Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Mitenkäs teillä foorumilaisilla. Kuinka tärkeänä pidätte, että autosta löytyy alkuperäinen huoltokirja, oli se sitten saksassa tai suomessa aloitettu?
Onko teille ehdoton ei, jos autoon ei löydy alkuperäistä huoltokirjaa, eli mittarilukemaa ei voida todistaa? Kyseessä esim w203 tai w211 cdi eli n. 10 vuotiaat autot. Kuinka paljon yleensäkkin täydellisen huoltokirjan puuttuminen vaikuttaa pyynti/ostohintaan?
Onko teille ehdoton ei, jos autoon ei löydy alkuperäistä huoltokirjaa, eli mittarilukemaa ei voida todistaa? Kyseessä esim w203 tai w211 cdi eli n. 10 vuotiaat autot. Kuinka paljon yleensäkkin täydellisen huoltokirjan puuttuminen vaikuttaa pyynti/ostohintaan?
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Kirja on hyvä olla olemassa sitten kun autoa myy itse eteenpäin, joskaan näissä täydellinen kirja leimoineen ei aina kerro ajomäärää..
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Tarkoitatko että huoltokirja olisi väärennetty? Eikö se ole jo hieman harvinaisempaa?märssu kirjoitti:Kirja on hyvä olla olemassa sitten kun autoa myy itse eteenpäin, joskaan näissä täydellinen kirja leimoineen ei aina kerro ajomäärää..
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Ei sillä paperilla ole minusta mitään arvoa jos siellä on esim. koko kirja täynnä epämääräisiä samalla käsialalla kirjoitettuja kuittauksia ja jonkun saksalaisen mersuliikkeeltä näyttävän firman leimat alla.
Jos huoltokirjassa on taas esimerkiksi vehon leimat että öljyt vaihdettu 10-15 tkm välein ja muutkin huollot eritelty niin silloin minusta sillä paperilla on jotain merkistä.
Se ei vielä tarkoita mitään että huollot on tehty jos sieltä on raksittu ainoastaan öljyt ja suodatin ja muut jätetty aina tekemättä
Itse on tullut tutkittua huoltokirjaa vasta auton oston jälkeen koska minusta auton kunto on se joka merkitsee.
Jos huoltokirjassa on taas esimerkiksi vehon leimat että öljyt vaihdettu 10-15 tkm välein ja muutkin huollot eritelty niin silloin minusta sillä paperilla on jotain merkistä.
Se ei vielä tarkoita mitään että huollot on tehty jos sieltä on raksittu ainoastaan öljyt ja suodatin ja muut jätetty aina tekemättä
Itse on tullut tutkittua huoltokirjaa vasta auton oston jälkeen koska minusta auton kunto on se joka merkitsee.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Mittarilukeman voi vääntää amatimies kai mihin haluaa. kannattaa katsella kulumia ovien nivelistä, tiivisteistä, kuinka kulunut ratti ja vaihteenvalitsin on yms.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Valitettavasti aika yleistä.kraatteri kirjoitti:Tarkoitatko että huoltokirja olisi väärennetty? Eikö se ole jo hieman harvinaisempaa?märssu kirjoitti:Kirja on hyvä olla olemassa sitten kun autoa myy itse eteenpäin, joskaan näissä täydellinen kirja leimoineen ei aina kerro ajomäärää..
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Ei niitä aina väärennetä. Paras tapaus oli kaverin 94 vm golf jossa oli huoltokirja. Saksassa tehty ekat 4 huoltoa 2 vuoden aikana ja sitten näkyi selvästi että tästä välistä puuttuu muutama sivu. Seuraavana suomessa tehty öljynvaihto vuonna 2004. Ja totta kai kilometrit olivat juurikin ne 120 tkm mitä oli mittarissakraatteri kirjoitti:Tarkoitatko että huoltokirja olisi väärennetty? Eikö se ole jo hieman harvinaisempaa?märssu kirjoitti:Kirja on hyvä olla olemassa sitten kun autoa myy itse eteenpäin, joskaan näissä täydellinen kirja leimoineen ei aina kerro ajomäärää..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Uiteltiin aikoinaan (viimme vuosituhannella) Sprintteri tuolta saksanmaalta suomen kautta vennäelle. Mittarilukema oli noin 300 tkm mutta huoltokirja oli täytetty valmiiksi jo yli 700 tkm
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Ikävä kyllä näitä autojen sisustoja katsellessa huomaa sen, että osassa +500 tkm ajetuissa nahkasisusta saattaa olla erittäin hyvässä kunnossa, paremmassa kuin osassa 200 tkm ajetuissa joissa täydellinen huoltokirja. Alustan osat taas on vaihdettu molemmissa tapauksissa tod.näk vähintään kerran, joten näistä asioista on hankala tehdä johtopäätöksiä ajokilometrien suhteen. Myös ulkoisesti maalipinta saattaa olla + 500 tkm ajetussa erittäin hyvässä kunnossa.Jolle kirjoitti:Itse on tullut tutkittua huoltokirjaa vasta auton oston jälkeen koska minusta auton kunto on se joka merkitsee.
Autohan on kuitenkin kuluva tavara, niin ei ne kilometrin pelkästään mittarissa näy. mm. sähköosat kestävä kuitenkin rajallisen ajan käynnissä oloa.
Pitääköhän se kuitenkin kiertää kaukaa nämä joiden ajokilometrimäärästä ei ole mitään tietoa...
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
ei, vaan auton kunto ratkaisee. Toki, tuollaiseen 10v vanhaan autoon kun tekee 500 eurolla kunnon meikkauksen, niin ei sitä kyllä erota onko ajettu 250 vai 500tkm. Se knto pitäis tarkistaa muila tavoin, esim starilla katsoa viat ja muuta livedataa. Tarksitaa suuttimien ohivuodot, aukasta turbon imupuolen putki ja kattoo välys yms.. Toisaalta mitäpä sekään auttaa jos ei ole aikaisemmin niitä nähnyt esim. just 500tkm ajetuta jossa kaikki on jo vähä väljää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Pitääkö paikkansa kun erästä viimesenpäälle mersumiestä jututin että näistä uusimmista ei tuota mittarilukemaa ei enää voi muuttaa?
Oli kuulemma tuttu vaihtanut mittariston vähempi ajettuun myynti mielessä ja kun pisti akunkengän paikalleen ja virrat päälle niin sama todellinen kilometrimäärä putkahti mittaristoon.
Oli noitunut että turhaan osti toisen mittariston.(hyvä näin)
Ecu kai tallentaa ajetun määrän ja muuttaa sen uuteen mittaristoon, mutta voiko tuotaki nykyään peukaloida jollakin ohjelmalla?
Oli kuulemma tuttu vaihtanut mittariston vähempi ajettuun myynti mielessä ja kun pisti akunkengän paikalleen ja virrat päälle niin sama todellinen kilometrimäärä putkahti mittaristoon.
Oli noitunut että turhaan osti toisen mittariston.(hyvä näin)
Ecu kai tallentaa ajetun määrän ja muuttaa sen uuteen mittaristoon, mutta voiko tuotaki nykyään peukaloida jollakin ohjelmalla?
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Itse olen lueskellut, että nämä tämän ikäiset autot tallentaa mittarilukeman kolmeen paikkaan, mittaristoon, virtalukkoon ja oisko ollu ESP:ille tai jonnekki. Kaikki nämä lukemat on kuitenkin muutettavissa ihan muutamalla sadalla eurolla. Kuulemma siten, ettei oikeaa lukemaa voi enää tarkistaa...Tuomersu kirjoitti:Pitääkö paikkansa kun erästä viimesenpäälle mersumiestä jututin että näistä uusimmista ei tuota mittarilukemaa ei enää voi muuttaa?
...
Ecu kai tallentaa ajetun määrän ja muuttaa sen uuteen mittaristoon, mutta voiko tuotaki nykyään peukaloida jollakin ohjelmalla?
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
No kyllä minun mielestä epämääräinen tai puuttuva huoltokirja herättää varmasti enemmän kysymyksiä. Itse en taatusti osta ilman huolto kirjaa. Onhan siinä ns. puolet mahdollista sattua kohdalleen, että oliskin huollettu ja kilsat oikein...Jolle kirjoitti:Ei sillä paperilla ole minusta mitään arvoa jos siellä on esim. koko kirja täynnä epämääräisiä samalla käsialalla kirjoitettuja kuittauksia ja jonkun saksalaisen mersuliikkeeltä näyttävän firman leimat alla.
Jos huoltokirjassa on taas esimerkiksi vehon leimat että öljyt vaihdettu 10-15 tkm välein ja muutkin huollot eritelty niin silloin minusta sillä paperilla on jotain merkistä.
Se ei vielä tarkoita mitään että huollot on tehty jos sieltä on raksittu ainoastaan öljyt ja suodatin ja muut jätetty aina tekemättä
Itse on tullut tutkittua huoltokirjaa vasta auton oston jälkeen koska minusta auton kunto on se joka merkitsee.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Ei se huoltokirja kyllä aina kaikkea kerro. Itellä entinen mersu oli saksan tuonti täydellä huoltokirjalla ja autossa oli puoli miljoonaa mittarissa. Tekniikka alko reistaan ja ruuvimeisseli meni ovesta läpi ku nii laho. Nyt suomi-auto samoilla kilometreillä ja ei huoltokirjaa... korissa ei pilkkuakaan ruostetta ja tekniikan puolesta ei voi sanoa ajaako 200tkm vai 500tkm ajetulla autolla.
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Jos ne turkkilaiset saksassa osaa väärentää ja vielä piilottaakin kilometrihuijauksen noihin vuosituhannen alun mersuihin, niin kyllä ne osaa sen paperisen läystäkkenkin jollain perunaleimasimella tehdä niin ettei siitä heti mitään huomaa. Ja varmasti näissä missä kilometreja poistetaan reilusti, tehdän kohennusta myös penkeille, polkimille ratille jne. (kaveri osti suomesta auton joka osoittautui saksalaiseksi taksiksi, multikontourit oli poistettu jne. Ei vielä olla ehditty tarkastelemaan paremmin löytyykö todellinen mittarilukema jostain). Ja olihan niitä liikkeellä kilkkeitä missä vain joka toinen kilometri kirjaantui auton järjestelmiin, ei tarvinnut ronkkia mitään, kaikki oli 'aidosti oikein'. Silti yllätyin että moni karvakäsikauppias myönsi että huoltokirjaa ei ole. No eräässäkin se oli juuri hukkunut mutta kuitti viimeisestä mb-huollosta oli (tätä oli enemmänkin) jne.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
toissaan minunkin väyrysessä on täysin kattava huoltohistoria merkkhuollosta ja se on ollut kyllä jatkuvasti paskana Minun omista autoista ensimäinen jossa on kunnollinen huoltohistoria ja aukottoasti todistettavissa oleva mittarilukema, ja samalla surkein auto jonka olen ikinä omistanut... Poislukien Citroën Xsara.
Tai siis itse autohan on erinomainen kun sitä on aina vaan korjattu, ja kulkee helvetin nätisti nyt kun on 99% ehjä, mutta ainakaan tässä tapauksessa huoltohistoriaan luottaminen on ollut yksi suurimmista virheistä jota olen tehnyt autokaupoilla
Tai siis itse autohan on erinomainen kun sitä on aina vaan korjattu, ja kulkee helvetin nätisti nyt kun on 99% ehjä, mutta ainakaan tässä tapauksessa huoltohistoriaan luottaminen on ollut yksi suurimmista virheistä jota olen tehnyt autokaupoilla
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
.
Yli kymmenen vuotta vanhassa autossa ei ehken enää ole vihkosilla mitään merkitystä.
Kilometrejä on tosi helppo muuttaa haluamikseen vaikkapa täälläkin joka toisen omistamalla staarilla.
Siistiä autoa kannattaa vähän korjaillakkin, epäsiistiä/kovin ruosteista ei kannata edes ostaa.
Jos ei itse, tai joku tuttu osaa auton kuntoa päätellä, niin suosittelen suosiolla ostamaan huomattavasti uudemman, jossa huoltokirjalla/takuulla on vielä jotain merkitystäkin.
Yli kymmenen vuotta vanhassa autossa ei ehken enää ole vihkosilla mitään merkitystä.
Kilometrejä on tosi helppo muuttaa haluamikseen vaikkapa täälläkin joka toisen omistamalla staarilla.
Siistiä autoa kannattaa vähän korjaillakkin, epäsiistiä/kovin ruosteista ei kannata edes ostaa.
Jos ei itse, tai joku tuttu osaa auton kuntoa päätellä, niin suosittelen suosiolla ostamaan huomattavasti uudemman, jossa huoltokirjalla/takuulla on vielä jotain merkitystäkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Tästä samasta aiheesta jauhetaan ikuisesti. Jos pelkkää kilometrimäärää haluat katsella esim. saksantuonnista (lainaan itseäni aikaisemmasta ketjusta):
1. Tehtaan takuuseen tehdyt huollot löytyy mersun kannasta ja niissä aina pvm, kampanja-koodi ja kilometrit. Voi kysellä esim. Vehon kautta, riippuu puhelimen päässä olevasta henkilöstä kaivaako tietoja vai ei . Paperille niitä harvemmin saa, suullisesti kyllä. Yleensä tehtaan takuuseen menevät korjaukset on tehty ennen 100 000 kilometriä.
2. Ylimääräiset takuut. Monissa maissa on mahdollisuus ostaa autolle lisätakuuta erilaisten yhtiöiden kautta. Jos tällainen lappu löytyy autosta, katsoo siitä pvm ja kilometrit.
3. Autoverotustiedot. Tuotaessa autoa veroparatiisiin merkataan kilometrit ylös.
4. Kilometrimäärä / päivämäärä mahdollisesti Suomessa tehdyistä huolloista.
Vaikka olisi kuinka uusi auto niin kilometrimäärää voidaan aina ruuvata. Ennen km-määrä tallennettiin vain yhteen paikkaan. Nykyään tallennetaan kiljoonaan lamppuun, penkkiin, vilkkuun yms. Lähes aina löytyy skripti, jolla tuo määrä muutetaan kaikkiin tarpeellisiin paikkoihin.
Näitä kun ynnäilee kaikkien mahdollisten huoltojen kanssa niin km määrä voi selventyä. Nämä kommentit siis vain koskien käytetyn auton km määrää.
1. Tehtaan takuuseen tehdyt huollot löytyy mersun kannasta ja niissä aina pvm, kampanja-koodi ja kilometrit. Voi kysellä esim. Vehon kautta, riippuu puhelimen päässä olevasta henkilöstä kaivaako tietoja vai ei . Paperille niitä harvemmin saa, suullisesti kyllä. Yleensä tehtaan takuuseen menevät korjaukset on tehty ennen 100 000 kilometriä.
2. Ylimääräiset takuut. Monissa maissa on mahdollisuus ostaa autolle lisätakuuta erilaisten yhtiöiden kautta. Jos tällainen lappu löytyy autosta, katsoo siitä pvm ja kilometrit.
3. Autoverotustiedot. Tuotaessa autoa veroparatiisiin merkataan kilometrit ylös.
4. Kilometrimäärä / päivämäärä mahdollisesti Suomessa tehdyistä huolloista.
Vaikka olisi kuinka uusi auto niin kilometrimäärää voidaan aina ruuvata. Ennen km-määrä tallennettiin vain yhteen paikkaan. Nykyään tallennetaan kiljoonaan lamppuun, penkkiin, vilkkuun yms. Lähes aina löytyy skripti, jolla tuo määrä muutetaan kaikkiin tarpeellisiin paikkoihin.
Näitä kun ynnäilee kaikkien mahdollisten huoltojen kanssa niin km määrä voi selventyä. Nämä kommentit siis vain koskien käytetyn auton km määrää.
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Mulla on 2001 vm. varmasti Suomi-auto MB W203 bensa, jossa mittarilukema alle 150 tkm.
Kilometrit saattaa jopa pitää paikkansa, kun olen tutkinut edellistä omistushistoriaa. Voi olla, että ei pidäkkään..
Tänään vaihdatin siihen mm. takajarrut, mutta myös alaosastaan ruostemurtuneet takajouset. Perä nousi silminnähden noin 4-5 senttiä. Katsastuksessa eivät huomanneet katkenneita jousia.
Villi veikkaus, että näissä keleissä Suomessa 11 vuodessa voi käydä tämä ruostepeikko ja iskeä kilometreistä huolimatta mm. 203:n takapään jousiin. Katsastuskonttorilla jalkitarkastuksessa korjauksen jälkeen pääsin mersun alle ja insinöörikundi esitteli, että tänne näihin takajousten alaosiin ei näe kuin peileillä ja valolla. Pitää paikkansa muuten näköjään - nähdäkseen onko 203 takajouset paskana, pitäs irroittaa rengas ja mennä aika läheltä nuuhkimaan.
Pikkasen offtopiciakin, mutta liittyy auton sen hetkiseen kuntoon. Kaikki vaunut kaipaa huoltoa, että pääsee sitten nauttimaan menosta. Kilometrejä tai ei.
GLS tässä ja jouluja kaikille foorumilaisille!
Kilometrit saattaa jopa pitää paikkansa, kun olen tutkinut edellistä omistushistoriaa. Voi olla, että ei pidäkkään..
Tänään vaihdatin siihen mm. takajarrut, mutta myös alaosastaan ruostemurtuneet takajouset. Perä nousi silminnähden noin 4-5 senttiä. Katsastuksessa eivät huomanneet katkenneita jousia.
Villi veikkaus, että näissä keleissä Suomessa 11 vuodessa voi käydä tämä ruostepeikko ja iskeä kilometreistä huolimatta mm. 203:n takapään jousiin. Katsastuskonttorilla jalkitarkastuksessa korjauksen jälkeen pääsin mersun alle ja insinöörikundi esitteli, että tänne näihin takajousten alaosiin ei näe kuin peileillä ja valolla. Pitää paikkansa muuten näköjään - nähdäkseen onko 203 takajouset paskana, pitäs irroittaa rengas ja mennä aika läheltä nuuhkimaan.
Pikkasen offtopiciakin, mutta liittyy auton sen hetkiseen kuntoon. Kaikki vaunut kaipaa huoltoa, että pääsee sitten nauttimaan menosta. Kilometrejä tai ei.
GLS tässä ja jouluja kaikille foorumilaisille!
***
W904 CDI 2.7 Bus vm:2002
ex-W211 CDI200 Classic vm:2005
ex-W203 C180 2.0 L Classic vm:2001
ex-W210 E220D Classic vm:1996
W904 CDI 2.7 Bus vm:2002
ex-W211 CDI200 Classic vm:2005
ex-W203 C180 2.0 L Classic vm:2001
ex-W210 E220D Classic vm:1996
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
[quote="tuikku"].
Yli kymmenen vuotta vanhassa autossa ei ehken enää ole vihkosilla mitään merkitystä.
Kilometrejä on tosi helppo muuttaa haluamikseen vaikkapa täälläkin joka toisen omistamalla staarilla.
Siistiä autoa kannattaa vähän korjaillakkin, epäsiistiä/kovin ruosteista ei kannata edes ostaa.
Jos ei itse, tai joku tuttu osaa auton kuntoa päätellä, niin suosittelen suosiolla ostamaan huomattavasti uudemman, jossa huoltokirjalla/takuulla on vielä jotain merkitystäkin.[/quot
Miten staarilla saa tarkistettua ajokilometrit muualta kuin osiosta,mittari , vai pystyykö ?
Yli kymmenen vuotta vanhassa autossa ei ehken enää ole vihkosilla mitään merkitystä.
Kilometrejä on tosi helppo muuttaa haluamikseen vaikkapa täälläkin joka toisen omistamalla staarilla.
Siistiä autoa kannattaa vähän korjaillakkin, epäsiistiä/kovin ruosteista ei kannata edes ostaa.
Jos ei itse, tai joku tuttu osaa auton kuntoa päätellä, niin suosittelen suosiolla ostamaan huomattavasti uudemman, jossa huoltokirjalla/takuulla on vielä jotain merkitystäkin.[/quot
Miten staarilla saa tarkistettua ajokilometrit muualta kuin osiosta,mittari , vai pystyykö ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
*:rila voi sitä tarkistelakari v kirjoitti:tuikku kirjoitti:.
Yli kymmenen vuotta vanhassa autossa ei ehken enää ole vihkosilla mitään merkitystä.
Kilometrejä on tosi helppo muuttaa haluamikseen vaikkapa täälläkin joka toisen omistamalla staarilla.
Siistiä autoa kannattaa vähän korjaillakkin, epäsiistiä/kovin ruosteista ei kannata edes ostaa.
Jos ei itse, tai joku tuttu osaa auton kuntoa päätellä, niin suosittelen suosiolla ostamaan huomattavasti uudemman, jossa huoltokirjalla/takuulla on vielä jotain merkitystäkin.
Miten staarilla saa tarkistettua ajokilometrit muualta kuin osiosta,mittari , vai pystyykö ?
Kaikista paikoista minne se autosa talentuu(eri maleissa eri paikoihin)
mutta kaikkin paikoihin mihin se talentuu sen voi myös muttaa...
tätä jutua on aika monesti ollut...
huolto kirjala ei ole edes wc paperin arvoa(oli sitten suomi tai vaika etelämaner auto)
jo vuosia on sen voinut tilata ihan millä leimoila/alekirjoituksila ainkin italiasta, puolast ja baltiasta,
tänä vuona on tietätävästi myös sähköinen hultokirja "avatu"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Mistä paikoista rupean staarilla tarkistelemaan W 211 -04 mallista ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Kilometri löytyy seuraavista ohjainlaitteista:kari v kirjoitti:Mistä paikoista rupean staarilla tarkistelemaan W 211 -04 mallista ?
In these vehicles the odometer is stored in the following control units:
− Instrument Cluster
− EZS
− Assyst
− Assyst Plus
− ESP (Electronic Stability Program)
− Electrical Seat Adjustment Driver
− Electrical Seat Adjustment Passenger
− Signal Acquisition Module
− CDI (Common Rail Diesel Injection)
− Tire Pressure Monitor
− Airbag – only stores motohours
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
paljos tuolainen 400tkm ajettu on yleensä tuntina?simppa80 kirjoitti:− Airbag – only stores motohours
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
jos keskinopeus on vaikka 70km/h ajossa niin eikös se ole 400 000km / 70 = 5714h . Sitten tyhjäkännit siihen päälle. Tarkan lukemanhan sais kun ikinä ei olisi nollattu after reset matkamittarista.Sergey kirjoitti:paljos tuolainen 400tkm ajettu on yleensä tuntina?simppa80 kirjoitti:− Airbag – only stores motohours
Eli jos yli 7000h on tallennettu ni vois kuvitella että on 500thkm ajettu
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Tunithan voi myös muttaa...simppa80 kirjoitti:jos keskinopeus on vaikka 70km/h ajossa niin eikös se ole 400 000km / 70 = 5714h . Sitten tyhjäkännit siihen päälle. Tarkan lukemanhan sais kun ikinä ei olisi nollattu after reset matkamittarista.Sergey kirjoitti:paljos tuolainen 400tkm ajettu on yleensä tuntina?simppa80 kirjoitti:− Airbag – only stores motohours
Eli jos yli 7000h on tallennettu ni vois kuvitella että on 500thkm ajettu
Aika harvas on keskinopeus 70km/h 400tkm ajalta
sitenkin jää arvailtavaa eli ei pysty siitäkään varmaksi sanomaan
400tkm aikan on monesti myös joudutu rikimeneitä boxseja vaihtaman ehjiin uusin tai käytetyihin...
*:rila tai milään muulakan testerilä ei sitä saa varmasti selvitettyä
hiukan varmemalla pohjalla on jos avaa konetta, laatiko ja mekaniista kulumista tutkailee,
siihenkin jää arvuuteltavaa hiukan eri tavalla pidety 400tkm ajetu voi olla mekanisen kulumisen osalta paremassa kunnossa kuin 300tkm joskus vähän huonomalla pidolla ollut
malli pinnat on nykyisin vanhoissa taxseisa hyviä kiitos yli teipauksen"kalvotuksen"(suomesakin...)
penkit ja sisustan kuluvat paikat vaihtavat monesti ihan ilman km ruuvaustakin varsinkin mailmalla ne kun ei sielä juuri mitään maksa
eli kannatta auton oston yhteydessä tutkia auton kuntoa ei km lukemia ja jos auto vaikutaa olevan lukemaa vastaavasa kunossa ja taskule sopivan hintainen/muuten mieleinen ostaa sen
(netiautoa selatessa tuli vastan liikken myynti ilmoitus missä mainostettin että km lukema tarkistetu testerillä... )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Tarkastettu alaspäin 500k --> 300k?CDI203 kirjoitti:(netiautoa selatessa tuli vastan liikken myynti ilmoitus missä mainostettin että km lukema tarkistetu testerillä... )
Jos oletetaan että auto olisi siis täysin tehtaalta peräisin, ja saataisiin siis se oikea tuntimäärä, niin paljonko se lukema noissa autoissa on, vahvasti epäilen että 70kmh olisi keskinopeus, veikkaisin ite lähempänä 40-50kmh? Tietysti oletamme tällätavalla, eihän sitä "totuutta" muuten voi saada esille
Ne joilla stari on käykä kattomass aomasta autostanne tunnit ja kertokaa minulle se
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
minulla rintterissä kun oli tasan 400000km mittarissa, niin tunti mittari näytti 7415 tuntia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Justinsa lähti ovesta 06 115 cdi vito 150tkm mitarisa ja tunteja 1h
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Mittarilukeman todenmukaisuus ja auton ostaminen.
Normaalikäytössä 50km/h on aika hyvä arvio keskimääräiselle tuntinopeudelle. Jos on paljon kaupunkiajoa, niin vähemmän. 70km/h luultavasti erittäin harvassa autossa pitkällä aikavälillä.