W210 200cdi 6v vaihdeongelma
W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Ostin tuollaisen -99:n (aj reilut 330 tkm jos pitää paikkansa...) Laatikko toimii muuten hyvin ja pehmeästi, mutta kakkonen ei ole oikein jouheasti löydettävissä. Peruutusvaihdetta varten ei tarvitse myöskään nostaa keppiä ylös kuten kuuluisi, vaan se menee suoraan.. Ja kun tämä yhdistelmä on tällainen, niin kakkonen ja pakki on ikävän lähellä toisiaan...
Vaihteet ei pidä ääniä, ja on tosiaan muuten ihan kuten kuuluukin.
Myyjä sanoi, että siellä vaihdekepin juuressa olisi joku muovikehys kulunut, ja sen vaihtamalla ne menee napakasti taas paikalleen?
Onko noin, vai onko muita näkemyksiä? Mistä tuollaisia osia sitten löytyisi, kun en netissä ole törmännyt, vai oliko myyjän puheita...
Kiitän!
Vaihteet ei pidä ääniä, ja on tosiaan muuten ihan kuten kuuluukin.
Myyjä sanoi, että siellä vaihdekepin juuressa olisi joku muovikehys kulunut, ja sen vaihtamalla ne menee napakasti taas paikalleen?
Onko noin, vai onko muita näkemyksiä? Mistä tuollaisia osia sitten löytyisi, kun en netissä ole törmännyt, vai oliko myyjän puheita...
Kiitän!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Veho, Kl varaosat, purkaamotmelasu kirjoitti:Ostin tuollaisen -99:n (aj reilut 330 tkm jos pitää paikkansa...) Laatikko toimii muuten hyvin ja pehmeästi, mutta kakkonen ei ole oikein jouheasti löydettävissä. Peruutusvaihdetta varten ei tarvitse myöskään nostaa keppiä ylös kuten kuuluisi, vaan se menee suoraan.. Ja kun tämä yhdistelmä on tällainen, niin kakkonen ja pakki on ikävän lähellä toisiaan...
Vaihteet ei pidä ääniä, ja on tosiaan muuten ihan kuten kuuluukin.
Myyjä sanoi, että siellä vaihdekepin juuressa olisi joku muovikehys kulunut, ja sen vaihtamalla ne menee napakasti taas paikalleen?
Onko noin, vai onko muita näkemyksiä? Mistä tuollaisia osia sitten löytyisi, kun en netissä ole törmännyt, vai oliko myyjän puheita...
Kiitän!
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Juu. Mutta kuulostaako tuo oikealta diagnoosilta, ja onko siellä ylipäätään mitään muovikehystä mikä vaikuttaa asiaan?
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Katoppa auton alta sitä vivustoa. Ite jouduin hiukan vääntämään vipua kun otti johonkin kiinni. Vaikutti juurikin kakkosvaihteen päälle menemiseen.
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Kepin juuressa on tuollainen (meisseli osoittaa). Mikä varaosa on kyseessä, saako sellaisen jostain?
Kuuluuko sen olla väljä ja muljuta? Eli kakkoselle vaihtaminen edelleen ongelmallista, tuo voisi sen EHKÄ aiheuttaa? Pakki ei juuri kepin nostoa kysele.
Sinällään loota toimii tosi hyvin, on vaan tämä ongelma ratkaisematta. Eipä juuri osiakaan 6v laatikkoon ole. Sellaisia 700 euron kokonaisuuksia jos ei lasketa. Ei siis mitään nylonheloja?
Ei viitsis millään auton hintaa laittaa tähän.
Kuva osoitteessa: http://aijaa.com/EkABKa" onclick="window.open(this.href);return false;
Paljon kysymyksiä...
Kuuluuko sen olla väljä ja muljuta? Eli kakkoselle vaihtaminen edelleen ongelmallista, tuo voisi sen EHKÄ aiheuttaa? Pakki ei juuri kepin nostoa kysele.
Sinällään loota toimii tosi hyvin, on vaan tämä ongelma ratkaisematta. Eipä juuri osiakaan 6v laatikkoon ole. Sellaisia 700 euron kokonaisuuksia jos ei lasketa. Ei siis mitään nylonheloja?
Ei viitsis millään auton hintaa laittaa tähän.
Kuva osoitteessa: http://aijaa.com/EkABKa" onclick="window.open(this.href);return false;
Paljon kysymyksiä...
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
No niin - lisää tutkimista!
Loota pelaa erinomaisesti KUN keppiä painaa alas samalla kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Ja taas pakki menee päälle ilman vaihteensiirtäjän nostoa. Eli vika on tuossa ylös-alas-suunnassa. Ja edellisessä viestissä on kuva tuollaisesta väljästä osasta. Sitä en tiedä liittyykö se siihen, vai mikä tämän ratkaisisi?
jospa joku olisi saman ongelman kohdannut!
Loota pelaa erinomaisesti KUN keppiä painaa alas samalla kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Ja taas pakki menee päälle ilman vaihteensiirtäjän nostoa. Eli vika on tuossa ylös-alas-suunnassa. Ja edellisessä viestissä on kuva tuollaisesta väljästä osasta. Sitä en tiedä liittyykö se siihen, vai mikä tämän ratkaisisi?
jospa joku olisi saman ongelman kohdannut!
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Voi olla että sieltä on jokin rikkoutunut tosta pakin nostosta...jousi ehkä...ja se voi sitten jopa välissä temppuilla.
Olisiko helpoin käytetty keppi hässäkkä ja sitten kunnostat eli sen joutuu purkamaan ihan atomeiksi..myy sitten se kunnostettu jollekin.
Olisiko helpoin käytetty keppi hässäkkä ja sitten kunnostat eli sen joutuu purkamaan ihan atomeiksi..myy sitten se kunnostettu jollekin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Nimenomaan jousi tuntuu olevan ehjä. Eli jos haluaa vaihtaa 1 -> 2 sujuvasti, pitää painaa keppiä alas. Eli kyllä siellä jousi on ainakin ehjä.
Ihme laitteita....
Ihme laitteita....
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Tuon naapuripalstalta yhden ajatuksen. Joku tietävämpi voisi sanoa, onko mahdollista? Onko pakkilukko ja siirrettävä vastakappale tässä, ja jos on, niin missä?
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=46679" onclick="window.open(this.href);return false; (Roiston kommentti linkissä)
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=46679" onclick="window.open(this.href);return false; (Roiston kommentti linkissä)
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
No niin, homma ratkaistu!
Alhaallahan ei tankoja tässä 6v manuaalissa ole, joten yksi vaijeri ei paljon anna mahdollisuuksia kikkailuun. Mitään varaosia ei saa, paitsi koko vaihteensiirtäjän, laatikolta keppiin saakka. 700€. No sellainen ei kiinnostanut. Auton arvokin on suht rajallinen, eikä se noista nouse.
Eli vika oli ylempänä esitetyssä puslassa kepin juuressa. Heilui kuin **llun mulk**. Keppi pääsi myös nousemaan ylös 1-2 linjassa, jolloin pakki ja kakkonen tuntuivat olevan miltei yhtä. Kakkoselle ei voinut vetää suoraan, ellei painanut keppiä alas. Sitä pakkilukkoa ei voi juurikaan säätää, eikä siitä olisi apua edes ollut.
Kaverin kanssa puljattiin aamu. Ratkaisuna spraypullon korkki, josta leikkasimme siivun, ja kehystimme puslan. Näin pusla tiivistyi taas hyvin kepin palloniveleen. Toimii herkästi, eikä mitään välyksiä. Kuin uudessa Mersussa.
Jokainen voi laskea paljonko varaosakulut tälläkin kertaa oli? Vanhan Maston-putelin korkki.
Katsokaa. "Merkkikohtainen" asennussarja valkoisena puslan ympärillä.
http://aijaa.com/aK0Euv" onclick="window.open(this.href);return false;
Alhaallahan ei tankoja tässä 6v manuaalissa ole, joten yksi vaijeri ei paljon anna mahdollisuuksia kikkailuun. Mitään varaosia ei saa, paitsi koko vaihteensiirtäjän, laatikolta keppiin saakka. 700€. No sellainen ei kiinnostanut. Auton arvokin on suht rajallinen, eikä se noista nouse.
Eli vika oli ylempänä esitetyssä puslassa kepin juuressa. Heilui kuin **llun mulk**. Keppi pääsi myös nousemaan ylös 1-2 linjassa, jolloin pakki ja kakkonen tuntuivat olevan miltei yhtä. Kakkoselle ei voinut vetää suoraan, ellei painanut keppiä alas. Sitä pakkilukkoa ei voi juurikaan säätää, eikä siitä olisi apua edes ollut.
Kaverin kanssa puljattiin aamu. Ratkaisuna spraypullon korkki, josta leikkasimme siivun, ja kehystimme puslan. Näin pusla tiivistyi taas hyvin kepin palloniveleen. Toimii herkästi, eikä mitään välyksiä. Kuin uudessa Mersussa.
Jokainen voi laskea paljonko varaosakulut tälläkin kertaa oli? Vanhan Maston-putelin korkki.
Katsokaa. "Merkkikohtainen" asennussarja valkoisena puslan ympärillä.
http://aijaa.com/aK0Euv" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Tämä on toimiva ratkaisu. Tuli itellekin tehtyä 6 v lootaan juuri.
Re: W210 200cdi 6v vaihdeongelma
Joo elikkäs itellä on kans semmonen ongelma w210 cdi että pari vaigdetta on vaike kytkeä päälle varsinkin kun laittaa kolmoselta kakkoselle niin pitää oikeen etsimällä etsiä että löytyy kakkonen ja sitten myös vapaalta myös ykköselle. Muut vaihteet pelaa ihan normisti ja myös kun on vaihde päällä niin keppi heiluusamanlailla ku vapaalla. Onko jotain apuja miten korjata