W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Mölliä alkanu vaivaamaan ongelma, tyhjäkäynnillä heittää välissä vikatilaan josta pääsee eroon käynnistämällä auto uudelleen. Käytin autoa starin perässä ja vikakoodi p2013 b28, mulle sanottiin että vika ois ulkolämpötilan anturissa. Itse kuuklailin koodeja ja paremminkin vika olisi ilmamassamittarin painetunnistimessa. Tuo vikakoodi oli muistaakseni jotenki näin, painetunnistin jälkeen ilmanpuhdistajan. Nyt häätys kokeilla saaha auto taas käyttäytyyn kunnolla, mistä kannattas alottaa? Huomenna käytän ilmamassamittarit pöydällä ja puhistan ne, samalla vaihan ilmanputsarin. Osa b28 eli painetunnistin ei ole onneksi tyyris joten vaihan ne seuraavaksi jos puhistus ei vaikuta.

Ilmamassamittareita ku on kaks niin ihan ensimmäisenä niitä ei viiti lähtä uusimaan, painetunnistimia on kans kaks toinen ahtopuolella ja toinen imupuolella. Oisko kenelläkään kokemusta vastaavasta ropleemasta?
Viimeksi muokannut Mainari, Ke 01.10.2014 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja xr »

nappaa ne ilmamassa mittarin johdot irti ja aja

map vikahan tuo varmaan on kuitenkin kannattais ny katsoa testerillä live dataa
paljonko paine on tyhjäkäynnillä onko paljonkin alle 1000
johdotuksessa voi kans olla vikaa
http://www.justanswer.com/mercedes/3gw7 ... 00cdi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mainari kirjoitti:Mölliä alkanu vaivaamaan ongelma, tyhjäkäynnillä heittää välissä vikatilaan josta pääsee eroon käynnistämällä auto uudelleen. Käytin autoa starin perässä ja vikakoodi p2013 b28, mulle sanottiin että vika ois ulkolämpötilan anturissa. Itse kuuklailin koodeja ja paremminkin vika olisi ilmamassamittarin painetunnistimessa. Tuo vikakoodi oli muistaakseni jotenki näin, painetunnistin jälkeen ilmanpuhdistajan. Nyt häätys kokeilla saaha auto taas käyttäytyyn kunnolla, mistä kannattas alottaa? Huomenna käytän ilmamassamittarit pöydällä ja puhistan ne, samalla vaihan ilmanputsarin. Osa b28 eli painetunnistin ei ole onneksi tyyris joten vaihan ne seuraavaksi jos puhistus ei vaikuta.

Ilmamassamittareita ku on kaks niin ihan ensimmäisenä niitä ei viiti lähtä uusimaan, painetunnistimia on kans kaks toinen ahtopuolella ja toinen imupuolella. Oisko kenelläkään kokemusta vastaavasta ropleemasta?
Aika usein kun valitaa tuota
(ali)paineen tunistinta niin on vuoto
imuputkessa/ahtoputkessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Uusi ilmansuodatin paikallaan ja maffit puhistettu, mitään pahempaa saissea ei näkyny mutta puhistettu kummiski..tyhjäkäynti kyllä rauhottu ei seilaa niinku aikasemmin, oluen juonti vaan estää testirundin. Ahtoputki näyttäs/kuullostas ihan tiiviiltä, samalla tuli paikallistettua maffin paineanturi ja ahtopaine anturi ja ne on nelisataseksi ihan kohtuu helpossa paikassa vaihtaa, eikä Suomessakaan maksa hunajaa.

Jatketaan jahka kuski selvittää päänsä.
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

No niin homma jatkuu, maffien puhistus ei tuottanut toivottua tulosta joten tilasin parit paineanturit (79€) ja vaihoin ne tuossa pihalla, testilenkille lähettiin ja istuskeltiin tyären kans parkkipaikalla tyhjäkäynnillä hetken aikaa ja vika päälle. Palattiin kotiin ja käynnistin auton ja vika pois, tässä vaiheessa otin molemmista maffeista piuhat irti ja uudelleen parkkipaikalle istuskeleen, tovi istuttiin että vika tulisi takaisin mutta eipä tullut vaan kaikki neljä pyörää raapi kuivaa asfalttia niinku mikäki villipeto...

Nyt siis pitäs tietää että kumpi maffi sekoilee, uusia kattelin saksasta à 200€. Möllissä on siemensin maffit mutta en löytäny ku vdo:n ja vameon vastaavia joten kysymys kuuluu, häätyykö ostaa molemmat uudet vai haittaako jos toinen on alkuperäinen siemens ja toinen uusi vdo?
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Kuukkeli sen kertoi, vdo=siemens joten semmonen siis tilaukseen, tilaan yhden ja testaan sitten kumpi se niistä höpöttää.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja xr »

xr kirjoitti:nappaa ne ilmamassa mittarin johdot irti ja aja
tarkoitin tällä ihan jatkuvaa käyttöä tuo auto ei niitä tarvi
osta vaikka kaljaa niiden maffien hinnalla :wink:
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Sekö pellaa ilman maffeja :)

Hyvä tietää.....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Eiköhän se seuraa EGR:n toimintaa ainakin MAF:lla, kannattaa ohjelmoida ne pois jos ilman maffeja ajelee...
Tuikku tai muut viisaammat kertoo vaikuttaako muuhunkin, uskoisin että kyllä. Esim. vaihteistoon?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Luulisi vaihteistoon vaikuttavan ainostaan laskettu/saavutettu vääntömomentti ja tietenkin kierrosluku. Eikös mersussa perinteisesti MAF vaikuta vain kierrätykseen, joten jos se on ohjelmoitu pois niin ei pitäisi kulkuun vaikuttaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

veskola kirjoitti:Luulisi vaihteistoon vaikuttavan ainostaan laskettu/saavutettu vääntömomentti ja tietenkin kierrosluku. Eikös mersussa perinteisesti MAF vaikuta vain kierrätykseen, joten jos se on ohjelmoitu pois niin ei pitäisi kulkuun vaikuttaa.
Enimäkseen kierrätyksen
Eri valmistajien
Syteemeissä on hiukan eroja
temic, bosch, ikä, autoomaatti, manuaali, amg
toki ohjlmaan muttamalla saa tehtyä vaikka mitä poistettua/lisättyä antureita

monen S400cdin kohdalla on ollut mahdolista tehdä kuten XR tuolla jo kirjoitti
(johto irti ja voi ajella normaalisti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Kokeilen nyt ainaki aluksi saaha auton toimiin niinku sen pitää toimia, aatun pojat laitto viestiä että maffi on lähteny kohti Suomea. Tuo vika nyt ei pahemmin menoa hidasta, matka ajossakin pelaa hienosti ja kahavi paussilla vika ei tule päälle ku sammuttaa auton. Liikennevaloissa nelisatasella kerkiää hyvin vielä vanhalla vihreällä ;)

Häätynee käyä mutka Tallinnassa ku meni parisataa kalja rahaa hukkaan..

Talvella mölliä vaivas lämpimänä käyntiin lähtö, kylmänä hörähti kelillä ku kelillä mutta lämpimänä ei kirveelläkään. Paikallinen mersukorjaamo sano että vika pumpussa, saksasta korjattu pumppu 370€ ja se paikalleen, samana päivänä hajoski startti ja ku uus startti saatiin paikalleen niin startti kierrokset tuplaantunu tai ainaki siltä se tuntu :) eipä tuotakaan tienny että kuin sen startin pitää kiertää ku oli alusta asti laiska.

Tein omat johtopäätökset, pumpussa ei tainnu olla mitään vikaa vaan yksinkertasesti startti kierrokset lämpimänä jäin niin alhaseks että ei jaksanu nostaa rail-painetta tarpeeksi korkeaksi että ois antanu käynnistysluvan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jokos olet uusinut ne O renkaat siihen korkeapainepumpun juureen, muoviputkissa, ne jotka tuovat matalapainepolttoainetta korkeapainepumpulle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

On uusittu juu ja pumpulta lähtevät kirkkaat putket uusittiin samalla ku pumppu vaihettiin. Nykyään tuo lähtee kelillä ku kelillä, ajolla ku ajolla käymään kuin palmun alta. Kunhan saan tämän tyhjäkäynti ongelman selätettyä niin häätyy ottaa webasto syyniin, jälkiasennettu uutena. En tienny ostaessa että autossa on webasto, sitä ei varmaan kerrottu kun telestartin kapuloita ei ole, eikä kelloa.

Sen verran testattu että ei pysy päällä, webaston testerillä. Liekkivahti pitää uusia, son vissiinki siinä polttimessa, niin ja kello asentaa telestartin tilalle.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla tuli tuo huono käyntiin lähtö lämpimänä kampiakselin ja nokka-akselin asento tunnistimista. Kylmänä pelasi helvetin hyvin, mutta meni jonkun ajan päästä vikatilaan ja ei kirveelläkään käyntiin. Sitten 10-20 minuutin odottelun jälkeen tärähti käyntiin kuin palmun alta.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Tänään tutkailtiin ongelmaa livedatalla, ahtopaineanturi alkaa vian mennessä päälle näyttämään 800 mbar, kun vika ei ole päällä vähän päälle 1000 mbar. Letkunpätkä vaihettiin ku oli niin hapero mutta edelleen menee tyhjäkäynnillä vikatilaan. Nyt testasin sitten ilman Ilmamassamittareita ja vikaa ei tule. Tuli vain mieleen että voisko vika ollakkin jumivassa egr venttiilissä? Minkälainen homma tuo egr poisto on?

Edit, vuhuu taisinpa löytää syyllisen :-D kun vika ei kerta tule päällensä maffit irti niin jotenki tämä liittyy egr:n toimintaan. Aloin tutkaileen tarkemmin egr:n alipaineletkuja ja neki on vaihtokuntoisia, seurasin sitten jarrutehostimelle menevää letkua ja kappas letku olikin kokonaan irti. Nyt on maffit kiinni, auto käynnissä pihalla ja sormet ristissä oottelen tulosta...
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja xr »

400cdi mallista kun vetää maffin johdot pois niin kierrätyskin poistuu ei mene siitä syystä vikatilaan ja voi ihan ajella menemään ei mitään ongelmaa ole
ohjelmallisesti tuosta temicin poksista egr poisto on haasteellisempi kuin boshilaisesta

270 ml taas menee vikatilaan jos massamittarin irroitaa kahdesta olen kuitenkin poistanut ohjelmasta koko mittarin eikä anna testerilläkään herjaa vaikka mittari on pois
monta vuotta niillä on jo ajettu ilman mittaria ja kaikki pelaa normaalisti vaihteistoa myöden
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Joo ei menny sen takia vikatilaan, mutta tuon irti olevan alipaineletkun takia meni. Enään ei mene ku egr:n alipaineletku on oikeassa paikassa. Ilmeisesti sitä kautta päästi paineet pellolle.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli map näytti 800 eli alipainetta niin luultavasti alipaineen puuttumisen vuoksi imusarjan läpät jäi rajoittamaan ilman saantia ja kone veti imusarjan alipaineelle, mitään muuta järkevää syytä imusarjan alipaineelle ei oikein keksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja xr »

mappi on yleensä ennen läppiä
cdi kun menee vikatilaan se paiskaa läpät ja ahtimen siivet auki egr puolestaan sulkeutuu
läppien ohjauksessa käytettävä alipaine vetää läpät kiinni jos se puuttuu niin läpät ovat auki, sähkö käyttöisissä virran puute vaikuttaa samoin
tulisko sitä alipainetta kun ahtimen siivet on auki ja imulla yrittää pyörittää ahdinta voihan se olla joku temicin moottorin ohjauksen ihmeellisyyskin, erikoista tuo kuitenkin on


linkin takaa pitäisi löytyä 400cdi koneen egr venttiilit
Mainarin autohan voi olla prototyyppi mutta kyllä ne tuossa pitäis olla sähkökäyttöiset
pareehan se tietenkin on että moottorin ulkopuoliset venttilit on sekaisin eikä sen sisällä olevat :D
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-VALVE-GEN ... 0933993432" onclick="window.open(this.href);return false;
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Tuo oli minun villi veikkaus että tuo alipaineletku menis egr ohjaukseen, mutta ilmeisesti se meneekin imusarjanläppien ohjaukseen? (nää on näitä asiasta tietämättömän villejä veikkauksia) no joka tapauksessa mölli toimii taas niinku pitää, enään ei tule noloja tilanteita liikennevaloissa, joskus on vaan kiva kiusata sitä vieressä nytkyttelevää bemaristia ;)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Alkaa tuntumaan että kaikki 1995 jälkeen valmistetut mercedekset on prototyyppejä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Vika loistaa poissaolollaan, kattastus setä melekein tykkäs möllistä käski kuitenki alapallon vaihtaa. Palkittin möllin uudella raitisilmasuodattimella ku rupes pelittään, ja se suodatin näytti olevanki vaihon tarpeessa...letti lepattaa vaikkei sitä paljoa olekkaan :-)
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Dodiin palataanpa aiheeseen, vika ei sitten häipynytkään vaan piinaa tuon tuosta. Tänään Lapen kanssa tutkittiin asiaa starilla, vaihdettiin yksi italialainen mappi anturi boschilaiseen ja toivottiin vian olevan siinä mutta ei, edelleen data ei ole uskottavaa ja mölli vetää herneen nenään ja vaipuu vikatilaan. Mutta päästiin jo aika pitkälti jyvälle, auton ei tarvi olla edes käynnissä kun ahtopaine ja tämän toisen anturin välille tulee eripuraa ahtopaine lähtee nousemaan ihan itekseen vaikkei moottori ole käynnissä. Eli johtovika tai sitten ecussa, johtovika alkaa tuntumaan aika varmalta kun kerran pajalla karkasivat rälläkällä puolenkymmentä piuhaa ketjunvaihon yhteydessä. Vien möllin piuhojen uudelleen korjaukseen, tällä kertaa ne sitten tinataan, toivottavasti tämä oli sitten tässä :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mainari kirjoitti:Dodiin palataanpa aiheeseen, vika ei sitten häipynytkään vaan piinaa tuon tuosta. Tänään Lapen kanssa tutkittiin asiaa starilla, vaihdettiin yksi italialainen mappi anturi boschilaiseen ja toivottiin vian olevan siinä mutta ei, edelleen data ei ole uskottavaa ja mölli vetää herneen nenään ja vaipuu vikatilaan. Mutta päästiin jo aika pitkälti jyvälle, auton ei tarvi olla edes käynnissä kun ahtopaine ja tämän toisen anturin välille tulee eripuraa ahtopaine lähtee nousemaan ihan itekseen vaikkei moottori ole käynnissä. Eli johtovika tai sitten ecussa, johtovika alkaa tuntumaan aika varmalta kun kerran pajalla karkasivat rälläkällä puolenkymmentä piuhaa ketjunvaihon yhteydessä. Vien möllin piuhojen uudelleen korjaukseen, tällä kertaa ne sitten tinataan, toivottavasti tämä oli sitten tässä :)
Jos ahtopainen noussee kone sammuksissa itsekseen
Anturirikki, jostain "vuotaa" virtaa singnali puolelelle johdot tai ecu
Kannattaa vertaile mitä ulkoilman paine tekee
Nouseeko sekin itsekseen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Ulkoilman paine pysy oikeana, ahtopaine lähti virta päällä nousemaan ihan itekseen ja erotus kasvaa yli 30 ja siinä vaiheessa mennään jo vikatilaan. Nyt ollaan jo kuitenki aika likellä vian selviämistä, palataan asiaan ku ollaan viisaampia :)
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Piuhat korjattu tänään tinaamalla, vanhat liitokset oli tehty tinaliittimillä, oli lähteny irti ihan vetämällä. Jospa tämä oli sitten tässä..toivossa on hyä ellää sano lapamato toiselle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mainari kirjoitti:Piuhat korjattu tänään tinaamalla, vanhat liitokset oli tehty tinaliittimillä, oli lähteny irti ihan vetämällä. Jospa tämä oli sitten tässä..toivossa on hyä ellää sano lapamato toiselle.
'
Eli vaikutais ollen normal Z vika,
onko lähi aikoina annettu apuvirtaa, akku mennyt tyhäjäksi,
oikosulkua jossain moottorin sähköosassa, akkuan johtoa käytetty irti vikatilan kuitamisen toivossa tms virta piikiiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mainari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 19.09.2014 19:53

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja Mainari »

Eiku korjaamolla ketjun vaihdon yhteydessä lipsauttivat johtosarjan poikki viime vuoden puolella, ne korjattiin sillon kyseisillä liittimellä. Liittimet alako hiljalleen koirimaan, ensiksi satunaisesti ja lopussa jo hermoja kiristävästi. Tämä huomattiin Lapen kanssa vähän niinku vahingossa ku sattu jäämään oikea sivu starista auki ku sammutin auton, ahdot nousi vaikkei auto ollukkaan käynnissä, son tätä nelisatasen tautista menohalua..piuhat tinattiin tänään takuuseen ja nyt en testilenkillä jolla se yleensä meni 2-5 kertaa vikatilaan, nyt en saanu enään vikatilaan menemään.

Jotaki hyvää pitää taas möllille antaa että pysyy tyytyväisenä, webaston aivot se jo saiki. Oliskohan vaikka astinlauvat joululahjaksi :-D

Ps.sai mölli tänään myös yhen uuven hehkutulupan niin heitti hehkuvalo palamasta käynnistyksen jälkeen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mainari kirjoitti:Eiku korjaamolla ketjun vaihdon yhteydessä lipsauttivat johtosarjan poikki viime vuoden puolella, ne korjattiin sillon kyseisillä liittimellä. Liittimet alako hiljalleen koirimaan, ensiksi satunaisesti ja lopussa jo hermoja kiristävästi. Tämä huomattiin Lapen kanssa vähän niinku vahingossa ku sattu jäämään oikea sivu starista auki ku sammutin auton, ahdot nousi vaikkei auto ollukkaan käynnissä, son tätä nelisatasen tautista menohalua..piuhat tinattiin tänään takuuseen ja nyt en testilenkillä jolla se yleensä meni 2-5 kertaa vikatilaan, nyt en saanu enään vikatilaan menemään.

Jotaki hyvää pitää taas möllille antaa että pysyy tyytyväisenä, webaston aivot se jo saiki. Oliskohan vaikka astinlauvat joululahjaksi :-D

Ps.sai mölli tänään myös yhen uuven hehkutulupan niin heitti hehkuvalo palamasta käynnistyksen jälkeen.
Tämä olis ollut hyvä tietää alkuun niin olisi homma jonkin verran nopeutunut...

eli kyseesä oli "koti" tekoinen Z vika

hyvä että kuitenkin tuli kuntoon ilman ECU remontia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin