Eli tuossa omassa autossa 201.018 ihmetyttää kun eha rikastaa seosta maantie ajossa. Käsittääkseni siinä pitäisi pintakaasulla virran määrän liikkua 0mA +-3mA. Mittarinopeudella 100km/h virrat liikkuu 7,5-8,5mA. Onko arvo oikea?
Joutokäynnillä ja pienissä nopeuksissa, alle 40km/h virrat onkin tuossa 0-3mA. Miinukselle menee erittäin harvoin.
Paitsi moottorijarrutuksessa sinne -66mA. Mutta moottorijarrukaan ei aina mene päällee niinkuin pitäisi. Tai sitten ollenkaan.
Ja kun laittaa virrat päälle niin 19,45mA on ehalla. Käynnistyksen jälkeen alkaa sitten virta tippumaan ohjearvojen mukaan.
Ongelma ei suoranaisesti liity ehaan mutta luulen ettei ehakaan,toimi ihan niinkuin kuuluu.
Ongelmahan on se että kaasu pohjassa menee laihalle, heti kun kaasuläppä kytkin kytkeytyy.
Kun siis lambda säätö kytkeytyy pois. Norm ajossa afr 14,65-14,75. Ja kaasu pohjassa afr n.17.
Imuvuotoja en ole tarkistanu kun päästöt ok, ja ei jäännöshappea, sekä poltti hyvin.
Mutta jonkun verran muuta.
Jäähd neste anturi, imuilm anturi, ylijänniterele, k-jet määränjakajan potikka uusittuja, tietenkin syttyosat uusittu.
Mikrokytkin ja kaasuläppä anturi tarkistettu, ok. Maat käyty läpi, ok. Akunkin laitoin

P-a pumpun tuotto tarkistettu, ok uus suodatin luonnollisesti.
Järjestelmä paineita en ole tarkistanu.
Seoksen säädöllä ei ollu suurta vaikutusta ehan toimintaan, mutta määränjakajan potikan säädöllä on.
Se tuli havaittua.
Onko apuja aiheeseen? Olis kiva saada tuo toimimaan kuin silloin "joskus ennen"
