Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Olisi siis kyse 638-korisesta V 220:stä Vitosta vuodelta 2001
Auto juuri hankittu ja ensimmäinen mersu joten kaikki on uutta vielä. Yritin haulla katsella tietoja mutta ihan kaikkea en löytänyt.
Eli auto ilmoittaa että virhe ilmajousituksessa. Palaa siis punainen merkkivalo mutta ei vilku vaan palaa vaan. Huoltokirjassa on että vuonna 2010 on vaihdettu kompressori ja jotkut jousipallot tms(ei saa oikeen selvää) Auto on suorassa ja ajo tuntuu mukavalta eli näiden perusteella ei ainakaan mitään näkyvää vikaa ole. Eli mitä tehdä? Kuittaamalla virheen napilla saa sen kyllä pois näkyvistä toviksi.
Toinen kiva yllätys oli se että kun laitoin tankin täyteen rupesi naftaa valumaan auton tankinpuolimmaisesta takakulmasta helman kohdalta aika runsaasti. Toki asia selviää paremmin kun saamme auton ylös mutta olisiko joku putki hajonnut tuolta helmasta jos siellä sellaisia kulkee? Autoliikkeessä tälläistä ei ilmennyt eikä koeajossa. Toki naftaa oli huomattavasti vähemmän silloin tankissa...
Viimeinen ihmetykseni on se että joskus hehkuvalo jää hetkeksi palamaan auton käynnistyksen jälkeen. Auto käynnistyy erittäin hyvin mutta eikös tuon palaminen käynnissä ollessa pitäisi ilmoittaa että jotain häikkää on hehkuissa?
ps. Auto on juuri leimattu autoliikkeen puolesta että sinänsä aika jännää esim tuo naftan valuminen että ei ole huomattu. Rupesin vaan jännäämään että onko joku kitattu tankkiviritys hajonnut ja kohta saa hitsata puolet autosta että tulee ajopeli enää...
Kiitos ja anteeksi jo näin etukäteen!
Auto juuri hankittu ja ensimmäinen mersu joten kaikki on uutta vielä. Yritin haulla katsella tietoja mutta ihan kaikkea en löytänyt.
Eli auto ilmoittaa että virhe ilmajousituksessa. Palaa siis punainen merkkivalo mutta ei vilku vaan palaa vaan. Huoltokirjassa on että vuonna 2010 on vaihdettu kompressori ja jotkut jousipallot tms(ei saa oikeen selvää) Auto on suorassa ja ajo tuntuu mukavalta eli näiden perusteella ei ainakaan mitään näkyvää vikaa ole. Eli mitä tehdä? Kuittaamalla virheen napilla saa sen kyllä pois näkyvistä toviksi.
Toinen kiva yllätys oli se että kun laitoin tankin täyteen rupesi naftaa valumaan auton tankinpuolimmaisesta takakulmasta helman kohdalta aika runsaasti. Toki asia selviää paremmin kun saamme auton ylös mutta olisiko joku putki hajonnut tuolta helmasta jos siellä sellaisia kulkee? Autoliikkeessä tälläistä ei ilmennyt eikä koeajossa. Toki naftaa oli huomattavasti vähemmän silloin tankissa...
Viimeinen ihmetykseni on se että joskus hehkuvalo jää hetkeksi palamaan auton käynnistyksen jälkeen. Auto käynnistyy erittäin hyvin mutta eikös tuon palaminen käynnissä ollessa pitäisi ilmoittaa että jotain häikkää on hehkuissa?
ps. Auto on juuri leimattu autoliikkeen puolesta että sinänsä aika jännää esim tuo naftan valuminen että ei ole huomattu. Rupesin vaan jännäämään että onko joku kitattu tankkiviritys hajonnut ja kohta saa hitsata puolet autosta että tulee ajopeli enää...
Kiitos ja anteeksi jo näin etukäteen!
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Eli kompressori toimii, kun painaa nappia, mutta sen jälkeen lakkaa toimimasta?AN79 kirjoitti:Olisi siis kyse 638-korisesta V 220:stä Vitosta vuodelta 2001
Auto juuri hankittu ja ensimmäinen mersu joten kaikki on uutta vielä. Yritin haulla katsella tietoja mutta ihan kaikkea en löytänyt.
Eli auto ilmoittaa että virhe ilmajousituksessa. Palaa siis punainen merkkivalo mutta ei vilku vaan palaa vaan. Huoltokirjassa on että vuonna 2010 on vaihdettu kompressori ja jotkut jousipallot tms(ei saa oikeen selvää) Auto on suorassa ja ajo tuntuu mukavalta eli näiden perusteella ei ainakaan mitään näkyvää vikaa ole. Eli mitä tehdä? Kuittaamalla virheen napilla saa sen kyllä pois näkyvistä toviksi.
Jääkö käymään pitkäksi ajaksi ja sammuu ilman "suhausta?"
Mutta jos jollakin on lähellä star, niin tuolla kannattaa käydä, niin näkee hyvin suoraan mitä herjaa. Omassa olen vaihtanut venttiilit teollisuusmallisiksi, ei ne varmasti parempia ole, mutta halvempia vaihdella.
Vilkkuessaan tuo valo taisi kertoa sen, että on liian alhaalla perä ja jos menee vikatilaan, niin sitten palaa koko ajan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
En oikeen tiedä mitä pitäisi tapahtua kun painan nappia? Eli siis valo palaa kokoajan kun auton käynnistää. Sen saa pois niin että painaa pari sekkaa pohjassa nappia. Sitten se palaa taas joko käynnistyksen jälkeen tai mahdollisesti kesken ajonkin ajoittain jos en ihan väärin muista. Yleensä on kyllä lähtenyt veke kun "kuittaan" sen tuolla napilla.
Tuli mieleen että eikös tälläisessä ja noissa muissakin vioissa autoliikkeellä ole jonkunlainen vastuu? Valo paloi koeajaessa mutta myyjä sanoi että ei haittaa menoa, samaa myös hehkujen valoista.
Kun kysyin takuista niin sanoi että ei näissä noin 300 tuhannen ajetuissa ole mitään takuita.... Meninkö siis halpaan?
Star on siis joku mersun diagnosi ohjelma vai? Sori olen täysin newbie näissä!
Tuli mieleen että eikös tälläisessä ja noissa muissakin vioissa autoliikkeellä ole jonkunlainen vastuu? Valo paloi koeajaessa mutta myyjä sanoi että ei haittaa menoa, samaa myös hehkujen valoista.
Kun kysyin takuista niin sanoi että ei näissä noin 300 tuhannen ajetuissa ole mitään takuita.... Meninkö siis halpaan?
Star on siis joku mersun diagnosi ohjelma vai? Sori olen täysin newbie näissä!
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Ei siis ala kuulumaan ääntä, kun on nappia painanut? Kuskin alla on kompressori ja kyllä sen nakutuksen kuulee.AN79 kirjoitti:En oikeen tiedä mitä pitäisi tapahtua kun painan nappia? Eli siis valo palaa kokoajan kun auton käynnistää. Sen saa pois niin että painaa pari sekkaa pohjassa nappia. Sitten se palaa taas joko käynnistyksen jälkeen tai mahdollisesti kesken ajonkin ajoittain jos en ihan väärin muista. Yleensä on kyllä lähtenyt veke kun "kuittaan" sen tuolla napilla.
Tuli mieleen että eikös tälläisessä ja noissa muissakin vioissa autoliikkeellä ole jonkunlainen vastuu? Valo paloi koeajaessa mutta myyjä sanoi että ei haittaa menoa, samaa myös hehkujen valoista.
Kun kysyin takuista niin sanoi että ei näissä noin 300 tuhannen ajetuissa ole mitään takuita.... Meninkö siis halpaan?
Star on siis joku mersun diagnosi ohjelma vai? Sori olen täysin newbie näissä!
Toinen, niin voihan taka-akselistoon kurkata, että onko siellä vielä ilmajouset tallellakaan. Lähinnä se, että jos tuo nyt on jo pidempään tuota herjannut ja vieläkin perä ihan vaaterissa.
Kyllähän tuon ilmajousituksen toimimattomuus alkaa ajoa ihan kohta haitata, takuuasioista ei osaa sitten enää sanoa.
Hyvin varmasti venttiilivika tai muu helppo, kunhan vain löytää.. Star tosiaan vianhakuohjelma ja tuolla näkee suoraan mikä katkos siellä on.
Palaako tuo hehkun valo vieläkin?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
NONIIN! Hah katsottiin auton alle ja siellähän on perkule vaihdettu normijouset taakse ja kompura kytketty pois toiminnasta ! Ihmekkös antaa vikaa mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu.pt kirjoitti: Ei siis ala kuulumaan ääntä, kun on nappia painanut? Kuskin alla on kompressori ja kyllä sen nakutuksen kuulee.
Toinen, niin voihan taka-akselistoon kurkata, että onko siellä vielä ilmajouset tallellakaan. Lähinnä se, että jos tuo nyt on jo pidempään tuota herjannut ja vieläkin perä ihan vaaterissa.
Kyllähän tuon ilmajousituksen toimimattomuus alkaa ajoa ihan kohta haitata, takuuasioista ei osaa sitten enää sanoa.
Hyvin varmasti venttiilivika tai muu helppo, kunhan vain löytää.. Star tosiaan vianhakuohjelma ja tuolla näkee suoraan mikä katkos siellä on.
Palaako tuo hehkun valo vieläkin?
Eli anteeksi kun kyselin tyhmiä.
Muut asiat hoituvat takuutyönä eli bensanvaluminen johtui syöttöputken nirhaantumisesta puhki ja hehkujen vilkkuminen ilmeisesti tarkoittaa sitä että sieltä on menossa yksi hehku koska se ei pala aina starttauksen jälkeen. Tai ainakin näin minulle sanottiin. Sitten jos palaa hehku kokoajan niin on enemmän hehkuja pimeenä.
Kiitoksia kuitenkin paljon vastauksista! Taisin selvitä säikähdyksellä tällä kertaa
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Hei kun vaihtaa hehkun, niin saattaa lähteä irtikin. Jos tuo yksi nyt alkaa olla pimeänä, niin nokeaa sitä koko ajan ja ei se ainakaan helpommalla pois tule.AN79 kirjoitti:NONIIN! Hah katsottiin auton alle ja siellähän on perkule vaihdettu normijouset taakse ja kompura kytketty pois toiminnasta ! Ihmekkös antaa vikaa mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu.pt kirjoitti: Ei siis ala kuulumaan ääntä, kun on nappia painanut? Kuskin alla on kompressori ja kyllä sen nakutuksen kuulee.
Toinen, niin voihan taka-akselistoon kurkata, että onko siellä vielä ilmajouset tallellakaan. Lähinnä se, että jos tuo nyt on jo pidempään tuota herjannut ja vieläkin perä ihan vaaterissa.
Kyllähän tuon ilmajousituksen toimimattomuus alkaa ajoa ihan kohta haitata, takuuasioista ei osaa sitten enää sanoa.
Hyvin varmasti venttiilivika tai muu helppo, kunhan vain löytää.. Star tosiaan vianhakuohjelma ja tuolla näkee suoraan mikä katkos siellä on.
Palaako tuo hehkun valo vieläkin?
Eli anteeksi kun kyselin tyhmiä.
Muut asiat hoituvat takuutyönä eli bensanvaluminen johtui syöttöputken nirhaantumisesta puhki ja hehkujen vilkkuminen ilmeisesti tarkoittaa sitä että sieltä on menossa yksi hehku koska se ei pala aina starttauksen jälkeen. Tai ainakin näin minulle sanottiin. Sitten jos palaa hehku kokoajan niin on enemmän hehkuja pimeenä.
Kiitoksia kuitenkin paljon vastauksista! Taisin selvitä säikähdyksellä tällä kertaa
Mutta jos tuo valo vilkkuu silloin tällöin (ajossakin?) niin tarkista tuon hehkun virtajohdon "abikoliitos." Piru kun ei nyt muista missä kohtaa se oli, mutta hehkuilta kun seuraa johtoja ja tulevat mustaa muovia olevalle osalle, niin siinä on suojakansi virtajohdolle ja sen alla sitten liitin. Itsellä oli hapettunut poikki liitin ja veikkaisin samaa vaivaa muissakin olevan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Kiitos! Hehkun valo siis palaa silloin tällöin heti käynnistyksen jälkeen hetken mutta sammuu aika nopeasti.pt kirjoitti:
Hei kun vaihtaa hehkun, niin saattaa lähteä irtikin. Jos tuo yksi nyt alkaa olla pimeänä, niin nokeaa sitä koko ajan ja ei se ainakaan helpommalla pois tule.
Mutta jos tuo valo vilkkuu silloin tällöin (ajossakin?) niin tarkista tuon hehkun virtajohdon "abikoliitos." Piru kun ei nyt muista missä kohtaa se oli, mutta hehkuilta kun seuraa johtoja ja tulevat mustaa muovia olevalle osalle, niin siinä on suojakansi virtajohdolle ja sen alla sitten liitin. Itsellä oli hapettunut poikki liitin ja veikkaisin samaa vaivaa muissakin olevan.
Pari muuta kysymystä samalla. Onko kenelläkään ollut sellaista ongelmaa vai onko vaan käyttäjän tyhmyyttä että sivuliukuovet eivät aukea kaukosäätimellä? Eli avaa kuskin, vänkärin ja takaluukun mutta liukuovet jäävät kiinni? Pitää avata joko avaimella tai sisäpuolelta. Olisiko kenties vaan pakkasten aiheuttamaa vikaa?
Toinen on se että pitääkö "liekki" nappi olla päällä että webaston kellon kautta webasto toimii? Saan sen kellon kautta päälle mutta muutamina aamuina kun olen käyttänyt niin tuntuu että vain tuulettimet lähtisivät päälle eikä auto lämpiä? Se on ollut noin 30-40 min päällä.
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Tarkistaappas vielä sellainen pikkuseikka, että siihen on asennettu ajovalojen korkeusäädin ohjaamoon. Tarkka katsastusmies voi huomata, että säädin puuttuu kun ilmajouset on poistettu. Ilmajousilla korkeussäädintä ei tarvita. Olen itse saanut kerran tuon korjauskehoituksen rekisteriotteeseen. Tilanne oli sama eli jouset vaihdettu normaaleiksi, tosin se punainen valo oli käsittääkseni eliminoitu sieltä starilla eikä siten vaivannut.
Mikäli tuosta ajovalohommasta tulee joskus ongelma, niin se ratkeaa hankkimalla tavallisen Viton umpiot, vaihtamalla lasit nykyisistä niihin, vetämällä pari nailonputkea valoilta ohjaamoon ja alipainelinjaa sekä hankkimalla valokytkimen, jossa säädin integroituna.
Hehkunvalon vilkkuminen johtunee jostakin pätkivästä liittimestä. Nehän taitavat tässäkin mallissa sijaita niissä mustissa pusseissa edestä katsoen oikealla ja siinä se hehkurelekkin lienee. Kannessa on yksi anturi, joka ohjaa boxia eli sekin liitos tai johto voi pätkiä. Pitäisi mittailla yleismittarilla niin voi selvitä. Voi siellä olla yksi hehkikin pimeänä, ja vastavasti mittaus hehkureleen sisältä kun irroittaa liittimen.
Mikäli tuosta ajovalohommasta tulee joskus ongelma, niin se ratkeaa hankkimalla tavallisen Viton umpiot, vaihtamalla lasit nykyisistä niihin, vetämällä pari nailonputkea valoilta ohjaamoon ja alipainelinjaa sekä hankkimalla valokytkimen, jossa säädin integroituna.
Hehkunvalon vilkkuminen johtunee jostakin pätkivästä liittimestä. Nehän taitavat tässäkin mallissa sijaita niissä mustissa pusseissa edestä katsoen oikealla ja siinä se hehkurelekkin lienee. Kannessa on yksi anturi, joka ohjaa boxia eli sekin liitos tai johto voi pätkiä. Pitäisi mittailla yleismittarilla niin voi selvitä. Voi siellä olla yksi hehkikin pimeänä, ja vastavasti mittaus hehkureleen sisältä kun irroittaa liittimen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Kiitos taas paljon! Täytyy tarkistaa mutta nyt ainakin on sellainen fiilis että sellaista ei olisi missään. Varmasti pomppaisi näkyviin jos on jälkiasennettu.veskola kirjoitti:Tarkistaappas vielä sellainen pikkuseikka, että siihen on asennettu ajovalojen korkeusäädin ohjaamoon. Tarkka katsastusmies voi huomata, että säädin puuttuu kun ilmajouset on poistettu. Ilmajousilla korkeussäädintä ei tarvita. Olen itse saanut kerran tuon korjauskehoituksen rekisteriotteeseen. Tilanne oli sama eli jouset vaihdettu normaaleiksi, tosin se punainen valo oli käsittääkseni eliminoitu sieltä starilla eikä siten vaivannut.
Mikäli tuosta ajovalohommasta tulee joskus ongelma, niin se ratkeaa hankkimalla tavallisen Viton umpiot, vaihtamalla lasit nykyisistä niihin, vetämällä pari nailonputkea valoilta ohjaamoon ja alipainelinjaa sekä hankkimalla valokytkimen, jossa säädin integroituna.
Hehkunvalon vilkkuminen johtunee jostakin pätkivästä liittimestä. Nehän taitavat tässäkin mallissa sijaita niissä mustissa pusseissa edestä katsoen oikealla ja siinä se hehkurelekkin lienee. Kannessa on yksi anturi, joka ohjaa boxia eli sekin liitos tai johto voi pätkiä. Pitäisi mittailla yleismittarilla niin voi selvitä. Voi siellä olla yksi hehkikin pimeänä, ja vastavasti mittaus hehkureleen sisältä kun irroittaa liittimen.
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Mutta meneekö ovet kuitenkin kerrasta lukkoon? Eli ei tee sitä, että ensin käännät lukkoon ja räppäsee samantien auki, mutta seuraavalla käännöllä menee sitten lukkoon?AN79 kirjoitti: Pari muuta kysymystä samalla. Onko kenelläkään ollut sellaista ongelmaa vai onko vaan käyttäjän tyhmyyttä että sivuliukuovet eivät aukea kaukosäätimellä? Eli avaa kuskin, vänkärin ja takaluukun mutta liukuovet jäävät kiinni? Pitää avata joko avaimella tai sisäpuolelta. Olisiko kenties vaan pakkasten aiheuttamaa vikaa?
Toinen on se että pitääkö "liekki" nappi olla päällä että webaston kellon kautta webasto toimii? Saan sen kellon kautta päälle mutta muutamina aamuina kun olen käyttänyt niin tuntuu että vain tuulettimet lähtisivät päälle eikä auto lämpiä? Se on ollut noin 30-40 min päällä.
Montahan tuossa voi olla, mutta nuo kosketin pinnat voi ainakin putsata, sen jälkeen kaikkea muuta.
Ei lähde webasto päälle, mutta ei mene vikatilaankaan, koska puhallin jää pyörimään. Kuinka paljon polttoainetta tankissa? Jos liki valon syttymistä ja väärään suuntaan kallellaan (repsikan puolelle) niin ei saa polttoainetta. Tankkiin kunnolla ainetta ja kokeilemaan (jos ollut alle 1/4-tankillinen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Menee lukkoon kerrasta yleensä. Joskus saattaa heittää niin että menee lukkoon ja avaa uudestaan ja muuten nyt kun mietin niin kerran kesen ajon ainakin takavalojen valot vilkkuivat ikäänkuin jossain olisi kosketushäikkää.pt kirjoitti:
Mutta meneekö ovet kuitenkin kerrasta lukkoon? Eli ei tee sitä, että ensin käännät lukkoon ja räppäsee samantien auki, mutta seuraavalla käännöllä menee sitten lukkoon?
Montahan tuossa voi olla, mutta nuo kosketin pinnat voi ainakin putsata, sen jälkeen kaikkea muuta.
Ei lähde webasto päälle, mutta ei mene vikatilaankaan, koska puhallin jää pyörimään. Kuinka paljon polttoainetta tankissa? Jos liki valon syttymistä ja väärään suuntaan kallellaan (repsikan puolelle) niin ei saa polttoainetta. Tankkiin kunnolla ainetta ja kokeilemaan (jos ollut alle 1/4-tankillinen.
Nyt on tooodella vähän kiisseliä tankissa koska on tuo vuoto siinä letkussa. Eli tietty voihan tämä johtua tuostakin. Mutta siis mitä tuo liekkinappi nyt sitten tekee? Sori meni yli hilseen ja kiitoksia taas vastauksista!
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Liekkinapilla varmaan tarkoitat tuota kojelaudassa olevaa nappia? Ei tarvitse olla päällä, jotta lähtee kelloskytkimestä päälle, tuolla saa ajon aikana webaston päälle.AN79 kirjoitti:Menee lukkoon kerrasta yleensä. Joskus saattaa heittää niin että menee lukkoon ja avaa uudestaan ja muuten nyt kun mietin niin kerran kesen ajon ainakin takavalojen valot vilkkuivat ikäänkuin jossain olisi kosketushäikkää.pt kirjoitti:
Mutta meneekö ovet kuitenkin kerrasta lukkoon? Eli ei tee sitä, että ensin käännät lukkoon ja räppäsee samantien auki, mutta seuraavalla käännöllä menee sitten lukkoon?
Montahan tuossa voi olla, mutta nuo kosketin pinnat voi ainakin putsata, sen jälkeen kaikkea muuta.
Ei lähde webasto päälle, mutta ei mene vikatilaankaan, koska puhallin jää pyörimään. Kuinka paljon polttoainetta tankissa? Jos liki valon syttymistä ja väärään suuntaan kallellaan (repsikan puolelle) niin ei saa polttoainetta. Tankkiin kunnolla ainetta ja kokeilemaan (jos ollut alle 1/4-tankillinen.
Nyt on tooodella vähän kiisseliä tankissa koska on tuo vuoto siinä letkussa. Eli tietty voihan tämä johtua tuostakin. Mutta siis mitä tuo liekkinappi nyt sitten tekee? Sori meni yli hilseen ja kiitoksia taas vastauksista!
Eli muuten lähtee tosiaan sieltä kellokytkimestä päälle, kun painaa, mutta kovinkaan tyhjällä tankilla ei tosiaan lähde enää päälle.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Jep juuri sitä nappia joka on kojelaudassa ja siinä on liekin kuva. Diisseliä on nyt tankissa noin 20 litraa eikä webasto tee muuta kuin käynnistää tuulettimet. Eli kierrättää vaan kylmää ilmaa.... En voi vielä tankata enempää koska täyttöletkun vuoto vaan kasvaa mitä enemmän on tankissa tavaraa. Pitää odottaa että liike saa uuden putken.
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
helpointa lienee nyppiä polttimo pois ilmajousten varoitusvalosta niin ei häikäise ja vika korjattu...vaihdettu normijouset taakse ja kompura kytketty pois toiminnasta ! Ihmekkös antaa vikaa mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu.
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Hahah jep mutta minkäslainen homma on avata tuo taulu että pääsee valoihin käsiksi. Samalla voisi vaihtaa uudet lamput moottorin lämpötilan ja diisselimittarin kohdallemarsuhai kirjoitti:helpointa lienee nyppiä polttimo pois ilmajousten varoitusvalosta niin ei häikäise ja vika korjattu...vaihdettu normijouset taakse ja kompura kytketty pois toiminnasta ! Ihmekkös antaa vikaa mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu.
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Heh selvisi webasto ongelma! Ei ollut koko poltinta autossa
Ja muutenkin hommat kunnossa, uudet hehkut, uusi polttoaineen täyttöletku, venttiilinkannentiiviste yms.
Auto muuten "jyrisyttää" ylämäissä ikäänkuin olisi liian iso vaihde päällä. Jyrinä/resonointi loppuu heti kun antaa lisää kierroksia tai laskee ne niin että vaihtaa pienempää silmään. Olisiko vetarit menossa? Autolla kuitenkin ajettu kohta 300k
Ja muutenkin hommat kunnossa, uudet hehkut, uusi polttoaineen täyttöletku, venttiilinkannentiiviste yms.
Auto muuten "jyrisyttää" ylämäissä ikäänkuin olisi liian iso vaihde päällä. Jyrinä/resonointi loppuu heti kun antaa lisää kierroksia tai laskee ne niin että vaihtaa pienempää silmään. Olisiko vetarit menossa? Autolla kuitenkin ajettu kohta 300k
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Re: Vito 638 v220 2001v ilmajousituksen virheilmoitus yms
Auto muuten "jyrisyttää" ylämäissä ikäänkuin olisi liian iso vaihde päällä. Jyrinä/resonointi loppuu heti kun antaa lisää kierroksia tai laskee ne niin että vaihtaa pienempää silmään. Olisiko vetarit menossa? Autolla kuitenkin ajettu kohta 300k[/quote]
Samat vetarit ne on pienemmälläkin vaihteella ja kiihdyttäessä. mulla muuten on sama "vika",mutta lasken sen ominaisuudeksi. Vm 2003
ilmapusseilla,eikä kompressori toimi. Asensin t-kappaleen,täyttöventtiilin ja täytän tarpeen mukaan huoltiksella (varalta tosin mukana pikkunen 12v kompura. Jos kuorma on toislaitanen,pakkaa auto kallistuun
Samat vetarit ne on pienemmälläkin vaihteella ja kiihdyttäessä. mulla muuten on sama "vika",mutta lasken sen ominaisuudeksi. Vm 2003
ilmapusseilla,eikä kompressori toimi. Asensin t-kappaleen,täyttöventtiilin ja täytän tarpeen mukaan huoltiksella (varalta tosin mukana pikkunen 12v kompura. Jos kuorma on toislaitanen,pakkaa auto kallistuun
61.98N,5.13E