Tuli hölmöyksissään myytyä W201:n (ostan sellaisen joskus vielä uudestaan) ja tilalla on 220 CE.
Ei mun hölmöydestä tässä yhteydessä sen enempää, mutta nykyautossa voimalinja siis M111 + 722.4 Muuten toimii hyvin, mutta missähän vika kun pysähtyy esim. valoihin moottorin ollessa normilämmöissä, niin joskus sammuu. Tämä tapahtuu riippumatta siitä onko vaihde D- vai N-asennossa. N-asennossa saa tietysti kierroksia nostettua ja pidettyä auton käynnissä, jos ehtii tajuamaan sen meinaavan sammua. Kylmänä tai puolilämpimänä kone ei sammu. Moottori lähtee myös aina erinomaisesti käyntiin riippumatta sen lämpötilasta. Tyhjäkäynti on tasainen noin 700 rpm. Ruuhkissa ajaminen hieman kiusallista, kun täytyy välillä käynnistellä autoa.
220 M111 sammuminen
220 M111 sammuminen
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: 220 M111 sammuminen
Vikakoodin lukuun vaan.
Ei tollasta välttämättä tiedä mitenkään.
Voi olla imusarjan ja läpän välinen kumi hapertunut...johtosarja vikaa jo tulossa..antureita...
Ei tollasta välttämättä tiedä mitenkään.
Voi olla imusarjan ja läpän välinen kumi hapertunut...johtosarja vikaa jo tulossa..antureita...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 M111 sammuminen
Kampiakselin ja nokkakepin asennon tunnistimimien piuhat kannattaa syynätä 

C36 ohjastetaan silloin kun ei ole busa kelit
Re: 220 M111 sammuminen
Jooo'o, täytyypä koittaa katella 

ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: 220 M111 sammuminen
Jatketaanpa tätä, kun ei ole nyt aikaa etsiä vikakoodin lukijaa - jos vaikka jollakin on ollut samat oireet. Nyt esiintyy myös sellaista koneen normilämmöillä, että kierrokset vaeltaa tyhjäkäynnillä 500-1000 rpm. Tämä on satunnaista, pääsääntöisesti kone käy tasaisesti. Sammuminenkin on satunnaista, mutta melko varmaa silloin jos joutuu pitkään seisomaan ruuhkassa. Sammumista ei välttämättä edellä moottorin käyminen epätasaisesti. Ajossa moottori toimii normaalisti.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: 220 M111 sammuminen
Tyhjäkäynti viat yleensä m111 johtuu kaasuläppä kotelosta eli puhdistus ensin ja samalla imm putsaa myös ja testeri kyllä kertoisi suoraan mikä renaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 M111 sammuminen
Testeri kertoi: Lambda-anturi ja ilmamassamittari vaihtoon. Paljon vialla, mutta oireet yllättävän vähäiset. Jopa kulutus taajama-ajossa ollut maltillinen 10,6 - 11,7 välillä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04