Sähköinen vetokoukku
Sähköinen vetokoukku
Autossani C 200 CDi W 204 on sähköinen vetokoukku. Koukku on kuitenkin jumiutunut vetoasentoon, eli se ei palaudu nupista piiloon.
Onkohan joku mahdollisesti saanut korjattua tuollaisen vian ja onko kuinka suuritöinen homma?
Onkohan joku mahdollisesti saanut korjattua tuollaisen vian ja onko kuinka suuritöinen homma?
Re: Sähköinen vetokoukku
Nämä sähköisen vetokoukun ongelman näyttää olevan yleisiä, mutta korjaajia näille tuntuu olevan vaikea löytää.
Itsellä MB C220 -08 / W204 ja ongelmia myös koukun kanssa.
Pyysin huollossa kiristämään koukun pistoketta, kun se on vuosien varrella löystynyt ja heilui puskurin alla rumasti.
Tämä saatiin kiinni, mutta sitten alkoi seuraavat ongelmat.
Koukku ei lukkiudu, kun yläasentoon ja koukusta käsin kiinniottaessa ja sitä ravistaessa tuntuu pieni klappi.
Kun koukun päälle lyö kuorman niin ajotietokone alkaa herjaamaan "Trailer hitch, check lock mech." ja kuuluu ärsyttävä piippaus.
Jokin lukitus koukusta on mennyt rikki, mutta mikä.
Onko kenelläkään sähköisten koukkujen sielunelämästä tietoa tai jotain ammattilaista mistä tätä voisi kysyä??
Vien ensi viikolla auton takaisin huoltoon, mutta jos ei tule kuntoon niin täytyy viedä muualle ja tapella sitten laskusta.
Itsellä MB C220 -08 / W204 ja ongelmia myös koukun kanssa.
Pyysin huollossa kiristämään koukun pistoketta, kun se on vuosien varrella löystynyt ja heilui puskurin alla rumasti.
Tämä saatiin kiinni, mutta sitten alkoi seuraavat ongelmat.
Koukku ei lukkiudu, kun yläasentoon ja koukusta käsin kiinniottaessa ja sitä ravistaessa tuntuu pieni klappi.
Kun koukun päälle lyö kuorman niin ajotietokone alkaa herjaamaan "Trailer hitch, check lock mech." ja kuuluu ärsyttävä piippaus.
Jokin lukitus koukusta on mennyt rikki, mutta mikä.
Onko kenelläkään sähköisten koukkujen sielunelämästä tietoa tai jotain ammattilaista mistä tätä voisi kysyä??
Vien ensi viikolla auton takaisin huoltoon, mutta jos ei tule kuntoon niin täytyy viedä muualle ja tapella sitten laskusta.
Re: Sähköinen vetokoukku
Terve,
Mistäpäin S212 peräkonttia kyseisen vetokoukun mekaaninen kahva/nuppi löytyy? Kysyn nyt ennenkuin puran kontin etsien ja tulisin sitten vasta kysymään.
Mistäpäin S212 peräkonttia kyseisen vetokoukun mekaaninen kahva/nuppi löytyy? Kysyn nyt ennenkuin puran kontin etsien ja tulisin sitten vasta kysymään.
MB S212 220CDI -10
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: Sähköinen vetokoukku
Kuljettaja puoleisen peräkontin sivupaneelin takaa.
Re: Sähköinen vetokoukku
Hyvä, kiitos!SilverS212 kirjoitti:Kuljettaja puoleisen peräkontin sivupaneelin takaa.
MB S212 220CDI -10
Re: Sähköinen vetokoukku
Eiköhän se nyt ensin kannata pestä huolellisesti sieltä puskurin alta, ja sitten kunnon ruosteenirrotusöljyt muhimaan niveliin muutamaksi päiväksi. Pikkasen kun antaa vaikka kopautusta nupin päähän kun avausrulla on auki asennossa niin eiköhän se sieltä vapaudu. Näitä olisi hyvä käytellä vähän väliä ja muistaa rasvata, muuten voi tulla yhtä puuta siitä mekanismista.Kartsa650 kirjoitti:Autossani C 200 CDi W 204 on sähköinen vetokoukku. Koukku on kuitenkin jumiutunut vetoasentoon, eli se ei palaudu nupista piiloon.
Onkohan joku mahdollisesti saanut korjattua tuollaisen vian ja onko kuinka suuritöinen homma?
Niin ja tuo sähköinen on vähän väärä ilmaus, vaijerillahan se lukitus aukeaa, ja ihan käsin joudut sen sinne ylä tai ala-asentoon lukitsemaan. Sähköistä tuossa on lähinnä anturointi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
Re: Sähköinen vetokoukku
Eikö se ole parempi, että on jumittunut vetoasentoon. Nuppiin suoja, niin ei sotke vaatteita ja koukku on käytettävissä.
Minulla ja hyvin monella muullakin vetokoukku on jumittunut auton alle, eikä sitä koskaan saa sieltä esiin.
Nyt vaimon autossa koukku on vetoasennossa, eikä sitä käännetä auton alle.
Minulla ja hyvin monella muullakin vetokoukku on jumittunut auton alle, eikä sitä koskaan saa sieltä esiin.
Nyt vaimon autossa koukku on vetoasennossa, eikä sitä käännetä auton alle.
Re: Sähköinen vetokoukku
Eipä se suuri huoltotoimenpide ole jos vaikka kaksi kertaa vuodessa renkaanvaihdon yhteydessä rasvaa sen mekanismin. Ei sitten tartte pitää sitä rumaa lerssiä siinä esillä. Edellisessa W204:ssa oli tuo kääntyvä orkkiskoukku ja ajoin sillä moottoritietä päivittäin suolavellissä, kertaakaan ei jäänyt koukku jumiin vaikka sitä käytettiin todella harvoin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
Re: Sähköinen vetokoukku
Monella vaan koukku jäänyt jumiin auton alle.
Minunkin auton koukulle oli monta "yrittäjää" ei vaan koukkua saatu esiin.
Koko vetokoukku olisi pitänyt irroittaa, että pääsee koukun kääntö mekanismiin käsiksi. Olisi pitänyt poistaa takapuskuri jne.
Eli auto oli loppuajan koukuton.
Eikä nämä kääntyvät koukut ole pelkästään Mersun ongelma.
Yhdellä hepulla oli Bemarissa sählöisesti kääntyvä koukku. Koko jortikka putosi alas.
Minunkin auton koukulle oli monta "yrittäjää" ei vaan koukkua saatu esiin.
Koko vetokoukku olisi pitänyt irroittaa, että pääsee koukun kääntö mekanismiin käsiksi. Olisi pitänyt poistaa takapuskuri jne.
Eli auto oli loppuajan koukuton.
Eikä nämä kääntyvät koukut ole pelkästään Mersun ongelma.
Yhdellä hepulla oli Bemarissa sählöisesti kääntyvä koukku. Koko jortikka putosi alas.
Re: Sähköinen vetokoukku
Nyt jäi koukku jumiin täälläkin ja vieläpä auton alle. Saako ne noita huollossakaan korjattua edes niin että koukku jäisi pysyvästi ulkopuolelle? Huoltoonhan kuuluu vetokoukun rasvaus ja toiminnan tarkastus, siihen olen luottanut. Suihkuttelin nyt irrotusöljyä ja koputtelin nuppia vasaralla, mutta ei ainakaan vielä auttanut.
EQB 300 4Matic -23
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: Sähköinen vetokoukku
Eikohän se enemmänkin riipu siitä onko huollossa korjaustaitoisia ihmisiä vai onko se vaan ns. "osanvaihtopaja"! Tuntuu välillä, että jopa osasta merkkikorjaamoja on nykyään hukkunut kaikki korjaustaito ja aina ollaan ensimmäisenä vaihtamassa kaikki uuteen, kun asiakas sen maksaa kuitenkin periaatteella. Ja kun monissa isoissa korjaamoissa et edes tiedä kuka Sinun autoa korjaa... onko se vuosikymmeniä töitä tehnyt mekaanikko vai joku harjoittelija!mamajane kirjoitti:Nyt jäi koukku jumiin täälläkin ja vieläpä auton alle. Saako ne noita huollossakaan korjattua edes niin että koukku jäisi pysyvästi ulkopuolelle? Huoltoonhan kuuluu vetokoukun rasvaus ja toiminnan tarkastus, siihen olen luottanut. Suihkuttelin nyt irrotusöljyä ja koputtelin nuppia vasaralla, mutta ei ainakaan vielä auttanut.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: Sähköinen vetokoukku
Valtuutettua merkkihuoltoa olen käyttänyt, toivoisin vain ettei mennä tuolle purkamislinjalle. Onko olemassa joku konsti saada koukku kertaluontoisesti vapautettua niin että sen saisi lukittua käyttöasentoon?Vitonraato kirjoitti:Eikohän se enemmänkin riipu siitä onko huollossa korjaustaitoisia ihmisiä vai onko se vaan ns. "osanvaihtopaja"! Tuntuu välillä, että jopa osasta merkkikorjaamoja on nykyään hukkunut kaikki korjaustaito ja aina ollaan ensimmäisenä vaihtamassa kaikki uuteen, kun asiakas sen maksaa kuitenkin periaatteella. Ja kun monissa isoissa korjaamoissa et edes tiedä kuka Sinun autoa korjaa... onko se vuosikymmeniä töitä tehnyt mekaanikko vai joku harjoittelija!mamajane kirjoitti:Nyt jäi koukku jumiin täälläkin ja vieläpä auton alle. Saako ne noita huollossakaan korjattua edes niin että koukku jäisi pysyvästi ulkopuolelle? Huoltoonhan kuuluu vetokoukun rasvaus ja toiminnan tarkastus, siihen olen luottanut. Suihkuttelin nyt irrotusöljyä ja koputtelin nuppia vasaralla, mutta ei ainakaan vielä auttanut.
Mistä kohtaa koukku pitäisi voidella, siitä laippojen välisestä raosta? Voi olla myöhäistä nyt, mutta suihkisin öljyä mielellään oikeaan kohtaan.
EQB 300 4Matic -23
Re: Sähköinen vetokoukku
Omalta kohdaltani koukku lähti toimimaan ilman korjausta kun väänsi vaan tarpeeksi kovaa sitä kääntönuppia. Punaista se vilkuttaa ja mittaristossakin herjaa jos vetää nupin ulos, mutta ei käännä samantien kunnolla vastapäivään. Voisiko muillakin olla tästä kyse, vai eikö koukku tipahda silloinkaan kun nuppi on täysin käännetty (n. 90 astetta)?
EQB 300 4Matic -23
Re: Sähköinen vetokoukku
Ei ikinä Bosal vetokoukkua tai muutakaan Bosal tuotetta. 40th huollossa sanottiin,että koukku ei toimi, vaikka edellisellä viikolla kaikki oli ok.
Tarkastus kuuluu huoltoon . Kyse on 4v vanhasta sähköisestä koukusta, jonka käyttö on ollut kevyttä. Uusi koukku maksaisi 2600€ ja vanhaa ei voi korjata. Koska tarvitsin koukkua pikaisesti päätin tutkia asiaa itse. Koukun ollessa jumissa auton alla, oli haastavaa irroittaa kaksi pulttia, jotta kääntöosa putoaa alas. Koukku oli muutoin helposti purettava. Moottoriosan ratas irti ja takakopan alta kolmen hammasrattaan poisto akseleistaan. Sähköisesti koukku oli ok. molemmat mikrot toimivat ja ylivirtasuoja oli ok. Mutta vika oli kääntöakselin hienokirteessä, josta oli pieniä vaurioita jumiuttaen liikkeen. Lisäksi mikrojen ohjaintapit olivat kärsineet. Siis kääntöakselissa oli materiaalivirhe (väärä kovuus ja mikrojen tapit liian pehmeitä) Kysyin varaosia maahantuojalta..usean kyselyn jälkeen lupasivat tulla uuden hinnassa vastaan -1th. Kysyin varaosia Bosal tuatetuesta saksasta.. siellä todettiin tuotteen olevan mersedes tuote ja eivät voi auttaa.. sama tuote on kyllä wv:n allakin tehdasasenteisena.
Lukitsin koukun aukiasentoon ja otin moottorijohdot irti. Pyysin huoltoa koodaamaan koukun kylmäksi.. luvattiin, mutta aikaa ei kuitenkaan löytynyt. Perushuollon hinta oli 1200€ jossa vaihdettiin öljyt, tulpat suodattimet.. ja tietenkin tarkastettiin peräkoukku.. ilman että olisi tutkittu syytä. Osaan tulevaisuudessa itsekin tehdä edellämainitut.. mutta arvonalennus.. jos ei ole vaihdossa näyttää huoltokirjaa.
Eikö amisviiksiniekoilla ole muuta osaamista, vai onko mercedesedustajan ahneus ongelma?? Siis Bosal tuotelaatu on surkea ja näkemäni perusteella pitäisin ihmeenä, jos tuo toimisi vaikka 5v ongelmitta.. pst. Rasvaus ei auta, koska rasvaa ei saisi menemään edes hienokirteelle..
terveisiä Tyninharjulle ja Mersedes edustajalle, että kannattaisi miettiä mitä tuotteita käyttää lisätuotteina. Muutoin hienoja laitteita ja mukava käyttää. Mersuilla yli 500th ajaneena.
Tarkastus kuuluu huoltoon . Kyse on 4v vanhasta sähköisestä koukusta, jonka käyttö on ollut kevyttä. Uusi koukku maksaisi 2600€ ja vanhaa ei voi korjata. Koska tarvitsin koukkua pikaisesti päätin tutkia asiaa itse. Koukun ollessa jumissa auton alla, oli haastavaa irroittaa kaksi pulttia, jotta kääntöosa putoaa alas. Koukku oli muutoin helposti purettava. Moottoriosan ratas irti ja takakopan alta kolmen hammasrattaan poisto akseleistaan. Sähköisesti koukku oli ok. molemmat mikrot toimivat ja ylivirtasuoja oli ok. Mutta vika oli kääntöakselin hienokirteessä, josta oli pieniä vaurioita jumiuttaen liikkeen. Lisäksi mikrojen ohjaintapit olivat kärsineet. Siis kääntöakselissa oli materiaalivirhe (väärä kovuus ja mikrojen tapit liian pehmeitä) Kysyin varaosia maahantuojalta..usean kyselyn jälkeen lupasivat tulla uuden hinnassa vastaan -1th. Kysyin varaosia Bosal tuatetuesta saksasta.. siellä todettiin tuotteen olevan mersedes tuote ja eivät voi auttaa.. sama tuote on kyllä wv:n allakin tehdasasenteisena.
Lukitsin koukun aukiasentoon ja otin moottorijohdot irti. Pyysin huoltoa koodaamaan koukun kylmäksi.. luvattiin, mutta aikaa ei kuitenkaan löytynyt. Perushuollon hinta oli 1200€ jossa vaihdettiin öljyt, tulpat suodattimet.. ja tietenkin tarkastettiin peräkoukku.. ilman että olisi tutkittu syytä. Osaan tulevaisuudessa itsekin tehdä edellämainitut.. mutta arvonalennus.. jos ei ole vaihdossa näyttää huoltokirjaa.
Eikö amisviiksiniekoilla ole muuta osaamista, vai onko mercedesedustajan ahneus ongelma?? Siis Bosal tuotelaatu on surkea ja näkemäni perusteella pitäisin ihmeenä, jos tuo toimisi vaikka 5v ongelmitta.. pst. Rasvaus ei auta, koska rasvaa ei saisi menemään edes hienokirteelle..
terveisiä Tyninharjulle ja Mersedes edustajalle, että kannattaisi miettiä mitä tuotteita käyttää lisätuotteina. Muutoin hienoja laitteita ja mukava käyttää. Mersuilla yli 500th ajaneena.
Re: Sähköinen vetokoukku
Aiemmat viestit liittyvät 'puolisähköisene' koukkuun, missä käsin sitä liikutetaan javaijerilla toimii lukitus, voisi viimeisen viestin kirjoittaja vaikka identifioida missä kulkineessa kyseisen mallinen koukku on niin enempi hyuödyllinen viesti
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01