W211 bensa vai diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Aloitetaanpa keskustelu klassisesta aiheesta, jota on taatusti käsitelty tällä palstalla ennenkin.
Olen jonkin verran seurannut Saksan tarjontaa ja pitäisi saada päätettyä kummalla polttoaineella
toimiva auto kannattaisi hankkia.

Pelkät käyttökustannukset ilman korjauskuluja ovat varmaan dieselissä pienemmät eli
pienempi kulutus ja dieselveronkin kanssa pienelläkin kilometrimäärällä kustannukset
jäävät pieniksi. Lisäksi vuotuinen vero on pienempi johtuen pienemmistä päästöarvoista
verossa voi säästää helposti150-200e/vuosi.

Mitä mieltä ollaan tuosta E200K, jonka sylinteritilavuus on vain 1,8l, mutta joka sitten ahdettuna
antaa 163hv:n tehon? Mikä on koneen kestävyys. Siinä alkaa kulutus ja päästöt olla
dieselin tasoa.

Kaikista epäedullisin bensakone näyttäisi olevan E240:ssa (2,6l), jonka päästöt ja kulutus ovat
jopa korkeammat kuin isommilla bensakoneilla.

Mitä ovat näiden kahden moottorityyppien (diesel vs. bensa) etuja ja haittoja käyttökokemusten perusteella?
Viimeksi muokannut kaarik, La 06.07.2013 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kaarik kirjoitti: Mitä mieltä ollaan tuosta E200K, jonka sylinteritilavuus on vain 1,8l, mutta joka sitten ahdettuna
antaa 163hv:n tehon? Mikä on koneen kestävyys. Siinä alkaa kulutus ja päästöt olla
dieselin tasoa.

Kaikista epäedullisin bensakone näyttäisi olevan E240:ssa (2,6l), jonka päästöt ja kulutus ovat
jopa korkeammat kuin isommilla bensakoneilla.

Mitä ovat näiden kahden moottorityypin etuja ja haittoja käyttökokemusten perusteella?
Kumpaakaan moottorityyppiä omistamattomana luulen tuon 1,8K moottorin olevan muuten kestävä poislukien joissakin??? malleissa vaivanneita jakopään ongelmia. Jakopään mitoitus on epäonnistunut pahasti (tai tarkoituksella) kun käyttäjien mukaan vaurioita on tullut jo 80 000km kohdilla.

Tosin tuota moottorityyppiä on käytetyissä autoissa joihin Mercedes-Benz myöntää Junge Sterne -takuun vaikka kilometrejä on jo lähes 100 000. Joten ei se kovin huono voi olla.

Itsellä on vanhempi M111 2,0 litrainen 120kW/163hp kompressor ja voin vilpittömästi sanoa ettei ole hankinta kaduttanut. Dieseliä en haluaisi missään tapauksessa kun mitään merkittävää hyötyä ei näillä yksityishenkilön kilometreillä ole saatavissa.

Seuraava hankinta häämöttää 3,5 litraisen bensakoneen muodossa...
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

E200kompressor kirjoitti:
kaarik kirjoitti: Mitä mieltä ollaan tuosta E200K, jonka sylinteritilavuus on vain 1,8l, mutta joka sitten ahdettuna
antaa 163hv:n tehon? Mikä on koneen kestävyys. Siinä alkaa kulutus ja päästöt olla
dieselin tasoa.

Kaikista epäedullisin bensakone näyttäisi olevan E240:ssa (2,6l), jonka päästöt ja kulutus ovat
jopa korkeammat kuin isommilla bensakoneilla.

Mitä ovat näiden kahden moottorityypin etuja ja haittoja käyttökokemusten perusteella?
Kumpaakaan moottorityyppiä omistamattomana luulen tuon 1,8K moottorin olevan muuten kestävä poislukien joissakin??? malleissa vaivanneita jakopään ongelmia. Jakopään mitoitus on epäonnistunut pahasti (tai tarkoituksella) kun käyttäjien mukaan vaurioita on tullut jo 80 000km kohdilla.

Tosin tuota moottorityyppiä on käytetyissä autoissa joihin Mercedes-Benz myöntää Junge Sterne -takuun vaikka kilometrejä on jo lähes 100 000. Joten ei se kovin huono voi olla.

Itsellä on vanhempi M111 2,0 litrainen 120kW/163hp kompressor ja voin vilpittömästi sanoa ettei ole hankinta kaduttanut. Dieseliä en haluaisi missään tapauksessa kun mitään merkittävää hyötyä ei näillä yksityishenkilön kilometreillä ole saatavissa.

Seuraava hankinta häämöttää 3,5 litraisen bensakoneen muodossa...

Taisivat joskus sanoa, että diisselit ovat köyhiä varten...

No, meille köyhille saa hyvät väännöt 2000 rpm käyttöalueelle V6 dieseliin ohjelman osaavalla optimoinnilla... ja ne hyvät väännöt samalle alueelle pentsiini peliin saa esim uudessa V8 tuplaturbo amg: ssa niille rahamiehille jo tehtaalta... samoin Pagani Hiurassa ne saa petsiini mersun V12 tuplaturbo koneella jo vakiona kohtuu kuntoon ko rpm alueella.

Muut pentsiinimiehet lähinnä uskottelee autonsa olevan voimakas 2000 rpm alueella... sillä tällä alueella ne kierrokset suomessa ajellessa yleensä pyörii.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Taisivat joskus sanoa, että diisselit ovat köyhiä varten...

Muut pentsiinimiehet lähinnä uskottelee auton olevan voimakas 2000 rpm alueella... jolla alueella ne kierrokset suomessa ajellessa yleensä pyörii.
Tuollainen vanhempi M111-kompressor on NIIN voimakas, että se saavuttaa 2000rpm 6-vaihteella jo noin 100km/h nopeuden.
Sen kovempaahan Suomessa ei harvoja Etelä-Suomen poikkeuksia lukuunottamatta saa ajaakaan. Siihen nopeuteen painava pappamalli E-sarjalainen kiihtyy alle 10 sek aikoihin.
Jos on tarvetta nopeammin niin lähden kotoa 4 sek aikaisemmin niin ollaan samaan aikaan amg-miesten kanssa perillä.

Dieselin tuottamia hiukkaspäästöjä ei pääse edes lastutetulla cdi:llä karkuun.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Taisivat joskus sanoa, että diisselit ovat köyhiä varten...

Muut pentsiinimiehet lähinnä uskottelee auton olevan voimakas 2000 rpm alueella... jolla alueella ne kierrokset suomessa ajellessa yleensä pyörii.
Tuollainen vanhempi M111-kompressor on NIIN voimakas, että se saavuttaa 2000rpm 6-vaihteella jo noin 100km/h nopeuden.
Sen kovempaahan Suomessa ei harvoja Etelä-Suomen poikkeuksia lukuunottamatta saa ajaakaan. Siihen nopeuteen painava pappamalli E-sarjalainen kiihtyy alle 10 sek aikoihin.
Jos on tarvetta nopeammin niin lähden kotoa 4 sek aikaisemmin niin ollaan samaan aikaan amg-miesten kanssa perillä.

Dieselin tuottamia hiukkaspäästöjä ei pääse edes lastutetulla cdi:llä karkuun.
Taitaa omassa V6 CDI: ssä olla 100 km/ h vauhdissa 7 vaihteella noin 1600 rpm, jolla lukemalla kone antaa maksimi vääntönsä +620 Nm... eli olinkin huomioinut 2000 rpm lukemalla jo Tornion moottoritien 120 km nopeusrajoituksen.

Paljonko se 350 pentsiinivapari vääntikään 1600 rpm alueella?

PS. Piti luntata ykköskoppasen CLS 350 CGI suorasuihkun esitteen dynokäyrästä. Kokonaista 275 Nm / 1600 rpm ja maksimi 365 Nm / 5200 rpm
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Laskeskelin vähän aikaa sitten käyttökulut W211 240 vs W211 270cdi. Koneet taitavat olla ihan suoraan toistensa vastineita - toinen bensa, toinen diesel.

Muistaakseni jos en ajaisi autoilla metriäkään, oli omalla kohdalla W211 240 n. 300€ edullisempi vuodessa. Bensassa on paljon kalliimpi perusvero ja vakuutuskin taisi olla vähän kalliimpi. Tämä 300€ tarkoitti sitten sitä, että jos ajat viikossa yli n. 70 km, tuli diesel jo edullisemmaksi.

W211 240 keskikulutus 10,8l/100km vs W211 270cdi 6,8l/100km
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Eiköhän se ole pitkälti makuasia kummalla ajaa....toki jos vuotuinen kilometrimäärä suuri niin diesel. Itse ajoin aluksi dieselillä, nyt bensavehkeellä. Dieseleissähän on nykyään mahtavat väännöt ja lisää tehoa saa helposti muutamalla satasella.

Mielestäni bensa-auton omistaja kuitenkin nukkuu yönsä ehkä vähän paremmin kun ei tarvitse miettiä että koskahan se turbo räjähtää(on niitä tietysti bensoissakin),egr karstaa koko myllyn tai koska hiukkassuodatin on tukossa. Sitte tietysti sen webastonki pitäis vielä talvella toimia että kone lämpenis nopeesti....

Dieselien hyvä nousu mielestäni kuoli noihin päästö-virityksiin kun auto on tumpattu täyteen kaikenmaailman sälää että päästöt olisi pienet > vero pieni. Se taitaa kuitenkin tulla loppuviimein kuluttajalle kalliiksi kun nämä hiukkassuodattimilla ym olevat autot alkavat olla sen 10 vuotta vanhoja.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Muut pentsiinimiehet lähinnä uskottelee autonsa olevan voimakas 2000 rpm alueella... sillä tällä alueella ne kierrokset suomessa ajellessa yleensä pyörii.

En ota kantaa mainittujen b/d mersujen vääntöihin mutta oikeasti muutamassa viimevuodessa bensiinikoneet on harpanneet saman kehityskaaren johon dieseleillä meni vuosikymmen.

Tuossa pihassa on 1.4T jossa vääntö (230nm) sijoittuu 1100-5500rpm alueelle lähes tasaisesti, vastaavaa käyrää joutuu nyky nyppyneulakäyräisistä isoistakin diiseleistä hakemaan pitkään. Lastulla tuosta otetaan sitten 180hv/280nm ja stage1 sarjalla 280hv/400nm......noistahan otetaan nykyisin mitä vaan ulos.

Minullekin oli oikeasti vaikea myöntää miten kehitys on harpannut...ja bensiiniautojen nykykehitys muuten kertoo tulevaisuudesta paljon....

.
Opel, "weird lieben autos"....
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Mielestäni bensa-auton omistaja kuitenkin nukkuu yönsä ehkä vähän paremmin kun ei tarvitse miettiä että koskahan se turbo räjähtää(
Niin jos mennään sitten korjauksiin. Myytti elää että diesel kestää miljoona km, ja voi ollakin, mutta kun ympäriltä uusitaan sälää polttoainesyötöstä lähtien niin
autoon joutuu sitten tekemään matkan varrella kallita korjauksia. Lisäksi auton etupään massasta johtuen niveliä menee etupäästä herkemmin?
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja mol »

Itse en ole koskaan ottanut huomioon mahdollisesti tulossa olevia remontteja. Ehkä en vaan osaa niitä pelätä kun moisia ei ole kohdalle osunut. Enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä etteikö vikoja voisi bensakoneisiinkin tulla. Toki kilsojakin tulee 35 tuhatta vuodessa joten en kauheasti ole bensavaihtoehtoja katsellutkaaan.
C220d T 4-Matic
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tuomkiti81 kirjoitti:Eiköhän se ole pitkälti makuasia kummalla ajaa....toki jos vuotuinen kilometrimäärä suuri niin diesel. Itse ajoin aluksi dieselillä, nyt bensavehkeellä. Dieseleissähän on nykyään mahtavat väännöt ja lisää tehoa saa helposti muutamalla satasella.

Mielestäni bensa-auton omistaja kuitenkin nukkuu yönsä ehkä vähän paremmin kun ei tarvitse miettiä että koskahan se turbo räjähtää(on niitä tietysti bensoissakin),egr karstaa koko myllyn tai koska hiukkassuodatin on tukossa. Sitte tietysti sen webastonki pitäis vielä talvella toimia että kone lämpenis nopeesti....

Dieselien hyvä nousu mielestäni kuoli noihin päästö-virityksiin kun auto on tumpattu täyteen kaikenmaailman sälää että päästöt olisi pienet > vero pieni. Se taitaa kuitenkin tulla loppuviimein kuluttajalle kalliiksi kun nämä hiukkassuodattimilla ym olevat autot alkavat olla sen 10 vuotta vanhoja.

Päästöhommat on tosiaan aiheuttanut lisäharmeja autoilijoille viimevuosina. Olenkin omasta poistanut DPF tulpan putkistosta ja sotkevan takaisinkierron pois käytöstä vuosia sitten, jo ennen mahdollisia ongelmia. Tosi huoletta on saanutkin ajaa, luotan autoni tekniikkaan kovasti.

Ihan totta sekin, että ihan viimevuosina on tullut ahdettuja alhaaltavetäviä pentsiinikoneita markkinoille, normaalihintaisiakin.

Uusi CLA 45 AMG ahdetulla 2 litran pentsiinikoneella ja n. 360 hp: llä on myös mielenkiintoinen peli.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kraatteri kirjoitti:
Muistaakseni jos en ajaisi autoilla metriäkään, oli omalla kohdalla W211 240 n. 300€ edullisempi vuodessa. Bensassa on paljon kalliimpi perusvero ja vakuutuskin taisi olla vähän kalliimpi. Tämä 300€ tarkoitti sitten sitä, että jos ajat viikossa yli n. 70 km, tuli diesel jo edullisemmaksi.

W211 240 keskikulutus 10,8l/100km vs W211 270cdi 6,8l/100km

Tuo W211 240 on ainakin arvojensa puolesta oikein vihoviimeinen vaihtoehto. Käytännössä jopa heikompi kuin paljon pienempi 200K jonka vääntö on lähes sama mutta paljon laajemmalla alueella ahtimen ansiosta.

Siksi omalla kohdalla 240 ei tullut edes kyseeseen koska normikulutus heikommilla ominaisuuksilla olisi ollut lähes
1,5 litraa/100km suurempi. E200 kompressor M111 -version pienin normikulutus on vain 6,9L/100km vs. E240 7,8L/100km.

Vertailun vuoksi:

E200 1,8K 120 kW (163 PS)

Kraftstoffverbr. komb.:
ca. 8,5 l/100 km
Kraftstoffverbr. innerorts:
ca. 12,2 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 6,4 l/100 km

Ja vastaavasti sama korimalli W211 E240 130 kW (177 PS)

Kraftstoffverbr. komb.:
ca. 10,5 l/100 km
Kraftstoffverbr. innerorts:
ca. 15,4 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 7,4 l/100 km




Jospa ottaakin vertailukohdaksi oikein tehoversion 3,5 litraisella bensa V-6 moottorilla ja 292hp teholla... ( E 350 CGI)

Kraftstoffverbr. komb.:
ca. 8,7 l/100 km
Kraftstoffverbr. innerorts:
ca. 13,0 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 6,3 l/100 km
CO2-Emissionen komb.:
ca. 208 g/km
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

E200kompressor kirjoitti:
Jospa ottaakin vertailukohdaksi oikein tehoversion 3,5 litraisella bensa V-6 moottorilla ja 292hp teholla... ( E 350 CGI)

Kraftstoffverbr. komb.:
ca. 8,7 l/100 km
Kraftstoffverbr. innerorts:
ca. 13,0 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 6,3 l/100 km
CO2-Emissionen komb.:
ca. 208 g/km
Itellä kun on toi Cls just tolla koneella niin voin kertoa että toi kaupunki-kulutus on noista ainut mikä edes jollainlailla pitää paikkansa....muut utopiaa :D
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tuomkiti81 kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Jospa ottaakin vertailukohdaksi oikein tehoversion 3,5 litraisella bensa V-6 moottorilla ja 292hp teholla... ( E 350 CGI)

Kraftstoffverbr. komb.:
ca. 8,7 l/100 km
Kraftstoffverbr. innerorts:
ca. 13,0 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 6,3 l/100 km
CO2-Emissionen komb.:
ca. 208 g/km
Itellä kun on toi Cls just tolla koneella niin voin kertoa että toi kaupunki-kulutus on noista ainut mikä edes jollainlailla pitää paikkansa....muut utopiaa :D

Niinhän ne ovat kaikki normikulutukset, toiveiden ja haaveiden ilmentymiä.

Omassa kompressor-moottorissa matkakulutus pitää ajotietokoneen mukaan jokseenkin paikkansa ja siihen kun lisää
virhemarginaalin, päästään noin litran päähän ilmoitetusta kulutuksesta.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tuomkiti81 kirjoitti:[

Itellä kun on toi Cls just tolla koneella niin voin kertoa että toi kaupunki-kulutus on noista ainut mikä edes jollainlailla pitää paikkansa....muut utopiaa :D
Pitää vielä varmistaa että sinun autossasi kyseessä on nimenomaan CGI -suorasuihkutusmoottori 292hp teholla eikä
tavallinen 272hp versio?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

kaarik kirjoitti:
Mielestäni bensa-auton omistaja kuitenkin nukkuu yönsä ehkä vähän paremmin kun ei tarvitse miettiä että koskahan se turbo räjähtää(
Niin jos mennään sitten korjauksiin. Myytti elää että diesel kestää miljoona km, ja voi ollakin, mutta kun ympäriltä uusitaan sälää polttoainesyötöstä lähtien niin
autoon joutuu sitten tekemään matkan varrella kallita korjauksia. Lisäksi auton etupään massasta johtuen niveliä menee etupäästä herkemmin?

Monta miljoonaahan diesel mesellä pääsee... Tarvaisenkin pitkällä 211: lla kait jo yli milli ajettu oulussa taksina ja matka jatkuu huoletta... Itsellä 170 000 km ajettu ja hienosti on alkuperäiset nivelet kestäneet; viime viikolla taas kaikki pyöränsuuntauksessa tarkistettiin. Faceliftissa esim etupään pitkittäisen alatukivarren pusla leveni noin 1 cm... aiemmassa 03: ssa joutui kyllä niveliä vaihtaan jo ennen 100 000 km saavuttamista, varsinkin alapallot oli mallisarjan alussa lyhytikäisiä.


Mutta tuo CLA AMG on nätti, lähestyy jo vanhakoppaista CLS: ää kauneuskilpailussa minun silmille... ei toki vielä pärjää sille.

Kuva
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Tässä nyt jonkin aikaa seuranneena noita kompressoroitujen dieselien ja bensa-koneiden
ongelmia alkaa tuntumaan siltä, että perinteinen vapaastihengittävä bensakone voisi olla
sittenkin järkivaihtoehto huolimatta huonosta taloudellisuudestaan. Tämä toimii etenkin, jos
km ei tule vuodessa ylenmäärin. Tiellejäämiset ja muut hankaluudet vähenevät todennäköisesti.
Viimeksi muokannut kaarik, Su 07.07.2013 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

E200kompressor kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:[

Itellä kun on toi Cls just tolla koneella niin voin kertoa että toi kaupunki-kulutus on noista ainut mikä edes jollainlailla pitää paikkansa....muut utopiaa :D
Pitää vielä varmistaa että sinun autossasi kyseessä on nimenomaan CGI -suorasuihkutusmoottori 292hp teholla eikä
tavallinen 272hp versio?
Joo on auto CGI

kaarik kirjoitti:alkaa tuntumaan siltä, että peinteinen vapaastihengittävä bensakone voisi olla
sittenkin järkivaihtoehto.
Suosittelen :clap:
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kaarik kirjoitti: Tiellejäämiset ja muut hankaluudet vähenevät todennäköisesti.
Olisit heti sanonut, että etsit luotettavaa autoa.

Siinä tapauksessa kaikki Mercedes-Benzit kannattaa unohtaa ja valita merkiksi Toyota tai sen parempi versio Lexus.

Meillä on yksi Mercedes-Benz ja kolme Toyotaa. Mersussa on ollut paljon enemmän harmeja ja vikoja kuin kaikissa Toyotoissa yhteensä.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Mersussa on ollut paljon enemmän harmeja ja vikoja kuin kaikissa Toyotoissa yhteensä.
Itselläni on kaksi W124 -mersua, 230E ja E220, joiden luotettavuutta ei voi ainakaan moittia. Välillä
talossa piipahtanut Väyrynen ei luotettavuutensa puolesta kuulunut samaan ryhmään.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kaarik kirjoitti:
Mersussa on ollut paljon enemmän harmeja ja vikoja kuin kaikissa Toyotoissa yhteensä.
Itselläni on kaksi W124 -mersua, 230E ja E220, joiden luotettavuutta ei voi ainakaan moittia. Välillä
talossa piipahtanut Väyrynen ei luotettavuutensa puolesta kuulunut samaan ryhmään.
Mutta ongelma lieneekin siinä ettei W124 -mallia enää valmisteta.

Mutta näitä vikaherkkiä nyky-Mersuja on Saksanmaa pullollaan. Niitä joiden yksi korjaus saattaa kevyesti maksaa 2000€-3000€.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veikkaanpa ettei bensiini ja dieselmallien huoltokustannuksissa ole nykyään mitään eroa. Saakelin kallista remonttia se o dieseliinki jo tiedossa kun 300-400tkm on mittarissa. Vain kilometrit ja oma mieltymys ratkaisee näissä alle 10v vanhoissa autoissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Edellisellä W124 200E:lla , joka ostin uutena ja josta luovuin pari vuotta sitten, ajoin 330tkm ilman
minkäänlaisia moottorin korjaustoimenpiteitä. Autossa olivat edelleen alkuperäiset iskarit. Pakoputken takapöttö
meni vaihtoon 12 vuoden jälkeen. Ihmettelen myös sitä, että edes H4 polttimoita ei palanut vaan vaihdoin ne suosiolla
yli 10 vuoden käytön jälkeen. Auton suurin heikkous oli ruostuminen, jota olisi saanut kyllä hidastettua
ruostesuojauksella. Keskuslukoissa ei ollut ikinä mitään ongelmia.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kaarik kirjoitti:Edellisellä W124 200E:lla , joka ostin uutena ja josta luovuin pari vuotta sitten, ajoin 330tkm ilman
minkäänlaisia moottorin korjaustoimenpiteitä. Autossa olivat edelleen alkuperäiset iskarit. Pakoputken takapöttö
meni vaihtoon 12 vuoden jälkeen. Ihmettelen myös sitä, että edes H4 polttimoita ei palanut vaan vaihdoin ne suosiolla
yli 10 vuoden käytön jälkeen. Auton suurin heikkous oli ruostuminen, jota olisi saanut kyllä hidastettua
ruostesuojauksella. Keskuslukoissa ei ollut ikinä mitään ongelmia.
Kuulostaa aivan kuin olisit omistanut Toyotan. Duunikaverilla ei käynyt Toyotan suhteen aivan yhtä hyvää tuuria kun jo
288 tkm kohdalla etujarrusatulan suojakumi meni rikki.
Sitä ennen ei mitään, ei edes pakoputkiremppaa.

Meillä hajosi Mercedes-Benz ensimmäisenä päivänä ja monen monta kertaa sen jälkeen. Usein ei ehdi korjata rikkinäistä kohtaa kun jo seuraava hajoaa.

Varaosat Mercedes-Benziin noudetaan Toyotalla. Ei tuosta hommasta muuten tulisikaan mitään...
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Nimimerkistäsi päätellen Mercedeksesi on E200 Kompressor?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

E200kompressor kirjoitti:
kaarik kirjoitti:Edellisellä W124 200E:lla , joka ostin uutena ja josta luovuin pari vuotta sitten, ajoin 330tkm ilman
minkäänlaisia moottorin korjaustoimenpiteitä. Autossa olivat edelleen alkuperäiset iskarit. Pakoputken takapöttö
meni vaihtoon 12 vuoden jälkeen. Ihmettelen myös sitä, että edes H4 polttimoita ei palanut vaan vaihdoin ne suosiolla
yli 10 vuoden käytön jälkeen. Auton suurin heikkous oli ruostuminen, jota olisi saanut kyllä hidastettua
ruostesuojauksella. Keskuslukoissa ei ollut ikinä mitään ongelmia.
Kuulostaa aivan kuin olisit omistanut Toyotan. Duunikaverilla ei käynyt Toyotan suhteen aivan yhtä hyvää tuuria kun jo
288 tkm kohdalla etujarrusatulan suojakumi meni rikki.
Sitä ennen ei mitään, ei edes pakoputkiremppaa.

Meillä hajosi Mercedes-Benz ensimmäisenä päivänä ja monen monta kertaa sen jälkeen. Usein ei ehdi korjata rikkinäistä kohtaa kun jo seuraava hajoaa.

Varaosat Mercedes-Benziin noudetaan Toyotalla. Ei tuosta hommasta muuten tulisikaan mitään...

Ikävä kuulla, että on ollut ongelmia... onko sinun 211 alkusarjan autoja 02-05? Itselläkin oli 2 sellaista ennen tätä nykyistä 07 faceliftia ja kyllä niissä alkusarjan pelissä oli takuu päivityksiä ym murheita jonkun verran. Faceliftissa päivittyi 2000 kohtaa; V6 CDI -07 on ollutkin käsittämättömän viaton, 5 vuotta ja 120 000 km ollut minulla ajossa nyt.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kaarik kirjoitti:Nimimerkistäsi päätellen Mercedeksesi on E200 Kompressor?
Oikein päätelty. Valinta bensiinimoottoriin ja manuaalivaihteistoon osui siksi ettei tulisi cdi-ongelmia (paljon ajettuja) eikä automaattivaihteistovikoja
Molemmat tavoitteet täyttyivät mutta ne kaikki sata muuta tyyppivikaa jäivät jäljelle.

Mercedes-Benz on oikein mukava ja hieno auto ajaa, varsinkin matka-ajoa. Suorastaan vertaansa vailla.
Mutta se EI OLE luotettava eikä mitenkään erityisen kestävä, pikemminkin sieltä markkinoiden huonoimmasta päästä monilta osin.

Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Ikävä kuulla, että on ollut ongelmia... onko sinun 211 alkusarjan autoja 02-05? Itselläkin oli 2 sellaista ennen tätä nykyistä 07 faceliftia ja kyllä niissä alkusarjan pelissä oli takuu päivityksiä ym murheita jonkun verran. Faceliftissa päivittyi 2000 kohtaa; V6 CDI -07 on ollutkin käsittämättömän viaton, 5 vuotta ja 120 000 km ollut minulla ajossa nyt.
Oma kulkuneuvo on vieläkin vanhempi W210 eli huolettomampi kuin alkupään W211.

Mutta silti niitä vikakohteita riittää enemmän kuin on mielekästä hyväksyä autolta jota yleisen mielipiteen mukaan pidetään jopa kestävänä.

JOS talouteen seuraava Mercedes vielä tulee, on se ehdottomasti juuri W211 facelift. Ja tietysti bensakoneella ja automaattivaihteisto.

Ei MISSÄÄN tapauksessa alkupään W211 vaikka se onkin kaikkein parhaimmain näköinen E-sarjan Mersu.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Mutta silti niitä vikakohteita riittää enemmän kuin on mielekästä hyväksyä
Minkälaisia vikoja?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kaarik kirjoitti:
Mutta silti niitä vikakohteita riittää enemmän kuin on mielekästä hyväksyä
Minkälaisia vikoja?
Selvittämätöntä vapinaa ja tutinaa ajoittain matkanopeudessa, väljää pyöränlaakereissa (kelvoton mitoitus), väljää tukivarsien puslissa, ajonvakautusongelmia ja häiriövaloja, nokka-akselinsäädinvuotoa, hajoavia ikkunahissejä (2 kpl), kiinniruostuneita jarrusatulan osia, kiinniruostuneita pultteja abs-systeemissä...
Vastaa Viestiin