MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Etsiskelin netistä ohjeita huonolla menestyksellä.
Olis tollanen ahtamaton 99vm. 108d vito ja kaveri vaihto kannen+tiivisteen siihen oli kuvannut kampiakselin asteet kun syöttöpumpun merkki oli ollut kohdallaan "ennenpurkamista" niin oli 11 ast.ennen ykk.
Ohje antaa kasaukseen kun merkki kohdallaan niin 15 ast. jälk.ykk kokeilin käynnistää tällä ohje säädöllä mutta mitään ei tapahdu.
sit vaihdoin ajotukset tonne 11ast.ennen ykk. ja tälläkään ei tapahdu mitään. missähän voisi olla vika ??
Millä tavalla tota ajoitusta kannattaa käydä ettimään kohdalleen tuntuu vaan niin hullulta toi kun tolleen ollu... pitäs päästä maanantaina duuniin tolla
pumpun lukitustyökalu löytyy.
pumppu on nyt "irti" syöttöpumpun rattaasta ja ketju löysällä, et jos sais vähän apuja tohon ajotuksen etsintään ja miten kannattaa ketjussa löysät pitää ym.
Olis tollanen ahtamaton 99vm. 108d vito ja kaveri vaihto kannen+tiivisteen siihen oli kuvannut kampiakselin asteet kun syöttöpumpun merkki oli ollut kohdallaan "ennenpurkamista" niin oli 11 ast.ennen ykk.
Ohje antaa kasaukseen kun merkki kohdallaan niin 15 ast. jälk.ykk kokeilin käynnistää tällä ohje säädöllä mutta mitään ei tapahdu.
sit vaihdoin ajotukset tonne 11ast.ennen ykk. ja tälläkään ei tapahdu mitään. missähän voisi olla vika ??
Millä tavalla tota ajoitusta kannattaa käydä ettimään kohdalleen tuntuu vaan niin hullulta toi kun tolleen ollu... pitäs päästä maanantaina duuniin tolla
pumpun lukitustyökalu löytyy.
pumppu on nyt "irti" syöttöpumpun rattaasta ja ketju löysällä, et jos sais vähän apuja tohon ajotuksen etsintään ja miten kannattaa ketjussa löysät pitää ym.
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Kannentiivisteen vaihdossa EI tarvitse säätää millään lailla syöttöpumpun ajoitusta, ketjun voi pudottaa remontin ajaksi alas pois tieltä, asiaan ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota.
Ketju ei pääse hyppäämään pumpulla eikä kampiakselilla.
Eli ei tarvitse laittaa ketjua venytykseen tms. remonttia hankaloittavaa. Vain nokka-akselin ajoittaminen kampiakseliin on tarpeen.
Olette siis tehneet turhaa työtä, mutta nyt on pakko ajoittaa pumppu.
Ajoitus pitää olla 13-15 astetta JÄLKEEN ykk.
Ohje joka pätee myös 108-110D:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ketju ei pääse hyppäämään pumpulla eikä kampiakselilla.
Eli ei tarvitse laittaa ketjua venytykseen tms. remonttia hankaloittavaa. Vain nokka-akselin ajoittaminen kampiakseliin on tarpeen.
Olette siis tehneet turhaa työtä, mutta nyt on pakko ajoittaa pumppu.
Ajoitus pitää olla 13-15 astetta JÄLKEEN ykk.
Ohje joka pätee myös 108-110D:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Juu mut siinä oli käynyt sillee varmaan et pumppu oli pyörähtänyt ja oli ajotus muuttunut ja nyt etsitään sitä kohdalleen, kiitosta tiedoista.
Ihmetyttää vaan tuo et ajoitus oli ollut kuvan mukaan enne mitään purkua n.11-13 eykk (kun pumpun nasta oli ollu kohdallaan) ja ohje antaa tän toisen arvon, et onko pumppua mahdollisesti joskus ruuvattu tai jotain.......
Ihmetyttää vaan tuo et ajoitus oli ollut kuvan mukaan enne mitään purkua n.11-13 eykk (kun pumpun nasta oli ollu kohdallaan) ja ohje antaa tän toisen arvon, et onko pumppua mahdollisesti joskus ruuvattu tai jotain.......
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Tässä mielenkiintoinen/mystinen juttu: Ajoitus säädettiin 15jykk mutta aina kun konetta pyöritti startilla tai käsin vähintään 2kampuran kierrosta niin ajoitus kohta oli 5-10ast. erikohdassa jykk.taanpäin vaikka ei ollut asteikollakaan/lähelläkään asteikkoa enää mutta pärähti brakeliinerin kans käyntiin.
Ihan hyvin käy kun ihan vähän kierroksia pitää ja sit ilman sitäkin mutta tyhjäkäynti heijaa edestakas ilman kaasua ja helvetillinen savu putkesta ja öljyä tiputtaa pakarin päästä.
Mistähän moinen johtuu ??
Onko öljyt pakoputkessa siitä jäljellä kun entinen kannentiiviste mennyt (työnti ainakin nestettä pakoputkesta "valkee savu") vai mistä ??
Ihan hyvin käy kun ihan vähän kierroksia pitää ja sit ilman sitäkin mutta tyhjäkäynti heijaa edestakas ilman kaasua ja helvetillinen savu putkesta ja öljyä tiputtaa pakarin päästä.
Mistähän moinen johtuu ??
Onko öljyt pakoputkessa siitä jäljellä kun entinen kannentiiviste mennyt (työnti ainakin nestettä pakoputkesta "valkee savu") vai mistä ??
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Jos öljyä päässyt pakoputkeen ja nestettä niin menee aika pitkään että savutus loppuu...itesellä aikoinaan neste vuosi kannesta putkeen niin piti ajaa 30km lenkki että valkoinen savu lakkasi kokonaan kansipahvin vaihdon jälkeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Okei
Entäs toi ajoitus hommeli löytyyks siihen selitystä ????
Entäs toi ajoitus hommeli löytyyks siihen selitystä ????
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Sen Om koneen taisi saada käyntiin jos pumppu on 180astetta pielessä mutta pitää kauheaa mekkalaa ja savuttaa.
itse ainakin yritin tolla 13astetta saada lukituksella kohdallaan ja vaikeaksi meni vaikka monella tavalla kokeilin,joutsenkaulaa,lukitusta korvakuuloa.....lukituskin voi muuttua jos tappi jää paikalleen startatessa tai jos pumppu ollut irti niin onko asentaja laittanut sen kohdilleen.
itse ainakin yritin tolla 13astetta saada lukituksella kohdallaan ja vaikeaksi meni vaikka monella tavalla kokeilin,joutsenkaulaa,lukitusta korvakuuloa.....lukituskin voi muuttua jos tappi jää paikalleen startatessa tai jos pumppu ollut irti niin onko asentaja laittanut sen kohdilleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Jep on pumppu ollut nyt irti varmasti sen 15kertaa rattaasta ja etitty ajostusta kohdalleen. mutta toi hyppely on ihmeellistä et mistä se johtuu...
Tarkoitatko sitä s.pumpun lukitus tappia ajoituksen ajaks ? se ei ole jäänyt kiinni kertaakaan silleen et olis pyöritetty konetta...
Tarkoitatko sitä s.pumpun lukitus tappia ajoituksen ajaks ? se ei ole jäänyt kiinni kertaakaan silleen et olis pyöritetty konetta...
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Jos purettaessa olette löytäneet oikein ajoituksen niin pitää se nytkin löytyä eli lukituksen vastakappale pumpussa on oikein....nyt pitää ehkä etsiä polttoaine linjastosta sitä vikaa...ilmaa tai roska liikkeellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Milläs konstilla sait oman pelittää ?
Toi vaan tossa ihmetyttää et merkit kohdallaan ja kiristimet ja kaikki paikallaan ni konetta kun pyörittelee räikällä sen 2 kierrosta ni aina vaan muuttuu jykk.hon päin ajoitusmerkki 5-10ast. kiertää vaikka koko kampuran pyörän läpi jos tussilla merkkailee merkin aina siihen jolla seurattiin sitä liikettä...
Toi vaan tossa ihmetyttää et merkit kohdallaan ja kiristimet ja kaikki paikallaan ni konetta kun pyörittelee räikällä sen 2 kierrosta ni aina vaan muuttuu jykk.hon päin ajoitusmerkki 5-10ast. kiertää vaikka koko kampuran pyörän läpi jos tussilla merkkailee merkin aina siihen jolla seurattiin sitä liikettä...
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Mutta tapilla likitus ja väljät pois ketjusta niin mitä näyttää asteikko kiilapyörällä....sielleenhän se katsotaan.
Toinen on joutsenkaula ja tälläin se 22-24astetta ennen ykk mutta siitäkin jotkut sanoo että ilman putkea kun nipassa nousee pinta tai joutsen kaulalla että kun tiputus loppuu niin silloin asteiden katsonta..otap selvää...käyntiäänen ja tehon mukaan voi myös setviä ajoitus kohtaa.
Toinen on joutsenkaula ja tälläin se 22-24astetta ennen ykk mutta siitäkin jotkut sanoo että ilman putkea kun nipassa nousee pinta tai joutsen kaulalla että kun tiputus loppuu niin silloin asteiden katsonta..otap selvää...käyntiäänen ja tehon mukaan voi myös setviä ajoitus kohtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Silleen katottiin ja asteikko oli ensimmäiset 2 kierrosta siinä 15jykk mikä säädettiin mut siitä kun rupes eteenpäin pyörittämään niin se syöttöpumpun merkki siirty aina 5-10ast samaan suuntaan /2kierrosta. Kuulostaa hullulta mutta niinse vaan on sitä kävi muutkin ihmettelemässä eilen... jakopään merkit pysy kohdallaan koko ajan.
Tussilla tehtiin viivat kampuranpyörään aina 2 kierroksen jälkeen ja se siirty vaan eteenpäin...
Tussilla tehtiin viivat kampuranpyörään aina 2 kierroksen jälkeen ja se siirty vaan eteenpäin...
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Eihän tuohon ole muuta selitystä, pumpun rattaan on pakko luistaa akselissaan tai vaihtoehtoisesti se ratas on kiinnitetty vääränlaisella pultilla, jolloin siellä on ennakonsäädin nalkissa ja konetta kierrettäessä se liukuu.
Alipainepumppu pois ja katsomaan mistä se luistaa kun konetta pyörittää. Jollain tapilla jarruttaa pumpun ratasta ja samalla kääntää kampiakselilta, mistä se silloin luistelee.
Jollakullahan oli justiiin samanlainen ongelma kun pumpun ratas oli kiinnitetty vanhanaikaisella pultilla tai oikeastaan se prikka oli väärä (W124:sta)...ja taisi mullakin olla sellainen ongelma kerran. Onko siellä se prikka ?
Alipainepumppu pois ja katsomaan mistä se luistaa kun konetta pyörittää. Jollain tapilla jarruttaa pumpun ratasta ja samalla kääntää kampiakselilta, mistä se silloin luistelee.
Jollakullahan oli justiiin samanlainen ongelma kun pumpun ratas oli kiinnitetty vanhanaikaisella pultilla tai oikeastaan se prikka oli väärä (W124:sta)...ja taisi mullakin olla sellainen ongelma kerran. Onko siellä se prikka ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Ei luista rattaat ja samat osat on koneessa millä se on käynytki... alipaine pumppu on ollut koko käsipyörityksen ajan irti ja siitä näkyy se pumpun ratas... en ymmärrä enää... tänään vielä kerran ettii se ajoitus sillä putkella tippamenetelmällä ja pumppukiinni rattaaseen siitähän se taas näyttää tapansa...
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
atlas kirjoitti:Jos purettaessa olette löytäneet oikein ajoituksen niin pitää se nytkin löytyä
Eli eipä ole ollut purkuvaiheessakaan tietoa ajoituksesta.hardcore kirjoitti: oli kuvannut kampiakselin asteet kun syöttöpumpun merkki oli ollut kohdallaan "ennenpurkamista" niin oli 11 ast.ennen ykk
Ei näissä mitään ihmeellistä ole, pumppu tapin kanssa paikalleen ajoitus lähellä oikeaa, kiristin paikalleen, pyöritystä ainoastaan pyörimissuuntaan ja tarkistaa / säätää ajoituksen.
Sitten lähtee käyntiin.
oulaistenliikenne.fi
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Taitaa se ennakonsäädin jotenkin antaa periksi..voi olla että se liikkuu ennakko eteenpäin mutta säädettäessä se on taasen "takana"
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Joo äsken kans laitoin 15ast.jykk säädöt ja pyöritin koneen 2kert.pyörimissuuntaanpäin oli pumpun nasta kohdallaan tämän tein 4 kertaa ja aina oli ajoitus sen laittamani 15ast.jykk niin kun pitää.
Sitten kaikki paikalleen ja autokäyntiin, (tässä välissä tein hienosäätöä ja löyty parempi käynti kun pumppua pyöritti keulaan kohti säätöruuvista) savuttaa jonkunverran mut vähemmän kun eilen.
Tyhjäkäynti heijaa n:600rpm ja ~900rpm välillä pikkasen kaasua kierrokset n.1000rpm ni käy hyvin.
Käytiin ajamassa n. 4km hissukseen sit käytettiin tyhjäkäynnillä ja sammutettiin. Syöttöpumpusta tulppapois ja konetta pyörittämään pyörimissuuntaanpäin ja hups sieltä se nasta löyty mutta taas oli jotain n~120ast myöhäsemmälle ajoitus taas kerran siirtynyt käynnissä ollessa. ei voi ymmärtää mikä tään tekee....
Sitten kaikki paikalleen ja autokäyntiin, (tässä välissä tein hienosäätöä ja löyty parempi käynti kun pumppua pyöritti keulaan kohti säätöruuvista) savuttaa jonkunverran mut vähemmän kun eilen.
Tyhjäkäynti heijaa n:600rpm ja ~900rpm välillä pikkasen kaasua kierrokset n.1000rpm ni käy hyvin.
Käytiin ajamassa n. 4km hissukseen sit käytettiin tyhjäkäynnillä ja sammutettiin. Syöttöpumpusta tulppapois ja konetta pyörittämään pyörimissuuntaanpäin ja hups sieltä se nasta löyty mutta taas oli jotain n~120ast myöhäsemmälle ajoitus taas kerran siirtynyt käynnissä ollessa. ei voi ymmärtää mikä tään tekee....
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Siellä on vastapuolella lukitusta akselissa on kanssa suht saman tapaine kohouma että et siitä mitannut vaikka hahlo ei pitänyt mennä siihen mutta joku taisi olla onnistunut siihen.
katsoskun ei ole mahdollista noin iso asteinen muutos että auto vielä käy.
katsoskun ei ole mahdollista noin iso asteinen muutos että auto vielä käy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Siinä on 2 kpl lisäks samantapasia kohoumia ja en todellakaan ole siitä perusnastasta erehtynyt on se sen verran erilaisempi... ja kyllä se on mahdollista eilen kuulin että eräälle toiselle oli käyny sama juttu joskus aikoinaan samanlaisessa autossa...
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Siinä on selvä ura oikeassa kohoumassa..oli täällä jossakin kuvakin siitä...niin ei siitä ole kovin helppo sekaantua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Mutta mikä ihme sen ajotuksen muuttaa, onko se keskipakosäädin.? Nyt jos piirtää tussilla jälen hihnapyörään "merkiks" ja käynistää ni kun sammuttaa niin taas on merkki siirtynyt erikohtaan....
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Satakaksikymmentä astetta siirtynyt ? Vai jotain pilkkuvirhettä tässä ?hups sieltä se nasta löyty mutta taas oli jotain n~120ast myöhäsemmälle ajoitus taas kerran siirtynyt
Miten auto käy ja vetää, ja lähteekö se kuitenkin käyntiin taas uudelleen vai onko pakko tehdä jotain pumpunirrotuksen tapaista joka välissä että saa taas tulille ?
oulaistenliikenne.fi
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Ei ole ajoitus muuttunut 120 astetta ja auto edelleen käy. Se merkki luultavasti pyörii siellä jostain syystä tyhjää ja muuttui koeajon aikanana 120 astetta, en tiedä onko miten mahdollista. Kokeile pitää konetta paikallaan ja pyöritä pelkkää merkkiä ruuvarilla tjms.
No sitten ajoitus joutsenkaulalla ja tarra konehuoneeseen, että merkki näyttää päin persettä.
Voihan siellä pyöriä damperikin, kiila puuttuu, toki se nyt pitäisi huomata nokkien asentoa katsomalla.
No sitten ajoitus joutsenkaulalla ja tarra konehuoneeseen, että merkki näyttää päin persettä.
Voihan siellä pyöriä damperikin, kiila puuttuu, toki se nyt pitäisi huomata nokkien asentoa katsomalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
on mahdollista merkki on kiristetty mutterilla pumpun aksilaan eikä siinä ole kartiota/pooreja/kolola ym. se on vain sen mutterin kiristyksen varassaveskola kirjoitti:Se merkki luultavasti pyörii siellä jostain syystä tyhjää ja muuttui koeajon aikanana 120 astetta, en tiedä onko miten mahdollista.
ennakkko säätimen maksimi säätömäärä on muistaakseni 8 astetta että ei jää paljon muuta mahdollisuutta kuin tuo pumpun merkki tai konetta on pyöritetty väärään suuntaan
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Jep eli syy löyty tänään, se syöttöpumpun akselissa oleva ajotus kaula vai mikä se nyt onkaan siellä syöttöpumpun nokkaakselissa josta se ajoitusmerkki"meisselinpää" katsotaan reiästä niin pyörii paikallaan akselissa ja piste menetelmällä saatiin ajoitus suht.lähelle kohdalleen ja auto käyntiin.
Kun auton sammuttaa niin diisselihän pysähtyy melkein kun seinään ja tiesti se ajoitus härpäke pyörähtää syöttöpumpun sisällä erikohtaan vauhdista kun se lukitus pettänyt akselilla ja tässä vaiheessa tarkastettiin ajoitus yleensä, niin sehän oli aina missä sattuu vaikka todellinen ajoitus ei ole muuttunut mikskään.
Huomenna pumppu joensuuhun ni laittaavat kondikseen ja sit sen ajoituksen pitäs jo kestää kohdillaan
Kaikkee sitä tulee vastaan... mut jospa se siitä
Ollaan taas vähän viisaampia
Kun auton sammuttaa niin diisselihän pysähtyy melkein kun seinään ja tiesti se ajoitus härpäke pyörähtää syöttöpumpun sisällä erikohtaan vauhdista kun se lukitus pettänyt akselilla ja tässä vaiheessa tarkastettiin ajoitus yleensä, niin sehän oli aina missä sattuu vaikka todellinen ajoitus ei ole muuttunut mikskään.
Huomenna pumppu joensuuhun ni laittaavat kondikseen ja sit sen ajoituksen pitäs jo kestää kohdillaan
Kaikkee sitä tulee vastaan... mut jospa se siitä
Ollaan taas vähän viisaampia
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Samallahan sine saisit penkissä säädettyä syöttöä lisää.
uuron sähkö diesel olisi ainakin halpa ja osaava paikka mutta voivatko he sähköiselle vai oliko tää mekaanis sähköinen pumppu mitään.
Monet pajat vaan tekevät takuulla niin kaikki osat uutta sisään..uuro vaihtaa vain ne mitkä on loppu..esim. elementtejä pojat ei turhaan vaihtele....
uuron sähkö diesel olisi ainakin halpa ja osaava paikka mutta voivatko he sähköiselle vai oliko tää mekaanis sähköinen pumppu mitään.
Monet pajat vaan tekevät takuulla niin kaikki osat uutta sisään..uuro vaihtaa vain ne mitkä on loppu..esim. elementtejä pojat ei turhaan vaihtele....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Uuroon oon viemässäki, fiksun olonen ja auttavainen patu oli puhelimessa tänään kun soittelin suosittelen muillekkin, pitää nyt katella se syöttö homma kunhan sais eka ton auton ajoon nyt...
Ja mekaaninen perus rivipumppu pitäs olla.
Ja mekaaninen perus rivipumppu pitäs olla.
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Uuron pojat ei kuseta ketään vaan neuvovat ihan vierestä jos haluat tietää pumpun kunnon ja toiminnan...paljon olen sähkölaitteita ja syöttöpumppuja laitattanut siellä.
Tiedäm muuten yhden mersun 200d w124 joka säädätetty penkissä syöttöjä niin mahoton vetämään oli...samaan ei pääse pumpun päästä ruuvaamalla.
Tiedäm muuten yhden mersun 200d w124 joka säädätetty penkissä syöttöjä niin mahoton vetämään oli...samaan ei pääse pumpun päästä ruuvaamalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Auto toimii moitteitta, eli vika oli siinä pumpussa irronneessa osassa.
Re: MB Vito 108d 99vm SYÖTTÖPUMPUN AJOITUS APUJA PIKAISESTI
Eli ne purki pumpun?
Tulikos syöttöjä lisää?
Tulikos syöttöjä lisää?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-