W211 e400 talvilämmitys
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti 26.09.2006 13:49
W211 e400 talvilämmitys
HEI
Pitäisi asentaa ko. diesel autoon lohko-tai letkulämmitin, eli kumpiko laitetaan. Moottoritila näyttää ainakin niinpaljon ahtaalta että kannataako lohkoon asennettava unohtaa. Voiko ko. malliin asentaa siis letkulämmittimen alaletkuun....Lieneekö riittävän tehokkaita nuo nyky päivän letkulämmittimet.
Pitäisi asentaa ko. diesel autoon lohko-tai letkulämmitin, eli kumpiko laitetaan. Moottoritila näyttää ainakin niinpaljon ahtaalta että kannataako lohkoon asennettava unohtaa. Voiko ko. malliin asentaa siis letkulämmittimen alaletkuun....Lieneekö riittävän tehokkaita nuo nyky päivän letkulämmittimet.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Hei tuttava forumilainen toi markkinoille omansa tuotteen eli siinä on defa sydeemin liitännät kun toi patentti raukesi...sitten boxissa on vastus ja 220v kiertovesipumppu ja 55asteen termari ja tulee lämppärille tulevan letkun väliin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 e400 talvilämmitys
Mistä voi ostaa?atlas kirjoitti:Hei tuttava forumilainen toi markkinoille omansa tuotteen eli siinä on defa sydeemin liitännät kun toi patentti raukesi...sitten boxissa on vastus ja 220v kiertovesipumppu ja 55asteen termari ja tulee lämppärille tulevan letkun väliin.
Re: W211 e400 talvilämmitys
atlas kirjoitti: boxissa on vastus ja 220v kiertovesipumppu ja 55asteen termari ja tulee lämppärille tulevan letkun väliin.
Joko näitä...
http://www.conrad.com/ce/en/product/841 ... Pre-Heater" onclick="window.open(this.href);return false;
... saa DEFA liittimellä?
Re: W211 e400 talvilämmitys
http://www.tuontitekniikka.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa olisi toi firma mutta ei ole tuote selosteita....kuitenkin juttelin omistajan kanssa ja defan pistokkeella tulee lokakuussa markkinoille ja siinä tosiaan 220v kiertopumppu ja termostaatti.
Tuote on heidän muotteihin tehty ja suomalaista suunnittelua 100%..tehty vain ulkomailla.
Tossa olisi toi firma mutta ei ole tuote selosteita....kuitenkin juttelin omistajan kanssa ja defan pistokkeella tulee lokakuussa markkinoille ja siinä tosiaan 220v kiertopumppu ja termostaatti.
Tuote on heidän muotteihin tehty ja suomalaista suunnittelua 100%..tehty vain ulkomailla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 e400 talvilämmitys
Ymmärsinkö oikein, että tällä laitteella saisi moottorin esilämmitetyksi huomattavasti perinteistä lohko-/letkulämmitintä lämpimämmäksi ihan sähköllä?
Polttoainelämmittimellähän se kikkara kovassakin pakkasessa on käynnitettäessä jo 50-60-asteinen, mutta sähkölämmittimellä parhaimmillaan ainakin dieselpaavo nousee sinne "vain" 30 tuntumaan.
Polttoainelämmittimellähän se kikkara kovassakin pakkasessa on käynnitettäessä jo 50-60-asteinen, mutta sähkölämmittimellä parhaimmillaan ainakin dieselpaavo nousee sinne "vain" 30 tuntumaan.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Kyllä, mulla oli tuollainen viimetalvena ja lämmöt oli 60c hujakoilla pakkasesta riippumatta. Tuohan on käytännössä sähköwebasto.RH kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että tällä laitteella saisi moottorin esilämmitetyksi huomattavasti perinteistä lohko-/letkulämmitintä lämpimämmäksi ihan sähköllä?
Polttoainelämmittimellähän se kikkara kovassakin pakkasessa on käynnitettäessä jo 50-60-asteinen, mutta sähkölämmittimellä parhaimmillaan ainakin dieselpaavo nousee sinne "vain" 30 tuntumaan.
400cdi:hin saa varmasti olla ainakin 2kW malli, kun on tuota vesitilavuutta sopivasti.
Viimeksi muokannut Lape, Pe 15.08.2014 08:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Joko näitä...
http://www.conrad.com/ce/en/product/841 ... Pre-Heater" onclick="window.open(this.href);return false;
... saa DEFA liittimellä?[/quote]
Tämä ei muuten ole Suomen vaatimuksia koska hänellä on myös näitä ja on tutkinut tätä esim. ei ole vesi tiivis ja kaapeli on liian ohut.
mutta tätäkin löytyy
http://www.conrad.com/ce/en/product/841 ... Pre-Heater" onclick="window.open(this.href);return false;
... saa DEFA liittimellä?[/quote]
Tämä ei muuten ole Suomen vaatimuksia koska hänellä on myös näitä ja on tutkinut tätä esim. ei ole vesi tiivis ja kaapeli on liian ohut.
mutta tätäkin löytyy
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 e400 talvilämmitys
Noissa kuvissa kaikissa oli suojaamaton kumikaapeli siinä lämmittimessä. Konehuoneeseenhan tuo on tarkoitus asentaa, eikös siinä pitäisi olla se metallisuoja päällä jos määräyksiä meinaa noudattaa?atlas kirjoitti:http://www.tuontitekniikka.com/
Tossa olisi toi firma mutta ei ole tuote selosteita....kuitenkin juttelin omistajan kanssa ja defan pistokkeella tulee lokakuussa markkinoille ja siinä tosiaan 220v kiertopumppu ja termostaatti.
Tuote on heidän muotteihin tehty ja suomalaista suunnittelua 100%..tehty vain ulkomailla.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Toi metalli suoja on totta ..noi kuvat on kyllä huonot mutta kuitenkin defa pistoke lämppäri tulee ja varmaan nettisivu parannukset.....joka tapauksessa Suomen lainsäännön mukainen laite.
Tää kaveri on perehtynyt jo 5-vuotta tähän ja tuntee monien eri valmistajien laitteet ja tuntee myös niiden viat ja ton lainsäädännön.
Tää kaveri on perehtynyt jo 5-vuotta tähän ja tuntee monien eri valmistajien laitteet ja tuntee myös niiden viat ja ton lainsäädännön.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 e400 talvilämmitys
No sillähän saisi sitten siihen vinkkelikahdeksikkoonkin kunnolla paahdetuksi esilämpöä .Lape kirjoitti:Kyllä, mulla oli tuollainen viimetalvena ja lämmöt oli 60c hujakoilla pakkasesta riippumatta. Tuohan on käytännössä sähköwebasto.RH kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että tällä laitteella saisi moottorin esilämmitetyksi huomattavasti perinteistä lohko-/letkulämmitintä lämpimämmäksi ihan sähköllä?
Polttoainelämmittimellähän se kikkara kovassakin pakkasessa on käynnitettäessä jo 50-60-asteinen, mutta sähkölämmittimellä parhaimmillaan ainakin dieselpaavo nousee sinne "vain" 30 tuntumaan.
400cdi:hin saa varmasti olla ainakin 2kW malli, kun on tuota vesitilavuutta sopivasti.
Mahtaisko tuohon saada rest-toiminnon jotenkin ajastettua kylkeen, niin ei tarvitsisi sitä sisälämmitintäkään sinne jalkatilaan jököttämään???
Re: W211 e400 talvilämmitys
"SähköWebasto" - OM607:ssa 1100w malli Defa rele(DA 460854) + Remucilla ohjatuna, niin vastaa webaa kun vain roikan pää tarjolla.Lape kirjoitti: Kyllä, mulla oli tuollainen viimetalvena ja lämmöt oli 60c hujakoilla pakkasesta riippumatta. Tuohan on käytännössä sähköwebasto.
Hyvin lämpiää, kolme varttia ollaan +40-50C:n hujakoilla -20C:n pakkasissa.
Alla käyrää letkun päältä lämpötilaa mitattuna.
1-2 km ajoa niin moottorin lämmöt normaalissa em lämmityssession jälkeen.
Ihmetyttää kun Defa/Calix ei itse tuota vastaavaa kombinaatoita vaan heillä lämppäri ja pumppu eri paketissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Tilasin tänään tuontitekniikalta 1000w lämmittimen. Lähestyin kyselyllä sähköpostin kautta ja tovin päästä siihen vastattiin mm. Toimitus huomenna. Jatkoin tyhmien kyselyä ,ja sain aina vastauksen. Sitten tein tilauksen ja parin tunnin kuluttua tulikin seuranta koodi sähköpostiin. Tähän asti tuontitekniikan Jarmolle kiitos todella asiallisesta toiminnasta.
Star
Re: W211 e400 talvilämmitys
DEFA:n liittimellä?Bomber4 kirjoitti:Tilasin tänään tuontitekniikalta 1000w lämmittimen.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Bomber4 kirjoitti:Tilasin tänään tuontitekniikalta 1000w lämmittimen. Toimitus huomenna.
Lienee jo saapunut?
Oliko DEFA liitännällä vai perinteisellä sähköjohdolla?
Re: W211 e400 talvilämmitys
teppol nimimerkki lieksan suunnalla on laittanut näitä mersuihin, joissain uusissa bensamalleissa on käyntihäiriöitä
kylmänä kun pistemäinen lämmitys (lohkolämmitin)antaa väärää tietoa antureille lämpötilasta ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Tällä nestettä kierrättävällä lämmittimellä tuo ongelma on poistunut, moottorin lämpötila on tasainen.
v8 saa laittaa vähintään 1500w lämmittimen.
tosiaan sisäpiiritieto että tulee defa yhteensopivalla liitoksella mutta aikataulu avoin, noihin yli 1500w malleihin ei tule defa päätä, koska tuo perinteinen on sähköturvallisempi liitos suurilla tehoilla.
Ihan yleisesti on tiedossa että yli 2000w tehoilla alkaa d...a ja c...x kaapelin puskuriläpiviennin kosketuspinnat kuumeta ja olla
mitoitukseltaan rajoilla, -aiheuttanut jopa paloja.
monet konemiehet on muistelleetkin kaiholla sitä isoa kantikasta liitintä puskurissa, se oli turvallisempi liitoksen kontaktipintojen kannalta.
kylmänä kun pistemäinen lämmitys (lohkolämmitin)antaa väärää tietoa antureille lämpötilasta ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Tällä nestettä kierrättävällä lämmittimellä tuo ongelma on poistunut, moottorin lämpötila on tasainen.
v8 saa laittaa vähintään 1500w lämmittimen.
tosiaan sisäpiiritieto että tulee defa yhteensopivalla liitoksella mutta aikataulu avoin, noihin yli 1500w malleihin ei tule defa päätä, koska tuo perinteinen on sähköturvallisempi liitos suurilla tehoilla.
Ihan yleisesti on tiedossa että yli 2000w tehoilla alkaa d...a ja c...x kaapelin puskuriläpiviennin kosketuspinnat kuumeta ja olla
mitoitukseltaan rajoilla, -aiheuttanut jopa paloja.
monet konemiehet on muistelleetkin kaiholla sitä isoa kantikasta liitintä puskurissa, se oli turvallisempi liitoksen kontaktipintojen kannalta.
Viimeksi muokannut jariay, Pe 29.08.2014 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Noissa kuvissa kaikissa oli suojaamaton kumikaapeli siinä lämmittimessä. Konehuoneeseenhan tuo on tarkoitus asentaa, eikös siinä pitäisi olla se metallisuoja päällä jos määräyksiä meinaa noudattaa?[/quote]
Armorointi, eli metalli-alumiini kierresuoja kaapelissa on hyvä, mutta ei pakollinen. TUKES mukaan öljynkestävä ja pakkaskäsiteltävä kaapeli
täyttää vaatimukset. Lisäksi kaapelin tulee olla 1,5mm2 poikkipinnalla. Nämä Suomeen valmistettavat on tehty varta vasten
nämä vaatimukset täyttäen. Joitain muita turvallisuus lisäyksiä lämmittimeen on myös tehty vs. euroopasta saatavat. Nuo ebayssa myytävät ei täytä Suomen kansallisia sähköturvallisuusmääräyksiä, vaikka CE merkinnän kriteerit täyttyy.
Esim. tuossa mustassa "conrad " mallissa on 0,75mm2 johto, ei ip44 luokitusta jne.... vaikka täyttää CE merkinnän ja saa myydä esim.
Saksassa.
Moottoritilassa kannattaakin erillinen suoja asentaa kumikaapeliin hankausalttiille osuudelle.
Armorointi, eli metalli-alumiini kierresuoja kaapelissa on hyvä, mutta ei pakollinen. TUKES mukaan öljynkestävä ja pakkaskäsiteltävä kaapeli
täyttää vaatimukset. Lisäksi kaapelin tulee olla 1,5mm2 poikkipinnalla. Nämä Suomeen valmistettavat on tehty varta vasten
nämä vaatimukset täyttäen. Joitain muita turvallisuus lisäyksiä lämmittimeen on myös tehty vs. euroopasta saatavat. Nuo ebayssa myytävät ei täytä Suomen kansallisia sähköturvallisuusmääräyksiä, vaikka CE merkinnän kriteerit täyttyy.
Esim. tuossa mustassa "conrad " mallissa on 0,75mm2 johto, ei ip44 luokitusta jne.... vaikka täyttää CE merkinnän ja saa myydä esim.
Saksassa.
Moottoritilassa kannattaakin erillinen suoja asentaa kumikaapeliin hankausalttiille osuudelle.
Re: W211 e400 talvilämmitys
Normaali sähköjohto,oisko joku metrin mittanen.taky kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Tilasin tänään tuontitekniikalta 1000w lämmittimen. Toimitus huomenna.
Lienee jo saapunut?
Oliko DEFA liitännällä vai perinteisellä sähköjohdolla?
Star
Re: W211 e400 talvilämmitys
Moi
Mulla on ML 320 vm 2006 ja tarkoitus laittaa letkulämmitin niin oisko jollain kuvaa että mihin se tulis laittaa? TT-thermo olis lämmitin
Mulla on ML 320 vm 2006 ja tarkoitus laittaa letkulämmitin niin oisko jollain kuvaa että mihin se tulis laittaa? TT-thermo olis lämmitin