W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Mölliä alkanu vaivaamaan ongelma, tyhjäkäynnillä heittää välissä vikatilaan josta pääsee eroon käynnistämällä auto uudelleen. Käytin autoa starin perässä ja vikakoodi p2013 b28, mulle sanottiin että vika ois ulkolämpötilan anturissa. Itse kuuklailin koodeja ja paremminkin vika olisi ilmamassamittarin painetunnistimessa. Tuo vikakoodi oli muistaakseni jotenki näin, painetunnistin jälkeen ilmanpuhdistajan. Nyt häätys kokeilla saaha auto taas käyttäytyyn kunnolla, mistä kannattas alottaa? Huomenna käytän ilmamassamittarit pöydällä ja puhistan ne, samalla vaihan ilmanputsarin. Osa b28 eli painetunnistin ei ole onneksi tyyris joten vaihan ne seuraavaksi jos puhistus ei vaikuta.
Ilmamassamittareita ku on kaks niin ihan ensimmäisenä niitä ei viiti lähtä uusimaan, painetunnistimia on kans kaks toinen ahtopuolella ja toinen imupuolella. Oisko kenelläkään kokemusta vastaavasta ropleemasta?
Ilmamassamittareita ku on kaks niin ihan ensimmäisenä niitä ei viiti lähtä uusimaan, painetunnistimia on kans kaks toinen ahtopuolella ja toinen imupuolella. Oisko kenelläkään kokemusta vastaavasta ropleemasta?
Viimeksi muokannut Mainari, Ke 01.10.2014 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
nappaa ne ilmamassa mittarin johdot irti ja aja
map vikahan tuo varmaan on kuitenkin kannattais ny katsoa testerillä live dataa
paljonko paine on tyhjäkäynnillä onko paljonkin alle 1000
johdotuksessa voi kans olla vikaa
http://www.justanswer.com/mercedes/3gw7 ... 00cdi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
map vikahan tuo varmaan on kuitenkin kannattais ny katsoa testerillä live dataa
paljonko paine on tyhjäkäynnillä onko paljonkin alle 1000
johdotuksessa voi kans olla vikaa
http://www.justanswer.com/mercedes/3gw7 ... 00cdi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Aika usein kun valitaa tuotaMainari kirjoitti:Mölliä alkanu vaivaamaan ongelma, tyhjäkäynnillä heittää välissä vikatilaan josta pääsee eroon käynnistämällä auto uudelleen. Käytin autoa starin perässä ja vikakoodi p2013 b28, mulle sanottiin että vika ois ulkolämpötilan anturissa. Itse kuuklailin koodeja ja paremminkin vika olisi ilmamassamittarin painetunnistimessa. Tuo vikakoodi oli muistaakseni jotenki näin, painetunnistin jälkeen ilmanpuhdistajan. Nyt häätys kokeilla saaha auto taas käyttäytyyn kunnolla, mistä kannattas alottaa? Huomenna käytän ilmamassamittarit pöydällä ja puhistan ne, samalla vaihan ilmanputsarin. Osa b28 eli painetunnistin ei ole onneksi tyyris joten vaihan ne seuraavaksi jos puhistus ei vaikuta.
Ilmamassamittareita ku on kaks niin ihan ensimmäisenä niitä ei viiti lähtä uusimaan, painetunnistimia on kans kaks toinen ahtopuolella ja toinen imupuolella. Oisko kenelläkään kokemusta vastaavasta ropleemasta?
(ali)paineen tunistinta niin on vuoto
imuputkessa/ahtoputkessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Uusi ilmansuodatin paikallaan ja maffit puhistettu, mitään pahempaa saissea ei näkyny mutta puhistettu kummiski..tyhjäkäynti kyllä rauhottu ei seilaa niinku aikasemmin, oluen juonti vaan estää testirundin. Ahtoputki näyttäs/kuullostas ihan tiiviiltä, samalla tuli paikallistettua maffin paineanturi ja ahtopaine anturi ja ne on nelisataseksi ihan kohtuu helpossa paikassa vaihtaa, eikä Suomessakaan maksa hunajaa.
Jatketaan jahka kuski selvittää päänsä.
Jatketaan jahka kuski selvittää päänsä.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
No niin homma jatkuu, maffien puhistus ei tuottanut toivottua tulosta joten tilasin parit paineanturit (79€) ja vaihoin ne tuossa pihalla, testilenkille lähettiin ja istuskeltiin tyären kans parkkipaikalla tyhjäkäynnillä hetken aikaa ja vika päälle. Palattiin kotiin ja käynnistin auton ja vika pois, tässä vaiheessa otin molemmista maffeista piuhat irti ja uudelleen parkkipaikalle istuskeleen, tovi istuttiin että vika tulisi takaisin mutta eipä tullut vaan kaikki neljä pyörää raapi kuivaa asfalttia niinku mikäki villipeto...
Nyt siis pitäs tietää että kumpi maffi sekoilee, uusia kattelin saksasta à 200€. Möllissä on siemensin maffit mutta en löytäny ku vdo:n ja vameon vastaavia joten kysymys kuuluu, häätyykö ostaa molemmat uudet vai haittaako jos toinen on alkuperäinen siemens ja toinen uusi vdo?
Nyt siis pitäs tietää että kumpi maffi sekoilee, uusia kattelin saksasta à 200€. Möllissä on siemensin maffit mutta en löytäny ku vdo:n ja vameon vastaavia joten kysymys kuuluu, häätyykö ostaa molemmat uudet vai haittaako jos toinen on alkuperäinen siemens ja toinen uusi vdo?
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Kuukkeli sen kertoi, vdo=siemens joten semmonen siis tilaukseen, tilaan yhden ja testaan sitten kumpi se niistä höpöttää.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
tarkoitin tällä ihan jatkuvaa käyttöä tuo auto ei niitä tarvixr kirjoitti:nappaa ne ilmamassa mittarin johdot irti ja aja
osta vaikka kaljaa niiden maffien hinnalla
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Sekö pellaa ilman maffeja
Hyvä tietää.....
Hyvä tietää.....
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Eiköhän se seuraa EGR:n toimintaa ainakin MAF:lla, kannattaa ohjelmoida ne pois jos ilman maffeja ajelee...
Tuikku tai muut viisaammat kertoo vaikuttaako muuhunkin, uskoisin että kyllä. Esim. vaihteistoon?
Tuikku tai muut viisaammat kertoo vaikuttaako muuhunkin, uskoisin että kyllä. Esim. vaihteistoon?
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Luulisi vaihteistoon vaikuttavan ainostaan laskettu/saavutettu vääntömomentti ja tietenkin kierrosluku. Eikös mersussa perinteisesti MAF vaikuta vain kierrätykseen, joten jos se on ohjelmoitu pois niin ei pitäisi kulkuun vaikuttaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Enimäkseen kierrätyksenveskola kirjoitti:Luulisi vaihteistoon vaikuttavan ainostaan laskettu/saavutettu vääntömomentti ja tietenkin kierrosluku. Eikös mersussa perinteisesti MAF vaikuta vain kierrätykseen, joten jos se on ohjelmoitu pois niin ei pitäisi kulkuun vaikuttaa.
Eri valmistajien
Syteemeissä on hiukan eroja
temic, bosch, ikä, autoomaatti, manuaali, amg
toki ohjlmaan muttamalla saa tehtyä vaikka mitä poistettua/lisättyä antureita
monen S400cdin kohdalla on ollut mahdolista tehdä kuten XR tuolla jo kirjoitti
(johto irti ja voi ajella normaalisti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Kokeilen nyt ainaki aluksi saaha auton toimiin niinku sen pitää toimia, aatun pojat laitto viestiä että maffi on lähteny kohti Suomea. Tuo vika nyt ei pahemmin menoa hidasta, matka ajossakin pelaa hienosti ja kahavi paussilla vika ei tule päälle ku sammuttaa auton. Liikennevaloissa nelisatasella kerkiää hyvin vielä vanhalla vihreällä
Häätynee käyä mutka Tallinnassa ku meni parisataa kalja rahaa hukkaan..
Talvella mölliä vaivas lämpimänä käyntiin lähtö, kylmänä hörähti kelillä ku kelillä mutta lämpimänä ei kirveelläkään. Paikallinen mersukorjaamo sano että vika pumpussa, saksasta korjattu pumppu 370€ ja se paikalleen, samana päivänä hajoski startti ja ku uus startti saatiin paikalleen niin startti kierrokset tuplaantunu tai ainaki siltä se tuntu eipä tuotakaan tienny että kuin sen startin pitää kiertää ku oli alusta asti laiska.
Tein omat johtopäätökset, pumpussa ei tainnu olla mitään vikaa vaan yksinkertasesti startti kierrokset lämpimänä jäin niin alhaseks että ei jaksanu nostaa rail-painetta tarpeeksi korkeaksi että ois antanu käynnistysluvan.
Häätynee käyä mutka Tallinnassa ku meni parisataa kalja rahaa hukkaan..
Talvella mölliä vaivas lämpimänä käyntiin lähtö, kylmänä hörähti kelillä ku kelillä mutta lämpimänä ei kirveelläkään. Paikallinen mersukorjaamo sano että vika pumpussa, saksasta korjattu pumppu 370€ ja se paikalleen, samana päivänä hajoski startti ja ku uus startti saatiin paikalleen niin startti kierrokset tuplaantunu tai ainaki siltä se tuntu eipä tuotakaan tienny että kuin sen startin pitää kiertää ku oli alusta asti laiska.
Tein omat johtopäätökset, pumpussa ei tainnu olla mitään vikaa vaan yksinkertasesti startti kierrokset lämpimänä jäin niin alhaseks että ei jaksanu nostaa rail-painetta tarpeeksi korkeaksi että ois antanu käynnistysluvan.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Jokos olet uusinut ne O renkaat siihen korkeapainepumpun juureen, muoviputkissa, ne jotka tuovat matalapainepolttoainetta korkeapainepumpulle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
On uusittu juu ja pumpulta lähtevät kirkkaat putket uusittiin samalla ku pumppu vaihettiin. Nykyään tuo lähtee kelillä ku kelillä, ajolla ku ajolla käymään kuin palmun alta. Kunhan saan tämän tyhjäkäynti ongelman selätettyä niin häätyy ottaa webasto syyniin, jälkiasennettu uutena. En tienny ostaessa että autossa on webasto, sitä ei varmaan kerrottu kun telestartin kapuloita ei ole, eikä kelloa.
Sen verran testattu että ei pysy päällä, webaston testerillä. Liekkivahti pitää uusia, son vissiinki siinä polttimessa, niin ja kello asentaa telestartin tilalle.
Sen verran testattu että ei pysy päällä, webaston testerillä. Liekkivahti pitää uusia, son vissiinki siinä polttimessa, niin ja kello asentaa telestartin tilalle.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Mulla tuli tuo huono käyntiin lähtö lämpimänä kampiakselin ja nokka-akselin asento tunnistimista. Kylmänä pelasi helvetin hyvin, mutta meni jonkun ajan päästä vikatilaan ja ei kirveelläkään käyntiin. Sitten 10-20 minuutin odottelun jälkeen tärähti käyntiin kuin palmun alta.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Tänään tutkailtiin ongelmaa livedatalla, ahtopaineanturi alkaa vian mennessä päälle näyttämään 800 mbar, kun vika ei ole päällä vähän päälle 1000 mbar. Letkunpätkä vaihettiin ku oli niin hapero mutta edelleen menee tyhjäkäynnillä vikatilaan. Nyt testasin sitten ilman Ilmamassamittareita ja vikaa ei tule. Tuli vain mieleen että voisko vika ollakkin jumivassa egr venttiilissä? Minkälainen homma tuo egr poisto on?
Edit, vuhuu taisinpa löytää syyllisen kun vika ei kerta tule päällensä maffit irti niin jotenki tämä liittyy egr:n toimintaan. Aloin tutkaileen tarkemmin egr:n alipaineletkuja ja neki on vaihtokuntoisia, seurasin sitten jarrutehostimelle menevää letkua ja kappas letku olikin kokonaan irti. Nyt on maffit kiinni, auto käynnissä pihalla ja sormet ristissä oottelen tulosta...
Edit, vuhuu taisinpa löytää syyllisen kun vika ei kerta tule päällensä maffit irti niin jotenki tämä liittyy egr:n toimintaan. Aloin tutkaileen tarkemmin egr:n alipaineletkuja ja neki on vaihtokuntoisia, seurasin sitten jarrutehostimelle menevää letkua ja kappas letku olikin kokonaan irti. Nyt on maffit kiinni, auto käynnissä pihalla ja sormet ristissä oottelen tulosta...
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
400cdi mallista kun vetää maffin johdot pois niin kierrätyskin poistuu ei mene siitä syystä vikatilaan ja voi ihan ajella menemään ei mitään ongelmaa ole
ohjelmallisesti tuosta temicin poksista egr poisto on haasteellisempi kuin boshilaisesta
270 ml taas menee vikatilaan jos massamittarin irroitaa kahdesta olen kuitenkin poistanut ohjelmasta koko mittarin eikä anna testerilläkään herjaa vaikka mittari on pois
monta vuotta niillä on jo ajettu ilman mittaria ja kaikki pelaa normaalisti vaihteistoa myöden
ohjelmallisesti tuosta temicin poksista egr poisto on haasteellisempi kuin boshilaisesta
270 ml taas menee vikatilaan jos massamittarin irroitaa kahdesta olen kuitenkin poistanut ohjelmasta koko mittarin eikä anna testerilläkään herjaa vaikka mittari on pois
monta vuotta niillä on jo ajettu ilman mittaria ja kaikki pelaa normaalisti vaihteistoa myöden
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Joo ei menny sen takia vikatilaan, mutta tuon irti olevan alipaineletkun takia meni. Enään ei mene ku egr:n alipaineletku on oikeassa paikassa. Ilmeisesti sitä kautta päästi paineet pellolle.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Mikäli map näytti 800 eli alipainetta niin luultavasti alipaineen puuttumisen vuoksi imusarjan läpät jäi rajoittamaan ilman saantia ja kone veti imusarjan alipaineelle, mitään muuta järkevää syytä imusarjan alipaineelle ei oikein keksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
mappi on yleensä ennen läppiä
cdi kun menee vikatilaan se paiskaa läpät ja ahtimen siivet auki egr puolestaan sulkeutuu
läppien ohjauksessa käytettävä alipaine vetää läpät kiinni jos se puuttuu niin läpät ovat auki, sähkö käyttöisissä virran puute vaikuttaa samoin
tulisko sitä alipainetta kun ahtimen siivet on auki ja imulla yrittää pyörittää ahdinta voihan se olla joku temicin moottorin ohjauksen ihmeellisyyskin, erikoista tuo kuitenkin on
linkin takaa pitäisi löytyä 400cdi koneen egr venttiilit
Mainarin autohan voi olla prototyyppi mutta kyllä ne tuossa pitäis olla sähkökäyttöiset
pareehan se tietenkin on että moottorin ulkopuoliset venttilit on sekaisin eikä sen sisällä olevat
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-VALVE-GEN ... 0933993432" onclick="window.open(this.href);return false;
cdi kun menee vikatilaan se paiskaa läpät ja ahtimen siivet auki egr puolestaan sulkeutuu
läppien ohjauksessa käytettävä alipaine vetää läpät kiinni jos se puuttuu niin läpät ovat auki, sähkö käyttöisissä virran puute vaikuttaa samoin
tulisko sitä alipainetta kun ahtimen siivet on auki ja imulla yrittää pyörittää ahdinta voihan se olla joku temicin moottorin ohjauksen ihmeellisyyskin, erikoista tuo kuitenkin on
linkin takaa pitäisi löytyä 400cdi koneen egr venttiilit
Mainarin autohan voi olla prototyyppi mutta kyllä ne tuossa pitäis olla sähkökäyttöiset
pareehan se tietenkin on että moottorin ulkopuoliset venttilit on sekaisin eikä sen sisällä olevat
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-VALVE-GEN ... 0933993432" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Tuo oli minun villi veikkaus että tuo alipaineletku menis egr ohjaukseen, mutta ilmeisesti se meneekin imusarjanläppien ohjaukseen? (nää on näitä asiasta tietämättömän villejä veikkauksia) no joka tapauksessa mölli toimii taas niinku pitää, enään ei tule noloja tilanteita liikennevaloissa, joskus on vaan kiva kiusata sitä vieressä nytkyttelevää bemaristia
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Alkaa tuntumaan että kaikki 1995 jälkeen valmistetut mercedekset on prototyyppejä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Vika loistaa poissaolollaan, kattastus setä melekein tykkäs möllistä käski kuitenki alapallon vaihtaa. Palkittin möllin uudella raitisilmasuodattimella ku rupes pelittään, ja se suodatin näytti olevanki vaihon tarpeessa...letti lepattaa vaikkei sitä paljoa olekkaan
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Dodiin palataanpa aiheeseen, vika ei sitten häipynytkään vaan piinaa tuon tuosta. Tänään Lapen kanssa tutkittiin asiaa starilla, vaihdettiin yksi italialainen mappi anturi boschilaiseen ja toivottiin vian olevan siinä mutta ei, edelleen data ei ole uskottavaa ja mölli vetää herneen nenään ja vaipuu vikatilaan. Mutta päästiin jo aika pitkälti jyvälle, auton ei tarvi olla edes käynnissä kun ahtopaine ja tämän toisen anturin välille tulee eripuraa ahtopaine lähtee nousemaan ihan itekseen vaikkei moottori ole käynnissä. Eli johtovika tai sitten ecussa, johtovika alkaa tuntumaan aika varmalta kun kerran pajalla karkasivat rälläkällä puolenkymmentä piuhaa ketjunvaihon yhteydessä. Vien möllin piuhojen uudelleen korjaukseen, tällä kertaa ne sitten tinataan, toivottavasti tämä oli sitten tässä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.
Jos ahtopainen noussee kone sammuksissa itsekseenMainari kirjoitti:Dodiin palataanpa aiheeseen, vika ei sitten häipynytkään vaan piinaa tuon tuosta. Tänään Lapen kanssa tutkittiin asiaa starilla, vaihdettiin yksi italialainen mappi anturi boschilaiseen ja toivottiin vian olevan siinä mutta ei, edelleen data ei ole uskottavaa ja mölli vetää herneen nenään ja vaipuu vikatilaan. Mutta päästiin jo aika pitkälti jyvälle, auton ei tarvi olla edes käynnissä kun ahtopaine ja tämän toisen anturin välille tulee eripuraa ahtopaine lähtee nousemaan ihan itekseen vaikkei moottori ole käynnissä. Eli johtovika tai sitten ecussa, johtovika alkaa tuntumaan aika varmalta kun kerran pajalla karkasivat rälläkällä puolenkymmentä piuhaa ketjunvaihon yhteydessä. Vien möllin piuhojen uudelleen korjaukseen, tällä kertaa ne sitten tinataan, toivottavasti tämä oli sitten tässä
Anturirikki, jostain "vuotaa" virtaa singnali puolelelle johdot tai ecu
Kannattaa vertaile mitä ulkoilman paine tekee
Nouseeko sekin itsekseen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Ulkoilman paine pysy oikeana, ahtopaine lähti virta päällä nousemaan ihan itekseen ja erotus kasvaa yli 30 ja siinä vaiheessa mennään jo vikatilaan. Nyt ollaan jo kuitenki aika likellä vian selviämistä, palataan asiaan ku ollaan viisaampia
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Piuhat korjattu tänään tinaamalla, vanhat liitokset oli tehty tinaliittimillä, oli lähteny irti ihan vetämällä. Jospa tämä oli sitten tässä..toivossa on hyä ellää sano lapamato toiselle.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
'Mainari kirjoitti:Piuhat korjattu tänään tinaamalla, vanhat liitokset oli tehty tinaliittimillä, oli lähteny irti ihan vetämällä. Jospa tämä oli sitten tässä..toivossa on hyä ellää sano lapamato toiselle.
Eli vaikutais ollen normal Z vika,
onko lähi aikoina annettu apuvirtaa, akku mennyt tyhäjäksi,
oikosulkua jossain moottorin sähköosassa, akkuan johtoa käytetty irti vikatilan kuitamisen toivossa tms virta piikiiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Eiku korjaamolla ketjun vaihdon yhteydessä lipsauttivat johtosarjan poikki viime vuoden puolella, ne korjattiin sillon kyseisillä liittimellä. Liittimet alako hiljalleen koirimaan, ensiksi satunaisesti ja lopussa jo hermoja kiristävästi. Tämä huomattiin Lapen kanssa vähän niinku vahingossa ku sattu jäämään oikea sivu starista auki ku sammutin auton, ahdot nousi vaikkei auto ollukkaan käynnissä, son tätä nelisatasen tautista menohalua..piuhat tinattiin tänään takuuseen ja nyt en testilenkillä jolla se yleensä meni 2-5 kertaa vikatilaan, nyt en saanu enään vikatilaan menemään.
Jotaki hyvää pitää taas möllille antaa että pysyy tyytyväisenä, webaston aivot se jo saiki. Oliskohan vaikka astinlauvat joululahjaksi
Ps.sai mölli tänään myös yhen uuven hehkutulupan niin heitti hehkuvalo palamasta käynnistyksen jälkeen.
Jotaki hyvää pitää taas möllille antaa että pysyy tyytyväisenä, webaston aivot se jo saiki. Oliskohan vaikka astinlauvat joululahjaksi
Ps.sai mölli tänään myös yhen uuven hehkutulupan niin heitti hehkuvalo palamasta käynnistyksen jälkeen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Tämä olis ollut hyvä tietää alkuun niin olisi homma jonkin verran nopeutunut...Mainari kirjoitti:Eiku korjaamolla ketjun vaihdon yhteydessä lipsauttivat johtosarjan poikki viime vuoden puolella, ne korjattiin sillon kyseisillä liittimellä. Liittimet alako hiljalleen koirimaan, ensiksi satunaisesti ja lopussa jo hermoja kiristävästi. Tämä huomattiin Lapen kanssa vähän niinku vahingossa ku sattu jäämään oikea sivu starista auki ku sammutin auton, ahdot nousi vaikkei auto ollukkaan käynnissä, son tätä nelisatasen tautista menohalua..piuhat tinattiin tänään takuuseen ja nyt en testilenkillä jolla se yleensä meni 2-5 kertaa vikatilaan, nyt en saanu enään vikatilaan menemään.
Jotaki hyvää pitää taas möllille antaa että pysyy tyytyväisenä, webaston aivot se jo saiki. Oliskohan vaikka astinlauvat joululahjaksi
Ps.sai mölli tänään myös yhen uuven hehkutulupan niin heitti hehkuvalo palamasta käynnistyksen jälkeen.
eli kyseesä oli "koti" tekoinen Z vika
hyvä että kuitenkin tuli kuntoon ilman ECU remontia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659