E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Heipä hei!
Ostin pari viikkoa sitten tollasen lastenkuljetusbiilin ja tyhjäkäynti on "yllättäen" ruvennut heilumaan...
käynnistyy kohtuulisen nätisti, mutta hetken päästä kierrokset nousevat 2000-3000 väliin -> pienellä kaasulla tilanne rauhoittuu, mutta voi tehdä ryökäyksen uudestaan...
Lämpimänä käy todella nätisti.
Olen putsannut kaasuläpän, vaihtanut tulpat ja ilmansuodattimen.
Olen etsinyt foorumilta tietoa ongelmaan ja veholta sanoivat, että tutki/putsaa tyhjäkäyntimoottori ja/tai vaihda yj-rele..
Missäköhän kyseinen moottori mahtaa sijaita? Löytyykö irrotusohjeita?
Oma autotietämys ei ole pro-tasoa, joten kiitoksia jo etukäteen!
Ostin pari viikkoa sitten tollasen lastenkuljetusbiilin ja tyhjäkäynti on "yllättäen" ruvennut heilumaan...
käynnistyy kohtuulisen nätisti, mutta hetken päästä kierrokset nousevat 2000-3000 väliin -> pienellä kaasulla tilanne rauhoittuu, mutta voi tehdä ryökäyksen uudestaan...
Lämpimänä käy todella nätisti.
Olen putsannut kaasuläpän, vaihtanut tulpat ja ilmansuodattimen.
Olen etsinyt foorumilta tietoa ongelmaan ja veholta sanoivat, että tutki/putsaa tyhjäkäyntimoottori ja/tai vaihda yj-rele..
Missäköhän kyseinen moottori mahtaa sijaita? Löytyykö irrotusohjeita?
Oma autotietämys ei ole pro-tasoa, joten kiitoksia jo etukäteen!
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Tarkennatko hiukan. Sinulla on siis W124 korissa/M111.960 (2,2 ltr bensa).
Tyhjäkäynnillä kierrokset välillä hyppäävät mutta kun kone lämmin niin ei temppuile enää.
Mites ajaessa, tyhjäkäynti rullatessa vapaalla liikennevaloihin ?, onko kaikki teho tallella kiihdyttäessä (ei pätki) ?
etc.
Tyhjäkäynnillä kierrokset välillä hyppäävät mutta kun kone lämmin niin ei temppuile enää.
Mites ajaessa, tyhjäkäynti rullatessa vapaalla liikennevaloihin ?, onko kaikki teho tallella kiihdyttäessä (ei pätki) ?
etc.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Kyllä moottori on 2,2 L. Kylmäkäynnistyksen jälkeen auto meinaa n 5s päästä sammua -> vähän kaasua -> kierrokset pomppaavat 2000-3000 tienoille -> taas vähän kaasua -> tyhjäkäynti rauhoittuu n 1200 kierrokseen. Lämpimällä koneella tyhjäkäynti n 700.
Vikaa esiintyy ainoastaan kylmänä.
Vapaalla rullatessa kaikki ok ja tehoja piisaa.
Vikaa esiintyy ainoastaan kylmänä.
Vapaalla rullatessa kaikki ok ja tehoja piisaa.
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Erillistä tyhjäkäyntimoottoria tuossa ei ole vaan se on integroitu siihen kaasuläppään. Ja ilmeisesti olet läppäkotelosta jo avannut sen muovikannen jonka takaa löytyy elektoniikka, sinne runsaalla kädellä jotain elektroniikan puhdistusainetta ruiskuttamaan
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Hmmm....muovikannen? Olen "imukurkun" kautta puhdistanut ainoastaan kaasuläpän.
Elektroniikkaan en ole koskenut.
Luin foorumilta, että tyhjäkäyntisäädin (solenoidiventtiili?) voisi tehdä tällasita kiusaa. Mikäs raadin mielipide on tähän asiaan?
Elektroniikkaan en ole koskenut.
Luin foorumilta, että tyhjäkäyntisäädin (solenoidiventtiili?) voisi tehdä tällasita kiusaa. Mikäs raadin mielipide on tähän asiaan?
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Kaasuläppäkotelossa tuulilasinpuolella on sellanen muovikansi joka on neljällä torx ruuvilla kiinni, siellä alla on läpän elektroniikka
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Kiitoksia vastauksista.Tarvii testata tota elektroniikan putsaamista.
Pistän infoa, että toimiko.
Pistän infoa, että toimiko.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Kokeneita jermuja kaivataan!
Eli ongelmat jatkuvat edelleen.
Autoa saa käynnistää kylmänä 4-5 kertaa, että se jää käyntiin. Tyhjäkäynti humppaa.
Lämpimänä ei mitään ongelmia.
Olen putsannut kaasuläpän+elektroniikan ja vaihtanut yj-releen.
Lisäksi on ilmennyt uusi ongelma (joskin harvinainen);
Auto ei kiihdy kuin 40km/h asti, vaikka kuinka painaisi kaasua ja vaihtaisi vaihteita.
Tähän auttaa kun pysähtyy ja antaa tyhjäkäynnillä hieman kaasua.
Voivatko ongelmat liittyä toisiinsa?
Alkaa kohta olla juuri hankittu lankku paalissa...
Eli ongelmat jatkuvat edelleen.
Autoa saa käynnistää kylmänä 4-5 kertaa, että se jää käyntiin. Tyhjäkäynti humppaa.
Lämpimänä ei mitään ongelmia.
Olen putsannut kaasuläpän+elektroniikan ja vaihtanut yj-releen.
Lisäksi on ilmennyt uusi ongelma (joskin harvinainen);
Auto ei kiihdy kuin 40km/h asti, vaikka kuinka painaisi kaasua ja vaihtaisi vaihteita.
Tähän auttaa kun pysähtyy ja antaa tyhjäkäynnillä hieman kaasua.
Voivatko ongelmat liittyä toisiinsa?
Alkaa kohta olla juuri hankittu lankku paalissa...
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
En kehtaisi väittää tai sanoa että nyt menee kaasuläppäkotelo sitten kokonaan vaihtoon koska sen hinta on kuitenkin sen 600e mutta luulen silti että sillä korjaantuu.
Jos saisi käytetyn jostain ..muutenkin tämä on mielipiteeni että vastuuta en ota jos sillä ei korjaannukaan.
Jos saisi käytetyn jostain ..muutenkin tämä on mielipiteeni että vastuuta en ota jos sillä ei korjaannukaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Sitä tässä on pelätty...
Onko mahdollista, että kotelo vaikutta kaikki mainitut viat?
Mistäköhän sellainen kannattaisi ostaa/tilata?
Kiitoksia vastauksista.
Onko mahdollista, että kotelo vaikutta kaikki mainitut viat?
Mistäköhän sellainen kannattaisi ostaa/tilata?
Kiitoksia vastauksista.
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Kl-varaosat taitaa olla ja merteil ainut mutta syötä kotelon numero googleen..ebay.de mutta sieltä sitten vain uutta.
Olen yrittänyt etsiä viallista koteloa pk hinnalla että tutkisin jos siihen voisi saada eloa..eli jos ostat uuden ja sillä korjaantuu niin voisinko saada vanhan..?
Olen yrittänyt etsiä viallista koteloa pk hinnalla että tutkisin jos siihen voisi saada eloa..eli jos ostat uuden ja sillä korjaantuu niin voisinko saada vanhan..?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Kyllä se sopii.
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Voishan vielä koittaa ennen uuden läpän ostoa ottaa ilmamassamittarin johdon irti ja kattoa miten se vaikuttaa, ei ainakaan maksa mitään..
Ja sitten siellä on vielä se koneen lämpötila-anturi joka kertoo eculle koneenlämmöstä mitä se voi aiheuttaa rikkinäisenä, varmaan ainakin huonoa kylmästarttia...
Harmi ettei löydy ylimääräistä kaasuläppää olis voinut koittaa, tommonen lämpöanturi pitäis vielä olla jos en oo heittäny pois
Ja sitten siellä on vielä se koneen lämpötila-anturi joka kertoo eculle koneenlämmöstä mitä se voi aiheuttaa rikkinäisenä, varmaan ainakin huonoa kylmästarttia...
Harmi ettei löydy ylimääräistä kaasuläppää olis voinut koittaa, tommonen lämpöanturi pitäis vielä olla jos en oo heittäny pois
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Mielellään sitä koittais muitakin vaihtoehtoja ennen kuin tilaa uuden kaasuläpän.
Missä mainitsemasi lämpötila-anturi sijaitsee? Onko helppo vaihtaa?
Kuinka nopeasti mittaristossa olevan lämpötilamittarin pitäisi nousta?
Näillä keleillä ajoa n. 2km ja lämpötila näyttää 80 ´C.
Missä mainitsemasi lämpötila-anturi sijaitsee? Onko helppo vaihtaa?
Kuinka nopeasti mittaristossa olevan lämpötilamittarin pitäisi nousta?
Näillä keleillä ajoa n. 2km ja lämpötila näyttää 80 ´C.
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Siinä venakopan etupäässä on se musta muovi jonka alta löytyy kaksi lämpöanturia toinen on mittaristolle ja toinen eculle, helppo vaihtaa.
Se mittariston anturi sulla ainakin toimii jos noin nopeaa nousee koneen lämmöt
Tälläset muistaakseni omaan vaihdoin
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 1274/11/18" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 5107/11/18" onclick="window.open(this.href);return false;
Se mittariston anturi sulla ainakin toimii jos noin nopeaa nousee koneen lämmöt
Tälläset muistaakseni omaan vaihdoin
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 1274/11/18" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 5107/11/18" onclick="window.open(this.href);return false;
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Tarvitsee tutkia kumpi on kampi...
Kiitoksia vastauksista.
Kiitoksia vastauksista.
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Vanhemmissa ei sitten ole välttämättä ilmamassamittaria...uudemmissa w202 malleissa ainakin on jonkun vuosimallin jälkeen muttta sieltähän sen löydät jos on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Joo mulla on oletuksena että käyttömiehellä on vastaava auto ku mullakin niin sieltä kyllä löytyy se imm ja vielä erikseen imuilman lämpöanturi...
Mutta kyllähän tää homma ikävästi vaikuttaa tuolta rikkinäiseltä kaasuläpältä jos nyt sitten koneen johtosarja ei ole ihan kokonaan maatunut
Mutta kyllähän tää homma ikävästi vaikuttaa tuolta rikkinäiseltä kaasuläpältä jos nyt sitten koneen johtosarja ei ole ihan kokonaan maatunut
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Hep! Nyt pitää käydä tonkimassa tallissa. Mulla nimittäin saattaisi olla vanha kotelo jossain vielä, ellen ole ehtinyt heittää sitä pois.atlas kirjoitti:Kl-varaosat taitaa olla ja merteil ainut mutta syötä kotelon numero googleen..ebay.de mutta sieltä sitten vain uutta.
Olen yrittänyt etsiä viallista koteloa pk hinnalla että tutkisin jos siihen voisi saada eloa..eli jos ostat uuden ja sillä korjaantuu niin voisinko saada vanhan..?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Irrotin/putsasin tänään konehuoneesta kolme anturia . Sijaitsevat ihan flektin takana.
Reunimmainen oikealta pitäisi olla juuri flektin anturi. Mitäs ne muut ovat?
En löytänyt merteililtä m111 moottoriin kylmäkäynnistys anturia.
Asutko muuten Jupa Raumalla?
Voisitko tulla tutkimaan meidän murheellista linttaa...?
Ei viittis samantien tilata uutta kaasuläpääkoteloa...
Reunimmainen oikealta pitäisi olla juuri flektin anturi. Mitäs ne muut ovat?
En löytänyt merteililtä m111 moottoriin kylmäkäynnistys anturia.
Asutko muuten Jupa Raumalla?
Voisitko tulla tutkimaan meidän murheellista linttaa...?
Ei viittis samantien tilata uutta kaasuläpääkoteloa...
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Morjens ! ekaa viestiä tällä sivustolla kirjoittelen .
Mulla on vähän samanlaista ongelmaa kun tässä . Autoni 230 bensa automaatti vuodelta 1997 tarkemmin en tiedä .
Se on ollut nyt kolme kertaa samalla pajalla samasta syystä, eli kylmänä ei jää ekalla startilla käytiin ja käy huonosti kunnes lämpiää. nyt on vähän pahentunut joutuu pari kertaa käynnistämään että jää kaasulla kikkailemalla käyntiin. Myös laatikko töksäyttelee ikävästi välillä ja kun liikkeelle lähtee niin näyttää ettei auto kiihdy vaan nykii . lämpimänä sitten toimii.
Ensimmäisellä paja reissulla putsattiin venttiilit jotka olivat aivan karstassa tämän rempan jälkeen toimi hiukka paremmin mutta viat pahenivat sitten ...
Toisella kertaa putsattiin kaasuläppäkotelo + uusi bensasuodatin , lamda
Tänään aamulla se oli taas herjannut lamdaa ja korjaaja oli mitannut että sinne ei tule tietoa eli boksissa vikaa ? Käski soittaa mese liikkeesee että saadaan varmistus siihen ja sitten taitaakin tulla kallista?
Kuulostaako pahalle, voisiko olla jotain samankaltaista ?
Mulla on vähän samanlaista ongelmaa kun tässä . Autoni 230 bensa automaatti vuodelta 1997 tarkemmin en tiedä .
Se on ollut nyt kolme kertaa samalla pajalla samasta syystä, eli kylmänä ei jää ekalla startilla käytiin ja käy huonosti kunnes lämpiää. nyt on vähän pahentunut joutuu pari kertaa käynnistämään että jää kaasulla kikkailemalla käyntiin. Myös laatikko töksäyttelee ikävästi välillä ja kun liikkeelle lähtee niin näyttää ettei auto kiihdy vaan nykii . lämpimänä sitten toimii.
Ensimmäisellä paja reissulla putsattiin venttiilit jotka olivat aivan karstassa tämän rempan jälkeen toimi hiukka paremmin mutta viat pahenivat sitten ...
Toisella kertaa putsattiin kaasuläppäkotelo + uusi bensasuodatin , lamda
Tänään aamulla se oli taas herjannut lamdaa ja korjaaja oli mitannut että sinne ei tule tietoa eli boksissa vikaa ? Käski soittaa mese liikkeesee että saadaan varmistus siihen ja sitten taitaakin tulla kallista?
Kuulostaako pahalle, voisiko olla jotain samankaltaista ?
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Jos boxi menee vaihtoon niin vekatroniks korjaa tai käytettyä tilalle eli varaosahaku.fi tai ebay.de ja voit myös syöttää boxin numerosarjan googleen.
Veholta ei kannata uutta osta jos nyt ei ole pikku rahan puutetta.
Veholta ei kannata uutta osta jos nyt ei ole pikku rahan puutetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Laitoin yvKäyttömies kirjoitti:Irrotin/putsasin tänään konehuoneesta kolme anturia . Sijaitsevat ihan flektin takana.
Reunimmainen oikealta pitäisi olla juuri flektin anturi. Mitäs ne muut ovat?
En löytänyt merteililtä m111 moottoriin kylmäkäynnistys anturia.
Asutko muuten Jupa Raumalla?
Voisitko tulla tutkimaan meidän murheellista linttaa...?
Ei viittis samantien tilata uutta kaasuläpääkoteloa...
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Raptecilla (Loimaalla) pyytävät käytetystä ja kuulemma testatusta kaasuläppäkotelosta n. 170 e.
Onko kokemusta kannattaako?
Onko kokemusta kannattaako?
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Mulle soittivat tänään merkkihuollosta missä auto nyt ollut tänää korjattavana ja tuomio oli ilmamassamittari vaihtoon , bochin uusi 295e ja alkuperäinen vajaa 600e .
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Tota imm taisi saada jostain ..airflow.com tai uk tosi halvalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Ongelma ratkaistu (ainakin vähäksi aikaa) .
Vian aiheuttajaksi paljastui Jupan ehdottama;
"Ja sitten siellä on vielä se koneen lämpötila-anturi joka kertoo eculle koneenlämmöstä mitä se voi aiheuttaa rikkinäisenä, varmaan ainakin huonoa kylmästarttia..."
Kiitoksia siis hänelle tästä.
Lämpötila-anturin johdot olivat kuoriutuneet, anturi itsesään ehjä. Lisäksi läppäkotelon jousta lyhennettiin/kiristettiin.
Aamulla käynnistyi kuin palmun alta. Korotettu tyhjäkäynti etc. toimivat erittäin hienosti. Lisäksi kaasuun vastaaminen parani huomattavasti.
Kiitoksia vielä kaikille kiinnostuneille! Ei muuta ku kohti uusia murheita...
Vian aiheuttajaksi paljastui Jupan ehdottama;
"Ja sitten siellä on vielä se koneen lämpötila-anturi joka kertoo eculle koneenlämmöstä mitä se voi aiheuttaa rikkinäisenä, varmaan ainakin huonoa kylmästarttia..."
Kiitoksia siis hänelle tästä.
Lämpötila-anturin johdot olivat kuoriutuneet, anturi itsesään ehjä. Lisäksi läppäkotelon jousta lyhennettiin/kiristettiin.
Aamulla käynnistyi kuin palmun alta. Korotettu tyhjäkäynti etc. toimivat erittäin hienosti. Lisäksi kaasuun vastaaminen parani huomattavasti.
Kiitoksia vielä kaikille kiinnostuneille! Ei muuta ku kohti uusia murheita...
Re: E220 m111 vm-93 tyhjäkäynti.
Hyvä jos se oli noin helppo vika, aika näyttää
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99