v6 cdi pakopaine vikakoodi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.

Turbon siipien moottori ei pysy mukana?

http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja villes »

Mulla tulee sama koodi omaan 320cdi:hin
Nypyttääkö sinulla matalilla kierroksilla??
Oma hyppii ku kenguru kun on 1800-2200rpm
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

Joo matalilla, ei isommasta vauhdista ollenkaan, olikos sulla v6?
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja villes »

Juu on v6 vm:2006
Ensin näytti egr vikaa ja meni vikatilaan,myös teki samaa nypytystä.
Poistimme egr ohjelmallisesti ja lastutimme sen,enään ei mene vika tilaan mutta jatkaa nypytystä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

epk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.

Turbon siipien moottori ei pysy mukana?

http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkuun tehdä kuten *:ri ohjeistaa
(lisäksi tarkistaa vielä sen anturin reijät)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4670
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

epk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.

Turbon siipien moottori ei pysy mukana?

http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tarkasta rakenne osan ....."

Entäpä jos ensin tekisitkin juuri niin kuin testeri pyytää ja spekuloidaan vasta sitten.
Pakopaineanturi on omassa "kolossaan", jossa pohjassa pieni reikä, jonka kautta pakopainepulssi pääsee anturille, reikä menee aika-ajoin tukkoon, tyyppivaiva.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

Ahaa, tässä oli semmoinen että liikkeessä autoon oli tuo pakopaineanturi jo vaihdettu eikä korjaantunut, starin suosittelemaa testiä ei tuossa keritty ajamaan kun kone liian kuuma tällä kertaa. Hyvä vinkki tuo anturin pohjareikä, lähdetään siitä liikkeelle! Kiitoksia vinkistä :-)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja jos littimeen on jotain elektro sitäsun tätä suihikittu niin koita putsata se mahdolisiman hyvin kuivakasi samoin se anturin puoleinen
aika usein näkee että se tasauspaine reikä liitmessä/anturissa on jotain tuomoista täynnä tai sitten on paine pesurilla(mikä ei ole mikään auton pesuun sopiva kapistus) pesty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja villes »

kiitos tarvii koittaa rassata reikää.
Ite tein testin ja sen mukaan muka kaikki ois ok.
enään ei tuu edes vikakoodia mutta hampaat meinaa tippua kun nyt se nykiminen on todella voimakas.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.

Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja shade_z »

näyttääkö se ihan oikeita arvoja siellä se anturi ?
auto ei käynnissä putket irti niin ahtopaine,ilmanpaine ja pakopaine pitäs näyttää kaikki samaa
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

epk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.

Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva ok
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä

jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)

määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun

onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista

E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
-hardcore-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
Paikkakunta: etelässä

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja -hardcore- »

epk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.

Turbon siipien moottori ei pysy mukana?

http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbon huollatin ja samalla moodattiin niin loppu nykiminen sieltä oli kulunu semmonen pyöreä rautaa oleva osa missä on mikä on koloja täynnä... No kumminkin turbo kun huollettiin niin loppu nykiminen. Siipien elektroninen poksikin voi olla rikki hammaspyöristä lähteny paloja helppo.. Aukasta lipsit auki niin näät onko ne rikki. Itellä oli siinäkin sanomista. Mutta tuolla loppu itellä anto kanssa vika koodeja minkä ei liittyny millään tapaa noihin osiin mitä vaihdoin
IHMISET ON TYHMIÄ
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja villes »

Itellä kanssa röörit auki ja testejen mukaan kaikki ok.
Railipaineet,ahtopaineet,läppien ohjaus ja kun tekee pika testin niin ei herjan herjaa.
Mutta nykii edelleekin 1800-2500rpm välillä riipuen kuormituksesta,P päällä kaasutamalla kone pätkii myös.
Ajossa nykiminen on todella terävää ja kovaa,ihan kun joku katkaisisi dieselein syötön kokonaan hetkeksi.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja HannuS »

-hardcore- kirjoitti:
epk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.

Turbon siipien moottori ei pysy mukana?

http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbon huollatin ja samalla moodattiin niin loppu nykiminen sieltä oli kulunu semmonen pyöreä rautaa oleva osa missä on mikä on koloja täynnä... No kumminkin turbo kun huollettiin niin loppu nykiminen. Siipien elektroninen poksikin voi olla rikki hammaspyöristä lähteny paloja helppo.. Aukasta lipsit auki niin näät onko ne rikki. Itellä oli siinäkin sanomista. Mutta tuolla loppu itellä anto kanssa vika koodeja minkä ei liittyny millään tapaa noihin osiin mitä vaihdoin
Paljonko oli ajettu sillä turbolla ennen huoltoa? Mitä huollossa tehtiin? Laitettiinko laakerita tai uusia siipiä? Paljonko kustansi? Missä teetit?
Minulla nykii vähän kanssa mutta vain kesällä, hyvin kuumana päivänä heti kun laittaa käyntiin, mutta vain alakierroksilla. Tyhjäkäynti-1200 rpm. Ylemmillä kierroksilla toimii normaalisti. Ja loppuu kokonaan kun ajan muutaman sata metriä
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

Juu tuo mun tapaus hankala kun tulee sen verta harvoin että ei oikee pääse arvoja seuraamaan, täytyy nyt koittaa arvoja tutkia ilman että vika päällä, jos siitä jotain löytyy.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

CDI203 kirjoitti:
epk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.

Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva ok
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä

jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)

määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun

onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista

E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää

joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.

Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.


edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.
Avatar
-hardcore-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
Paikkakunta: etelässä

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja -hardcore- »

mulla se loppu kun turbo tosiaan tehtiin sie on "hammaspyörä" mihin tulee siipien ahtimen vipu niiin siellä oli kulumaa niin luultavasti se jumitti siihen koska säätämoottorin hammastuksissa oli pikkusen sanomista. nyt on modattu turbo eli pakopesä isonnettu siivet ym ym kaikki uutta sähkö osa myös niin nykiminen loppu heti. kaippa tuosta tekstistä saa selvää mitä tarkotan :D
IHMISET ON TYHMIÄ
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

epk kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
epk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.

Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva ok
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä

jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)

määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun

onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista

E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää



joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.

Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.


edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.

Jatkoa,kylmällä koneella ei tee tätä, eikä kuumalla. Vika tulee heti kun kun ajosta lämpimän koneen hetken aikaa antanut jäähtyä ja lähtee ajamaan edellä mainitulla tavalla.
Avatar
-hardcore-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
Paikkakunta: etelässä

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja -hardcore- »

epk kirjoitti:
epk kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
epk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.

Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva ok
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä

jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)

määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun

onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista

E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä

veikkaan sitten että se on se turbon sisällä oleva oikeeta nimee ei nyt tuu mutta siipien hammastettupyörä... siinä oli mulla kulumaa ja sen kun tuli uus loppu nypytys.... meinaan mulla on nyt 2noita siipien moottoria ja toimii kummallakin..
jotakin yhteistä nimitäjää



joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.

Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.


edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.

Jatkoa,kylmällä koneella ei tee tätä, eikä kuumalla. Vika tulee heti kun kun ajosta lämpimän koneen hetken aikaa antanut jäähtyä ja lähtee ajamaan edellä mainitulla tavalla.
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja villes »

Joko epk sulle on tullut selvyys vikaan??

Mulla on tutkittu 3 eri henkilön voimin vikoja,vaidettu nyt korkeepaine pumpun säätöventtiili ja otettu egr kokonaan pois/laipattu.
Nytten on selvinnyt että autoregenoi kokoajan siksi tietyillä kierroksilla nykii.
Vielä ei ole selvinnyt miksi auto tekee niin?
Koska star ei näytä syytä siihentai vikakoodia,mutta taas kun katsoo arvoja niin se tekee sitä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja epk »

Työn alla, päivitän kun jotain faktaa.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja HannuS »

villes kirjoitti:Joko epk sulle on tullut selvyys vikaan??

Mulla on tutkittu 3 eri henkilön voimin vikoja,vaidettu nyt korkeepaine pumpun säätöventtiili ja otettu egr kokonaan pois/laipattu.
Nytten on selvinnyt että autoregenoi kokoajan siksi tietyillä kierroksilla nykii.
Vielä ei ole selvinnyt miksi auto tekee niin?
Koska star ei näytä syytä siihentai vikakoodia,mutta taas kun katsoo arvoja niin se tekee sitä.
Sulla on siis dpf filtteri. Onko siellä paine eroa vai miksi se koko ajan sitä tekee? Normaalisti minulla regeneroi noin 700-1200km välein, mutta se ei nyi silloin. Sen regeneroinnin huomaa vain äänestä ja sitäkin piti oppia kuuntelemaan enenkuin tunnisti. Siihen tulee sellainen "kumea humina" mukaan. Ja tietysti paikallaan sammutettaessa napsuu pakoputki.
Mulla on täysin koskematon / virittämätön kampe
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja villes »

Ei ole paine eroa ja tuhka arvo on hyvä.
Epäilinkin että ohjelmassa on jotain hämärää ja se on nyt tutkinnan alla vaikka ohjelmoija väittää kyllä ettei siinä voi olla syy.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja HannuS »

villes kirjoitti:Ei ole paine eroa ja tuhka arvo on hyvä.
Epäilinkin että ohjelmassa on jotain hämärää ja se on nyt tutkinnan alla vaikka ohjelmoija väittää kyllä ettei siinä voi olla syy.
No sehän on helppo selvittää kun palauttaa alkuperäisen softan.

Itsekin olen harkinnut EGR:n poistattamista softasta, mutta en ole uskaltanut, kun ei ole varmuutta että kuka osaa tehdä sen oikein, ettei tule mitään muita ongelmia. Siinäkinhän pitää rukata koko taulukkoa, koska puhtaan ilman määrä lisääntyy sitten kun egr on aina kiinni.

Sehän EGR käsittääkseni nostaa koneen nopeammin käyntilämpöön ja ehkä sitä kautta se pystyy aloittamaan polton aikaisemmin. Tosi kylmän oloisella koneella se kyllä nytkin polttaa. Kaupunkinopeuksissa jopa.
Vaikkakin staar ohjatussa pakkopoltossa se käski pitää polton aikan koko ajan yli 2000 kierrosta konessa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
-hardcore-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
Paikkakunta: etelässä

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja -hardcore- »

En usko kyllä että ohjelmassa on vika ite laitoin vakio ohjelman takasin ja sama nypytys 1500-2000 sen jälkeen loppuu.
Vika ei oo egr.ssä eikä tunnu olevan imukaulan antureissa kokeiltu on. Vaikka eikä tuu mitään vika koodeja. Mutta ajattelin penkissä testailla eri juttuja. IlmoTan jos keksin jotain. Mutta itellä on manuaali. Eiks noissa automaateissa nypytys voi tulla laatikosta näin on ainakin jollain ollu. Päässy glykoolio öljyn sekaan....
IHMISET ON TYHMIÄ
Avatar
-hardcore-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
Paikkakunta: etelässä

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja -hardcore- »

Ei kukaan muuten oo kokeillu kaasun asentotunnistinta vaihtaa. Sitä aattelin vielä kokeille kunhan saan semmoseen jostakin lainaan. Mulla kerran anto siitä vika koodin. Eli siis mitään vika koodia ei oo muuta tullu mikä vois itellä enää liityä tohon nyppimiseen....
IHMISET ON TYHMIÄ
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja mazza »

Tuo Vito, missä oli pakopaineongelmaa tyhjäkäynnillä ja humputusta kierroksilla, siinä oli säädetty ahtimen siivet liian auki. Lieköhän jo tehtaalta asti ollut niin, mutta karvan verran kiinni päin ruuvaamalla ongelmat katosi täysin. Eikö siellä sitten pysynyt säädin menossa mukana vai mitä, mutta Tapio sen ehjäsi ja nyt pelaa. :thumbup:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja HannuS »

epk kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
epk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.

Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva ok
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä

jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)

määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun

onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista

E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää

joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.

Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.


edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.
Oletteko tehneet suuttimien ohivuoto testiä? Nuo piezosuuttimet V6:ssa on aika jänniä kamppeita. Ohivuototesti kertoo sen että olisko jonkin suuttimen kuulaventtiili kulunut siten että sopivassa lämpötilassa päästää liikaa polttoainetta paluupuolelle ja tämä aiheuttaisi värähtelyn koska pumpun tuotto ei kerkiä nousta korvaamaan puutuvaa määrää.

Tämä nyt on vain täyttä arvailua. Yleensä tuo aiheuttaa vain kylmäkäynistysongelmia. Suutin vaan voi mennä rikki useammalla tavalla. Ja lämpötilalle se on todella herkkä.varsinkin tuo piezo.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Itsekin olen harkinnut EGR:n poistattamista softasta, mutta en ole uskaltanut, kun ei ole varmuutta että kuka osaa tehdä sen oikein, ettei tule mitään muita ongelmia. Siinäkinhän pitää rukata koko taulukkoa, koska puhtaan ilman määrä lisääntyy sitten kun egr on aina kiinni.

Käy lenkki Kajaanissa tuikun luona niin hoituu EGR ongelma.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Vastaa Viestiin