Mulla oli tuossa omassa sekä AGM aikoinaan, että normi vesiakkukin ja kummallakin pelitti ilman mitään sekoiluja.
Oletko kokeillut laittaa vain yhtä Optimaa paikoilleen että herjaako noita vikoja sitten.
Periaatteessa tuo tupla-akku vs yksi akku voi aiheuttaa virtajärjestelmän sekoilua.
W211 Brake Defective + Battery/alternator
Re: W211 Brake Defective + Battery/alternator
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Re: W211 Brake Defective + Battery/alternator
Palataan taas asiaan, rupeaa ottaan pannuun viat optimoiden kanssa..
Eli onko täällä tampere/pk seudulla ketään joka osaisi ohjlemoida tuota akunohjainlaitetta että saisi ne pelkät optimat kiinni?
Eli onko täällä tampere/pk seudulla ketään joka osaisi ohjlemoida tuota akunohjainlaitetta että saisi ne pelkät optimat kiinni?
Re: W211 Brake Defective + Battery/alternator
Nopeaa en löytänyt vastausta, niin kysytään. Meenkö optiman isoin keltanen akku normaalipakalle? ja onko muutenkin yhteensopiva? w211?
Akku löytyy jo valmiina ja w211 tulossa taloon (akkku menee vaihtoon)..
Akku löytyy jo valmiina ja w211 tulossa taloon (akkku menee vaihtoon)..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 Brake Defective + Battery/alternator
1 Tiedon mitoista löydät kun vertaat niitä vaikka vartan 95a akkun jonkun tarvike sivuston kauttaYOUgo kirjoitti:Nopeaa en löytänyt vastausta, niin kysytään. Meenkö optiman isoin keltanen akku normaalipakalle? ja onko muutenkin yhteensopiva? w211?
Akku löytyy jo valmiina ja w211 tulossa taloon (akkku menee vaihtoon)..
2 onko se optima AGM akku jos ei niin ei ole hyvä 211 akuksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 Brake Defective + Battery/alternator
1. Optima on hiukan korkeampi, mutta sen voi laitta kyljelleen jolloin pitäisi mahtua.. Noh en ole vielä päässyt katsomaan onko siinä kuinka tilaa.
2. Akkunetti on ainoa liike joka mainitsee optiman oelvan AGM: Optima AGM akku YELLOW TOP 75Ah YT S 5.5 12V Lyijyakku.
Optiman valmistuksesta löytyy seuraavaa: Akut perustuvat Optiman Spiralcell TechnologyTM -rakenteeseen, missä kennot ovat rullamuodossa perinteisen levytekniikan sijasta. Elektrolyytti on sidottu rullatut lyijylevyt erottavaan lasikuitumattoon.
Täten on saatu aikaan täysin suljettu, huoltovapaa, tärinän kestävä rakenne.
Optiman latauksesta: OPTIMA AKKUJEN KÄYTTÖ- JA LATAUSOHJEET
Älä päästä akkua purkautumaan alle 10,8V.
Älä ylilataa akkua – max. napajännite 13,0V.
Jos akku purkautuu tyhjäksi (alle 11V), on lataus suoritettava 2-3A ja vähintään 14 tuntia.
Älä pikalataa tyhjää akkua (jännite alle 11V).
Latausjännite autossa oltava 13,8V - 14,8V välillä.
Peruslataus 12V / 10-25A, 4-8 tuntia, mieluiten ohjelmoidulla varaajalla.
Ylläpitolataus 13,2 - 13,8V, max. virta 1,2 A.
Pikalataus – max. jännite 15,6V, ei virtarajoitusta, kun akku ei lämpene yli 50°C. Lopeta kun virta on pudonnut alle 1A.
Varo oikosulkemasta akkua.
Noista tiedoista joku varmaan osaa sano onko se sopiva akku ?
2. Akkunetti on ainoa liike joka mainitsee optiman oelvan AGM: Optima AGM akku YELLOW TOP 75Ah YT S 5.5 12V Lyijyakku.
Optiman valmistuksesta löytyy seuraavaa: Akut perustuvat Optiman Spiralcell TechnologyTM -rakenteeseen, missä kennot ovat rullamuodossa perinteisen levytekniikan sijasta. Elektrolyytti on sidottu rullatut lyijylevyt erottavaan lasikuitumattoon.
Täten on saatu aikaan täysin suljettu, huoltovapaa, tärinän kestävä rakenne.
Optiman latauksesta: OPTIMA AKKUJEN KÄYTTÖ- JA LATAUSOHJEET
Älä päästä akkua purkautumaan alle 10,8V.
Älä ylilataa akkua – max. napajännite 13,0V.
Jos akku purkautuu tyhjäksi (alle 11V), on lataus suoritettava 2-3A ja vähintään 14 tuntia.
Älä pikalataa tyhjää akkua (jännite alle 11V).
Latausjännite autossa oltava 13,8V - 14,8V välillä.
Peruslataus 12V / 10-25A, 4-8 tuntia, mieluiten ohjelmoidulla varaajalla.
Ylläpitolataus 13,2 - 13,8V, max. virta 1,2 A.
Pikalataus – max. jännite 15,6V, ei virtarajoitusta, kun akku ei lämpene yli 50°C. Lopeta kun virta on pudonnut alle 1A.
Varo oikosulkemasta akkua.
Noista tiedoista joku varmaan osaa sano onko se sopiva akku ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 Brake Defective + Battery/alternator
YOUgo kirjoitti:1. Optima on hiukan korkeampi, mutta sen voi laitta kyljelleen jolloin pitäisi mahtua.. Noh en ole vielä päässyt katsomaan onko siinä kuinka tilaa.
2. Akkunetti on ainoa liike joka mainitsee optiman oelvan AGM: Optima AGM akku YELLOW TOP 75Ah YT S 5.5 12V Lyijyakku.
Optiman valmistuksesta löytyy seuraavaa: Akut perustuvat Optiman Spiralcell TechnologyTM -rakenteeseen, missä kennot ovat rullamuodossa perinteisen levytekniikan sijasta. Elektrolyytti on sidottu rullatut lyijylevyt erottavaan lasikuitumattoon.
Täten on saatu aikaan täysin suljettu, huoltovapaa, tärinän kestävä rakenne.
Optiman latauksesta: OPTIMA AKKUJEN KÄYTTÖ- JA LATAUSOHJEET
Älä päästä akkua purkautumaan alle 10,8V.
Älä ylilataa akkua – max. napajännite 13,0V.
Jos akku purkautuu tyhjäksi (alle 11V), on lataus suoritettava 2-3A ja vähintään 14 tuntia.
Älä pikalataa tyhjää akkua (jännite alle 11V).
Latausjännite autossa oltava 13,8V - 14,8V välillä.
Peruslataus 12V / 10-25A, 4-8 tuntia, mieluiten ohjelmoidulla varaajalla.
Ylläpitolataus 13,2 - 13,8V, max. virta 1,2 A.
Pikalataus – max. jännite 15,6V, ei virtarajoitusta, kun akku ei lämpene yli 50°C. Lopeta kun virta on pudonnut alle 1A.
Varo oikosulkemasta akkua.
Noista tiedoista joku varmaan osaa sano onko se sopiva akku ?
Ah liian pieni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659