-asennossa. (Ainakin minun autossa ajovalot ovat silloinkin päällä, mutta pitkät ei syty) Mutta se ei tee sitä joka kerta, enkä ole pystynyt päättelemään mitään eroa milloin se tekee sen tai ei tee.) Jos valot on käännettynä päälle ja sammuttaa, niin sitten plimputtaa koko ajan. (niin kuin pitääkin.)
Vanhan SAM:n aikaan, jos valot oli 0-asennossa, mitään tuollaista ylimääräistä varoitusta ei koskaan tullut.
Osaako joku kommentoida tuota? Voisiko SAM olla ohjelmoituna jotenkin erilailla? Mielellään haluaisin taas ruveta luottamaan autoon siten, ettei esim lämmityslaitteen puhallin lakkaa puhaltamasta 200 km kotoa.
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: W211 sähkövika
Tuossa autossa on SAM moduulin maa-asetuksena tod. näk. suomi, kiitos vehon. Jolloin valot kyllä palaa 0 asennossa normaalisti aina, mutta pitkät ei pala ennenkuin valot on "oikeasti" päällä.
Saksasta tuoduissa autoissa on asetuksena saksa, jolloin valot syttyvät vain valo-tunnistimella pimeässä, mutta ne saa rattinappuloilla muutettua palamaan koko ajan. Jolloin myös pitkät toimivat valokatkaisijaan koskematta, niinkuin pitäisi! (Vehon mielestä taasen on käännettävä valokatkaisijaa ensin, kuten sinulla)
Suosittelen tutkimaan ajotietokoneen asetuksia rattinappuloiden kautta, sekä myös jollakulla osaavalla *ri:n omistajalla näitä maa-asetuksia
Saksasta tuoduissa autoissa on asetuksena saksa, jolloin valot syttyvät vain valo-tunnistimella pimeässä, mutta ne saa rattinappuloilla muutettua palamaan koko ajan. Jolloin myös pitkät toimivat valokatkaisijaan koskematta, niinkuin pitäisi! (Vehon mielestä taasen on käännettävä valokatkaisijaa ensin, kuten sinulla)
Suosittelen tutkimaan ajotietokoneen asetuksia rattinappuloiden kautta, sekä myös jollakulla osaavalla *ri:n omistajalla näitä maa-asetuksia
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: W211 sähkövika
Tämä ei ole vieläkään kunnossa. Se on vähän hidastanut, että vika ei ole koko ajan päällä ja testeristä ei ole hyötyä silloin kun vikaa ei ole. Pakkanen taitaa vaikuttaa myös. Nyt on taas Turun suunnalla ollut niin lauhaa viikon, että vikaa ei ole ollut. Auto odottaa korjaalla kylmempiä kelejä.
Muutaman kerran on jo luultu, että vikä löytyi ja yhtä monta kertaa on petytty. Tähän mennessä on vaihdettu etu SAM. Vaihdettiin sitten vanha takaisin kun vika palasi. Akku vaihdettiin myös, vaan vaihdettiin sitten jo sekin takaisin. Hienosti lähtee käyntiiin ja kaikki toimii vaikka jännite olisi 9,5 V.
Takaluukun jumittava kahva vaihdettiin myös. No, se nyt oli hyvä vaihtaa muutenkin kun kerran jumitti. Sulakkeet on tutkittu. Apukuskin jalkatilassa oleva johdon liitos, jota joku epäili, oli OK myös.
Pitääkö tuo myydä osina vai onko jollain viisaalla hyviä vinkkejä?
Muutaman kerran on jo luultu, että vikä löytyi ja yhtä monta kertaa on petytty. Tähän mennessä on vaihdettu etu SAM. Vaihdettiin sitten vanha takaisin kun vika palasi. Akku vaihdettiin myös, vaan vaihdettiin sitten jo sekin takaisin. Hienosti lähtee käyntiiin ja kaikki toimii vaikka jännite olisi 9,5 V.
Takaluukun jumittava kahva vaihdettiin myös. No, se nyt oli hyvä vaihtaa muutenkin kun kerran jumitti. Sulakkeet on tutkittu. Apukuskin jalkatilassa oleva johdon liitos, jota joku epäili, oli OK myös.
Pitääkö tuo myydä osina vai onko jollain viisaalla hyviä vinkkejä?
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
9,5V? Pikkuakku oikosulussa tai jossain maadoitusvikaa/kosketushäiriötä?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W211 sähkövika
Jos tuo akun jännite putoaa noin alas, niin kaikki mukavuus toiminnot putoaa pois päältä ja voi aiheuttaa muutakin ongelmaa, esim asrsami67 kirjoitti:Tämä ei ole vieläkään kunnossa. Se on vähän hidastanut, että vika ei ole koko ajan päällä ja testeristä ei ole hyötyä silloin kun vikaa ei ole. Pakkanen taitaa vaikuttaa myös. Nyt on taas Turun suunnalla ollut niin lauhaa viikon, että vikaa ei ole ollut. Auto odottaa korjaalla kylmempiä kelejä.
Muutaman kerran on jo luultu, että vikä löytyi ja yhtä monta kertaa on petytty. Tähän mennessä on vaihdettu etu SAM. Vaihdettiin sitten vanha takaisin kun vika palasi. Akku vaihdettiin myös, vaan vaihdettiin sitten jo sekin takaisin. Hienosti lähtee käyntiiin ja kaikki toimii vaikka jännite olisi 9,5 V.
Takaluukun jumittava kahva vaihdettiin myös. No, se nyt oli hyvä vaihtaa muutenkin kun kerran jumitti. Sulakkeet on tutkittu. Apukuskin jalkatilassa oleva johdon liitos, jota joku epäili, oli OK myös.
Pitääkö tuo myydä osina vai onko jollain viisaalla hyviä vinkkejä?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 sähkövika
mazza kirjoitti:9,5V? Pikkuakku oikosulussa tai jossain maadoitusvikaa/kosketushäiriötä?
Ei, ei se itse akkua tyhjentänyt vaan sen annettiin testimielessä tyhjentyä. Akun varaus säilyy kyllä muuten ihan OK.
Kyllä, tietenkin mukavuustoiminnot putoaa pois jo paljon aikaisemmin, mutta nyt ei ole kyse niistä vaan lähinnä siitä ettei mm vilkut, puhallin ja kierroslukumittari toimi.
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
No niin, tämäkin vika lopulta selvisi. Vika ei ollut autossa eikä suoranaisesti myöskään kuljettajassa, vaan käyttöliittymässä eli AVAIMESSA. Auton toinen avain ei ollut täysissä järjissään. Vian löytyminen kesti, kun olemme ihan satunnaisesti käyttäneet molempia avaimia ja viimeisellä kerralla veimme auton viikoksi toimivan avaimen kanssa korjaamoon. (Muistelin kyllä molemmilla testanneeni, mutta näköjään en. ) Myöskin tällä viallisella avaimella auto toimii välillä moitteettomasti. Vasta kun jännite oli hieman alentunut (ei siis edes niin paljon, että istuinlämmitys tms hupisähkö putoaisi pois) tapahtui jotain sellaista että sähköt sekosi. Korostettakoon vielä, että avaimen patterilla ei ole merkitystä, koska sen jälkeen kun avain työnnetään virtalukkoon, patterilla ei ole osaa.
Tilatessani uuden avaimen Raision Vehossa (400 eur ja pariviikkoa) sanoivat, että ihan tälläistä ei ole tullut vastaan että auto toimii osittain ja joskus, mutta sen sijaan sitä että auto ei tunnista avainta lainkaan eli ei toimi mitenkään oli jossain määrin tuttu ongelma. Kuulostaa pelottavalta näin talvisaikaan kun kuitenkin Lapissakin asti jotkut mersuillaan kulkee.
Auto ei ole myynnissä.
Tilatessani uuden avaimen Raision Vehossa (400 eur ja pariviikkoa) sanoivat, että ihan tälläistä ei ole tullut vastaan että auto toimii osittain ja joskus, mutta sen sijaan sitä että auto ei tunnista avainta lainkaan eli ei toimi mitenkään oli jossain määrin tuttu ongelma. Kuulostaa pelottavalta näin talvisaikaan kun kuitenkin Lapissakin asti jotkut mersuillaan kulkee.
Auto ei ole myynnissä.
MB W211 E240 vm 2003
MB W204 CDI 220 vm 2008
MB W204 CDI 220 vm 2008
Re: W211 sähkövika
Meikäläiselle iski täsmälleen sama vika tänään 320CDIn kanssa. Aivan täysin samat viat kun tossa ekassa viestissä selitetään, poikkeuksena vaan se että ei tunnu toimivan edes välillä. Epäilen tuota avainvikaa, koska tipahti tänään avain asfaltille ja ravistaessa kuulee että sisältä on joku pieni palanen irti.... Auton mukana ei tietenkään vara-avainta tullut.. Vinkkejä tähän mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Ainakaan en ala puolta autoa vaihtamaan ennenkö oon saanut uuden kapulan käteen.
Vikakoodeja OBD-testerillä:
2201-1 No or incorrect CAN message from control unit N73
2243-1 No or incorrect CAN message from control unit CGW Timeout
2213-1 No or incorrect CAN message from control unit N80 (Steering column module)
2244-1 No or incorrect CAN message from control unit A1 (Instrument cluster)
P2314 No CAN message was received from control unit N93 (Central gateway control module)
P2315 No CAN message was received from control unit A1 (Instrument cluster)
P2316 No CAN message was received from control unit N22 (AAC pushbutton control module)
Vikakoodeja OBD-testerillä:
2201-1 No or incorrect CAN message from control unit N73
2243-1 No or incorrect CAN message from control unit CGW Timeout
2213-1 No or incorrect CAN message from control unit N80 (Steering column module)
2244-1 No or incorrect CAN message from control unit A1 (Instrument cluster)
P2314 No CAN message was received from control unit N93 (Central gateway control module)
P2315 No CAN message was received from control unit A1 (Instrument cluster)
P2316 No CAN message was received from control unit N22 (AAC pushbutton control module)
Viimeksi muokannut julB, To 17.09.2015 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 sähkövika
Uusi avain mb:n kautta tilaukseen. Tulee muutamassa päivässä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 sähkövika
Joo uusi avain lähti tilaukseen heti illalla. Vaikka vika nyt ei siinä olisikaan, niin varakapula on pakko olla. On pitänyt jo aikaa sitten tilailla, mutta on ollut muita kiireitä niin paljon että unohtunu koko homma. Tänään sitten havahduttiin...simppa80 kirjoitti:Uusi avain mb:n kautta tilaukseen. Tulee muutamassa päivässä.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 sähkövika
julB kirjoitti:Joo uusi avain lähti tilaukseen heti illalla. Vaikka vika nyt ei siinä olisikaan, niin varakapula on pakko olla. On pitänyt jo aikaa sitten tilailla, mutta on ollut muita kiireitä niin paljon että unohtunu koko homma. Tänään sitten havahduttiin...simppa80 kirjoitti:Uusi avain mb:n kautta tilaukseen. Tulee muutamassa päivässä.
Raportoippa auttoiko, tämä avainjuttu on niin 'mielenkiintoinen' syy vialle että olisi hyvär saada toinenkin tapaus...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 sähkövika
Tänään purin avaimen ja kylllä vain! Avaimen piirilevystä on lähtenyt osa irti (kuvassa näkyvä neliskanttinen pieni palanen):

mm. Veho oli sitä mieltä, että kyseisenlainen vika johtuu avaimesta/virtalukosta. Eli 1+1=2, avaimesta osa irti, eli pitäisi olla selvä tapaus(ellei piirilevystä ole muutakin hajonnut.. tuskin). Parin mutkan kautta löysin pikavauhtia oikean miehen, joka mikroskooppikolvaa osan piirilevyyn takaisin. Avain iltapäivällä valmiina, joten sitten vain jännittämään josko selviäisi näin helpolla.

mm. Veho oli sitä mieltä, että kyseisenlainen vika johtuu avaimesta/virtalukosta. Eli 1+1=2, avaimesta osa irti, eli pitäisi olla selvä tapaus(ellei piirilevystä ole muutakin hajonnut.. tuskin). Parin mutkan kautta löysin pikavauhtia oikean miehen, joka mikroskooppikolvaa osan piirilevyyn takaisin. Avain iltapäivällä valmiina, joten sitten vain jännittämään josko selviäisi näin helpolla.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 sähkövika
Noniin! Auto tuli kuntoon avaimen korjauksella! HOKSHOKS kaikki tän tosiaan aika erikoisen vian takia. Onneksi auto tuli kuntoon pienellä. Ilman tätä topiccia oltais varmaan vaihdettu puolet auton sähköistä.. En olisi ikinä uskonut että noin pieni palikka avaimessa voi sekoittaa koko auton täydellisesti.



W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11