mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
iso ongelma vaijeri irtosi konehuoneenpuolelta miten konepelti auki rikkomatta mitään?
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Siinä on kaveri joka ei tiä mistään mitään omistaako ees mersua ,mutta asiantuntiana esitää tietävänsä jotain.Mie tiän kuitenki että ei sitä niin tehdä kun tämänmallin mersussa on kaksi konepellin lukkoa lyhyenvalon lamppujen yläpuolella ja vaijeri poikki konhuoneesta.Magge-- kirjoitti:Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
lapinmies kirjoitti:Siinä on kaveri joka ei tiä mistään mitään omistaako ees mersua ,mutta asiantuntiana esitää tietävänsä jotain.Mie tiän kuitenki että ei sitä niin tehdä kun tämänmallin mersussa on kaksi konepellin lukkoa lyhyenvalon lamppujen yläpuolella ja vaijeri poikki konhuoneesta.Magge-- kirjoitti:Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.
Olisi ensimmäiseksi hyvä tietää mistä Mersusta on kysymys ? Niitä 270 CDI-tekniikalla on useita eri mallisarjan pelejä.

Ja lisämainintaa ei tarvitse CDI-tekniikassa kertoa turbosta, koska kaikissa Mersun CDI-tekniikoissa on turboahdin....mutta sillä ei nyt itse asiaan ole mitään merkitystä.
Jos vaijeri menee poikki konepeltin alta lukkopeltin tienoilta, niin kyllä sinne pääsee käsiksi edellämainitun henkilön linkittämällä tavalla, koska etupään osia ei pääse purkamaan ulkoapäin.
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Ei olisi Inarin miehellä juuri vara kritisoida vastauksia kun ei itse osaa edes kertoa mistä autosta on kyse 

wiimax.fi
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
dealer kirjoitti:Ei olisi Inarin miehellä juuri vara kritisoida vastauksia kun ei itse osaa edes kertoa mistä autosta on kyse


Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Itse sen tuota kautta olen useasti joutunut avaamaan.. Muttakö täyttä paskaahan mää höpöttelen muutenki niin onhan se toinenki vaihtoehto aukaista konepelti. Rasia poralla konepeltiin lukkojen kohille reiät nii ei ennään ahista, kuskista en sitte tiiä. Pellinhän voi sitten lukita ala-asentoonsa vaikkapa kätevillä mustekaloilla!lapinmies kirjoitti:Siinä on kaveri joka ei tiä mistään mitään omistaako ees mersua ,mutta asiantuntiana esitää tietävänsä jotain.Mie tiän kuitenki että ei sitä niin tehdä kun tämänmallin mersussa on kaksi konepellin lukkoa lyhyenvalon lamppujen yläpuolella ja vaijeri poikki konhuoneesta.Magge-- kirjoitti:Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo

Mesemies89 kirjoitti:lapinmies kirjoitti:Siinä on kaveri joka ei tiä mistään mitään omistaako ees mersua ,mutta asiantuntiana esitää tietävänsä jotain.Mie tiän kuitenki että ei sitä niin tehdä kun tämänmallin mersussa on kaksi konepellin lukkoa pitkänvalo lamppujen yläpuolella ja vaijeri poikki konhuoneesta.Magge-- kirjoitti:Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.
Olisi ensimmäiseksi hyvä tietää mistä Mersusta on kysymys ? Niitä 270 CDI-tekniikalla on useita eri mallisarjan pelejä.
Ja lisämainintaa ei tarvitse CDI-tekniikassa kertoa turbosta, koska kaikissa Mersun CDI-tekniikoissa on turboahdin....mutta sillä ei nyt itse asiaan ole mitään merkitystä.
Jos vaijeri menee poikki konepeltin alta lukkopeltin tienoilta, niin kyllä sinne pääsee käsiksi edellämainitun henkilön linkittämällä tavalla, koska etupään osia ei pääse purkamaan ulkoapäin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
lapinmies kirjoitti:Nyt on konepelti auki .Omilla konsteilla aukesi kaikki esitetyt ideat on pelkkiä oletuksia ei tietoa.Taitaa olla eleganssissa +maaditettu jäähdyttäjä kun sinne tuli 7 volttia jännitettä ja kun konepeltin vaijerista oli kuori rikki niin alkoi toimimaan johtimena ja kyseinen vaijeri oli sulanut poikkivikaan.On tiedettävä mitä hakee koska autossa on kaksi lukkoa konepellille jotka ei ole keskellä peltiä vaan kummanki pitkävalonlampun yläpuolella.Siellä oli vasemmalla puolella noin 5 sm tilaa toimia ja lukko aukesi 80 cm pitkällä meisselillä ja oikeapuoli ei pohjasta näkynyt koska siellä turbo ja laturi estivät kaiken työskentelyn.Aloin purkamaan auton keulaa ja oikean etulokarin irroituksen jälkeen näin toisen lukon lukon minkä avasin isolla meisselillä .Tilannehan oli aluksi sellainen kun ei tiennyt ,että niitä oli kaksi ja missa kyseiset lukot sijaitsivat muuta kun sen että konepellin alla.Nyt kokemusta viisaampana voin sanoa ,että aukasu onnistuu mutta jos ei ole tietoa ees lukkojen määrästä joutuu tekemään paljon tyhjää työtä.Vaikka auto on ollut useita vuosia en ole kiinnittänyt edes lukkojen sijaintiin huomiota koska en uskonut ,että tämmöinenki voi tapahtua .Nyt varmaan nyt jollakin toisella helpompi avata konepelti jos satuu samallaisen ongelman eteen.Eikä sitä vaijeria voi nykästä auki kun vaijeri sulanut poikki .
Mesemies89 kirjoitti:lapinmies kirjoitti:Siinä on kaveri joka ei tiä mistään mitään omistaako ees mersua ,mutta asiantuntiana esitää tietävänsä jotain.Mie tiän kuitenki että ei sitä niin tehdä kun tämänmallin mersussa on kaksi konepellin lukkoa pitkänvalo lamppujen yläpuolella ja vaijeri poikki konhuoneesta.Magge-- kirjoitti:Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.
Olisi ensimmäiseksi hyvä tietää mistä Mersusta on kysymys ? Niitä 270 CDI-tekniikalla on useita eri mallisarjan pelejä.
Ja lisämainintaa ei tarvitse CDI-tekniikassa kertoa turbosta, koska kaikissa Mersun CDI-tekniikoissa on turboahdin....mutta sillä ei nyt itse asiaan ole mitään merkitystä.
Jos vaijeri menee poikki konepeltin alta lukkopeltin tienoilta, niin kyllä sinne pääsee käsiksi edellämainitun henkilön linkittämällä tavalla, koska etupään osia ei pääse purkamaan ulkoapäin.
Vaikea oli antaa tarkempia neuvoja, kun vieläkään en tiedä mistä mallimerkinnän Mersusta on kysymys.

Hyvä kuitenkin että asia ratkesi oman nokkeluuden perusteella.
Työselostuksesi oli senverran omaperäinen, etten kyllä itse lähtisi konepelliä avaamaan mainitsemallasi tavalla. Etummaisen pohjapanssarin kun on saanut irrotetuksi, niin sieltä kautta homma onnistuu varmuudella.

Jäi vielä epäselväksi "Taitaa olla eleganssissa +maaditettu jäähdyttäjä kun sinne tuli 7 volttia jännitettä "

Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Hyvä saada kaikenlaisia uusia ohjeita foorumille ja paikallaan myös tuollaiset sivuhuomiot jännitteistä ja muista, noista tietää sitten ettei ole mistään huuhaa juttuja. Ihan varmaa ettei nuo aiemmin kommentoineet tienneet lukkojen määrääkään. Yleensäkin uuden foorumilaisen kannattaa heti ensimmäiseksi näyttää kaapin paikka tuollaisille vanhoille jäärille kun dealer ja kumppanit. 

Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Ittekki ihmettelen miten syyläri voi olla jänniteellinen ei siinä kyllä näkynyt että olis jokin virtajohto hankautunut syyläriävasten.Vaikka voihan se olla mahollista ,mutta 12 voltin järjestelmässä voltteja olis pitänyt olla 12 v.Mistä siihen olis tullut vastusta ?Ensikerran elämässäni jouduin kyseisen asian eten enkä ole ikinä aiemmin kuullut että syylärissä olis jännite saataahan se olla jokin vuotoki hyvinki todennäköisesti.Mesemies89 kirjoitti:lapinmies kirjoitti:Nyt on konepelti auki .Omilla konsteilla aukesi kaikki esitetyt ideat on pelkkiä oletuksia ei tietoa.Taitaa olla eleganssissa +maaditettu jäähdyttäjä kun sinne tuli 7 volttia jännitettä ja kun konepeltin vaijerista oli kuori rikki niin alkoi toimimaan johtimena ja kyseinen vaijeri oli sulanut poikkivikaan.On tiedettävä mitä hakee koska autossa on kaksi lukkoa konepellille jotka ei ole keskellä peltiä vaan kummanki pitkävalonlampun yläpuolella.Siellä oli vasemmalla puolella noin 5 sm tilaa toimia ja lukko aukesi 80 cm pitkällä meisselillä ja oikeapuoli ei pohjasta näkynyt koska siellä turbo ja laturi estivät kaiken työskentelyn.Aloin purkamaan auton keulaa ja oikean etulokarin irroituksen jälkeen näin toisen lukon lukon minkä avasin isolla meisselillä .Tilannehan oli aluksi sellainen kun ei tiennyt ,että niitä oli kaksi ja missa kyseiset lukot sijaitsivat muuta kun sen että konepellin alla.Nyt kokemusta viisaampana voin sanoa ,että aukasu onnistuu mutta jos ei ole tietoa ees lukkojen määrästä joutuu tekemään paljon tyhjää työtä.Vaikka auto on ollut useita vuosia en ole kiinnittänyt edes lukkojen sijaintiin huomiota koska en uskonut ,että tämmöinenki voi tapahtua .Nyt varmaan nyt jollakin toisella helpompi avata konepelti jos satuu samallaisen ongelman eteen.Eikä sitä vaijeria voi nykästä auki kun vaijeri sulanut poikki .
Mesemies89 kirjoitti:lapinmies kirjoitti:Siinä on kaveri joka ei tiä mistään mitään omistaako ees mersua ,mutta asiantuntiana esitää tietävänsä jotain.Mie tiän kuitenki että ei sitä niin tehdä kun tämänmallin mersussa on kaksi konepellin lukkoa pitkänvalo lamppujen yläpuolella ja vaijeri poikki konhuoneesta.Magge-- kirjoitti:Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.
Olisi ensimmäiseksi hyvä tietää mistä Mersusta on kysymys ? Niitä 270 CDI-tekniikalla on useita eri mallisarjan pelejä.
Ja lisämainintaa ei tarvitse CDI-tekniikassa kertoa turbosta, koska kaikissa Mersun CDI-tekniikoissa on turboahdin....mutta sillä ei nyt itse asiaan ole mitään merkitystä.
Jos vaijeri menee poikki konepeltin alta lukkopeltin tienoilta, niin kyllä sinne pääsee käsiksi edellämainitun henkilön linkittämällä tavalla, koska etupään osia ei pääse purkamaan ulkoapäin.
Vaikea oli antaa tarkempia neuvoja, kun vieläkään en tiedä mistä mallimerkinnän Mersusta on kysymys.![]()
Hyvä kuitenkin että asia ratkesi oman nokkeluuden perusteella.
Työselostuksesi oli senverran omaperäinen, etten kyllä itse lähtisi konepelliä avaamaan mainitsemallasi tavalla. Etummaisen pohjapanssarin kun on saanut irrotetuksi, niin sieltä kautta homma onnistuu varmuudella.
Jäi vielä epäselväksi "Taitaa olla eleganssissa +maaditettu jäähdyttäjä kun sinne tuli 7 volttia jännitettä "Ei mainitunlaista Elegancea ole jonne tulee 7V:n jännite jäähdyttimeen.....mitattuna mistä...???
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Nyt kyllä lapinmiestä lyödään kaksin käsin eteläsuomesta käsinMagge-- kirjoitti:Itse sen tuota kautta olen useasti joutunut avaamaan.. Muttakö täyttä paskaahan mää höpöttelen muutenki niin onhan se toinenki vaihtoehto aukaista konepelti. Rasia poralla konepeltiin lukkojen kohille reiät nii ei ennään ahista, kuskista en sitte tiiä. Pellinhän voi sitten lukita ala-asentoonsa vaikkapa kätevillä mustekaloilla!lapinmies kirjoitti:Siinä on kaveri joka ei tiä mistään mitään omistaako ees mersua ,mutta asiantuntiana esitää tietävänsä jotain.Mie tiän kuitenki että ei sitä niin tehdä kun tämänmallin mersussa on kaksi konepellin lukkoa lyhyenvalon lamppujen yläpuolella ja vaijeri poikki konhuoneesta.Magge-- kirjoitti:Alapuolelta, otat sen keulasta katottuna ensimmäisen pohjamuovin poies ja sitä kautta voit sitten nykäistä pellin auki.

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
lapinmies kirjoitti: Ittekki ihmettelen miten syyläri voi olla jänniteellinen ei siinä kyllä näkynyt että olis jokin virtajohto hankautunut syyläriävasten.Vaikka voihan se olla mahollista ,mutta 12 voltin järjestelmässä voltteja olis pitänyt olla 12 v.Mistä siihen olis tullut vastusta ?Ensikerran elämässäni jouduin kyseisen asian eten enkä ole ikinä aiemmin kuullut että syylärissä olis jännite saataahan se olla jokin vuotoki hyvinki todennäköisesti.
Minkälaisella mittauksella olet todennut syylärissä olevan 7-volttia jännitettä ?
Mistä kohtaa siis olet mittauksen suorittanut ja millä tavalla ?
Mitä tarkoitat " mistä siihen olis tullut vastusta " ? Oletko mitannut yleismittarilla vastusmittaus-alueella jotakin ja mistä mittaus on suoritettu ?
Olisiko nyt yleismittarin käyttö hukassa vai tulkitsenko oikein ? Onko sinulla heikkovirtapuolelta aikaisempaa kokemusta ?
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Jos korimalli on vaikkapa w210 niin on huomattavasti helpompi avata konepellinlukot jäähdyttimen ETUpuolelta kuin että lähtisi jäähdyttimen takapuolelta niitä sokkona sorkkimaan.. Mutta täytyy sanoa että kyllä on melko notkeat kädet jos olet irroittanut etulokasuojan että sait konepellin auki, koska etulokasuoja on kiinni myös ylhäältä ja pultit ovat konepellin alla. Tokihan se voimalla siitä vääntyy ku aukasee alapultit ja näyttää lokasuojalle että kuka on poroisäntä!lapinmies kirjoitti:"Siellä oli vasemmalla puolella noin 5 sm tilaa toimia ja lukko aukesi 80 cm pitkällä meisselillä ja oikeapuoli ei pohjasta näkynyt koska siellä turbo ja laturi estivät kaiken työskentelyn."
"Aloin purkamaan auton keulaa ja oikean etulokarin irroituksen jälkeen näin toisen lukon lukon minkä avasin isolla meisselillä ."
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Taitaa lapinmies laittaa himppasen sitä lapinlisää noihin juttuihin. Eihän kaveri näytä osaavan vastata edes yksinkertaisiin kysymyksiin. Minäpä koitan vielä kerran:
MI-KÄ KO-RI-MAL-LI ON KY-SEES-SÄ ? MIS-TÄ JA MI-TEN MIT-TA-SIT JÄN-NIT-TEEN ?
MI-KÄ KO-RI-MAL-LI ON KY-SEES-SÄ ? MIS-TÄ JA MI-TEN MIT-TA-SIT JÄN-NIT-TEEN ?
E350CDI&A180CDI
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Onkohan edes lapin mies,poromies.Ei ne sentään mersua osta vaan hiacen
Jutut on kyllä suomi 24 tasoa parhaimmillaan
Jutut on kyllä suomi 24 tasoa parhaimmillaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Päivän parhaat naurut




________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
[OT]ssuvik kirjoitti:Taitaa lapinmies laittaa himppasen sitä lapinlisää noihin juttuihin. Eihän kaveri näytä osaavan vastata edes yksinkertaisiin kysymyksiin. Minäpä koitan vielä kerran:
MI-KÄ KO-RI-MAL-LI ON KY-SEES-SÄ ? MIS-TÄ JA MI-TEN MIT-TA-SIT JÄN-NIT-TEEN ?
Eivät taida nykyään tuolla koululaitoksessa opettaa tuota tavuttamista

Joten laitetaan nykysuomeksi sama:
mInkä.korima-lli.Kyseessä.mitäjaketä#mittasit.jännitt-een.
[/OT]
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Jos syylärin jännite on noin matala, siitä voi olla vesi vähissä. Lisäät vaan tislattua vettä. Vedestä voi tosin olla elektrolyytitkin kuluneet loppuun, jolloin sopiva annos suoloja hoitaa asian. Jos jännite putoaa kesken matkan, voit ensiavuksi virtsata suoraan paisuntasäiliöön. Avaa toki hanskat kädessä ja odota hetki, että kuuma höyry purkautuu ennen kuin asettelet "syöttöletkua" paikoilleen.lapinmies kirjoitti:Ittekki ihmettelen miten syyläri voi olla jänniteellinen ei siinä kyllä näkynyt että olis jokin virtajohto hankautunut syyläriävasten.Vaikka voihan se olla mahollista ,mutta 12 voltin järjestelmässä voltteja olis pitänyt olla 12 v.Mistä siihen olis tullut vastusta ?Ensikerran elämässäni jouduin kyseisen asian eten enkä ole ikinä aiemmin kuullut että syylärissä olis jännite saataahan se olla jokin vuotoki hyvinki todennäköisesti.
Tai sitten syylärin hiilet voi olla lopussa? Mersussa voi käyttää ihan puuhiiltä, otat vaan takasta pari sopivan kokoista murenaa ja sillä selvä. Sitten mittaamaan jännitettä uudelleen. Mittasithan jännitteen ylävesiletkun ja alavesiletkun väliltä? Jos mikään ei auta, niin vedä suoraan akulta 6 mm2 johdot syyläriin.

W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
Minä käsitin kyllä etulokarilla sitä muovista sisälokaria, joka on monesti myös valmistajan nimi(LOKARI).Magge-- kirjoitti:Jos korimalli on vaikkapa w210 niin on huomattavasti helpompi avata konepellinlukot jäähdyttimen ETUpuolelta kuin että lähtisi jäähdyttimen takapuolelta niitä sokkona sorkkimaan.. Mutta täytyy sanoa että kyllä on melko notkeat kädet jos olet irroittanut etulokasuojan että sait konepellin auki, koska etulokasuoja on kiinni myös ylhäältä ja pultit ovat konepellin alla. Tokihan se voimalla siitä vääntyy ku aukasee alapultit ja näyttää lokasuojalle että kuka on poroisäntä!lapinmies kirjoitti:"Siellä oli vasemmalla puolella noin 5 sm tilaa toimia ja lukko aukesi 80 cm pitkällä meisselillä ja oikeapuoli ei pohjasta näkynyt koska siellä turbo ja laturi estivät kaiken työskentelyn."
"Aloin purkamaan auton keulaa ja oikean etulokarin irroituksen jälkeen näin toisen lukon lukon minkä avasin isolla meisselillä ."

Re: mitekä konepelti aukeaa ulkoapäin 270 cdi turpo
pforsell kirjoitti:Jos syylärin jännite on noin matala, siitä voi olla vesi vähissä. Lisäät vaan tislattua vettä. Vedestä voi tosin olla elektrolyytitkin kuluneet loppuun, jolloin sopiva annos suoloja hoitaa asian. Jos jännite putoaa kesken matkan, voit ensiavuksi virtsata suoraan paisuntasäiliöön. Avaa toki hanskat kädessä ja odota hetki, että kuuma höyry purkautuu ennen kuin asettelet "syöttöletkua" paikoilleen.lapinmies kirjoitti:Ittekki ihmettelen miten syyläri voi olla jänniteellinen ei siinä kyllä näkynyt että olis jokin virtajohto hankautunut syyläriävasten.Vaikka voihan se olla mahollista ,mutta 12 voltin järjestelmässä voltteja olis pitänyt olla 12 v.Mistä siihen olis tullut vastusta ?Ensikerran elämässäni jouduin kyseisen asian eten enkä ole ikinä aiemmin kuullut että syylärissä olis jännite saataahan se olla jokin vuotoki hyvinki todennäköisesti.
Tai sitten syylärin hiilet voi olla lopussa? Mersussa voi käyttää ihan puuhiiltä, otat vaan takasta pari sopivan kokoista murenaa ja sillä selvä. Sitten mittaamaan jännitettä uudelleen. Mittasithan jännitteen ylävesiletkun ja alavesiletkun väliltä? Jos mikään ei auta, niin vedä suoraan akulta 6 mm2 johdot syyläriin.







S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04