Starin alkupera ja laatu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lape kirjoitti: Minkäslaatuinen tämä on?
Onhan tuo kiinan halpikseksi siistin näköinen, ainakin kuvasta juotoslaatu kunnossa ja liittimetkin päätylevyillä eikä erillisellä johtohässäkällä. Tuolla saattaa olla jotain suojauskomponenttejakin vaikka kuvassa näkyvä osuus tyhjää.

Jäähdytystäkin on yritetty laittaa mutta ei tuokaan riitä 24 voltin autoille. Hyvin riittää kyllä henkilöautoille.

Ongelmana näissä kuitenkin se sama peruskytkentä kuin tässä liitteen kuvan purkissa.

Kai sait tuon alle kolmella sadalla, toivottavasti kuitenkin hintansa arvoinen.
Chinese crap C4.JPG
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6270
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

En tiedä onko tätä linkitetty aiemmin:
http://www.ebay.co.uk/itm/24V-RU-SPEC-C ... 25620ed397" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla myyjä ainakin väittää kertovansa aidon ja kloonin eroja. Mutta näytää tuossa alkuperäiseksi väitetyssä ainakin olevan lattakaapeli korttien välissä, eikä tuo korttia tukeva levykään mun silmään kovin ammattimaiselta näytä, jäähdytyslevyyn kiinni ja levy ihan linkussa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja veskola »

kettu mikä kusettaja tuokin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Lape »

Ilman kovoa.
Viimeksi muokannut Lape, Su 09.03.2014 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

MiHe kirjoitti:En tiedä onko tätä linkitetty aiemmin:
http://www.ebay.co.uk/itm/24V-RU-SPEC-C ... 25620ed397" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla myyjä ainakin väittää kertovansa aidon ja kloonin eroja. Mutta näytää tuossa alkuperäiseksi väitetyssä ainakin olevan lattakaapeli korttien välissä, eikä tuo korttia tukeva levykään mun silmään kovin ammattimaiselta näytä, jäähdytyslevyyn kiinni ja levy ihan linkussa?
Enpä tuollaista viritystä ole aiemmin nähnytkään vaikka tätä tarjontaa jonkun verran olen seurannut. Regulaattorit kolmepinnisiä kun alkuperäisessä on 5-pinniset ja yksi noista TO220 koteloisista on saatu kokonaan "optimoitua" pois. Toinen liittimistä johdotettu suoraan isolle piirilevylle. RU-quality viitannee itänaapurin suuntaan. :)

Tuossa on tiettyjä piirteitä alkuperäisestä, oliskohan se uusi hämäystarkoitus. Toisaalta PC-kaapeli on suora kaapeli eli purkin sisällä RS232-tasoiset signaalit (mikä sinänsä ei ole niin huono asia mutta alkuperäisessä on ne RS485-signaalit eli ei se kytkennältään kovin alkuperäistä vastaa).
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

noroljan kirjoitti:Laitanpa tähän oman (2 päivän mittaisen) kokemukseni tuosta kyseisestä starista.

Käyttöönotto oli helppoa, avain myyjältä ja EPC/WIS aktivointi ohjeiden mukaan, ainoa vaan, että Star Utilities on tämän näköinen:
[ http://norolampi.com/mese/utilities.JPG ]
Tosta olikin helppo sitten arvailla, että mitähän painelisi seuraavaksi, onneksi foorumilta löytyi kuva tuosta samasta kohdasta englanniksi.

Samoin SDnetControl oli kiinaksi, myyjältä sai ohjeet, kuinka kieli vaihdetaan.

Ainoa ongelma on, että miten ihmeessä saan otettua autosta kantakortin? EPC sanoo, ettei lukuoikeuksia, kun painaa Datacard painiketta ja WIS ei näytä ollenkaan sitä kuvaketta, josta sen saisi tulostettua näytölle? (Toisella koneella olevassa WISsissä se kuvake on samassa kohdassa, kun EPC:ssä)
No niin sain eilen tältä samalta myyjältä tilaamani Starin. Levy asennettu ja kaikki ohjelmat vaikuttaa toimivan, kun sain uuden avaimen myyjältä.
Kieliongelma on vielä päällä eli SDnetControl on kiinaksi sekä starutilities on saman näköinen kun sinun kuvassa eli sekin taitaa olla kiinaa. SDExplorer puhuu myös kiinaa.
Löytyykö ohjeita kielen vaihtamiseksi näihin?
On myyjältäkin kyselyssä, mutta ei vielä vastausta.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Laitanpa tämän tänne, kun tuossa toinenkin foorumilainen kyseli samaa asiaa, joku aika sitten.

Eli myyjän ohje SDControllin kielen vaihtamiseksi:

if you need to change the language in the SD Control you can go to c:/programmer/ sd control . there are a files that with many kinds of language. you can copy the ch (chinese) in the same file and then copy the other one(the language you want to use) the original ch and cover it . then the language changed.

PS. se muuttuu englanniksi vaikka kopio suomenkielitiedoston sinne...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti: PS. se muuttuu englanniksi vaikka kopio suomenkielitiedoston sinne...
Saitko kuitenkin SDconnectin kielen vaihtumaan kiinasta englanniksi? Onhan sekin jo iso apu. Suomeksi asennetussa paketissa SDNC ja SDconnect asentuvat suomenkielisiksi, luulisi sen kielen kiinalaisestakin paketista vaihtuvan suomeksi jos vaan oikeat muutokset tekee.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

DBFI kirjoitti:
noroljan kirjoitti: PS. se muuttuu englanniksi vaikka kopio suomenkielitiedoston sinne...
Saitko kuitenkin SDconnectin kielen vaihtumaan kiinasta englanniksi? Onhan sekin jo iso apu. Suomeksi asennetussa paketissa SDNC ja SDconnect asentuvat suomenkielisiksi, luulisi sen kielen kiinalaisestakin paketista vaihtuvan suomeksi jos vaan oikeat muutokset tekee.
Juu sain. Tossa ei taida olla suomenkielistä tiedostopakettia ollenkaan, vaan se kielitiedosto "suomenkielen kansiossa" on englanninkielinen. Varmaan muuttuisi suomeksi, jos jostain sen kielitiedoston saisi suomeksi. Itselle kelpaa kyllä toi englantikin, kiina sen puoleen oli vähän turhan haastavaa luettevaa :)

Ja ihan noilla ohjeilla se ei onnistunut, kun ei siellä ollut muistaakseni tuolla ilmoitetussa kansiossa niitä kielipaketteja, mutta jossain siinä lähettyvillä ne kuitenkin on, kun vähän tutkii.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:
Ja ihan noilla ohjeilla se ei onnistunut, kun ei siellä ollut muistaakseni tuolla ilmoitetussa kansiossa niitä kielipaketteja, mutta jossain siinä lähettyvillä ne kuitenkin on, kun vähän tutkii.
Niin kai tuo oli selvää että teksti oli kiinan englantia, eihän paketissa tuollaisia hakemistoja olekaan. Mikäs softaversio sinulla on siinä koneessa jos lähettäisin samasta versiosta toimivan suomenkielisen tiedoston?
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

noroljan kirjoitti:Laitanpa tämän tänne, kun tuossa toinenkin foorumilainen kyseli samaa asiaa, joku aika sitten.

Eli myyjän ohje SDControllin kielen vaihtamiseksi:

if you need to change the language in the SD Control you can go to c:/programmer/ sd control . there are a files that with many kinds of language. you can copy the ch (chinese) in the same file and then copy the other one(the language you want to use) the original ch and cover it . then the language changed.

PS. se muuttuu englanniksi vaikka kopio suomenkielitiedoston sinne...
Kiitoksia paljon ohjeista.
Vielä tarkennuksena: Siis avataanko kiinalainen kielitiedosto esim. wordpadilla ja kopioin sitten alkuperäisen sisällön päälle toisenkielisen version?
Vai muutetaanko vain halutun kielitiedoston nimi kiinalaiseksi ch?
Lisäongelmia tuottaa se, että kiinan kielitiedostoa ei pysty muokkaamaan SDNetControlin ollessa käynnissä, mutta sen saanee tehtävienhallinasta sammutettua pois päältä.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Se oikea kansio on siis: C:\Programme\SDnetControl sieltä kopio kansiosta "FI" .dll tiedoston kansioon "CH", niin muuttuu englanniksi.

DBFI lähetti myös toisen suomenkielentiedoston, mutta ei muuttunut silläkään suomeksi SDnetControl.

Testailin myös muuttaa kielitiedostoja samallalailla kansioista: C:\Programme\SDInfo, C:\Programme\SDexplorer ja C:\Programme\SDnetAssist, mutta näillä ei ollut mitään vaikutusta, esim tuo SDexplorer on edelleen kiinaksi (tosin en ole koko jutulle vielä mitään käyttöä keksinyt). Mutta tulihan testattua.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ei hel****i nyt kopioin SdnetControl kansiosta FI kielitiedoston EN kansioon, niin toi muuttui Saksaksi, melko selkeetä touhua.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

Nyt sain ohjeidesi mukaan vaihdettua SDnetControlin kielen englanniksi. Ei tuolla ohjelmalla taida kyllä olla paljon käyttöä, mutta aina parempi.

Star Utilities kieltä en saanut muutettua, vaikka muuttelin usempaan kansioon kansioon kielitiedostot samalla periaatteella. Kansioita löytyy: "C/Windows/zak". "Starutils"-kansiossa ei näkynyt varsinaista kielitiedostoa.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Täältä löytyy yksi tismalleen samannäköisillä sisuskaluilla varustettu C3 kuin lape linkitti edelliselle sivulle. Hyvin tuntuu pelaavan, vielä pitää muuttaa fettien jäähdytys suoraan koteloon, niin tohtii 24-volttisiin järjestelmiinkin käyttää.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

DBFI kirjoitti:
noroljan kirjoitti:
Käyttöönotto oli helppoa, avain myyjältä ja EPC/WIS aktivointi ohjeiden mukaan, ainoa vaan, että Star Utilities on tämän näköinen:
Kiinalaiset vaihtavat pakettiin tuon vanhan Startkey Managerin, se on oikeassa asennuksessa jo pitkään ollut Startkey Center mutta molemmat ajaa asiansa.
Tossa selitys tuohon Star Utilities kieleen (kait). Eli ei kait sitä kieltä pystykkään vaihtamaan, vaan kielenä on kysymysmerkkikieli :)
Ja englanniksi siis meni sullakin SDnetControl. Toimiiko Jullilla toi kantakortin ottaminen EPC:n kautta?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
noroljan kirjoitti:
Käyttöönotto oli helppoa, avain myyjältä ja EPC/WIS aktivointi ohjeiden mukaan, ainoa vaan, että Star Utilities on tämän näköinen:
Kiinalaiset vaihtavat pakettiin tuon vanhan Startkey Managerin, se on oikeassa asennuksessa jo pitkään ollut Startkey Center mutta molemmat ajaa asiansa.
Tossa selitys tuohon Star Utilities kieleen (kait). Eli ei kait sitä kieltä pystykkään vaihtamaan, vaan kielenä on kysymysmerkkikieli :)
Ja englanniksi siis meni sullakin SDnetControl. Toimiiko Jullilla toi kantakortin ottaminen EPC:n kautta?
Kysymys tarkennukseksi, keneen viittasit kun sanoit "sinullakin meni SDnetControl englanniksi"? Lainasit tekstiäni niin vaikuttaa siltä että viittasit minuun.

Selvennykseksi siis minä aloitin tilanteesta jossa SDNC oli suomenkielinen ja vaihdoin sen englanninkieliseksi vaihtamalla suomenkielisen tiedoston tilalle englanninkielisen tiedoston (aiemman saamasi ohjeen mukaisesti). Jostain syystä vaan käänteinen ei tuntunut sinulla toimivan (en saa itse testattua kun ei ole englanniksi/kiinaksi asennettua pakettia). En myöskään testannut kääntyikö SDconnect kieli suomesta englanniksi.

EPC kysymys ei ollut minulle mutta kantakortti tietenkin onnistuu EPC:stä kun sen laittaa toimimaan. Uudemmilla tietokannoilla ei vaan toimi oletusarvoilla jos käyttää vanhaa avainta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Julli kirjoitti:Nyt sain ohjeidesi mukaan vaihdettua SDnetControlin kielen englanniksi. Ei tuolla ohjelmalla taida kyllä olla paljon käyttöä, mutta aina parempi.
SDNC-sovelluksen kielellä ei tosiaan ole sinänsä mitään merkitystä mutta jos käyttää SDconnect muksia niin silloin sillä on merkittävä seurannaisvaikutus kun se SDconnectin näytöllä näkyvä teksti olisi hyvä olla suomeksi tai ainakin jotain muuta kieltä kuin kiinaa. Siinä mielessä tuo vihje jonka noroljan kertoi oli hyvinkin mielenkiintoinen.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

DBFI kirjoitti: Kysymys tarkennukseksi, keneen viittasit kun sanoit "sinullakin meni SDnetControl englanniksi"? Lainasit tekstiäni niin vaikuttaa siltä että viittasit minuun.
Oho unissani kirjoittelin, niin meni lainaukset ja kirjoitukset vähän sekaisin. Jullille yritin tuota viestiäsi laittaa, kun kyseli Star Utilitiesin kielestä. Ja mielenkiinnosta samalla kysyin, että hänelläkin meni siis englanniksi SDnetControl, eikä suomeksi.

Kantakortista kysyin kanssa, kun Julllilla on samasta paikasta tilattu paketti ja itsellänihän ei kantakortinottaminen toiminut, ennenkuin myyjä sääti jotain, niin kiinnostaa tietää onnistuuko se Jullilla, kun myyjä väitti alunperin, että olen ainoa, jolla on tuo vika ollut.
DBFI kirjoitti:
Julli kirjoitti:Nyt sain ohjeidesi mukaan vaihdettua SDnetControlin kielen englanniksi. Ei tuolla ohjelmalla taida kyllä olla paljon käyttöä, mutta aina parempi.
SDNC-sovelluksen kielellä ei tosiaan ole sinänsä mitään merkitystä mutta jos käyttää SDconnect muksia niin silloin sillä on merkittävä seurannaisvaikutus kun se SDconnectin näytöllä näkyvä teksti olisi hyvä olla suomeksi tai ainakin jotain muuta kieltä kuin kiinaa. Siinä mielessä tuo vihje jonka noroljan kertoi oli hyvinkin mielenkiintoinen.
Lisäksi vielä, tarkoitin tuota SDexplorerin kieltä, että sitä en saanut vaihdettua ja sille sovellukselle en ole keksinyt käyttöä vielä, kun kirjoitin: "SDexplorer on edelleen kiinaksi (tosin en ole koko jutulle vielä mitään käyttöä keksinyt)"
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti: Lisäksi vielä, tarkoitin tuota SDexplorerin kieltä, että sitä en saanut vaihdettua ja sille sovellukselle en ole keksinyt käyttöä vielä, kun kirjoitin: "SDexplorer on edelleen kiinaksi (tosin en ole koko jutulle vielä mitään käyttöä keksinyt)"
SDexplorerista saa tosiaan irti kiinaksikin kaiken mitä siitä oikeasti tarvii saada. :)

Onko EPC:n kanssa sellainen ongelma että se kantakorttia kuvaava kuvake "aktivoituu" VIN-koodista mutta kun yrittää lukea kantakorttia niin tulee joku ilmoitus ettei ole oikeuksia? Tuo ongelma tuli 09/2013 versiosta alkaen ja helpoiten solmu aukeaa uudella avaimella.

EDIT: juu joskus pitäisi lukea muutama viesti taaksepäin, ainakin jos on heikko muisti. :oops:
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 24.02.2014 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

DBFI kirjoitti:
Onko EPC:n kanssa sellainen ongelma että se kantakorttia kuvaava kuvake "aktivoituu" VIN-koodista mutta kun yrittää lukea kantakorttia niin tulee joku ilmoitus ettei ole oikeuksia? Tuo ongelma tuli 09/2013 versiosta alkaen ja helpoiten solmu aukeaa uudella avaimella.
Tällänenhän se ongelmani oli, mutta tossa edellisellä sivullahan se jo selvitettiin...
DBFI kirjoitti:
noroljan kirjoitti:Tuli tämäkin asia kuntoon. Ottivat yhteyttä viimeyönä Teamviewerillä ja säätivät jotain, laittoivat viestin tosin, että eivät saaneet toimimaan sitä, mutta kun katsoin konetta itse, niin nyt sieltä sai otettua sen datacard blocked ruksin pois ja rupesi toimimaan.
Varmaan asensivat fixin ja "vanhanaikaiset" avaimet. Vaatii vaan buutin että lähtee toimimaan (oliskohan serverin restarttikin riittänyt). Sitkeys palkitaan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

noroljan kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
noroljan kirjoitti:
Käyttöönotto oli helppoa, avain myyjältä ja EPC/WIS aktivointi ohjeiden mukaan, ainoa vaan, että Star Utilities on tämän näköinen:
Kiinalaiset vaihtavat pakettiin tuon vanhan Startkey Managerin, se on oikeassa asennuksessa jo pitkään ollut Startkey Center mutta molemmat ajaa asiansa.
Tossa selitys tuohon Star Utilities kieleen (kait). Eli ei kait sitä kieltä pystykkään vaihtamaan, vaan kielenä on kysymysmerkkikieli :)
Ja englanniksi siis meni sullakin SDnetControl. Toimiiko Jullilla toi kantakortin ottaminen EPC:n kautta?
Kiitokset jälleen hyvistä ohjeista. Myyjältä tuli myös ohjeita huonolla englannilla.
Sain nyt myös SDExplorerin puhumaan englantia samalla opilla eli mennään "C\programme\sdexplorer"ja sieltä kiinan kielikansioon "ZH-CHS" tilalle englannin kielitiedosto kansiosta "en". Tuota suomenkieltä en kokeillutkaan.

SDNetcontrol vaikutti käyttävän samaan aikaan kiinan ja englannin kielitiedostoa. Ehkä sinulla sen vuoksi kielet vaihtui epäloogisesti englannista saksaan.

Nyt on siis enää Star Utilities kiinankielinen, onko vihjeitä?
Sitä koitin muuttaa samoilla opeilla useampaankin paikkaan kansiossa "C\windows\zak", mutta ei muutosta. Tämä taitaa olla sellainen ohjelma, jolla olisi jopa jotain käyttöä.

Niin ja kantakortti näyttää toimivan ainakin oman auton alustanumerolla EPC:n kautta ilman kikkailuja. Ensin syöttää alustanumeron ja sitten painaa "datacard" tms.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja dealer »

20140217_131522.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

dealer kirjoitti:
20140217_131522.jpg
Tyhjältä näyttää ruutu, vähän heikot lisenssit. :roll:
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Julli »

Myyjäkin sieltä vastaili, että Star Utilities kieltä ei voi muuttaa. No kokeillaan tuolla pärjätä.
Seuraavaksi pitää testailla laitetta auton kanssa, mutta sitä ennen on varmaan syytä tarkistaa muxi sisältä ja tehdä se Keisaritesti.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja dealer »

DBFI kirjoitti:
dealer kirjoitti:
20140217_131522.jpg
Tyhjältä näyttää ruutu, vähän heikot lisenssit. :roll:
Joo, mutta muutamalla klikkauksella pääsee mm. onlinepäivityksiin :roll:
oulaistenliikenne.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

dealer kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Tyhjältä näyttää ruutu, vähän heikot lisenssit. :roll:
Joo, mutta muutamalla klikkauksella pääsee mm. onlinepäivityksiin :roll:
Jos tätä rataa jatketaan niin: helpot päivitykset onkin tarpeen kun monesti viralliselta korjaamolta saaduissa printeissä softaversiot vanhempia kuin harrastajilla. :) Eiköhän tosta useimmille käynyt selville että kateelliset vaan kommentoi näppärän oloista laitetta.

Vähän lisätietoa aiheesta kiinnostuneille:
http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... geId=30315" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omassa käytössä on kyllä piraattiversiokin Starista, kuvan värkki on päivittäinen työkalu :D
oulaistenliikenne.fi
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 22.02.2013 14:40

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja grisha »

dealer kirjoitti:Omassa käytössä on kyllä piraattiversiokin Starista, kuvan värkki on päivittäinen työkalu :D
No kumpi on parempi ja uudempi?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

grisha kirjoitti:
dealer kirjoitti:Omassa käytössä on kyllä piraattiversiokin Starista, kuvan värkki on päivittäinen työkalu :D
No kumpi on parempi ja uudempi?
Kumpi on parempi? Jos veikkaisin niin dealerin vastaus voisi olla "ei kumpikaan vaan molemmat yhdessä". Yleensä ajantasainen on-line kykyinen virallinen laite tietenkin parempi ja sitten taas joissakin yksittäisissä hommissa developer valikoista ym. hyötyä.

dealerin ja sinun palkoillasi varmaan hinnoilla ei ole väliä, me muut joudumme vähän sitä hintalappuakin tuijottamaan.

Onko väliä kumpi on uudempi jos molemmat on ehjiä, softat siinä tärkeämmät ja piraattipaketti usein tuoreempi kuin jossain virallisella korjaamolla. Toki sekin riippuu siitä kumman setin omistaja on viitseliäämpi hoitamaan päivitykset. Eiköhän sama 09.2015 versio ole tällä hetkellä molemmissa yleisimmin käytössä. Harvemmalla vaan vielä piraattiversio tuollainen Xentry Tab/Xentry Connect jossa taas isoja etuja ainakin PartD (C3) settiin verrattuna.
Vastaa Viestiin