OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Noniin, en epäile yhtään, etteikö joku olisi tätä joskus tehnyt, mutta hyvin niukasti löytyy tietoa aiheeseen liittyen, eli.
Minkälainen homma on nakata tuo lucasin sähköohjattu pumppu mäkeen, ja laittaa sinne tilalle se 601:kkösen kyljessä oleva boshin mekaaninen?
Kaikki tieto, mitä minä oon saanu, on aika ristiriitasta. Jotku sanoo että suutinputkia vääntelemällä menee, ja jotku höpöttää jostain adaptereista ja ennakkotunnistimista jakopäähän ym. Miten on? Joku varmasti tietää.
Minkälainen homma on nakata tuo lucasin sähköohjattu pumppu mäkeen, ja laittaa sinne tilalle se 601:kkösen kyljessä oleva boshin mekaaninen?
Kaikki tieto, mitä minä oon saanu, on aika ristiriitasta. Jotku sanoo että suutinputkia vääntelemällä menee, ja jotku höpöttää jostain adaptereista ja ennakkotunnistimista jakopäähän ym. Miten on? Joku varmasti tietää.
Viimeksi muokannut E1N4R1, Su 11.08.2013 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OM604 Lucasin pumppu
Ja autohan on siis 96vm w202 220D, josta ois tarkotus istuttaa tuo tekniikka w123 keulalle. Eli ois erittäin suotavaa päästä tuosta lucasista eroon.
Re: OM604 Lucasin pumppu
Eipä tuossa mitään ihmeellistä.
Vanhemmasta OM601 koneesta kannattaa hommata itse pumppu, ennakonsäädin ja alipainepumppu jakopäähän, ja lisäksi polttoainesuodatinjalka, Öljynsuodatinjalka, Muoviset polttoaineletkut suodattimen ja pumpun välille.
Suutinputket voi taitella 604:sen alkuperäisistä sopiviksi.
604sen jakopäänkopassa on öljykanava sille alkuperäiselle pyörivälle alipainepumpulle. Se pitää tukkia vaikka M3 lukkoruuvilla tms kun tilalle vaihdetaan vanhempi mäntäpumppu.
Samoin kun alkuperäisen öljynsuodatinjalan vaihtaa pois niin lohkosta ja kannesta pitää tukkia kaksi vesikanavaa jotka menevät suodatinjalan lämmönvaihtimelle.
Varaosaliikkeistä löytyy sopivia pakkaslommeja.
Kaasuvaijeri pitää rakennella sitten itse Varaosaputkasta jälleen soppeli vaijeri johon kuulanivel toiseen päähän ja toinen pää pitää patentoida polkimen vivustoon.
Sammutin toimii alipaineella mutta diiseli 123:ssa on sille valmis paikka joten sitä ei tarvi erikseen viritellä toimintaan.
Siinäpä se pääpiirteittäin.
Vanhemmasta OM601 koneesta kannattaa hommata itse pumppu, ennakonsäädin ja alipainepumppu jakopäähän, ja lisäksi polttoainesuodatinjalka, Öljynsuodatinjalka, Muoviset polttoaineletkut suodattimen ja pumpun välille.
Suutinputket voi taitella 604:sen alkuperäisistä sopiviksi.
604sen jakopäänkopassa on öljykanava sille alkuperäiselle pyörivälle alipainepumpulle. Se pitää tukkia vaikka M3 lukkoruuvilla tms kun tilalle vaihdetaan vanhempi mäntäpumppu.
Samoin kun alkuperäisen öljynsuodatinjalan vaihtaa pois niin lohkosta ja kannesta pitää tukkia kaksi vesikanavaa jotka menevät suodatinjalan lämmönvaihtimelle.
Varaosaliikkeistä löytyy sopivia pakkaslommeja.
Kaasuvaijeri pitää rakennella sitten itse Varaosaputkasta jälleen soppeli vaijeri johon kuulanivel toiseen päähän ja toinen pää pitää patentoida polkimen vivustoon.
Sammutin toimii alipaineella mutta diiseli 123:ssa on sille valmis paikka joten sitä ei tarvi erikseen viritellä toimintaan.
Siinäpä se pääpiirteittäin.
Re: OM604 Lucasin pumppu
Nonii, löytyhän sitä tietoa! Kiitos!
Entä miten se ennakonsäädin? Onko sen asentamisessa mitään erikoista?
Entä miten se ennakonsäädin? Onko sen asentamisessa mitään erikoista?
Re: OM604 Lucasin pumppu
Eipä siinäkään kummempia. Ketjunkiristin irti laturin yläpuolelta jolla saadaan jakoketjuun löysää ja alipaine ja syöttöpumppu irti niin sen säätimen saa vaihdettua sinne jakopäähän.
Lucaksessa pumppua pyörittää kiinteä ratas kun ennakonsäätö on pumpun sisällä, rivipumpussa ennakonsäätöä ei ole joten se tehdään erillisellä osalla jakopäässä.
Ennakonsäädin ei tarvi olla kampiakselin/ nokan kanssa "merkeissä" vaan sille on ihan sama millä hampaalla se on ja pumppu säädetään ajoitusmerkkinsä mukaan 13jykk kampiakselin asteikon mukaan.
Niijja siinä ennakonsäätimen/pumpun rattaan keskellä olevassa pultissa on "vääräkätinen kierre"
Kiristys 40-50nm Ohjearvo on 65nm mutta porukka on niitä saanut sillä katkaistua.
Lucaksessa pumppua pyörittää kiinteä ratas kun ennakonsäätö on pumpun sisällä, rivipumpussa ennakonsäätöä ei ole joten se tehdään erillisellä osalla jakopäässä.
Ennakonsäädin ei tarvi olla kampiakselin/ nokan kanssa "merkeissä" vaan sille on ihan sama millä hampaalla se on ja pumppu säädetään ajoitusmerkkinsä mukaan 13jykk kampiakselin asteikon mukaan.
Niijja siinä ennakonsäätimen/pumpun rattaan keskellä olevassa pultissa on "vääräkätinen kierre"
Kiristys 40-50nm Ohjearvo on 65nm mutta porukka on niitä saanut sillä katkaistua.
Re: OM604 Lucasin pumppu
Jees, kiitos!
Re: OM604 Lucasin pumppu
Noniin
Aloitettiin eilen lauantaina nostamalla moottori irti Ceeläisen keulalta. Sen jälkeen se sai huolellisen pesun. Illalla vielä otettiin syöttöpumppu ym irti. Tänään laitettiin syöttöpumppu paikoilleen, säädettiin ennakoksi se 13 astetta JYKK. Kuvittelisin, että tuo jykk on lyhenne Jälkeen Ylä Kuolo Kohdan. Olenko väärässä? Eli syöttöpumpun merkki on silloin kohdallaan, kun on pyöräytetty 13 astetta yli sen 0 merkin. Myös jakopäässä merkit on kohdillaan. Suutinputket väänneltiin niistä 604 alkuperäisistä ilman suurempia ongelmia.
Ongelmahan on nyt seuraavanlainen:
Moottori lähtee ihan kohtuullisesti käyntiin.
Tulee aika paljon harmaata savua.
Kipinöitä pakoputkesta
Ampuu välillä imukanavista savua
Nostaa kierrokset todella laiskasti
Käy muutenkin aika huonosti
Mistä alan ettimään vikaa?
Voiko syöttöpumppu olla 180 astetta väärässä?
Entä mikä on tämä? Onko tuolla vaikutusta toimivuuteen?
Alipainepumppu tässä autossa muuten oli jo valmiiksi se mäntämallin pumppu? miksi?
Aloitettiin eilen lauantaina nostamalla moottori irti Ceeläisen keulalta. Sen jälkeen se sai huolellisen pesun. Illalla vielä otettiin syöttöpumppu ym irti. Tänään laitettiin syöttöpumppu paikoilleen, säädettiin ennakoksi se 13 astetta JYKK. Kuvittelisin, että tuo jykk on lyhenne Jälkeen Ylä Kuolo Kohdan. Olenko väärässä? Eli syöttöpumpun merkki on silloin kohdallaan, kun on pyöräytetty 13 astetta yli sen 0 merkin. Myös jakopäässä merkit on kohdillaan. Suutinputket väänneltiin niistä 604 alkuperäisistä ilman suurempia ongelmia.
Ongelmahan on nyt seuraavanlainen:
Moottori lähtee ihan kohtuullisesti käyntiin.
Tulee aika paljon harmaata savua.
Kipinöitä pakoputkesta
Ampuu välillä imukanavista savua
Nostaa kierrokset todella laiskasti
Käy muutenkin aika huonosti
Mistä alan ettimään vikaa?
Voiko syöttöpumppu olla 180 astetta väärässä?
Entä mikä on tämä? Onko tuolla vaikutusta toimivuuteen?
Alipainepumppu tässä autossa muuten oli jo valmiiksi se mäntämallin pumppu? miksi?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Muutamaan autoon olen kokeillut tolla jkk 13astetta pumpun tapilla ja sitten nestepinnan nousulla sen 24astetta eykk mutta en ole saanut hyvin käypää konetta eli säätänyt sen aina korvakuulolla.
Syy voi olla että joku on voimalla säädellyt lukko tapilla pumpulla eli se ei pidä paikkaansa.
Voi olla että sulla on nokka yhden hampaan väärin ..se ei voi olla montaa..mutta ruiskutus ennakko on pielessä joka tapauksessa.
itse kun säädin niin myöhäiselle pölähti kun voimaa ei ollut mitään.
toisekseen 200d pumppu tossa om604 koneessa on muutenkin ali syöttöinen.
Noi pitäis ihan diesel korjaamolla ajaa suuremmalle syötölle tai ihan asentaa 6mm elementit niin alkais mersu liikkumaan.
Mitä itse tein ton muutoksen niin laiskempi siitä tuli kuin omalla lucaksen pumpulla.
Eli tää nyt oli semmonen negatiivi kommentti ja tosiaan olen vähemmän pelannut noiden dieseliden kanssa ja nyt odotellaan oikeaa neuvoa.
Syy voi olla että joku on voimalla säädellyt lukko tapilla pumpulla eli se ei pidä paikkaansa.
Voi olla että sulla on nokka yhden hampaan väärin ..se ei voi olla montaa..mutta ruiskutus ennakko on pielessä joka tapauksessa.
itse kun säädin niin myöhäiselle pölähti kun voimaa ei ollut mitään.
toisekseen 200d pumppu tossa om604 koneessa on muutenkin ali syöttöinen.
Noi pitäis ihan diesel korjaamolla ajaa suuremmalle syötölle tai ihan asentaa 6mm elementit niin alkais mersu liikkumaan.
Mitä itse tein ton muutoksen niin laiskempi siitä tuli kuin omalla lucaksen pumpulla.
Eli tää nyt oli semmonen negatiivi kommentti ja tosiaan olen vähemmän pelannut noiden dieseliden kanssa ja nyt odotellaan oikeaa neuvoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
En usko, että nokka ois yhtään hammasta väärin, ku merkit osuu niin hyvin kohalleen. Eikö yksikin hammas kuitenki näy merkeistä katottuna aika selvästi?
Joo, tarkotus on kyllä säätää tuosta pumpusta syöttöä sen verran mitä ikinä saa, ja katella sitte myöhemmin isommilla elementeillä varustettu pumppu tuohon tilalle. Pääasia että pääsen nuista sähköisistä vekottimista eroon.
Eli pitäs alkaa vaan kokeileen säätää ennakkoa korvakuulolla? Onko jollain parempia ideoita? kertokaa nyt!
Joo, tarkotus on kyllä säätää tuosta pumpusta syöttöä sen verran mitä ikinä saa, ja katella sitte myöhemmin isommilla elementeillä varustettu pumppu tuohon tilalle. Pääasia että pääsen nuista sähköisistä vekottimista eroon.
Eli pitäs alkaa vaan kokeileen säätää ennakkoa korvakuulolla? Onko jollain parempia ideoita? kertokaa nyt!
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Juu ajoitus siellä on metsässä.
Pumpun merkki varmaan pyörähtänyt.
Tarkista nyt kuitenkin että kampiakseli ja nokka ovat samalla kierroksella, eli molemmissa on merkit kohdallaan kun kampiakselin asteikko on O|T merkissä.
Siitä 13astetta eteenpäin (edestäpäin katsottuna kampiakselia myötäpäivään) eli 13ast JYKK jolloin pumpun merkki pitää olla kohdallaan. Ja niin että jakoketju on tiukalla nokka-pumppu-kampiakseli välillä.
Pumpun asennuksen jälkeen on hyvä pyörittää moottoria kaksi kampiakselin kierrosta jotta saa varmuuden pumpun todelliseen astelukuun.
Pumpun kyljessä oleva osa on automaattilaatikon alipainesäädin joka säätää laatikon vaihtojen kovuutta kaasun mukaan. Joutaa pois jos tulee manuaali.
Pumpun merkki varmaan pyörähtänyt.
Tarkista nyt kuitenkin että kampiakseli ja nokka ovat samalla kierroksella, eli molemmissa on merkit kohdallaan kun kampiakselin asteikko on O|T merkissä.
Siitä 13astetta eteenpäin (edestäpäin katsottuna kampiakselia myötäpäivään) eli 13ast JYKK jolloin pumpun merkki pitää olla kohdallaan. Ja niin että jakoketju on tiukalla nokka-pumppu-kampiakseli välillä.
Pumpun asennuksen jälkeen on hyvä pyörittää moottoria kaksi kampiakselin kierrosta jotta saa varmuuden pumpun todelliseen astelukuun.
Pumpun kyljessä oleva osa on automaattilaatikon alipainesäädin joka säätää laatikon vaihtojen kovuutta kaasun mukaan. Joutaa pois jos tulee manuaali.
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Tuskin nokka ois voinu pyörähtää, kun ketjua ei oo käytetty missään vaiheessa irti? Ja merkit sopii hyvin kohilleen.
Tänään taas säädeltiin tuota jonkuverran. Ensin kokeilin säätää pumppua pyörittämällä, mutta ne varat ei ainakaan riittäny, että ois käynti parantunu. Sitte pyöräytettiin ratasta boorilla yhen hampaan verran aikasemmalle ja pyöriteltiin siinä kohtaa pumppua, eikä vieläkään ollu hyvä. Sitte nakattiin muutama boori myöhäsemmälle, eikä tahtonu enää käydä ollenkaan.
Suljetaanpa taas tästä yks vaihtoehto pois.
Tuleehan ne suihkuputket noin?
Täytyy huomenna taas kokeilla, ja kattoo sillä joutsenkaula systeemillä tuota ennakkoa.
Miten muuten se, että jos tuo nyt ois sen 180 astetta pielessä, ni käviskö tuo kone ollenkaan? Säädin siis sen 13 asteen jykk siitä, ku nokka akseli oli merkissään.
Tänään taas säädeltiin tuota jonkuverran. Ensin kokeilin säätää pumppua pyörittämällä, mutta ne varat ei ainakaan riittäny, että ois käynti parantunu. Sitte pyöräytettiin ratasta boorilla yhen hampaan verran aikasemmalle ja pyöriteltiin siinä kohtaa pumppua, eikä vieläkään ollu hyvä. Sitte nakattiin muutama boori myöhäsemmälle, eikä tahtonu enää käydä ollenkaan.
Suljetaanpa taas tästä yks vaihtoehto pois.
Tuleehan ne suihkuputket noin?
Täytyy huomenna taas kokeilla, ja kattoo sillä joutsenkaula systeemillä tuota ennakkoa.
Miten muuten se, että jos tuo nyt ois sen 180 astetta pielessä, ni käviskö tuo kone ollenkaan? Säädin siis sen 13 asteen jykk siitä, ku nokka akseli oli merkissään.
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
putket tulee juuri noin.
minkälaista ääntä se pitää? ettei vaan olis päässy roskia johonkin suuttimeen, mikä sitten jumii, tai kusee? sillon se ainakin savuttaa harmaata ja käy todella huonosti ja kalkattaa voimakkaasti. taikka sitten se ajotus on vaan niin paljon pielessä.
minkälaista ääntä se pitää? ettei vaan olis päässy roskia johonkin suuttimeen, mikä sitten jumii, tai kusee? sillon se ainakin savuttaa harmaata ja käy todella huonosti ja kalkattaa voimakkaasti. taikka sitten se ajotus on vaan niin paljon pielessä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Kyllä se syöttöpumppu vaan oli 180 astetta väärin. Käännettiin puoli kierrosta, ja rupesi käymään ihan niinku pitääki. Pumpun merkkiki pitää paikkansa ja nyt on ennakko tuon 13 jykk sen mukaan. Ykköselle alkaa nostamaan pumpulta dieseliä jossain 22-24 eykk niinku pitääki.
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Lainaampa tätä topiccia vähän.
Mulla on myös mersu om604 koneella, 220D. Haluan sähköpumpusta eroon ja sen tilalle mekaanisen pumpun, kun turbo tulee sitte kaveriksi. Eli, onko 601 pumppu ainoa joka sopii?
Ja pumpun lisäksi tarvitsisi vissiin:
Eli toisinsanoen hankkia koko om601 kone apulaitteineen? Vai onko ainoastaan syöttöpumppu välttämätön, loput voisi saada sopimaan/laittaa sopimaan?
Mulla on myös mersu om604 koneella, 220D. Haluan sähköpumpusta eroon ja sen tilalle mekaanisen pumpun, kun turbo tulee sitte kaveriksi. Eli, onko 601 pumppu ainoa joka sopii?
Ja pumpun lisäksi tarvitsisi vissiin:
ennakonsäädin ja alipainepumppu jakopäähän, ja lisäksi polttoainesuodatinjalka, Öljynsuodatinjalka, Muoviset polttoaineletkut suodattimen ja pumpun välille.
Eli toisinsanoen hankkia koko om601 kone apulaitteineen? Vai onko ainoastaan syöttöpumppu välttämätön, loput voisi saada sopimaan/laittaa sopimaan?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
No sinne tartteisit siitä 0m601 koneesta silti alipainepumpun,tukit öljy kanavan samalla ,siitä saat löpösuotimenjalan ja letkut ja öljysuotimen.
itse rakensin siitä Lucas motin suotimen jalasta niin että nestejäähdytys veke ja peltilätkä ruuvattiin niiden lauhduttimen reikiin kiinni...oli sitten orkkis näkö.
Eli kuitenkin jos hankit noi osat erikseen niin maksaa enemmän kuin koko moottori.
Sinne piti vielä ostaa kaksi erikokoista pakkas tulppaa kun löpölämmittimen viskasin pois.
Traktorin kaasuvaijeri käy aika nätisti sinne vaijeriksi ja egr sähköventtiili sammutukseen.
itse rakensin siitä Lucas motin suotimen jalasta niin että nestejäähdytys veke ja peltilätkä ruuvattiin niiden lauhduttimen reikiin kiinni...oli sitten orkkis näkö.
Eli kuitenkin jos hankit noi osat erikseen niin maksaa enemmän kuin koko moottori.
Sinne piti vielä ostaa kaksi erikokoista pakkas tulppaa kun löpölämmittimen viskasin pois.
Traktorin kaasuvaijeri käy aika nätisti sinne vaijeriksi ja egr sähköventtiili sammutukseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Jos turboa olet siihen laittamassa niin laita samalla turbo viton syöttöpumppu, 6 mm elementeillä ja morkooli. Löytyy 110D vitoista.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Ja leimalle ei kannata tarjota vähäpäästöistä W202 220d:tä joka on turbotettu.
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Eipä se laillisesti ainakaan ole tulossa tieliikenteeseen.
Aiheutuuko automaattilaatikosta lisävaikeuksia?
Aiheutuuko automaattilaatikosta lisävaikeuksia?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Monelle ylitsepääsemättömiä.saquzi kirjoitti:Eipä se laillisesti ainakaan ole tulossa tieliikenteeseen.
Aiheutuuko automaattilaatikosta lisävaikeuksia?
Pitäis rakennella laatikolle oma ohjaus, liekö kukaan vielä toteuttanut?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Yhden kaverin täällä tiedän joka on tehnyt ..ei muita.
Helpoin olisi tunkea vaikka 722.3 sinne askiksi.
Helpoin olisi tunkea vaikka 722.3 sinne askiksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Riippuu mikä laatikko on tulossa perään.saquzi kirjoitti: Aiheutuuko automaattilaatikosta lisävaikeuksia?
Mekaaninen 722.3/4 toimii mutta sähköohjattu 722.6 teettää töitä.
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Jep alkupään tuotannossa on 722.4 vaihteisto ja mäntämallin alipainepumppu joten se käy 601 ennakkosäätimen kanssa. Siitä mulla ei ole aavistustakaan onko vaihteisto ja alipainepumppu vaihtunu samaan aikaan. Nestetoiminen öljynjäähdytin ei mahdu olemaan rivipumpun kanssa joten se pitää poistaa, eli om601 suodatin jalka helpoin, ja lohkon ja kannen vesireikiin pakkasroput. Suutin putket tosiaan saa taiteltua omista, mutta ylimääräistä mittaa niistä pitää aika paljon hävittä, joten siistimmän näköinen tulis varmaan 605/606 suutinputkilla.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Juu. Sellasta vielä kysyn, että eikö sinne käy ihan om615 mekaanin syöttöpumppukin?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Ei käy, erilainen kiinnitys.saquzi kirjoitti:Juu. Sellasta vielä kysyn, että eikö sinne käy ihan om615 mekaanin syöttöpumppukin?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Onko booriosa sama? Jos siihe sais laipan tehtyä?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Kannattaako värkätä turhia välilaippoja tms kun 615sen pumpussa on vielä kaiken lisäksi vain 5mm elementit. Tehoa sillä ei saa juuri mitään.
601sen pumput on halpoja ja niissä on 5.5mm elementit. Ei nekään suurensuuret ole mutta paremmin niillä tehoa saa. Ehkä jopa 100hv
Käytännössä tarvit siitä 601 koneesta muitakin osia.
2.3litrasen viton pumppu olisi vielä parempi. 6mm elementit.
601sen pumput on halpoja ja niissä on 5.5mm elementit. Ei nekään suurensuuret ole mutta paremmin niillä tehoa saa. Ehkä jopa 100hv
Käytännössä tarvit siitä 601 koneesta muitakin osia.
2.3litrasen viton pumppu olisi vielä parempi. 6mm elementit.
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Mikä tahansa pumppu tulee, niin 7mm elementit siihen tulee, eli mielummin teen "turhan välilaipan"
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Ja ihmettelet kun ennakonsäädin ei "osu" jakoketjun kanssa linjaan.
Pumpun akselia pitää myös jatkaa jos teet lohkon ja pumpun väliin muutoslaipan.
Onko sekään tiedossa onko 615sen pumpun akselin pituus sama kuin uudemman 601sen pumpun? Entä poori?
Pumpun akselia pitää myös jatkaa jos teet lohkon ja pumpun väliin muutoslaipan.
Onko sekään tiedossa onko 615sen pumpun akselin pituus sama kuin uudemman 601sen pumpun? Entä poori?
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Entäs öljynsyöttö ruiskutuspumppuun...jaa, pitääkös näitä perustellakin, antaa pojan tehdä kun intoa piisaa.
Tuossa olisi muuten valmiiksi passeli pumppu turbokäyttöön: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 50#p988850" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olisi muuten valmiiksi passeli pumppu turbokäyttöön: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 50#p988850" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Tietäskö joku minkä kokosia pakkasroppuja tarvii kun vaihtaa öljyjalan? Ees suunnilleen koko luokkaa ni sais ostettua valmiiks.
-s124 300tdt -92