W211 bensa vai diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

dealer kirjoitti:
Mitä mieltä ollaan tuosta E200K, jonka sylinteritilavuus on vain 1,8l, mutta joka sitten ahdettuna
antaa 163hv:n tehon? Mikä on koneen kestävyys. Siinä alkaa kulutus ja päästöt olla
dieselin tasoa.
Käy koeajamassa 211 tuolla moottorilla ja toista samanlaista mutta dieselmoottorilla.

Mercefreakenista poimittua:
E200K: 240 Nm ved 3000-4000 o./min
E220cdi: 340 Nm ved 2000 o./min
E270cdi: 400 Nm (425 Nm med automatgir) ved 1800-2600 o./min

Ero on juuri tuollainen kuin paperilla kuulostaa. Totaalinen voimanpuute niillä kierroksilla millä olisi mukava ajella.

Toyotistakin puheen ollen, liekö ainut merkki joista dieselkoneet kilahtelee varsin vähillä kilometreillä ?
Oulussa Juhan Autossa on ollut kuulemma parhaillaan iso röykkiö särkyneitä tojo-patoja talvikelillä, ovat niitä koittaneet piilotella uteliailta. Hädissään on tilailtu uusia myllyjä jaappanin saarelta, työntekijät tietovuotona.

PS. Pentsiinimiehillä perusteet kattelussa, kun V6 diesel miehet kertoo max väännön löytyvän 1300 rpm... kuulemma enää nykyään vääntöä ja tehoa ei enää tarvi kuin 100 km/h tunnissa saavuttamiseen 10 km suoralla alamäessä rekanimussa... eli noin 50 hp ja 50 Nm on kait jo hieman liikaa heille.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PS. Pentsiinimiehillä perusteet kattelussa, kun V6 diesel miehet kertoo max väännön löytyvän 1300 rpm... kuulemma enää nykyään vääntöä ja tehoa ei enää tarvi kuin 100 km/h tunnissa saavuttamiseen 10 km suoralla alamäessä rekanimussa... eli noin 50 hp ja 50 Nm on kait jo hieman liikaa heille.

Monilla cdi-nuorukaislla on jäänyt tuo PV Suzuki -moodi päälle kun pitää rassata pakoputkia ja poistaa osia ja lastuttaa tai muuten rassata niitä laitteita jotka maailmanlaajuinen perinteikäs Daimler-Benz tuotekehityksensä tuloksena linjoiltaan ulos saattanut.

Olen ollut kyydissä kulkuneuvossa jossa matkaa taitetaan 70km/h ja tehoa löytyy tuhatta kiloa kohden noin hevosvoima.
Hyvin ehtii silläkin...
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PS. Pentsiinimiehillä perusteet kattelussa, kun V6 diesel miehet kertoo max väännön löytyvän 1300 rpm... kuulemma enää nykyään vääntöä ja tehoa ei enää tarvi kuin 100 km/h tunnissa saavuttamiseen 10 km suoralla alamäessä rekanimussa... eli noin 50 hp ja 50 Nm on kait jo hieman liikaa heille.

Monilla cdi-nuorukaislla on jäänyt tuo PV Suzuki -moodi päälle kun pitää rassata pakoputkia ja poistaa osia ja lastuttaa tai muuten rassata niitä laitteita jotka maailmanlaajuinen perinteikäs Daimler-Benz tuotekehityksensä tuloksena linjoiltaan ulos saattanut.

Olen ollut kyydissä kulkuneuvossa jossa matkaa taitetaan 70km/h ja tehoa löytyy tuhatta kiloa kohden noin hevosvoima.
Hyvin ehtii silläkin...

Ihan totta, rakentelu on verissä yhä, vaikka ohimot on jo hopean harmaat olleet pidempään! Johtuuko siitä, että ei pienenä saanut ostaa mopoa, vaikka rahat oli jo itsellä tienattuna valmiiksi?

Nuo muutokset, joita olen tehnyt autooni, ovat EU - byrokraatit pakottaneet ensin Daimlerin asentamaan hyvään moottoriin siunatuksi lopuksi, niitä ei varmasti vapaa-ehtoisesti tehtaalla muuten laitettaisi;

* Pakokaasu syödään uudestaan, eli takaisinkierrätys... aiheuttaa monia murheita vanhempana autoon
* DPF - hiukkassuodin nostaa vastapainetta ja kuormittaa turboa... varsinkin enemmän ajettuna, kun ei enää täysin kennot puhdistu poltoilla.

* Lisäksi 280 CDI V6 on täysin identtinen 320 CDI V6: n kanssa, ainoastaan tehtaalla ohjelmalla kuristettu matalatehoiseksi ja myydään halvemmalla kuin normitehoinen 320 V6 CDI.
Takaisinkierrätys pois ja DPF pois -> Toimii turvallisemmin ja oikeintehtynä ei savuta vähääkään, eikä haise... kattihan on yhä toiminnassa. Vuosikatsastuksessa aina kehutaan, kuinka nämä nykyautot ei savuta vähääkään, vaikka nämä Insinöörit huuattaa konetta punarajalla kaasu pohjassa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PS. Pentsiinimiehillä perusteet kattelussa, kun V6 diesel miehet kertoo max väännön löytyvän 1300 rpm... kuulemma enää nykyään vääntöä ja tehoa ei enää tarvi kuin 100 km/h tunnissa saavuttamiseen 10 km suoralla alamäessä rekanimussa... eli noin 50 hp ja 50 Nm on kait jo hieman liikaa heille.

Monilla cdi-nuorukaislla on jäänyt tuo PV Suzuki -moodi päälle kun pitää rassata pakoputkia ja poistaa osia ja lastuttaa tai muuten rassata niitä laitteita jotka maailmanlaajuinen perinteikäs Daimler-Benz tuotekehityksensä tuloksena linjoiltaan ulos saattanut.

Olen ollut kyydissä kulkuneuvossa jossa matkaa taitetaan 70km/h ja tehoa löytyy tuhatta kiloa kohden noin hevosvoima.
Hyvin ehtii silläkin...

Ihan totta, rakentelu on verissä yhä, vaikka ohimot on jo hopean harmaat olleet pidempään! Johtuuko siitä, että ei pienenä saanut ostaa mopoa, vaikka rahat oli jo itsellä tienattuna valmiiksi?

Nuo muutokset, joita olen tehnyt autooni, ovat EU - byrokraatit pakottaneet ensin Daimlerin asentamaan hyvään moottoriin siunatuksi lopuksi, niitä ei varmasti vapaa-ehtoisesti tehtaalla muuten laitettaisi;

* Pakokaasu syödään uudestaan, eli takaisinkierrätys... aiheuttaa monia murheita vanhempana autoon
* DPF - hiukkassuodin nostaa vastapainetta ja kuormittaa turboa... varsinkin enemmän ajettuna, kun ei enää täysin kennot puhdistu poltoilla.

* Lisäksi 280 CDI V6 on täysin identtinen 320 CDI V6: n kanssa, ainoastaan tehtaalla ohjelmalla kuristettu matalatehoiseksi ja myydään halvemmalla kuin normitehoinen 320 V6 CDI.
Takaisinkierrätys pois ja DPF pois -> Toimii turvallisemmin ja oikeintehtynä ei savuta vähääkään, eikä haise... kattihan on yhä toiminnassa. Vuosikatsastuksessa aina kehutaan, kuinka nämä nykyautot ei savuta vähääkään, vaikka nämä Insinöörit huuattaa konetta punarajalla kaasu pohjassa.

PV aika.
Mulla ei ollu markkaakaan rahaa sinä pvänä kun täytin 15v. Meillä oli aina syntymäpäiviä vietetty kovin niukasti muutenkin ihan meidän veljesten halusta. No 15v aamu koitti ja olin siinä valmistellut kavereiden kanssa kerhohuoneelle (sillon sellasiakin oli, ja näihin tiloihin tyttökavereilla ei ollut asiaa ikinä....kuten nykyisin autotalliin :wink: ) illanviettoa kun Äitini kysäisi "onko lahjatoivomusta ?"...heitin ihan leikilläni "mopo olis kiva"....isä siihen että "hyppääs autoon niin haetaan". Hienot muistot noutoretkestä Frank Nymanille vanhaan "latoon" on vieläkin muistissa kristallin kirkkaana...oli se aika hienoa lähteä siitä Frankin pihasta upouudella Suzuki PV50 mopeedilla....paljon hienompi kokemus kuin kaikkien uusien autojeni noutotilaisuudet.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PS. Pentsiinimiehillä perusteet kattelussa, kun V6 diesel miehet kertoo max väännön löytyvän 1300 rpm... kuulemma enää nykyään vääntöä ja tehoa ei enää tarvi kuin 100 km/h tunnissa saavuttamiseen 10 km suoralla alamäessä rekanimussa... eli noin 50 hp ja 50 Nm on kait jo hieman liikaa heille.

Monilla cdi-nuorukaislla on jäänyt tuo PV Suzuki -moodi päälle kun pitää rassata pakoputkia ja poistaa osia ja lastuttaa tai muuten rassata niitä laitteita jotka maailmanlaajuinen perinteikäs Daimler-Benz tuotekehityksensä tuloksena linjoiltaan ulos saattanut.

Olen ollut kyydissä kulkuneuvossa jossa matkaa taitetaan 70km/h ja tehoa löytyy tuhatta kiloa kohden noin hevosvoima.oo
Hyvin ehtii silläkin...
Ihan totta, rakentelu on verissä yhä, vaikka ohimot on jo hopean harmaat olleet pidempään! Johtuuko siitä, että ei pienenä saanut ostaa mopoa, vaikka rahat oli jo itsellä tienattuna valmiiksi?

Nuo muutokset, joita olen tehnyt autooni, ovat EU - byrokraatit pakottaneet ensin Daimlerin asentamaan hyvään moottoriin siunatuksi lopuksi, niitä ei varmasti vapaa-ehtoisesti tehtaalla muuten laitettaisi;

* Pakokaasu syödään uudestaan, eli takaisinkierrätys... aiheuttaa monia murheita vanhempana autoon
* DPF - hiukkassuodin nostaa vastapainetta ja kuormittaa turboa... varsinkin enemmän ajettuna, kun ei enää täysin kennot puhdistu poltoilla.

* Lisäksi 280 CDI V6 on täysin identtinen 320 CDI V6: n kanssa, ainoastaan tehtaalla ohjelmalla kuristettu matalatehoiseksi ja myydään halvemmalla kuin normitehoinen 320 V6 CDI.
Takaisinkierrätys pois ja DPF pois -> Toimii turvallisemmin ja oikeintehtynä ei savuta vähääkään, eikä haise... kattihan on yhä toiminnassa. Vuosikatsastuksessa aina kehutaan, kuinka nämä nykyautot ei savuta vähääkään, vaikka nämä Insinöörit huuattaa konetta punarajalla kaasu pohjassa.

PV aika.
Mulla ei ollu markkaakaan rahaa sinä pvänä kun täytin 15v. Meillä oli aina syntymäpäiviä vietetty kovin niukasti muutenkin ihan meidän veljesten halusta. No 15v aamu koitti ja olin siinä valmistellut kavereiden kanssa kerhohuoneelle (sillon sellasiakin oli, ja näihin tiloihin tyttökavereilla ei ollut asiaa ikinä....kuten nykyisin autotalliin :wink: ) illanviettoa kun Äitini kysäisi "onko lahjatoivomusta ?"...heitin ihan leikilläni "mopo olis kiva"....isä siihen että "hyppääs autoon niin haetaan". Hienot muistot noutoretkestä Frank Nymanille vanhaan "latoon" on vieläkin muistissa kristallin kirkkaana...oli se aika hienoa lähteä siitä Frankin pihasta upouudella Suzuki PV50 mopeedilla....paljon hienompi kokemus kuin kaikkien uusien autojeni noutotilaisuudet.

.
Jatketaan muistelojen OT:a, kun kerran livetty jo on.
Itse olin kärttänyt mopoa kunnon koltiaisen tapaan jo suurinpiirtein 12vee alkaen.Isä pysyi järkkymättömänä, että ei todellakaan ole sen aika vielä. Jonain heikkona hekenään se meni sitten tinkaamiseeni kyllästyneenä tokaisemaan, että jos pystyisin asian joksikin aikaa unohtamaan, niin ehkä sitten joskus sen saisin, mutten ainakaan ennen kun täytän 14. Siihen täkyyn tärppäsin ja samana päivänä kun täytin 14, niin vanhaa moponriiskaa oltiin tuomassa kotiin. Isäpapalla vaan oli sen verran pelisilmää sen hankinnan kanssa, että melkein kaikki aika sitä meni korjatessa, ja hyvin harvoin sitä saatiin sen verta toimimaan, että edes pihalla olisi saanut kierrosta tehtyä. Siihen sitten kyllästyinkin ja siitä eroon hankkiuduin. Sen verran oli kuitenkin sen vuoden aikana siitä rassaamisesta tullut opittua, että seuraava hankinta, joka myös ennen 15vee synttäeitä oli hankittu, laitettiin heti atomeiksi maukkaamman ilmeen saamiseksi. Muistan hyvin kun sitä vielä kasailin tuolloin synttäreiden kunniaksi. Taisi mennä viikon verran överiksi ne synttärit ennen kuin vehkeellä tien päälle kerkisi. Mutta jotenkin tuokin on jäänyt makeana muistona mieleen. Ihan itse omalla työllä "tuunattu" ajopeli alla, eikä kellään kaverilla ollut täysin samanlaista. Tosin sittemmin olen kllä tainnut kasvaa enempi pussihousuksi :wave: .
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PS. Pentsiinimiehillä perusteet kattelussa, kun V6 diesel miehet kertoo max väännön löytyvän 1300 rpm... kuulemma enää nykyään vääntöä ja tehoa ei enää tarvi kuin 100 km/h tunnissa saavuttamiseen 10 km suoralla alamäessä rekanimussa... eli noin 50 hp ja 50 Nm on kait jo hieman liikaa heille.

Monilla cdi-nuorukaislla on jäänyt tuo PV Suzuki -moodi päälle kun pitää rassata pakoputkia ja poistaa osia ja lastuttaa tai muuten rassata niitä laitteita jotka maailmanlaajuinen perinteikäs Daimler-Benz tuotekehityksensä tuloksena linjoiltaan ulos saattanut.

Olen ollut kyydissä kulkuneuvossa jossa matkaa taitetaan 70km/h ja tehoa löytyy tuhatta kiloa kohden noin hevosvoima.oo
Hyvin ehtii silläkin...
Ihan totta, rakentelu on verissä yhä, vaikka ohimot on jo hopean harmaat olleet pidempään! Johtuuko siitä, että ei pienenä saanut ostaa mopoa, vaikka rahat oli jo itsellä tienattuna valmiiksi?

Nuo muutokset, joita olen tehnyt autooni, ovat EU - byrokraatit pakottaneet ensin Daimlerin asentamaan hyvään moottoriin siunatuksi lopuksi, niitä ei varmasti vapaa-ehtoisesti tehtaalla muuten laitettaisi;

* Pakokaasu syödään uudestaan, eli takaisinkierrätys... aiheuttaa monia murheita vanhempana autoon
* DPF - hiukkassuodin nostaa vastapainetta ja kuormittaa turboa... varsinkin enemmän ajettuna, kun ei enää täysin kennot puhdistu poltoilla.

* Lisäksi 280 CDI V6 on täysin identtinen 320 CDI V6: n kanssa, ainoastaan tehtaalla ohjelmalla kuristettu matalatehoiseksi ja myydään halvemmalla kuin normitehoinen 320 V6 CDI.
Takaisinkierrätys pois ja DPF pois -> Toimii turvallisemmin ja oikeintehtynä ei savuta vähääkään, eikä haise... kattihan on yhä toiminnassa. Vuosikatsastuksessa aina kehutaan, kuinka nämä nykyautot ei savuta vähääkään, vaikka nämä Insinöörit huuattaa konetta punarajalla kaasu pohjassa.

PV aika.
Mulla ei ollu markkaakaan rahaa sinä pvänä kun täytin 15v. Meillä oli aina syntymäpäiviä vietetty kovin niukasti muutenkin ihan meidän veljesten halusta. No 15v aamu koitti ja olin siinä valmistellut kavereiden kanssa kerhohuoneelle (sillon sellasiakin oli, ja näihin tiloihin tyttökavereilla ei ollut asiaa ikinä....kuten nykyisin autotalliin :wink: ) illanviettoa kun Äitini kysäisi "onko lahjatoivomusta ?"...heitin ihan leikilläni "mopo olis kiva"....isä siihen että "hyppääs autoon niin haetaan". Hienot muistot noutoretkestä Frank Nymanille vanhaan "latoon" on vieläkin muistissa kristallin kirkkaana...oli se aika hienoa lähteä siitä Frankin pihasta upouudella Suzuki PV50 mopeedilla....paljon hienompi kokemus kuin kaikkien uusien autojeni noutotilaisuudet.

.
Jatketaan muistelojen OT:a, kun kerran livetty jo on.
Itse olin kärttänyt mopoa kunnon koltiaisen tapaan jo suurinpiirtein 12vee alkaen.Isä pysyi järkkymättömänä, että ei todellakaan ole sen aika vielä. Jonain heikkona hekenään se meni sitten tinkaamiseeni kyllästyneenä tokaisemaan, että jos pystyisin asian joksikin aikaa unohtamaan, niin ehkä sitten joskus sen saisin, mutten ainakaan ennen kun täytän 14. Siihen täkyyn tärppäsin ja samana päivänä kun täytin 14, niin vanhaa moponriiskaa oltiin tuomassa kotiin. Isäpapalla vaan oli sen verran pelisilmää sen hankinnan kanssa, että melkein kaikki aika sitä meni korjatessa, ja hyvin harvoin sitä saatiin sen verta toimimaan, että edes pihalla olisi saanut kierrosta tehtyä. Siihen sitten kyllästyinkin ja siitä eroon hankkiuduin. Sen verran oli kuitenkin sen vuoden aikana siitä rassaamisesta tullut opittua, että seuraava hankinta, joka myös ennen 15vee synttäeitä oli hankittu, laitettiin heti atomeiksi maukkaamman ilmeen saamiseksi. Muistan hyvin kun sitä vielä kasailin tuolloin synttäreiden kunniaksi. Taisi mennä viikon verran överiksi ne synttärit ennen kuin vehkeellä tien päälle kerkisi. Mutta jotenkin tuokin on jäänyt makeana muistona mieleen. Ihan itse omalla työllä "tuunattu" ajopeli alla, eikä kellään kaverilla ollut täysin samanlaista. Tosin sittemmin olen kllä tainnut kasvaa enempi pussihousuksi :wave: .
Jatkoa.
Muistan kirkkaana sen pvän kun Unioninkadun MopoSportista hain "kasikympin kamat" ja rataspaketin.....siitä "kertsille" ja kavereiden kanssa romut nippuun....koeajo oli hulvatonta ruopimista fudiskentällä. Aina muistan ne "liut" kotiin kone sammutettuna ja loput työntäen...kotoa lähtiessä ensimmäiset 200m piti mennä isolla vaihteella ja tyhjäkäynnillä....ai sitä ritinää mikä siitä koneesta lähti...tehoputkihan siihen liukui muutaman ajopäivän jälkeen.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

LopenUupunut kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
PS. Pentsiinimiehillä perusteet kattelussa, kun V6 diesel miehet kertoo max väännön löytyvän 1300 rpm... kuulemma enää nykyään vääntöä ja tehoa ei enää tarvi kuin 100 km/h tunnissa saavuttamiseen 10 km suoralla alamäessä rekanimussa... eli noin 50 hp ja 50 Nm on kait jo hieman liikaa heille.

Monilla cdi-nuorukaislla on jäänyt tuo PV Suzuki -moodi päälle kun pitää rassata pakoputkia ja poistaa osia ja lastuttaa tai muuten rassata niitä laitteita jotka maailmanlaajuinen perinteikäs Daimler-Benz tuotekehityksensä tuloksena linjoiltaan ulos saattanut.

Olen ollut kyydissä kulkuneuvossa jossa matkaa taitetaan 70km/h ja tehoa löytyy tuhatta kiloa kohden noin hevosvoima.
Hyvin ehtii silläkin...

Ihan totta, rakentelu on verissä yhä, vaikka ohimot on jo hopean harmaat olleet pidempään! Johtuuko siitä, että ei pienenä saanut ostaa mopoa, vaikka rahat oli jo itsellä tienattuna valmiiksi?

Nuo muutokset, joita olen tehnyt autooni, ovat EU - byrokraatit pakottaneet ensin Daimlerin asentamaan hyvään moottoriin siunatuksi lopuksi, niitä ei varmasti vapaa-ehtoisesti tehtaalla muuten laitettaisi;

* Pakokaasu syödään uudestaan, eli takaisinkierrätys... aiheuttaa monia murheita vanhempana autoon
* DPF - hiukkassuodin nostaa vastapainetta ja kuormittaa turboa... varsinkin enemmän ajettuna, kun ei enää täysin kennot puhdistu poltoilla.

* Lisäksi 280 CDI V6 on täysin identtinen 320 CDI V6: n kanssa, ainoastaan tehtaalla ohjelmalla kuristettu matalatehoiseksi ja myydään halvemmalla kuin normitehoinen 320 V6 CDI.
Takaisinkierrätys pois ja DPF pois -> Toimii turvallisemmin ja oikeintehtynä ei savuta vähääkään, eikä haise... kattihan on yhä toiminnassa. Vuosikatsastuksessa aina kehutaan, kuinka nämä nykyautot ei savuta vähääkään, vaikka nämä Insinöörit huuattaa konetta punarajalla kaasu pohjassa.

PV aika.
Mulla ei ollu markkaakaan rahaa sinä pvänä kun täytin 15v. Meillä oli aina syntymäpäiviä vietetty kovin niukasti muutenkin ihan meidän veljesten halusta. No 15v aamu koitti ja olin siinä valmistellut kavereiden kanssa kerhohuoneelle (sillon sellasiakin oli, ja näihin tiloihin tyttökavereilla ei ollut asiaa ikinä....kuten nykyisin autotalliin :wink: ) illanviettoa kun Äitini kysäisi "onko lahjatoivomusta ?"...heitin ihan leikilläni "mopo olis kiva"....isä siihen että "hyppääs autoon niin haetaan". Hienot muistot noutoretkestä Frank Nymanille vanhaan "latoon" on vieläkin muistissa kristallin kirkkaana...oli se aika hienoa lähteä siitä Frankin pihasta upouudella Suzuki PV50 mopeedilla....paljon hienompi kokemus kuin kaikkien uusien autojeni noutotilaisuudet.

.
Teille on ollut leivät pehmeempiä... ettette vaan saanut pienenä syödä yht`aikaa näkkileivän juustolla ja makkarasiivulla? Meillä ei kyllä tullut kysymykseenkään... parhaimmillaan jompaa kumpaa, mut ei yhtàikaa ikinä.

Mopo jäi siis ostamatta, vaikka olin tienannut 12 v asti systemaattisesti esim mainostenjaolla talvisin ja kesät normi kesätöissä... ja rahat oli tilillä. No, ostin hirvikiväärin rahoilla, sarvet 15 vuotiaana ampumastani 12 piikkisestä on yhä seinällä takkani päällä ja pyssy asekaapissani.

Kevari kaupat (käytetty hone vanhemmalta hirviporukka-kaverilta) oli sattumoisin samalla lailla sovittu, kun ikää karttui... sama kohtalo taas... ostin lisää aseita, jotka myös löytyy asekaapistani yhä.

Kun tulin täysikäiseksi, sovin kaupat 350 RD: stä Automanhattinilla, Mechelininkadulla Sinkkosen kanssa... ja pankista 3 kk vekselin, jolla meinasin pelin kuolettaa. Takaaja ja työpaikka kesäksi oli valmiina ja kaikki ok... Ukko pääsi taas vihille ja meinas veetto-oikeudella tehdä taas vanhat temput... ei enää onnistunut, pisti sitten itse nimen vekseliin. 3 kk joka päivä töissä 12 h, niin oli RD: n puuttuva osuus kuitattu pankille.

Oma poikani sai ekan käytetyn KTM - crossin noin 8 vuotiaana, mutta oli itse sen työnteolla ukolleen kuitannut etukäteen... eli perinteet jatkuu ja koirille yhä luut kovia... mutta nyt on inhimillisyyttä hieman mukana.
Nykyään hän on tienannut itselleen jo isomman kotarin ja Lynen talveksi, jolla ajeluttaa äitiään.

Tälläistä täällä pohjolassa... ei niin kovin välimerellistä vieläkään.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Teille on ollut leivät pehmeempiä... ettette vaan saanut pienenä syödä yht`aikaa näkkileivän juustolla ja makkarasiivulla? Meillä ei kyllä tullut kysymykseenkään... parhaimmillaan jompaa kumpaa, mut ei yhtàikaa ikinä.

Mopo jäi siis ostamatta, vaikka olin tienannut 12 v asti systemaattisesti esim mainostenjaolla talvisin ja kesät normi kesätöissä... ja rahat oli tilillä. No, ostin hirvikiväärin rahoilla, sarvet 15 vuotiaana ampumastani 12 piikkisestä on yhä seinällä takkani päällä ja pyssy asekaapissani.

Kevari kaupat (käytetty hone vanhemmalta hirviporukka-kaverilta) oli sattumoisin samalla lailla sovittu, kun ikää karttui... sama kohtalo taas... ostin lisää aseita, jotka myös löytyy asekaapistani yhä.

Kun tulin täysikäiseksi, sovin kaupat 350 RD: stä Automanhattinilla, Mechelininkadulla Sinkkosen kanssa... ja pankista 3 kk vekselin, jolla meinasin pelin kuolettaa. Takaaja ja työpaikka kesäksi oli valmiina ja kaikki ok... Ukko pääsi taas vihille ja meinas veetto-oikeudella tehdä taas vanhat temput... ei enää onnistunut, pisti sitten itse nimen vekseliin. 3 kk joka päivä töissä 12 h, niin oli RD: n puuttuva osuus kuitattu pankille.

Oma poikani sai ekan käytetyn KTM - crossin noin 8 vuotiaana, mutta oli itse sen työnteolla ukolleen kuitannut etukäteen... eli perinteet jatkuu ja koirille yhä luut kovia... mutta nyt on inhimillisyyttä hieman mukana.
Nykyään hän on tienannut itselleen jo isomman kotarin ja Lynen talveksi, jolla ajeluttaa äitiään.

Tälläistä täällä pohjolassa... ei niin kovin välimerellistä vieläkään.

Tokihan täälläkin metsästettiin, niissä metsissä mitä betonkilähiöiden jäljiltä jäi jäljelle. Niitä "yksisarvisia" ei kyllä viitsinyt seinälle laittaa, niillä kun oli nahkatakit ja pujottelulasit päässä.... :wink: ja toki ase on vielä tallessa, niitä on käyttänyt lapset ja kohta käyttää lapsenlapset.
Kuva

Piikkiä ei saanut kun se mahdollisuus meni tuossa ylempänä kerrottujen viritysten tultua paikallisen poliisin tietoon.
Lasten ensimmäinen moottoripeli oli Suzuki Noppeli, poika taisi olla silloin 3v.....siitä sitten pv50,pv80,kx65,(tässä välissä oli ehkä 80cc yz tai kx)yz125......exc250,exc450.

Toinen poika ei ole tienannut mitään (hän joka sai kaiken) ja toinen on paljon (joka ei halunnut mitään).

.
Opel, "weird lieben autos"....
maustevoi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 22.08.2019 11:12

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja maustevoi »

Ruotsissa jokseenkin halvemmalla näyttäisi olevan tarjolla facelift s211 bensakoneita, varsinkin E200 Kompressoreita.
Kilometrejä kun ei niin paljoa tule ja muutenkin lyhyttä matkaa, niin harkinnassa olisi tuollainen s211 bensakoneella...
Uskaltaako tuollaisen E200 bensan ostaa? Vaiko juuri joku V6 -bensa.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Osta sellainen 211 :ten missä on tuo pannu, mikä oli minun allekirjoituksen 210:ssä. Kone on tehty pataudasta kestää ja kestää kunhan, vain muistaa vaihtaa jakoketjun n.250-300tkm. välein ja huoltaa tietenkin säännöllisesti myös.
Viimeksi muokannut Metusalem, Pe 23.08.2019 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja atlas »

W210 pata kompurai on kestävä mutta toi w211 on ongelmallinen ...v6 ennemmin w211 malliin valitse
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja epk »

Metusalem kirjoitti:Osta sellainen 211 :ten missä on tuo pannu, mikä oli minun allekirjoituksen 210:ssä. Kone on tehty pataudasta kestää ja kestää kunhan, vain muistaa vaihtaa jakoketjun n.250-300tkm. välein ja huoltaa tietenkin säännöllisesti myös.
älä huolla ellei ole rikki. om646 ei ole tunnettu siitä että tarvitsee elinkaarensa aikana ketjua vaihtaa.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja sompio »

Metusalemin allekirjoituksen S210:ssa on ollut M112.941 niin tarkoittaako tuo ketjunvaihto 300tkm välein ko. konetyyppiä?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja epk »

se voi olla, mutta sitä konetta ei 211 korissa ole.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

epk kirjoitti:
Metusalem kirjoitti:Osta sellainen 211 :ten missä on tuo pannu, mikä oli minun allekirjoituksen 210:ssä. Kone on tehty pataudasta kestää ja kestää kunhan, vain muistaa vaihtaa jakoketjun n.250-300tkm. välein ja huoltaa tietenkin säännöllisesti myös.
älä huolla ellei ole rikki. om646 ei ole tunnettu siitä että tarvitsee elinkaarensa aikana ketjua vaihtaa.
Tarkoitin tuon ex 210 :n pataa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

epk kirjoitti:se voi olla, mutta sitä konetta ei 211 korissa ole.

Eli kehitys ei siis aina olekkaan kehitystä? :cry: Olisivat vaan tuon padan laittaneet. Parhaita bensakoneita M113 ohella , mitä Mersu on koskaan tehnyt.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

epk kirjoitti:se voi olla, mutta sitä konetta ei 211 korissa ole.

Joo eihän näitä kukaan voi tietää, mutta omassani alkoi roliseen 365tkm, ajettuna,
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja venit »

- E270 CDI sedan -04 tuli 400 000 km täyteen. Nyt meni narinanivelet, kun ajelin tunturien heikkokuntoisilla teillä
- E500 AMG -04, 129 000 km.
- Molemmat hyviä autoja. E500 pehmeä ajaa, ei ongelmia ohituksissa. E270 tosi pirteä 80-130 km/h nopeuksilla. Helppo on tälläkin ohittaa. Hyvä vääntö molemmissa.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja acparma »

Metusalem kirjoitti:
epk kirjoitti:se voi olla, mutta sitä konetta ei 211 korissa ole.

Eli kehitys ei siis aina olekkaan kehitystä? :cry: Olisivat vaan tuon padan laittaneet. Parhaita bensakoneita M113 ohella , mitä Mersu on koskaan tehnyt.
Sai M112 W211 prefaceliftiin (E240 tai E320)
W124 300 E -87 Aut.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

acparma kirjoitti:
Metusalem kirjoitti:
epk kirjoitti:se voi olla, mutta sitä konetta ei 211 korissa ole.

Eli kehitys ei siis aina olekkaan kehitystä? :cry: Olisivat vaan tuon padan laittaneet. Parhaita bensakoneita M113 ohella , mitä Mersu on koskaan tehnyt.
Sai M112 W211 prefaceliftiin (E240 tai E320)
Tämmöinen oli kyllä minukin muistikuva, kun minulle sellaista Rovaniemen Niemelän Autosta tarjottiin, mutta päädyin tupaöljy vehkeeseen kuultuani hyvää OM646 pannusta.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu tosiaan sekoitin sen m111:seen kun kysyjä kompressoreista huuteli. Eli kyllä 211seen tuota m112:sta sai.
Vastaa Viestiin