W163 avain ongelma
W163 avain ongelma
Moro moro
Auto ml 320 -98 ja käy vaan sekunnin tai kaks
Veholta käyty kattoon että avainvika ja se oli se viimenen kahdeksas avain
Miten tai kuka voisi ohittaa tai resetoida ajoneston ?
Auto ml 320 -98 ja käy vaan sekunnin tai kaks
Veholta käyty kattoon että avainvika ja se oli se viimenen kahdeksas avain
Miten tai kuka voisi ohittaa tai resetoida ajoneston ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 avain ongelma
Siis kaikki 8 avainta rikki ?j-a-n-n-e kirjoitti:Moro moro
Auto ml 320 -98 ja käy vaan sekunnin tai kaks
Veholta käyty kattoon että avainvika ja se oli se viimenen kahdeksas avain
Miten tai kuka voisi ohittaa tai resetoida ajoneston ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 avain ongelma
Ei vaan ostin auton 2v sitten ja mukana tuli 2 avainta
Ensimmäinen avain hajosi vuosi sitten pensapumppu korjaamossa ja toinen nyt
Vehon asentaja sanoi että tässä on vaan kahdeksan avainpaikkaa ja kun ne on koodattu lisää ei saa muuten kun vaihtamalla jonkun törkeen kalliin boxin
Ny ilmeisesti ajonesto päällä ja . . .
Ei saa kuulemma ohitettua eikä purettua ? Mitä v...ua ihminen sen on rakentanu niin varmaan löytyy joku joka osaa ....
Ensimmäinen avain hajosi vuosi sitten pensapumppu korjaamossa ja toinen nyt
Vehon asentaja sanoi että tässä on vaan kahdeksan avainpaikkaa ja kun ne on koodattu lisää ei saa muuten kun vaihtamalla jonkun törkeen kalliin boxin

Ny ilmeisesti ajonesto päällä ja . . .
Ei saa kuulemma ohitettua eikä purettua ? Mitä v...ua ihminen sen on rakentanu niin varmaan löytyy joku joka osaa ....

Viimeksi muokannut j-a-n-n-e, To 23.01.2014 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W163 avain ongelma
Eikös niitä saa kahdeksan avainta koodattua. Jos sen jälkeen pitää vielä hommata uusi avain. En tiedä itse kuinka se tapahtuu.
Yhteys kuusen alle vai miten. Ei oo itelle tullut vastaan yhtään tommoista missä olisi koodit loppu.
Yhteys kuusen alle vai miten. Ei oo itelle tullut vastaan yhtään tommoista missä olisi koodit loppu.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W163 avain ongelma
Vanhana BMW fanaatikkona en ymmärrä kaikkia mb termejä . . .Vannoutunut mersumies ollu vasta 5v ja päässy tähän asti helpolla...
Kuusen alle ?
No googlettamalla aukes sekin . . .
Kuusen alle ?

No googlettamalla aukes sekin . . .

Re: W163 avain ongelma
Tuohan on nimimerkki CDI203 slogan hän on aika pätevä noitten juttujen kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 avain ongelma
Laitetaan tähänkin hiukan tillanne tietoa,
Auto toimii, tulli siihen se "9" avain koodatuna kuusenalta...
Auto toimii, tulli siihen se "9" avain koodatuna kuusenalta...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 avain ongelma
Itse ostin ML:n hiljattain. Voiko joku tiivistää lyhyesti miten tuon ajonesto toimii? Aktivoituu kait kaukosäätimestä? Sehän on kai radiolla pelaava?
En ole autollani oikeastaan ajanut kun kotiin, täällä varmaan parina-kolmena päivänä ennen kun laitoin seisomaan. Käyttöohjekirja on ruotsinkielinen ja sen lukuasentokin on varmaan juuri ruotsalaisille suunniteltu, eli päin persettä
En ole autollani oikeastaan ajanut kun kotiin, täällä varmaan parina-kolmena päivänä ennen kun laitoin seisomaan. Käyttöohjekirja on ruotsinkielinen ja sen lukuasentokin on varmaan juuri ruotsalaisille suunniteltu, eli päin persettä

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Oma teki tänään sen. Starttasi ja kävi sekunnin, muutaman kerran kokeilin. Sitten lähti vara-avaimella käyntiin, ja sen jälkeen toimi taas pääavaimella.
Vara-avaimessa ei toimi radio-ohjattu keskuslukko, viime viikolla vaihdoin paristot ja "paritin" käyttöohjeen mukaan, ei auttanut. Eli sitä ei voi käyttää. Onko tämä vara-avaimella tehty kokeilu sotkenut jotain avaimen koodauksia? Ei kannattaisi näköjään puuttua mihinkään miin kauan kun vehkeet pelaa
Minkänlainen tuo avain on siis mikä pitää hommata ja koodata? Onko se pelkkä rautatikku vai se radio-osa eli linkkumötikkä?
Vara-avaimessa ei toimi radio-ohjattu keskuslukko, viime viikolla vaihdoin paristot ja "paritin" käyttöohjeen mukaan, ei auttanut. Eli sitä ei voi käyttää. Onko tämä vara-avaimella tehty kokeilu sotkenut jotain avaimen koodauksia? Ei kannattaisi näköjään puuttua mihinkään miin kauan kun vehkeet pelaa

Minkänlainen tuo avain on siis mikä pitää hommata ja koodata? Onko se pelkkä rautatikku vai se radio-osa eli linkkumötikkä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Kävin tänään merkkiliikkeessä. Työnvastaanoton lomasijaisen vapaapäivän sijainen oli pois tiskiltä ja hirveä jono siinä.
Viddu kun en ymmärrä noita kahdeksan avaimen systeemeitä, onko se niinku kissalla on yhdeksän henkeä: niistä ymmärrän kun skottikissoja kasvatetaan.
Pitäs lähteä Riikaan ja sitten Petroskoihin tuolla autolla, ois kiva kun sais avain asiaan selvennystä ennen matkoja
Teki tenän taas eilen, vara-avainta näyttämällä homma taas onnistui ja pääavain pelaa jälleen.
Viddu kun en ymmärrä noita kahdeksan avaimen systeemeitä, onko se niinku kissalla on yhdeksän henkeä: niistä ymmärrän kun skottikissoja kasvatetaan.
Pitäs lähteä Riikaan ja sitten Petroskoihin tuolla autolla, ois kiva kun sais avain asiaan selvennystä ennen matkoja

Teki tenän taas eilen, vara-avainta näyttämällä homma taas onnistui ja pääavain pelaa jälleen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Kokeileppa googlettaa elehuolto.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 avain ongelma
Ikävä juttu että en turhaan jossan muussa ketjussa varoitelut tulevista onkelmista näiden bensa vekotimien kohdallakarra kirjoitti:Oma teki tänään sen. Starttasi ja kävi sekunnin, muutaman kerran kokeilin. Sitten lähti vara-avaimella käyntiin, ja sen jälkeen toimi taas pääavaimella.
Vara-avaimessa ei toimi radio-ohjattu keskuslukko, viime viikolla vaihdoin paristot ja "paritin" käyttöohjeen mukaan, ei auttanut. Eli sitä ei voi käyttää. Onko tämä vara-avaimella tehty kokeilu sotkenut jotain avaimen koodauksia? Ei kannattaisi näköjään puuttua mihinkään miin kauan kun vehkeet pelaa![]()
Minkänlainen tuo avain on siis mikä pitää hommata ja koodata? Onko se pelkkä rautatikku vai se radio-osa eli linkkumötikkä?
(olisi ollut kiva olla väärässä)
Ei tämän ikäisellä/mallisella bensa vekotimella ole henkiä niin montaa kuin kissalla, bensa vekotimella on vaan 8 henkeä=avaintakarra kirjoitti:Kävin tänään merkkiliikkeessä. Työnvastaanoton lomasijaisen vapaapäivän sijainen oli pois tiskiltä ja hirveä jono siinä.
Viddu kun en ymmärrä noita kahdeksan avaimen systeemeitä, onko se niinku kissalla on yhdeksän henkeä: niistä ymmärrän kun skottikissoja kasvatetaan.
Pitäs lähteä Riikaan ja sitten Petroskoihin tuolla autolla, ois kiva kun sais avain asiaan selvennystä ennen matkoja
Teki tenän taas eilen, vara-avainta näyttämällä homma taas onnistui ja pääavain pelaa jälleen.
ja sitten kun ne on käytetty niin jos vielä haluua jatkaa seuraavin onkelmiin niin vehon tarjoma kokonais edulinen ratkaissu tais olla tässä ketjussa olleesen tapaukseen
missä ne 8 henkeä oli käytetty ~2800€+ työt(onneksi sinne saatiin kuusenalla...

mutta ensimäisenä jos virran syötöt on kunnossa
ja niistä 8 elämästä on vasta jokunen käytetty
(tosin jos auto on alkupään"niisäkin muuttuu osa systemeistä" niin ihme on jos niitä ei vielä ole käytetty kuin 3-4)
niin kannattaa se varaavain hommatta nyt
Juttu mitä ei näillä KO vekotimilla pidä koskaan tehdä(siis jos ei halua avain onkelmia) akkua ei saa päästtää tyhjäksi jos/kun niin kuitenkin käy joskus
niin starttausta ei pidä edes yrittää ja kun akua laatille, avainta ei virta lukkoon enne kuin virtaa on varmasti niin paljon että startti pyörittää kunnolla,
sama juttu apuvirran annon kanssa jos apu virralla käyntiin niin aviain lukkoon vasta kun virtaa tulee varmasti tarpeeks
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 avain ongelma
No hyvä. Eli kun se lukkopatruuna takertelee jo niin kannattaisi suosiolla tilata vara-avain radioperineen ja uusi lukkopatruuna. Vai tarviiko sitä radio-osaa tilata, pelkkä avaintikku?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 avain ongelma
Eli väärää vaivaa ymmärsin olevankarra kirjoitti:No hyvä. Eli kun se lukkopatruuna takertelee jo niin kannattaisi suosiolla tilata vara-avain radioperineen ja uusi lukkopatruuna. Vai tarviiko sitä radio-osaa tilata, pelkkä avaintikku?
Vaivana oli siis että rauta ei käänny lukossa koska on kulunut
Jos niin sitten vaan sen rauta "tikun"
teetää vaikka suutarilla
Se on helppo vaihtaa on kiinni siinä paksumassa raudassa pienellä
Sokkatapilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 avain ongelma
Juu samaa sanoivat merkkiliikkeen varaosatiskillä.CDI203 kirjoitti:Eli väärää vaivaa ymmärsin olevankarra kirjoitti:No hyvä. Eli kun se lukkopatruuna takertelee jo niin kannattaisi suosiolla tilata vara-avain radioperineen ja uusi lukkopatruuna. Vai tarviiko sitä radio-osaa tilata, pelkkä avaintikku?
Vaivana oli siis että rauta ei käänny lukossa koska on kulunut
Jos niin sitten vaan sen rauta "tikun"
teetää vaikka suutarilla
Se on helppo vaihtaa on kiinni siinä paksumassa raudassa pienellä
Sokkatapilla
Mutta minulla on kaksi vaivaa:
1. avaimen takkuaminen
2. se että joskus ei jää käyntiin, onnistuu sitten vara-avaimella ja sen jälkeen taas omalla pelaa jonkin aikaa
Onko se "koodaus" eli "kissanhenki" siinä tikussa vaiko mustassa avaimenperässä?
Haluaisin tilata lukkopatruunan ja tikun merkkiliikkeestä jotta avain ei takkuaisi enää. Poistaako nuo uudet osat sen käyntivaivan mikä liittyy niihin kissanhenkiin

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Nyt alkaa selviämään. Otin puhelimen ja soitin varaosamyyjälle jolla on kokemusta näistä, kaveri on siellä korjaamon puolen sisäisellä varaosatiskillä.
Jos ajonesto pätkii niin avaimenperässä oleva siru ei enää kommunikoi virtalukon ympärillä olevan kehän muotoisen antennin kanssa. Avaimen mokkulaosa menee siis vaihtoon, hinta 280 euroa ja se sisältää sen piikin eli tikun eli rauta-avaimen.
Samalla kannattaa vaihtaa lukkosylinteri, se maksaa 140 euroa. Myös se sylinteri kuluu, ei pelkästään avain ja haitat.
Sain onneksi heiltä käyttämättä jääneen ML:n sylinterin joka sarjoitetaan minun avaimelleni uusilla haitoilla heidän mikkeliläisen alihankkijan toimesta. Hinta 90 euroa.
Ensi viikon alussa pitäisi olla kaikki rojut siellä marmoritiskillä ja avaimen koodaus maksaa vielä 60 euroa; ei kannata ajella kuusen alle sitä tekemään, toivon että siihen hintaan asentaja vaihtaa myös tuon sylinterin.
Jos ajonesto pätkii niin avaimenperässä oleva siru ei enää kommunikoi virtalukon ympärillä olevan kehän muotoisen antennin kanssa. Avaimen mokkulaosa menee siis vaihtoon, hinta 280 euroa ja se sisältää sen piikin eli tikun eli rauta-avaimen.
Samalla kannattaa vaihtaa lukkosylinteri, se maksaa 140 euroa. Myös se sylinteri kuluu, ei pelkästään avain ja haitat.
Sain onneksi heiltä käyttämättä jääneen ML:n sylinterin joka sarjoitetaan minun avaimelleni uusilla haitoilla heidän mikkeliläisen alihankkijan toimesta. Hinta 90 euroa.
Ensi viikon alussa pitäisi olla kaikki rojut siellä marmoritiskillä ja avaimen koodaus maksaa vielä 60 euroa; ei kannata ajella kuusen alle sitä tekemään, toivon että siihen hintaan asentaja vaihtaa myös tuon sylinterin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 avain ongelma
Kai muistivat kertoa että siihen hommaan kuluu yksi "henki"karra kirjoitti:Nyt alkaa selviämään. Otin puhelimen ja soitin varaosamyyjälle jolla on kokemusta näistä, kaveri on siellä korjaamon puolen sisäisellä varaosatiskillä.
Jos ajonesto pätkii niin avaimenperässä oleva siru ei enää kommunikoi virtalukon ympärillä olevan kehän muotoisen antennin kanssa. Avaimen mokkulaosa menee siis vaihtoon, hinta 280 euroa ja se sisältää sen piikin eli tikun eli rauta-avaimen.
Samalla kannattaa vaihtaa lukkosylinteri, se maksaa 140 euroa. Myös se sylinteri kuluu, ei pelkästään avain ja haitat.
Sain onneksi heiltä käyttämättä jääneen ML:n sylinterin joka sarjoitetaan minun avaimelleni uusilla haitoilla heidän mikkeliläisen alihankkijan toimesta. Hinta 90 euroa.
Ensi viikon alussa pitäisi olla kaikki rojut siellä marmoritiskillä ja avaimen koodaus maksaa vielä 60 euroa; ei kannata ajella kuusen alle sitä tekemään, toivon että siihen hintaan asentaja vaihtaa myös tuon sylinterin.
ja onnistuminen edellytyää että korkeinttan 7 "henkeä" on käytetty
Tuo hinta olikin hyvä tietää... tietää päivittä hintaa
on näköjään aika halvalla(murto osalla) tullut "henkiä" lisättyä,
niihinkin mistä on kaikki henget käyttetty ja
marmorin vaihtoehto on se xxxx € maksava
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 avain ongelma
Kolikko kirstuun kilahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa, vai miten se martti runoiliCDI203 kirjoitti:Kai muistivat kertoa että siihen hommaan kuluu yksi "henki"
ja onnistuminen edellytyää että korkeinttan 7 "henkeä" on käytetty



1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 avain ongelma
Toivotaan että on ja tuskin täyttä hintaa veloittavat jos ei onnistukarra kirjoitti:Kolikko kirstuun kilahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa, vai miten se martti runoiliCDI203 kirjoitti:Kai muistivat kertoa että siihen hommaan kuluu yksi "henki"
ja onnistuminen edellytyää että korkeinttan 7 "henkeä" on käytetty. Ei ollut puhetta hengen lähdöstä, uskon että tällä "isolla Milka-kissalla" niitä vielä on mutta kait sen sitten näkee, ens viikolla
. Käytiin näyttääs vanhoja avaimia ja ne valokuvattiin
lukkosepälle lähetettäväksi; on se maailma mallillaan!
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 avain ongelma
Joo puolitoista tuntia aamulla merkkiliikkeessä. 20 min kesti patruunan vaihto kun neuvoin asentajaa miten se tehdään. Ei ollut ennen ML:n virtalukkopatruunaa vaihtanut. Hän putsasi rätillä sen pesän mutta ei laittanut rasvaa sinne kun niihin ei kuulemma sitä tule laittaa.
En halunnut sitten alkaa neuvomaan että mersulla on siihen oma lukkorasvakin, hän ei sellaisesta tiennyt.
Kannattaisikohan ihan vaikka aseöljyä sinne nyt itse sumuttaa? Mitä olette mieltä, tämä siis ML patruuna ei vanhan liiton patruuna mitä ei saa rasvata.
Tunti sitten meni Staarilla ihmetellessä kahdenkin asentajan voimin ja työnjohto soitteli jonnekin mutta apuja ei saatu. Uusi avain jäi koodaamatta ja seuraava yritys ensi maanantaina aamusta kun osaava asentaja tulee lomilta.
Staari näytti että transponder tunnistettu mutta ei hyväksytty. Oma avain mikä pelaa autossa oli numero 3. Sen verran itse seurasin sitä hommaa sivusta.
Eikä sitä radiokauko-ohjaintakaan pystynyt opettamaan, veikkaan että avain täytyy ensin parittaa auton kanssa.
Ei toistaiseksi maksanut mitään ja tämä aamu menee merkkiliikkeen piikkiin, laskutus sitten ensi kerrasta.
En halunnut sitten alkaa neuvomaan että mersulla on siihen oma lukkorasvakin, hän ei sellaisesta tiennyt.
Kannattaisikohan ihan vaikka aseöljyä sinne nyt itse sumuttaa? Mitä olette mieltä, tämä siis ML patruuna ei vanhan liiton patruuna mitä ei saa rasvata.
Tunti sitten meni Staarilla ihmetellessä kahdenkin asentajan voimin ja työnjohto soitteli jonnekin mutta apuja ei saatu. Uusi avain jäi koodaamatta ja seuraava yritys ensi maanantaina aamusta kun osaava asentaja tulee lomilta.
Staari näytti että transponder tunnistettu mutta ei hyväksytty. Oma avain mikä pelaa autossa oli numero 3. Sen verran itse seurasin sitä hommaa sivusta.
Eikä sitä radiokauko-ohjaintakaan pystynyt opettamaan, veikkaan että avain täytyy ensin parittaa auton kanssa.
Ei toistaiseksi maksanut mitään ja tämä aamu menee merkkiliikkeen piikkiin, laskutus sitten ensi kerrasta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 avain ongelma
Valitettavan tutun kuuloista juttua... toivotavasti loppu ei mene totutuun tapaankarra kirjoitti:Joo puolitoista tuntia aamulla merkkiliikkeessä. 20 min kesti patruunan vaihto kun neuvoin asentajaa miten se tehdään. Ei ollut ennen ML:n virtalukkopatruunaa vaihtanut. Hän putsasi rätillä sen pesän mutta ei laittanut rasvaa sinne kun niihin ei kuulemma sitä tule laittaa.
En halunnut sitten alkaa neuvomaan että mersulla on siihen oma lukkorasvakin, hän ei sellaisesta tiennyt.
Kannattaisikohan ihan vaikka aseöljyä sinne nyt itse sumuttaa? Mitä olette mieltä, tämä siis ML patruuna ei vanhan liiton patruuna mitä ei saa rasvata.
Tunti sitten meni Staarilla ihmetellessä kahdenkin asentajan voimin ja työnjohto soitteli jonnekin mutta apuja ei saatu. Uusi avain jäi koodaamatta ja seuraava yritys ensi maanantaina aamusta kun osaava asentaja tulee lomilta.
Staari näytti että transponder tunnistettu mutta ei hyväksytty. Oma avain mikä pelaa autossa oli numero 3. Sen verran itse seurasin sitä hommaa sivusta.
Eikä sitä radiokauko-ohjaintakaan pystynyt opettamaan, veikkaan että avain täytyy ensin parittaa auton kanssa.
Ei toistaiseksi maksanut mitään ja tämä aamu menee merkkiliikkeen piikkiin, laskutus sitten ensi kerrasta.
Öljyn ruiskiminen on kaksijakoinen juttu monesti käy niin että kun öljyä laittaa kuluneet/jumahtaneet haitat alkavat liikumaan kunnolla ja avain ei enään käänny
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 avain ongelma
Miulla oli jotenkin pelko tästä, ja kun lukenut täältä ja vielä CDI203 kommentit niin toteenhan se kävi.
Vein siksi merkkiliikkeeseen että siellä osattaisiin homma. Se alko ihan heti asentajan eka kommentista että en ole ennen tällaista hommaa tehnyt.
Tää osoitti sen että näiden(kin) autojen asiantuntevuus on muualla kun merkkiliiikkeessä. Tai jos se siellä on niin kysyntä ja tarve ei kohtaa kuten tänään tietävän kaverin ollessa vielä lomalla.
Tämä oli siis ensimmäinen ja taisi olla samalla viimeinen kerta kun merkkiliikkeessä autoa laitatin.
Jos sen verran saisi meidän asiantuntijoilta pyytää niin vähän tarkkuutta viesteihin, ja rautalangasta meille jakoavainasentajille vääntämällä ketomalla mistä on kyse niin saattaisin täältä periferiasta tulla vaikka sinne piuhan päähän ainakin näin kesäloma-aikaan
.
Vein siksi merkkiliikkeeseen että siellä osattaisiin homma. Se alko ihan heti asentajan eka kommentista että en ole ennen tällaista hommaa tehnyt.
Tää osoitti sen että näiden(kin) autojen asiantuntevuus on muualla kun merkkiliiikkeessä. Tai jos se siellä on niin kysyntä ja tarve ei kohtaa kuten tänään tietävän kaverin ollessa vielä lomalla.
Tämä oli siis ensimmäinen ja taisi olla samalla viimeinen kerta kun merkkiliikkeessä autoa laitatin.
Jos sen verran saisi meidän asiantuntijoilta pyytää niin vähän tarkkuutta viesteihin, ja rautalangasta meille jakoavainasentajille vääntämällä ketomalla mistä on kyse niin saattaisin täältä periferiasta tulla vaikka sinne piuhan päähän ainakin näin kesäloma-aikaan

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Mitäs kun on uusi patruuna ja uusi avain? Onko haittaa jos laittaa aseöljyä sinne avaimenreikään?CDI203 kirjoitti:Öljyn ruiskiminen on kaksijakoinen juttu monesti käy niin että kun öljyä laittaa kuluneet/jumahtaneet haitat alkavat liikumaan kunnolla ja avain ei enään käänny
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Nyt on kunnossa. Ei meinannut lomilta palannut asentajakaan osata vaan haki sen viimeviikkoisen siihen kaveriksi ja me yhteen ääneen että on jo kokeiltu vaikka mitä. Puhelinyhteys ilmeisimmin Veholle ja sieltä saatiin vähän apuja. Joka tapauksessa kun se oikea valikko löytyi (vaikka viikko sitten siinäkin seikkailtiin) niin se oli viiden sekunnin homma että klikkaa avainta numero neljä EI tilasta siihen JOO tilaan. Sen jälkeen lähti käyntiin. Radiokakea piti muutaman kerran opettaa ennen kun alkoi pelittään.
Näytin WIS tulostetun ohjeen missä virtalukkorasvan varaosanumero ja löytyhän se spraypullo sieltä. Asentaja rasvasi lukon ja mielestäni se virtalukko toimii nyt herkästi eikä tarvi arpoa eri asentoja, aikaisemmin etenkin vanhalla patruunalla se oli tahmea ja niitä pykäliä ei tuntunut.
410 euroa maksoi uusi avain, uusi patruuna, patruunan vaihto ja avaimen koodaus.
Lainasin sitten automaattilaatikon korjaamotikkua ja totesin öljyn olevan alarajassa, lisäsin hieman Mobil ATF 320 öljyä. Eli sekin tuli hoidettua
.Yks tuttu asentaja huuteli että onkos se karra tullut tänne töihin kun ite heiluu siellä auton kimpussa 
Näytin WIS tulostetun ohjeen missä virtalukkorasvan varaosanumero ja löytyhän se spraypullo sieltä. Asentaja rasvasi lukon ja mielestäni se virtalukko toimii nyt herkästi eikä tarvi arpoa eri asentoja, aikaisemmin etenkin vanhalla patruunalla se oli tahmea ja niitä pykäliä ei tuntunut.
410 euroa maksoi uusi avain, uusi patruuna, patruunan vaihto ja avaimen koodaus.
Lainasin sitten automaattilaatikon korjaamotikkua ja totesin öljyn olevan alarajassa, lisäsin hieman Mobil ATF 320 öljyä. Eli sekin tuli hoidettua


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Hieno homma, että löytivät oikean valikon 
Mutta, eikös tässä ole 722.6 laatikko, sinne oikeaa olisi Mobililta ATF 134. Toi ATF 320 ei ole 236.10/12/14 hyväksyttyä?

Mutta, eikös tässä ole 722.6 laatikko, sinne oikeaa olisi Mobililta ATF 134. Toi ATF 320 ei ole 236.10/12/14 hyväksyttyä?
Re: W163 avain ongelma
Joo onhan siinä 722.6 . Olin siinä uskossa että 1998 malliseen autoon kuuluu ATF 320. Sitä meni noin kolme desiä... mikä olisi siis oikea öljy? Tarkoitan niinku tyyppiä. Nuo pienet präntit on niin pientä ettei tahdo enää nähdä niitänoroljan kirjoitti:Hieno homma, että löytivät oikean valikon
Mutta, eikös tässä ole 722.6 laatikko, sinne oikeaa olisi Mobililta ATF 134. Toi ATF 320 ei ole 236.10/12/14 hyväksyttyä?

Ois tuonkin voinu kysyä siinä hallissa asentajilta. Vieressä just vaihtoi öljyjä C viistoperään ja siitä sain sen idean. Edessä olevasta W211 vaihdettiin asiakkaan itse hommaamaa käytettyä lootaa kun glykolit oli hajottanut siitä laatikon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 avain ongelma
Jaa, enpä tiedä, olen ollut siinä käsityksessä, että kaikkiin 722.6 laatikoihin vähintään 236.10 öljyä tai helpompi varmaan saada 236.14 ölbää näinä päivinä:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut noroljan, Ma 18.08.2014 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W163 avain ongelma
Jep nuo on ainoat luokitukseltaan sopivia tuohon laatikkoonnoroljan kirjoitti:Jaa, enpä tiedä, olen ollut siinä käsityksessä, että kaikkiin 722.6 laatikoihin vähintään 236.10 öljyä tai helpompi varmaan saada 236.14 ölbää näinä päivinä:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W163 avain ongelma
ML:n elokuussa 2014 ostettu avain alkanut takkuamaan eli alle kaksi vuotta kesti toiminnassa. Onneksi auto ei ole enää minun taloudessa ja vanhalla vara-avaimella nyt kuulemma ajellaan.karra kirjoitti:410 euroa maksoi uusi avain, uusi patruuna, patruunan vaihto ja avaimen koodaus.
Ei taida olla takuuta avaimella, ainakaan kahta vuotta?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224