W211 huohotin
W211 huohotin
Elikäs 220CDI -03 sisätilaan on viimeaikoina tullut silloin tällöin palaneen öljyn käryä.
Suuttimien tiivisteet laitettu jokin aika sitten, joten niitä en epäillyt. Eilisen 700km ajomatkan aikana haju oli välillä aika karsea ja öljyäkin kone on viime päivinä kuluttanut (esim. eilen 0,5l / 700km).
Ei muuta kuin suojamuovit pois ja kas, "huohotinpaketin" (mitä tuo muovikompleksi nyt siinä venttiilikopan päällä sisältääkään) päältä / reunoilta öljyinen ja öljyä valunut koneen kylkeä pitkin.
Nyppäsin huohotinletkun irti ja huohottimesta valui käydessä öljyä (ei paljon, mutta kuitenkin muutamia tippoja tuon lyhyen kokeen aikana).
Jos huohottimen ja venttiilikopan väliset tiivisteet olisivat rikki, niin ei kait silloin putkeen kuitenkaan öljyä pääsisi? Eli onko "huohotinpaketti" (kalvo?) tullut tiensä päähän?
Suuttimien tiivisteet laitettu jokin aika sitten, joten niitä en epäillyt. Eilisen 700km ajomatkan aikana haju oli välillä aika karsea ja öljyäkin kone on viime päivinä kuluttanut (esim. eilen 0,5l / 700km).
Ei muuta kuin suojamuovit pois ja kas, "huohotinpaketin" (mitä tuo muovikompleksi nyt siinä venttiilikopan päällä sisältääkään) päältä / reunoilta öljyinen ja öljyä valunut koneen kylkeä pitkin.
Nyppäsin huohotinletkun irti ja huohottimesta valui käydessä öljyä (ei paljon, mutta kuitenkin muutamia tippoja tuon lyhyen kokeen aikana).
Jos huohottimen ja venttiilikopan väliset tiivisteet olisivat rikki, niin ei kait silloin putkeen kuitenkaan öljyä pääsisi? Eli onko "huohotinpaketti" (kalvo?) tullut tiensä päähän?
S212 200CDI -10
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
Re: W211 huohotin
Sen huohottimet voi purkaa....muistelen että ei siellä kalvoa ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 huohotin
Kalvo puhki täälläkin.
Tarvittiin uusi venttiilikopan kansi
Koneena OM646
Tarvittiin uusi venttiilikopan kansi
Koneena OM646
autodidakti
Re: W211 huohotin
Kaverin 646evo vuotaa huohottimen juuresta siten että lammikko öljyä juuressa. 23tkm matkalla öljyä oli vaatinut n. 0.5 l lisäyksen. Autolla on ajettu n 370tkm. Mikä olisi viisainta? Venttiilikopan vaihto purattaa suutin osastoa ainakin. Eikö huohotinta voi korjata
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W211 huohotin
Jostain suomenkieliseltä luin että ko huohottimen kalvo kovettuu ajan myötä ja lakkaa toimimasta=vuotamaan öljyä ulos. Mototalk.de:ssä väittivät kestävän 8v ja sitten on vaihdettava ja että Chryslerin vastaavan koneen osa voi olla halvempi....eBayssa muistaakseni oli myynnissä uusia huohottimia jossa letkunpätkä hinta jotain 64,50e ja myyjä Saksasta.
markoala kirjoitti:Kaverin 646evo vuotaa huohottimen juuresta siten että lammikko öljyä juuressa. 23tkm matkalla öljyä oli vaatinut n. 0.5 l lisäyksen. Autolla on ajettu n 370tkm. Mikä olisi viisainta? Venttiilikopan vaihto purattaa suutin osastoa ainakin. Eikö huohotinta voi korjata
Re: W211 huohotin
Nostetaampas tätä aihetta esille. Emännän W211 -09 OM646 koneinen on jo jonkinaikaa tunkenut paikoillaan käydessä käryä sisälle niin tänään katsoin suojamuovin alle niin huohotinhan se siellä puhaltelee käryä.
Onko nyt niin, että menee uusiksi venttiilikoppa kun näyttäis olevan yhtä jöötiä huohotinsysteemin kanssa. Vai onko "vippaskonstia" jolla tuon saisi korjattua. Vuoto on siinä pyöreässä osassa josta lähtee putki imupuolelle.
Koppaahan ei saa vaihdetuksi ellei irroita suutinsysteemejä ja en omista siihen hommaan työkaluja.
Onko nyt niin, että menee uusiksi venttiilikoppa kun näyttäis olevan yhtä jöötiä huohotinsysteemin kanssa. Vai onko "vippaskonstia" jolla tuon saisi korjattua. Vuoto on siinä pyöreässä osassa josta lähtee putki imupuolelle.
Koppaahan ei saa vaihdetuksi ellei irroita suutinsysteemejä ja en omista siihen hommaan työkaluja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 huohotin
Atlaksen vihjeen pohjalta purin huohottimen eli kampesin sen pyöreän kannen auki ja kas eihän se enää impi ollutkaan vaan kalvo revennyt.
Olisko kellään purettuna noita huohottimia josta sais ehyen kalvon. Siitä suorittaisin ihan kelpo korvauksen koska se säästäisi venttiilikopan uusimisen jossakin korjaamossa jossa on nuo suuttimien irroitustyökalut.
Homma pitäisi saada kondikseen 5.6.2019 mennessä jonkajälkeen minä en enää ole hommaa kunnostamassa koska lähden reissuun. E millään viitsisi jättää emännänkulkinetta käryämään hänen nenäänsä.
Löytyiskö pikaista apua tähän hommaan!!
Olisko kellään purettuna noita huohottimia josta sais ehyen kalvon. Siitä suorittaisin ihan kelpo korvauksen koska se säästäisi venttiilikopan uusimisen jossakin korjaamossa jossa on nuo suuttimien irroitustyökalut.
Homma pitäisi saada kondikseen 5.6.2019 mennessä jonkajälkeen minä en enää ole hommaa kunnostamassa koska lähden reissuun. E millään viitsisi jättää emännänkulkinetta käryämään hänen nenäänsä.
Löytyiskö pikaista apua tähän hommaan!!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 huohotin
Mitä minä sanoin...
sompio kirjoitti:Atlaksen vihjeen pohjalta purin huohottimen eli kampesin sen pyöreän kannen auki ja kas eihän se enää impi ollutkaan vaan kalvo revennyt.
Olisko kellään purettuna noita huohottimia josta sais ehyen kalvon. Siitä suorittaisin ihan kelpo korvauksen koska se säästäisi venttiilikopan uusimisen jossakin korjaamossa jossa on nuo suuttimien irroitustyökalut.
Homma pitäisi saada kondikseen 5.6.2019 mennessä jonkajälkeen minä en enää ole hommaa kunnostamassa koska lähden reissuun. E millään viitsisi jättää emännänkulkinetta käryämään hänen nenäänsä.
Löytyiskö pikaista apua tähän hommaan!!
Re: W211 huohotin
Tämä nyt tuskin "sanomisella" kuntoon tulee, niin että irvuilut sikseen!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 huohotin
Tästä näyttää olevan jo aikaa mutta saatiinkos tämä kuntoon iliman venttiilikopan vaihtoa? Itellä nyt tismalleen sama homma eikä kyllä kiinnostelis yhtään alakaa sen enempiä värkkäämään.
Re: W211 huohotin
Merkkikorjaamolla vaihtoivat kopan. Hintaa kertyi himpun yli 400€.
Kaveri kyllä osasi homman, ei tehnyt juurikaan turhia liikkeitä vaan
teki töitä kuin robotti.
Kaveri kyllä osasi homman, ei tehnyt juurikaan turhia liikkeitä vaan
teki töitä kuin robotti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 huohotin
ihan turha sitä venttiilikoppaa vaihtaa, pelkkä kalvo ebaysta parisen kymppiä. Sama kalvo myös vanhemmassa koneessa jos sellaisen jostain saa.
edit: esim: https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-2-2 ... Sww6ZbrOFo" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: esim: https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-2-2 ... Sww6ZbrOFo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 huohotin
No voehan perse! Yritin etsiä irtokalvoja netistä vaan empä minun tuurilla töksähtänyt tuohon.
Siinä meni monta pulloa konjamiinia sivu suun.
Siinä meni monta pulloa konjamiinia sivu suun.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 huohotin
Ja tää sama sopii kaikkiin?
https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-W21 ... 4224050032" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-W21 ... 4224050032" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 huohotin
tuohan on vain om642seen, turhan hintava mielestäni kun koko paskan saa melkein samalla rahalla.
Re: W211 huohotin
Aa... ymmärsin väärin että kaikissa malleissa olisi sama kalvo... juu en mä tuota hintaa kattonu kunhan etin vain ebaysta ja otin ekan mikä vastaan tuli. Oon ite vaihtanu koko lätkän ja makso sen vajaa kolmekymppiä muistaakseniepk kirjoitti:tuohan on vain om642seen, turhan hintava mielestäni kun koko paskan saa melkein samalla rahalla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 huohotin
Saakos näitä sitten suomestakin?MiHe kirjoitti:Aa... ymmärsin väärin että kaikissa malleissa olisi sama kalvo... juu en mä tuota hintaa kattonu kunhan etin vain ebaysta ja otin ekan mikä vastaan tuli. Oon ite vaihtanu koko lätkän ja makso sen vajaa kolmekymppiä muistaakseniepk kirjoitti:tuohan on vain om642seen, turhan hintava mielestäni kun koko paskan saa melkein samalla rahalla.
Re: W211 huohotin
Pelkkiä kalvoja? Tuskin. Ei oikein pelkää 'jääkiekkoakaan' kutoskoneeseen tainnut olla, tai hinta oli sama kuin letkuhässäkkän kanssa, en muista. Mitäpä sillä väliä, ostaa saksasta.Jakevaan kirjoitti: Saakos näitä sitten suomestakin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 huohotin
Tämä ei sitten passaa OM646.821 eli evo koneeseen, tulipa huomattua, ulkolaita paksumpi ebayn hilppeessä.epk kirjoitti:ihan turha sitä venttiilikoppaa vaihtaa, pelkkä kalvo ebaysta parisen kymppiä. Sama kalvo myös vanhemmassa koneessa jos sellaisen jostain saa.
edit: esim: https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-2-2 ... Sww6ZbrOFo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 huohotin
mikähän siinä eroa 646.811 evoon, johon kalvo kuitenkin sopii vai olisko laatu eroja kalvossa ?
Re: W211 huohotin
Voi tietenki olla että ebayssä laatu vaihtelee. Ebayn kalvossa ulkokurvi about 2mm paksumpi ja leveämpi kuin alkuperäsen, tämämpä takia ei saanu kantta painettua paikoilleen.epk kirjoitti:mikähän siinä eroa 646.811 evoon, johon kalvo kuitenkin sopii vai olisko laatu eroja kalvossa ?