W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
320 cdi 2004 5 vaihteinen autom, 135 tkm ajettu. Vaihteiston toiminta kylmänä on aiheuttanut ihmetystä ja tähän mennessä tapahtunut: 100 tkm vaihdettiin ltk öljyt, siitä ongelmat taisi alkaa. 110 tkm uudestaan öljyt ja forte lisäaine, 115 tkm vaihteiston adaptaatio, 128 tkm kyb ja johdin levy ja öljyt. Aiemmin nykäisi 1 ja 2 vaihteiden välillä, tämä poistui kyb vaihdolla mutta nyt noin 2 km ajon jälkeen tasakaasulla kierrokset heijaa 200 rpm ja tuntuu kun arpoisi 3 ja 4 vaihteiden välillä. Noin 8 km ajon jälkeen alkaa pelaamaan normaalisti. Jos lämmiittää vaihteistoa paikallaan d ja käsijarru päällä niin sen jälkeen vaihteisto luistaa paljon liikkeelle lähdettäessä. Onko vinkkiä mistä ratkaisu löytyisi ja missä sen teettäis, auto Kanta-Hämeessä.
Viimeksi muokannut ropey, Pe 15.02.2013 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä
Pitäs ainakin nollata adaptiot kun osia vaihdettu. Mahdollisesti myös opetus uudestaan... Jos ei niillä tokene niin sitten taitaa mennä venttiilikoneiston kairauksen puolelle.
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä
Turbiinilukon toiminnassa häikkää, eli voi myös olla vaihteiston ohjainlaitevikakin. Sen toiminta kuulemma muuttuu lämmetessään. Uusi ohjainlaite maksaa lähemmäs 1500€ vaan.. :/ Itellä vaihdettiin Kyb abaut 100tkm sitten ja nyt on taas alkanut oirehtimaan.. Omassa nykiminen on vielä pientä, mutta moottorijarruttaessa kylmänä kuuluu ylimääräisiä ääniä (resonointia) vaihdelaatikosta. Tätä ei oo tehnyt ennen. Tota ohjainlaitevikaa pelkään tossa, mutta toiv. menee taas kybin vaihdolla.. niin kilsoja mun autossa jo 314tkm.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä
Jos küb solenoidi menee rikki nopeasti(joutuu tekemään likkaa hommia)arto79 kirjoitti:Turbiinilukon toiminnassa häikkää, eli voi myös olla vaihteiston ohjainlaitevikakin. Sen toiminta kuulemma muuttuu lämmetessään. Uusi ohjainlaite maksaa lähemmäs 1500€ vaan.. :/ Itellä vaihdettiin Kyb abaut 100tkm sitten ja nyt on taas alkanut oirehtimaan.. Omassa nykiminen on vielä pientä, mutta moottorijarruttaessa kylmänä kuuluu ylimääräisiä ääniä (resonointia) vaihdelaatikosta. Tätä ei oo tehnyt ennen. Tota ohjainlaitevikaa pelkään tossa, mutta toiv. menee taas kybin vaihdolla.. niin kilsoja mun autossa jo 314tkm.
niin vika on jossain muualla, ventiili koneistossa, TCU:sa
Turbinissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä
Ventiili koneistossa,ropey kirjoitti:320 cdi 2004 5 vaihteinen autom, 135 tkm ajettu. Vaihteiston toiminta kylmänä on aiheuttanut ihmetystä ja tähän mennessä tapahtunut: 100 tkm vaihdettiin ltk öljyt, siitä ongelmat taisi alkaa. 110 tkm uudestaan öljyt ja forte lisäaine, 115 tkm vaihteiston adaptaatio, 128 tkm kyb ja johdin levy ja öljyt. Aiemmin nykäisi 1 ja 2 vaihteiden välillä, tämä poistui kyb vaihdolla mutta nyt noin 2 km ajon jälkeen tasakaasulla kierrokset heijaa 200 rpm ja tuntuu kun arpoisi 3 ja 4 vaihteiden välillä. Noin 8 km ajon jälkeen alkaa pelaamaan normaalisti. Jos lämmiittää vaihteistoa paikallaan d ja käsijarru päällä niin sen jälkeen vaihteisto luistaa paljon liikkeelle lähdettäessä. Onko vinkkiä mistä ratkaisu löytyisi ja missä sen teettäis, auto Kanta-Hämeessä.
Somerolla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Jostain syystä edellisessä öljynvaihdossa oli laatikkoon laitettu liian vähän öljyä, litran lisäyksellä kaikki ongelmat poistuivat. Niin että sillä tavalla asiantuntevaa Mersu huoltoa oli saatavilla, samperin tunarit.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 30.09.2012 11:10
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Antavatko liikkeestä hyvitystä kun on turhaan vaihdettu osia ym ?
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Lienee turha haaveilla sellaisesta.Teeseitsesäästä kirjoitti:Antavatko liikkeestä hyvitystä kun on turhaan vaihdettu osia ym ?
E350CDI&A180CDI
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Tätä on valitettavan usein tullut vastaanropey kirjoitti:Jostain syystä edellisessä öljynvaihdossa oli laatikkoon laitettu liian vähän öljyä, litran lisäyksellä kaikki ongelmat poistuivat. Niin että sillä tavalla asiantuntevaa Mersu huoltoa oli saatavilla, samperin tunarit.
(Varsinkin 7v laatikoissa vaikka on komeat leimat huoltokirjassa...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
On huomannut samaa en tiedä minkälainen mitta tikku niilä on. Itellä kl-varaosista ostettu ei mitään asteikkoa, riittää kun omistaa työntömitan niin saa tuosta tikusta tolkun.CDI203 kirjoitti:Tätä on valitettavan usein tullut vastaanropey kirjoitti:Jostain syystä edellisessä öljynvaihdossa oli laatikkoon laitettu liian vähän öljyä, litran lisäyksellä kaikki ongelmat poistuivat. Niin että sillä tavalla asiantuntevaa Mersu huoltoa oli saatavilla, samperin tunarit.
(Varsinkin 7v laatikoissa vaikka on komeat leimat huoltokirjassa...)
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Niin surullista tässä on se että huollon yhteydessä pyysiin ko. Liikettä tarkistamaan öljytason vaihteistosta (samassa liikkeessä siis tehtiin se vaihto noin 1000 km aiemmin), hakiessani autoa vastattiin että öljytaso on oikea. Sitten kun uskoni ei antanut periksi vaihdoin toiseen liikkeeseen jossa öljymäärä tarkistettiin ja todettiin litran puuttuvan. Toisaalta tämä ensin mainittu liike laittoi moottorin puolelle litran liikaa öljyä eli tilastomatemaattisesti asiat olivat kunnossa. Itse pitää p.kele kaikki huolehtia, missä on vanhan ajan ammatimieht jotka tietää mitä tekee!!
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Mikäs pulju kyseessä?ropey kirjoitti:Niin surullista tässä on se että huollon yhteydessä pyysiin ko. Liikettä tarkistamaan öljytason vaihteistosta (samassa liikkeessä siis tehtiin se vaihto noin 1000 km aiemmin), hakiessani autoa vastattiin että öljytaso on oikea. Sitten kun uskoni ei antanut periksi vaihdoin toiseen liikkeeseen jossa öljymäärä tarkistettiin ja todettiin litran puuttuvan. Toisaalta tämä ensin mainittu liike laittoi moottorin puolelle litran liikaa öljyä eli tilastomatemaattisesti asiat olivat kunnossa. Itse pitää p.kele kaikki huolehtia, missä on vanhan ajan ammatimieht jotka tietää mitä tekee!!
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Ei niitä ole kohta enää missään . Varaosapuolellakaan eivät enää löydä sopivia osia ilman rek.numeroa, kun tuijottavat tukkurien varaosakuvastoja näillä helvatan tietämyskoneillaropey kirjoitti: Itse pitää p.kele kaikki huolehtia, missä on vanhan ajan ammatimieht jotka tietää mitä tekee!!
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Lahdessa, ei maahantuojan merkkihuolto, mutta "nimi huolto".
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Koskinenropey kirjoitti:missä on vanhan ajan ammatimieht jotka tietää mitä tekee!!
E350CDI&A180CDI
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Sori, nostan vanhan langan kuin necromanceri.ropey kirjoitti:Jostain syystä edellisessä öljynvaihdossa oli laatikkoon laitettu liian vähän öljyä, litran lisäyksellä kaikki ongelmat poistuivat. Niin että sillä tavalla asiantuntevaa Mersu huoltoa oli saatavilla, samperin tunarit.
Hankin juuri CLC 220 CDI:n (CL203, 2009), jossa automaattiaski. Ajettu 110tkm. Kylmänä juuri saman oloista oiretta. Jos laitan heti lähdön jälkeen vakkarin 60km/h suoralla tiellä, alkaa kierrokset pian heijaamaan. Tuntuu tosiaan että aski ei osaa arpoa mikä pykälä pidetäisiin.
Kun antaa hieman kenkää tai tiputtaa käsin vaihteen pienemmälle, oire poistuu. Muutaman kilometrin jälkeen oire on kokonaan poissa.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Onko lääke ollut aina noin helppo, että lisää vaihteistoöljyä?
Huoltokirjan mukaan vaihteistoöljyä ei ole ikinä vaihdettu.
Käytin härvelin juuri Veholla B-huollossa. Pahus kun en muistanut oiretta autoa jättäessä. Huollossa ei pyytämättä mitään erikoista huomattu.
CLC 220 CDI -09
Renault Laguna -03, Volvo V40 -01, Opel Kadett -89, Peugeot 306 -99, Opel Vectra -91, VW Golf -83
Renault Laguna -03, Volvo V40 -01, Opel Kadett -89, Peugeot 306 -99, Opel Vectra -91, VW Golf -83
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Ainkin laatikon huolto pitäisi tehdä pikimitenFizzl kirjoitti:Sori, nostan vanhan langan kuin necromanceri.ropey kirjoitti:Jostain syystä edellisessä öljynvaihdossa oli laatikkoon laitettu liian vähän öljyä, litran lisäyksellä kaikki ongelmat poistuivat. Niin että sillä tavalla asiantuntevaa Mersu huoltoa oli saatavilla, samperin tunarit.
Hankin juuri CLC 220 CDI:n (CL203, 2009), jossa automaattiaski. Ajettu 110tkm. Kylmänä juuri saman oloista oiretta. Jos laitan heti lähdön jälkeen vakkarin 60km/h suoralla tiellä, alkaa kierrokset pian heijaamaan. Tuntuu tosiaan että aski ei osaa arpoa mikä pykälä pidetäisiin.
Kun antaa hieman kenkää tai tiputtaa käsin vaihteen pienemmälle, oire poistuu. Muutaman kilometrin jälkeen oire on kokonaan poissa.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Onko lääke ollut aina noin helppo, että lisää vaihteistoöljyä?
Huoltokirjan mukaan vaihteistoöljyä ei ole ikinä vaihdettu.
Käytin härvelin juuri Veholla B-huollossa. Pahus kun en muistanut oiretta autoa jättäessä. Huollossa ei pyytämättä mitään erikoista huomattu.
usein vaivat johtuu öljyn huonoksi menosta,
ja väärästä määrästä
mihin kuvailtu toiminta sopii hyvin
Mökkillä
'
'
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Ok, kiitoksia.FinlandMerceds kirjoitti: Ainkin laatikon huolto pitäisi tehdä pikimiten
usein vaivat johtuu öljyn huonoksi menosta,
ja väärästä määrästä
mihin kuvailtu toiminta sopii hyvin
Tällä on ajettu vasta 110tkm. Riittääköhän jos seuraavaan huoltoon 15tkm jälkeen teen tuon? Minun ajomäärillä olisi luultavasti noin kesäkuun alussa...
CLC 220 CDI -09
Renault Laguna -03, Volvo V40 -01, Opel Kadett -89, Peugeot 306 -99, Opel Vectra -91, VW Golf -83
Renault Laguna -03, Volvo V40 -01, Opel Kadett -89, Peugeot 306 -99, Opel Vectra -91, VW Golf -83
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
Jos sillä autolla on ajettu jo yli 100tkm, eikä laatikkoa ole huollettu ollenkaan, ja oireita on, niin huollata nyt hyvä ihminen se aski asap. Ei ole niin arvokas, eikä erityistä suurempaa vaivannäköä vaativa toimenpide.
Re: W211 automaatti nypyttää kylmänä, syy selvisi
RH kirjoitti:Jos sillä autolla on ajettu jo yli 100tkm, eikä laatikkoa ole huollettu ollenkaan, ja oireita on, niin huollata nyt hyvä ihminen se aski asap. Ei ole niin arvokas, eikä erityistä suurempaa vaivannäköä vaativa toimenpide.
Näin teen.
CLC 220 CDI -09
Renault Laguna -03, Volvo V40 -01, Opel Kadett -89, Peugeot 306 -99, Opel Vectra -91, VW Golf -83
Renault Laguna -03, Volvo V40 -01, Opel Kadett -89, Peugeot 306 -99, Opel Vectra -91, VW Golf -83