Uusi sbc-yksikkö.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
sunnuntaikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.11.2012 14:51

Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja sunnuntaikuski »

Hei.

w211:n Sbc-yksikkö sökö. Mistä uusi?

Mahdollista löytää alle Vehon hinnoin?
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
sunnuntaikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.11.2012 14:51

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja sunnuntaikuski »

Eikös noi ole repaireja. Millaset takuut, kun ei toi saksa oikein suju?

Soitin pariin korjaamoon ja suosittelivat uutta, koska kuulemma väärä paikka säästää ostamalla korjattu/käytetty. Vai onko?

Edit: Käyttöautolla uusi 2300e ja mietin saisiko jostain vähän edullisemmin.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2741
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Selvitä ensin vehon kautta, tuleeko tehdas vielä vastaan. Jos on ollut merkkiliikkeessä huollettu auto, jotkut on niitä goodwil korjauksena saaneet. Käytetyn jos ostat, niin voi sekin loppua nopeastikkin. Varmaan vanhat "korjattu" usein vain laskuri nollaamalla.
Itse en tuon laitteen sielunelämää tarkemmin tunne, mutta jotkut väittää, että kun laite hajoaa kokonaan, olisi eemeli täysin jarruton. Tuntuu kuitenkin jotenkin hölmöltä, että olisi tyyppihyväksytty liikenteeseen auto, jossa sähkölaitteen hajoaminen hävittää jarrut... :shock:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei siitä jarrut kokonaan häviä vaan on helvetin raska painaa jarrua, että saa pysähtymään
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
sunnuntaikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.11.2012 14:51

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja sunnuntaikuski »

Soitin käyttöautolle ja meinasivat, että ei ole tehdas tullut vastaan enään hetkeen ja vuosimallikin on jo -03. Auto pitäisi ensin tutkia testerillä ja tuloksista lähtettää raportti tehtaalle ja sitten odoteltaisiin vastausta. Lisäksi autoa on huollettu muuallakin kuin merkkiliikkeessä. Jarrunesteet, palat, etc.

Jarrut tosiaankin on olemattomat mekaanisina ja koko painolla saa poljinta painaa jos haluaa pysähtyä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12593
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa aina koittaa, varsinkin jos yksikkö on täysin moroksi mennyt niin voipi onnistaa siihen malliin että tehdas maksaa kaiken (vanhemmistakin).
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2741
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

On tässä kanssa odoteltu viestiä mittaristoon. Oma on 05 ja 240000km ajettu.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Alkuperäisellä yksiköllä täälläkin mennään, vm 2005 ja 350000km mittarissa... Senverran ääntelee jo että varmaan kohta punainen alkaa vilkkua. Senverran tullut tutkittua että uutta yksikköä saa myös ns.tarvikkeena Suomesta, Boschin valmiste maksaa muistaakseni n.1000 eur vähemmän kuin uusi "MB"-osa....
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17206
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Boschilaista on laitettu siitä alkaen kun niitä on saanut, tosiaan paljon halvempi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Minusta Kimsu niminen liike myy nettivaraosa palstalla sbc yksikköä

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1807342" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja RH »

Kaikki on suhteellista, mutta vähän toista tonnia on jo sitä luokkaa järkevähköissä hintapolitiikan rajoissa, että keskustelu SBC:n kammottavasta huoltohinnasta voitaneen pikkuhiljaa haudata... Tietty siinä vaiheessa, kun se halvin W211 maksaa 3000,- ja kukkarossa on 2900, ja loppu lainataan mammalta, niin... :problem:
Itse hiljattain tuollaisin jarruin varustetun auton sorruin myös ostamaan, ja mitä siitä nyt on vähäistä ajotuntumaa toistaiseksi syntynyt, niin ilman tuota hinnakkaana ilman tehtaan väliintuloa pysytellyttä huoltoa on kyseinen keksintö kyllä mitä mainioin :thumbup: .
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Joopa sen joo, 243 tkm mittarissa ja just kauppareissulla tuli ilmoitus "service break - visit workshop"---aargh, hyvin jarrut pelaa mutta kauanko ? laskureita kuulemma nollataan mutta mistä johtuu tämä n 200-250 tuhannen polkaisun raja, tietääkö joku ?
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
pekkah
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 22.10.2005 11:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja pekkah »

Moro !

Kerronpa tähän oman kokemukseni S211 vm 03 jarruista ja sbc - yksiköstä.
Ostin auton n. vuosi sitten ja yksi tärkeimmistä ostoon vaikuttavista kriteereistä oli tuon yksikön kunto. Auto on Saksan tuonti ja siihen oli vaihdettu ko. yksikkö Saksassa merkkiliikeessä. Tapahtumasta löytyy myös minulta kuitti. Yksikön vaihdon jälkeen autolla ajettu n. 30 000 km
Ja se että katoaako jarrut kokonaan kun tuo yksikkö särkyy ? Kyllä ainakin kyseisessä yksilössä poljin meni täysin lattiaan. Häjy tunne kun jarrutat eikä tapahdu muutakuin että mittaristo välkkyy punaisena ja siinä lukee stop, vaan miten stoppaat ilman jarruja ? Onneksi vauhtia oli vain n. 30 km/h

Auto hinausautolla Veholle josta soitettiin parin tunnin kuluttua että sbc- yksikkö rikki. Osan hinta vaatimattomat 2600 euroa + työt. Eli hyvää juhannusta teille vaan. Oli samalla kuulemma laitettu kysely tehtaalle ja vastaus luvattiin pian. Meni muutama päivä eikä vastausta kuulunut joten soitin itse ja ihmettelin missä mennään. Auto oli kuulemma jonossa yksikön vaihtoa varten. Kyselin maksajasta varovaisesti ja sainkin miellyttäviä uutisia, tehdas korvaa 100 %.
Autossa kilometrejä 300 tuhatta ja tämä tapahtui tänä kesänä.
300 CE - 91 ex
220 SEb-65
320 cdi W211
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Nuo on hektisiä ja vaarallisia tilanteita, mutta mua on aina kiinnostanut näissä poljin lattiaan tapauksissa että tuleeko sinne poljintuntumaa jos pumppaisi jarruja niinkuin ennevanhaan piti tehdä? Nythän vain venttiilin mäntä tekee jarrupaineen ja paineen ousu/pumppausmäärä on riippuvainen pinta-alasuhteista. Dokumentitkin kertovat että jarruvoimaa on vain joitain kymmeniä prosentteja, vain etujarruissa. Jenkkisivustolla oli tapaus missä nähtävästi yksikön sisäinen venttiili oli jumittanut auki ja siksi arupainetta ei olisi tullut, toisaalta kuulostaa käsittämättömältä että näitä tapauksia olisi nöinkin monta mitä 'poljin lattiaan' tapauksia on kerrottu - tuolloinhan emergency braking ei toimisi ollenkaan mikä taas olisi tehtaalle täydellinen recallin paikka?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Terve pekkah. Millaisen virheilmoituksen sait, tuliko tuo "service break - visit workshop" vai jotain muuta ? itse ihmettelen kun joku mainitsi että näyttö huuta punaisena, mulla ei tule punaista, ihan normi värisenä tekstit. Oliko tosiaan näin että tehdas/veho maksaa koko sbc yksikön vaihdon? Vaativatko jotain dokumentteja huolloista tjms. ?

t:timo
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Mikä muuten on alkuperäinen yksikkö, joku muu kuin Bosch ? Mulla näkyy oleva Bosch, 0265950020 numerosarjalla varustettu mokkula.
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:Nuo on hektisiä ja vaarallisia tilanteita, mutta mua on aina kiinnostanut näissä poljin lattiaan tapauksissa että tuleeko sinne poljintuntumaa jos pumppaisi jarruja niinkuin ennevanhaan piti tehdä? Nythän vain venttiilin mäntä tekee jarrupaineen ja paineen ousu/pumppausmäärä on riippuvainen pinta-alasuhteista. Dokumentitkin kertovat että jarruvoimaa on vain joitain kymmeniä prosentteja, vain etujarruissa. Jenkkisivustolla oli tapaus missä nähtävästi yksikön sisäinen venttiili oli jumittanut auki ja siksi arupainetta ei olisi tullut, toisaalta kuulostaa käsittämättömältä että näitä tapauksia olisi nöinkin monta mitä 'poljin lattiaan' tapauksia on kerrottu - tuolloinhan emergency braking ei toimisi ollenkaan mikä taas olisi tehtaalle täydellinen recallin paikka?

Usein jos
sbc tehostus häviää niin poljin painuu
sitten pysähtyy kuin lattiaan siinä kohdin sitä ei ehkä huomaa painaa lisää lujaa
(joutuu kovin painamaan on kuin olisi jo lattiassa)
ehkä juuri tästä syystä

muita syitä miksi kaikkijarrtu katoisi on mainitun vara piirin ilma(väärin tehty jarru remontti aika usein tullut vastaan ko jarrujen vikoja tutkailessa) nestevuoto,
tukos, venttilivika mikä estää painnen vaikutuksen etu jarruihin
(ym samat syyt kuin ns normaali jarruissa)
tuntumaa voi kokeilla varovasti ottamalla yksiköltä sähkötpois(sen jälkeen tosin joutuu yleensä testerihommin)

yleensä punaisella tulee varoitusta neste/paine viosta ym välitöntä vaaraa aiheutavista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tipi kirjoitti:Joopa sen joo, 243 tkm mittarissa ja just kauppareissulla tuli ilmoitus "service break - visit workshop"---aargh, hyvin jarrut pelaa mutta kauanko ? laskureita kuulemma nollataan mutta mistä johtuu tämä n 200-250 tuhannen polkaisun raja, tietääkö joku ?
Mainittu ilmoitus voi tulla monesta syystä,
ei ole mitään 200-250 polkaisun rajaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tipi kirjoitti:Joopa sen joo, 243 tkm mittarissa ja just kauppareissulla tuli ilmoitus "service break - visit workshop"---aargh, hyvin jarrut pelaa mutta kauanko ? laskureita kuulemma nollataan mutta mistä johtuu tämä n 200-250 tuhannen polkaisun raja, tietääkö joku ?
No tarkista nyt kuitenkin jarrupalat ennen kuin suinpäin syöksyt sbc yksikön vaihtoon...

Laskurin mukana olo johtuu sbc-pumppua pyörittävän moottorin kulumisesta.
Laskuri ilmoittaa vaihtotarpeesta hyvissäajoin ennenkuin moottorista loppuu hiilet ja pyöriminen loppuu.
pekkah
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 22.10.2005 11:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja pekkah »

Kyllä tuossa poljin meni lattiaan eikä auttanut vaikka olisi painanut kuinka paljon, seuraavaksi olisi tossu näkynyt tähden takaa. Toki olin jo kotitiellä enkä enää lähtenyt sitä kokeilemaan uudestaan. Hinausauton kuljettaja oli kysynyt tullessaan autoa hakemaan että mikä vaivaa että voiko vähän siirtää ajamalla. Puolison kerrottua että kyllä se muuten toimii vaan ei ole jarruja niin siirtäessään autoa oli hämmästyneenä todennut että eipä todellakaan ole.
Vikakoodeja tuli tuo Timon mainitsema sekä joitain muitakin mutta olen jo hävittänyt lappusen johon laitoin ne ylös, muistaakseni esp- varoitus myös. Eikä varoitellut aikaisemmin millään tavalla ,ei koodeilla eikä tuntunut mitään erikoista.
Tehdas korvasi 100 prosenttisesti korjauksen, eivätkä kyselleet minulta kuittia edellisestä Saksassa tapahtuneesta yksikön vaihdosta jossa asiakas oli maksanut korjauksesta puolet. osan hinta oli siellä vaan 1200 euroa, kovasti on osan hinta noussut 2 vuodessa tai sen tuominen Suomeen on aika arvokasta.
300 CE - 91 ex
220 SEb-65
320 cdi W211
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja acparma »

CDI203 kirjoitti:
Usein jos
sbc tehostus häviää niin poljin painuu
sitten pysähtyy kuin lattiaan siinä kohdin sitä ei ehkä huomaa painaa lisää lujaa
(joutuu kovin painamaan on kuin olisi jo lattiassa)
ehkä juuri tästä syystä

muita syitä miksi kaikkijarrtu katoisi on mainitun vara piirin ilma(väärin tehty jarru remontti aika usein tullut vastaan ko jarrujen vikoja tutkailessa) nestevuoto,
tukos, venttilivika mikä estää painnen vaikutuksen etu jarruihin
(ym samat syyt kuin ns normaali jarruissa)
tuntumaa voi kokeilla varovasti ottamalla yksiköltä sähkötpois(sen jälkeen tosin joutuu yleensä testerihommin)

yleensä punaisella tulee varoitusta neste/paine viosta ym välitöntä vaaraa aiheutavista
Meirän w211 tuli ilmoitus punaisella, putki poikki. Korjaamolla putkivaihdettiin mutta vika jäi tauluun. Sanottiin vain että yksikkö vaihtoon "star antanut vikakoodin". Onneksi ei vaihdettu vaan ajeltiin vika päällä pari päivää ja vika ilmoitus hävisi itsestään. Näin meillä ;)
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Joo jos vikailmoituket (kriittiset) tosiaan tulee punaisella niin sitte mulla ei vielä välitöntä vaaraa mutta odotettavissa on SBC:lle jotain, koska selvittelin jossain ketjussa olleen taulukon mukaan SBC yksikön iän ja tunnistenumeroiden peristeella mulla on alkuperäinen yksikkö autossa. Sinällään ihmettelen tuota break serviceä, varsinaisesti ei mistään kuulu ylimääräisiä ääniä, ooistaiseksi jarrut toimii normaalisti. Noin kaksi viikkoa sitten autoon tehtiin jarrut remppa eli uudet levyt ja palat taakse, eteen ei tarvinnut vielä koskea. Mistähän muusta syystä tuo break service -ilmoitus voisi tulla ?
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Uudenkin jarrupalan kulumisvaroitin voi olla viallinen. Itselläni oli, varoitus häipyi kun irroitin johdot palasta ja kytkin yhteen. Starilla tosin ensin varmistettiin ettei ole muuta vikaa. Tuossa omassa sbc on onneksi melko uusi.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Ok,

täytyy käyttää korjaamolla missä auto huollettiin, pystyvät siellä mittaroimaan että mistä moinen mahtaa johtua.
Laitoin muuten Veholle tiedustelua liittyen tuohon sbc:n ja sen "takuisiin", saas nähdä vastaavatko mitään.
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tipi kirjoitti:Ok,

täytyy käyttää korjaamolla missä auto huollettiin, pystyvät siellä mittaroimaan että mistä moinen mahtaa johtua.
Laitoin muuten Veholle tiedustelua liittyen tuohon sbc:n ja sen "takuisiin", saas nähdä vastaavatko mitään.
Ei kannata mitään kyselyitä
Laittaa,
vaan auton kanssa paikan päälle vehoon niin saavat yksikön
Kertomien vikatietojen kanssa tehtyä kyselyn tehtaalta
(Vastaus tulee yleensä ~20min)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jaska_01
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 06.07.2014 21:56

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Jaska_01 »

Tipi kirjoitti:Mikä muuten on alkuperäinen yksikkö, joku muu kuin Bosch ? Mulla näkyy oleva Bosch, 0265950020 numerosarjalla varustettu mokkula.
Bosch mullakin lukee siinä. Näkeekö sen ikää mistään tuolla numerolla?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 3&p=925214" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Geiar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 10.09.2014 18:30

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja Geiar »

Keväällä hankittu MB -04 ilmoitti Service Brake jne., auto käytetty Vehossa ja tehtaan vastauksena tuli "yksikkö
vaihdettava asiakas maksaa kaikki viulut". Ohjelmointia ei voi suorittaa vaan "käyttötunnit SBC yksiköllä täynnä".

Onko tuo lopullinen tulkinta vai onko vielä jotain tehtävissä ?
Viimeksi muokannut Geiar, Ti 14.10.2014 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uusi sbc-yksikkö.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Paa yv:tä nimimerkki CDI203 se on noita värkkäilyt. Asustaa pk.seudulla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin