Starin alkupera ja laatu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jaakko L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 02.06.2005 12:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Jaakko L »

Uusi kovo tuli ja Todo backupilla sain kopion tehtyä normikiintolevylle. Kiitos ohjeista!

Miten tämän pystyy tarkistamaan ja miltä sen pitäisi näyttää kun se on liitetty "rimalla"
arska10 kirjoitti: Kannattaa avata se purkki ja katsoa onko nuo kaksi piirilevyä liitetty toisiinsa lattakaapelilla tai rimalla. Noita lattakaapelilla tehtyjä on hajonnut
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jaakko L kirjoitti:Uusi kovo tuli ja Todo backupilla sain kopion tehtyä normikiintolevylle. Kiitos ohjeista!

Miten tämän pystyy tarkistamaan ja miltä sen pitäisi näyttää kun se on liitetty "rimalla"
arska10 kirjoitti: Kannattaa avata se purkki ja katsoa onko nuo kaksi piirilevyä liitetty toisiinsa lattakaapelilla tai rimalla. Noita lattakaapelilla tehtyjä on hajonnut
Eikö ne levyt lähde toisistaan irti nostamalla siinä on tuossa rimassa toinen uros ja toinen naaras
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tilasin itsekin tänään tuolta starin Dell D630 kovolla: http://www.aliexpress.com/store/product ... 12682.html" onclick="window.open(this.href);return false; Onko Teillä aikaisemmin tilanneilla toiminut ongelmitta toi laite?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Laitanpa tähän oman (2 päivän mittaisen) kokemukseni tuosta kyseisestä starista.

Käyttöönotto oli helppoa, avain myyjältä ja EPC/WIS aktivointi ohjeiden mukaan, ainoa vaan, että Star Utilities on tämän näköinen:
Kuva
Tosta olikin helppo sitten arvailla, että mitähän painelisi seuraavaksi, onneksi foorumilta löytyi kuva tuosta samasta kohdasta englanniksi.

Samoin SDnetControl oli kiinaksi, myyjältä sai ohjeet, kuinka kieli vaihdetaan.

Ainoa ongelma on, että miten ihmeessä saan otettua autosta kantakortin? EPC sanoo, ettei lukuoikeuksia, kun painaa Datacard painiketta ja WIS ei näytä ollenkaan sitä kuvaketta, josta sen saisi tulostettua näytölle? (Toisella koneella olevassa WISsissä se kuvake on samassa kohdassa, kun EPC:ssä)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mikä versio sinulla on starista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6279
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mulla data cardin saa EPCnetin kautta, EPC:stä ei mullakaan toimi. :crazy: Mullahan on sekin ongelma että WIS ei aukea suoraan DASsista tai Xentrystä. Joku ikkuna aukeaa, vilahtaa ja katoaa. Voi olla jotain javaongelmia sekin... standalonena WIS toimii.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja arska10 »

MiHe kirjoitti:Mulla data cardin saa EPCnetin kautta, EPC:stä ei mullakaan toimi. :crazy: Mullahan on sekin ongelma että WIS ei aukea suoraan DASsista tai Xentrystä. Joku ikkuna aukeaa, vilahtaa ja katoaa. Voi olla jotain javaongelmia sekin... standalonena WIS toimii.
Tuo on avaimista kiinni itellä oli sama ongelma, kunnes sain sellaiset avaimet jolla homma toimi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Xentry on 9/2013 ja laite tuo yllä linkattu, vai minkä version tiedot tarvisit, en oikeen tiedä mitä infoa kaivaisin?

No itseasiassa, mulla toimii (tai ei toimi) ihan samallailla toi, kun MiHellä. Paitsi, ettei aukea EPC nettikään Xentrystä. Eli avaimissa, jotain vikaa?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei kai epc:n kuulukkaan avautua xentryä käyttäessä vain wis pitäisi aueta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

arska10 kirjoitti:Ei kai epc:n kuulukkaan avautua xentryä käyttäessä vain wis pitäisi aueta.
Näköjään yrittää mennä johonkin Mersun palvelimelle, kun kokeilee käynnistää EPC:n Xentrystä. Ja nettiä en uskalla tossa koneessa kyllä käynnissä pitää.
Toi onkin niin, että Xentrystä aukeaa WIS, mutta EWA:n kautta ei aukea. EPC aukeaa kyllä sitä kautta (ja vain ja ainoastaan sitä kautta).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Sittenhän se toimii niin kuin pitääkin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:
Käyttöönotto oli helppoa, avain myyjältä ja EPC/WIS aktivointi ohjeiden mukaan, ainoa vaan, että Star Utilities on tämän näköinen:
Kiinalaiset vaihtavat pakettiin tuon vanhan Startkey Managerin, se on oikeassa asennuksessa jo pitkään ollut Startkey Center mutta molemmat ajaa asiansa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

OK.

Sitten kaikki muut toimii, muttei toi kantakortin ottaminen. Koitin vaihtaa päivämääriä EPC/WIS aktivointiin ja syötin uudet avaimet, muttei se vaikuttanut mihinkään.

Tälläinen tulee, kun katsoo oikeuksia:
Kuva
Eli tuolla on kohta "Datacard blocked", jota ei voi muuttaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:OK.

Sitten kaikki muut toimii, muttei toi kantakortin ottaminen.

Eli tuolla on kohta "Datacard blocked", jota ei voi muuttaa.
No ei tainnut se käyttöönotto ollakaan ihan helppoa laitemyyjän avustuksella, lisää paineita vaan sinne suuntaan. Kyllä se "datacard blocked" muutettavissa on, 09.2013 lähtien vaan tarvii uusia kujeita.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Sen verran vielä sanottava, että laitemyyjä kyllä olettaa, että asiakas osaa homman, kun ei mitään ohjeita tullut mukana (Paitsi työpöydällä on kansio, jossa on ohje EPC:n aktivointiin ja tarvittavat tiedostot).

Eli ei tuosta ilman foorumilta luettua tietoa olisi tiennyt yhtään mitä tehdä aluksi, kun Xentry ei käynnisty ja varoitusviestit, taisi tulla vaihteeksi Kiinaksi.

Mutta katsotaan, saavatko kantakorttiasian hoidettua kuntoon...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Nyt pari päivää yrittänyt saada laitemyyjältä korjausta ongelmaan. Taitavat pitää mua siellä ihan idioottina, kun kuulemma olen ainoa kenellä se ei toimi ja teen vaan jotain väärin, että silleen...

Viimeisin viesti taitaa olla jo luovuttamisen merkki asian hoidon suhteen:
I don't know if you have doing anything wrong.

Sorry. and by the way what do you want to do for this part?


Nämä muutkin viestit ovat olleet tätä luokkaa (lähetin sinne siis kuvan tuosta virheestä, joka tulee):
Hi dear

I check the photo.

but how did you choose the it ?

Because I check and I can choose the number as you choose?

and other can? anything wrong?

Pauline
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:Nyt pari päivää yrittänyt saada laitemyyjältä korjausta ongelmaan. Taitavat pitää mua siellä ihan idioottina, kun kuulemma olen ainoa kenellä se ei toimi ja teen vaan jotain väärin, että silleen...

Viimeisin viesti taitaa olla jo luovuttamisen merkki asian hoidon suhteen:
I don't know if you have doing anything wrong.

Sorry. and by the way what do you want to do for this part?


Nämä muutkin viestit ovat olleet tätä luokkaa (lähetin sinne siis kuvan tuosta virheestä, joka tulee):
Hi dear

I check the photo.

but how did you choose the it ?

Because I check and I can choose the number as you choose?

and other can? anything wrong?

Pauline
Aika selkeästihän tuo oli sanottu. :)

Etkö saa sitä Paulinea kokeilemaan konettasi teamviewerillä, eihän se kauheasti auta jos hän omalla koneellaan saa tiedot luettua. Todennäköisesti sillä on vanhempi EPC-tietokanta jolle kelpaa vanhanaikaiset avaimet.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Olen sille kolme kertaa painottanut sitä, että ei taida toimia tässä 9/2013 versiossa toi (niiden käyttämä keygen), vaikka vanhemmissa toimisikin, muttei se siihen mitään kantaa ole ottanut.

Samaa roskaa ne myy jatkossakin kaikille, jos sinne ei asiasta valita ja jos oikeasti olen ainoa valittaja, niin nyt kaikki, jolla ei toimi viestiä sinnepäin!

Täytyy vielä laittaa viestiä ja jos ei auta, niin sitten on kytkettävä toi nettiin ja sanottava, että ottaa yhteyttä siihen.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tuli tämäkin asia kuntoon. Ottivat yhteyttä viimeyönä Teamviewerillä ja säätivät jotain, laittoivat viestin tosin, että eivät saaneet toimimaan sitä, mutta kun katsoin konetta itse, niin nyt sieltä sai otettua sen datacard blocked ruksin pois ja rupesi toimimaan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:Tuli tämäkin asia kuntoon. Ottivat yhteyttä viimeyönä Teamviewerillä ja säätivät jotain, laittoivat viestin tosin, että eivät saaneet toimimaan sitä, mutta kun katsoin konetta itse, niin nyt sieltä sai otettua sen datacard blocked ruksin pois ja rupesi toimimaan.
Varmaan asensivat fixin ja "vanhanaikaiset" avaimet. Vaatii vaan buutin että lähtee toimimaan (oliskohan serverin restarttikin riittänyt). Sitkeys palkitaan.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

Staria on katseltu ja tarkoituksena hankkia Dell 630 kaveriksi. Onko kokemusta ao. linkin myyjästä ja laitteesta?
Katso myös sivulla alempana kohta "Tech Support", josta löytyy selostusta ja kuvia eri laatuisista stareista.

http://www.uobd2.net/wholesale/best-qua ... -cars.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Onkos tossa sitten jotain niin paljon parempaa, että kannattaa maksaa toimitettuna reilu $570, kun tuolta saa $298: http://www.aliexpress.com/store/product ... 12682.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:Onkos tossa sitten jotain niin paljon parempaa, että kannattaa maksaa toimitettuna reilu $570, kun tuolta saa $298:
Riippuu siitä mikä purkki kyseessä, kuvista ei eroja näe joten todennäköisesti ei sen hassumpi kuin tuo 298:n paketti.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

noroljan kirjoitti:Onkos tossa sitten jotain niin paljon parempaa, että kannattaa maksaa toimitettuna reilu $570, kun tuolta saa $298: http://www.aliexpress.com/store/product ... 12682.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo olisihan tuolle tullut aika paljon enemmän hintaa kun lähetyskin oli noin arvokasta. Oli kuitenkin poikkeuksellisen avoimesti selostettu erilaatuisten boxien eroja kuvien kera.
Tilasin juuri tuon linkittämäsi paketin Aliexpressistä. Siitä vaikutti olevan foorumilla hyviä kokemuksia. Kiitokset vinkeistä.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Harri S »

noroljan kirjoitti:Onkos tossa sitten jotain niin paljon parempaa, että kannattaa maksaa toimitettuna reilu $570, kun tuolta saa $298: http://www.aliexpress.com/store/product ... 12682.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No.
Tuota halvempaa ei ainakaan kannata työntää kiinni 24 voltin autoon.

Kalliimmassa on sisäkalujen kuvassa sama rakenne kuin muissakin itse avaamissani kalliimmissa purkeissa ja näyttäis kuvan perusteella huolivan 24 volttia. Kuvassa olevien piirilevyjen kääntöpuolelta löytyy todennäköisesti ACTIA:n tekstit.

Autolinkin MUX taas on melko tavalla halvemmalla rakennettu, toki työnjälki on avaamissani ollut ihan siistiä. Kestävyyteen en ota kantaa, muuten kuin että tuo oma ACTIA-klooni on kestäny itselläni jo useamman vuoden toisinaan satunnaisen ja välillä aktiivisemmankin ulkokäytön aikaiset pakkaset ja vesisateet parin eri myyjän ohjelmalla ajettuna.

Softaan en ota kantaa, kun en sitä puolta hallitse, mutta ei kai noissa lopulta mitään suuria eroja ole.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Nii no tuo kommenttini olikin puoliksi kysymys, jos joku olisi jostain pystynyt sanomaan, että se purkki on huomattavasti parempi, kun itsestä se vaikutti ihan samanoloiselta, ku tuo aliexpressin laite (tai oikeastihan myyjä on Shenzhen OEMScan Technology Co., Ltd. ), mutta kovempaan hintaan.

Eli se olisi sitten saattanut ollakkin parempi laite, lähinnä kestävyyden kannalta, 24 Volttia on varmaan aika monelle laitteen hankkijalle muuten tarpeeton (ellei se sitten kerro jotain käytetyistä komponenteistä).

Kestävyydestähän en mitään pysty sanomaan tuon halvan laitteen kohdalla, kun vasta hetken ollut itsellä. Ohjelmistothan lienee pöllitty Daimlerilta joka tapauksessa, sitä en sitten tiedä kuinka paljon ovat omiaan tehneet eri "valmistajat" sinne sekaan.

Täälläkun on ollut myös noista tulleista ja alveista juttua, niin tulliahan ei tosta mene, vaikka ottaisi kuitin täydellä hinnalla, kun se jää alle 10 euron. (Alvit toki joutuu maksamaan).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

Pauline sieltä tänään lähetteli viestiä, että lomailevat Kiinassa seuraavat 2 viikkoa ja tavara lähetetään vasta lomien jälkeen.
Kyllä nuissa muxeissa näyttää olevan ainakin kahta eri laatuluokkaa ja tämä Aliexpressin laite on ilmeisesti se heikkolaatuisempi. Mutta ajanee sekin asiansa satunnaisessa yksityiskäytössä. Suurin riski lienee on, että heikkolaatuinen muksi särkee autosta jotain.

Nuo mukana tulevat kovalevythän on ilmeisesti käytettyjä levyjä ja elinikä voi olla lyhytkin. Oletteko kopioineet levyn tietoja jollekin toiselle kovalevlle ja käyttäneet sitä sitten starin kanssa? Kuinka levyn kopionti onnistuu käytännössä?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Julli kirjoitti:Pauline sieltä tänään lähetteli viestiä, että lomailevat Kiinassa seuraavat 2 viikkoa ja tavara lähetetään vasta lomien jälkeen.
Kyllä nuissa muxeissa näyttää olevan ainakin kahta eri laatuluokkaa ja tämä Aliexpressin laite on ilmeisesti se heikkolaatuisempi. Mutta ajanee sekin asiansa satunnaisessa yksityiskäytössä. Suurin riski lienee on, että heikkolaatuinen muksi särkee autosta jotain.

Nuo mukana tulevat kovalevythän on ilmeisesti käytettyjä levyjä ja elinikä voi olla lyhytkin. Oletteko kopioineet levyn tietoja jollekin toiselle kovalevlle ja käyttäneet sitä sitten starin kanssa? Kuinka levyn kopionti onnistuu käytännössä?
Itse otin kloonin koko levystä tuolla aikaisemmin ketjussa mainitulla: http://www.todo-backup.com/" onclick="window.open(this.href);return false; 6.5 ilmaisversiolla.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja veskola »

mese.fi sivulla on käsitelty kattavasti miten tuommosen 2,5 tuumaisen levyn saa nopeasti ja kätevästi kopioitua talteen 3,5 tuuman siirtolevylle tai vaikka PC:n kovalevylle tiedostoksi.

Mielestäni se on ihan ensimmäinen tehtävä, ja siinä koneessa jolla kopioinnin tekee on syytä olla virustorjunta todella hyvässä kunnossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Lape »

Kuva

Minkäslaatuinen tämä on?
Vastaa Viestiin