Ei auttanu suuttimien koodaus. Nyt kone taas pöydällä. Kyllä se mäntä vaurio on. Neljältä kantilta leikkuu jälet. Renkaat oli ehjät. Ei kyllä ekana tulis mieleen. Mersun liikkeessäki sano et ekana menee kiertokangen laakerit. Näin tälläkertaa.
Kiitokset vastanneille, toivottavasti on joskus tästäki ketjusta jollekki muulle hyötyä.
MB Vito nakuttaa
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: MB Vito nakuttaa
Hmm... Mitenkähän tämän asiallisesti osaisi ilmaista...No selvennyksenä, ETTÄ, v-tuilusta ei ainakaan ole kyse??
Hieno homma kun vika viimein paikallistui ja on korjattavissa, harmikseen vaan työmääärää enemmän ja kenties kysyi hermoilta pitkäjänteisyyttä.
Mutta puolensa siinäkin, toinen kerta kun sujuu useimmiten jo huomattavasti "liukkaammin".
Hieno homma kun vika viimein paikallistui ja on korjattavissa, harmikseen vaan työmääärää enemmän ja kenties kysyi hermoilta pitkäjänteisyyttä.
Mutta puolensa siinäkin, toinen kerta kun sujuu useimmiten jo huomattavasti "liukkaammin".
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: MB Vito nakuttaa
Tätä vähän arvelinkin aikasemmassa kirjoituksessani.tuoliman kirjoitti:Ei auttanu suuttimien koodaus. Nyt kone taas pöydällä. Kyllä se mäntä vaurio on. Neljältä kantilta leikkuu jälet. Renkaat oli ehjät. Ei kyllä ekana tulis mieleen. Mersun liikkeessäki sano et ekana menee kiertokangen laakerit. Näin tälläkertaa.
Kiitokset vastanneille, toivottavasti on joskus tästäki ketjusta jollekki muulle hyötyä.
Voi helekuti tämänpäivän Mersun moottoreita.
+358 18B8FE99
Re: MB Vito nakuttaa
Nyt on kone läjässä. Nätisti käy. Öljyn pinnan merkkivalo jäi vain palamaan. Rajoittaa kierroksia. Valo syttyy n.1min kuluttua käynnistämisestä. Valon sytyttyä maksimi kierrokset rajoittuu 3 t.
Oliskohan anturi rikkoontunu vai johto saanu kipeetä?
VIKAKOODI
The signal from component B40 (oli sensor (oil level, temperature and guality )) is fulty. Erot ni plus monitoring of on/Off ratio
Oliskohan anturi rikkoontunu vai johto saanu kipeetä?
VIKAKOODI
The signal from component B40 (oli sensor (oil level, temperature and guality )) is fulty. Erot ni plus monitoring of on/Off ratio
Re: MB Vito nakuttaa
Ettei vaan olis liikaa öljyä koneessa.
Jätä reilusti alle "max" rajan se öljyn pinta.
Jätä reilusti alle "max" rajan se öljyn pinta.
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Re: MB Vito nakuttaa
Piti oikein tarkistaa, kaikkea muuta olitkin arvaillut mutta Aki.P osui ekana oikeaanJ.Kulmala kirjoitti:Tätä vähän arvelinkin aikasemmassa kirjoituksessanituoliman kirjoitti:Ei auttanu suuttimien koodaus. Nyt kone taas pöydällä. Kyllä se mäntä vaurio on. Neljältä kantilta leikkuu jälet. Renkaat oli ehjät. Ei kyllä ekana tulis mieleen. Mersun liikkeessäki sano et ekana menee kiertokangen laakerit. Näin tälläkertaa.
Kiitokset vastanneille, toivottavasti on joskus tästäki ketjusta jollekki muulle hyötyä.
J.Kulmala kirjoitti : Oliko muuten vaihdettu suuttimia uusiin, jos vaikka olisi koodauksesta johtuva naputus suuttimesta. Jos siis on vaihdettu joku suutin joka on koodattavaa mallia, niin vaatii Starilla koodauksen
J.Kulmala kirjoitti :Niinkuin tuolla aikaisemmassa viestissä kerroin mahdollisesta mäntävauriosta, lähinnäkin männäntapin alueelta
J.Kulmala kirjoitti :suutin on jossain määrin viallinen. Saanut esim. lievän lämpöpiikin
J.Kulmala kirjoitti :Öljynpaineen puuttuminen taas voinut vaurioittaa moottorielimiä
J.Kulmala kirjoitti :Tuliko öljypumppu tarkistettua " remontin "yhteydessä
J.Kulmala kirjoitti :Mäntä halki männäntapin kohdalta / kiertokangen yläpää vaurio.
J.Kulmala kirjoitti :Tuollainen naputus moottorista voi tulla ihan mistä vaan, kun öljyn kierto ei ole ollut kunnossa
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: MB Vito nakuttaa
Nämä nyt on tuollaisia lässytyksiä, joita ei pitäisi selvässä tapauksessa arvuutellakaan. Tässä tapauksessa olisi heti pitänyt moottori levittää pöydälle....niinkuin mainitsinkin alussa.Jolle kirjoitti:Piti oikein tarkistaa, kaikkea muuta olitkin arvaillut mutta Aki.P osui ekana oikeaanJ.Kulmala kirjoitti:Tätä vähän arvelinkin aikasemmassa kirjoituksessanituoliman kirjoitti:Ei auttanu suuttimien koodaus. Nyt kone taas pöydällä. Kyllä se mäntä vaurio on. Neljältä kantilta leikkuu jälet. Renkaat oli ehjät. Ei kyllä ekana tulis mieleen. Mersun liikkeessäki sano et ekana menee kiertokangen laakerit. Näin tälläkertaa.
Kiitokset vastanneille, toivottavasti on joskus tästäki ketjusta jollekki muulle hyötyä.
J.Kulmala kirjoitti : Oliko muuten vaihdettu suuttimia uusiin, jos vaikka olisi koodauksesta johtuva naputus suuttimesta. Jos siis on vaihdettu joku suutin joka on koodattavaa mallia, niin vaatii Starilla koodauksen
J.Kulmala kirjoitti :Niinkuin tuolla aikaisemmassa viestissä kerroin mahdollisesta mäntävauriosta, lähinnäkin männäntapin alueelta
J.Kulmala kirjoitti :suutin on jossain määrin viallinen. Saanut esim. lievän lämpöpiikin
J.Kulmala kirjoitti :Öljynpaineen puuttuminen taas voinut vaurioittaa moottorielimiä
J.Kulmala kirjoitti :Tuliko öljypumppu tarkistettua " remontin "yhteydessä
J.Kulmala kirjoitti :Mäntä halki männäntapin kohdalta / kiertokangen yläpää vaurio.
J.Kulmala kirjoitti :Tuollainen naputus moottorista voi tulla ihan mistä vaan, kun öljyn kierto ei ole ollut kunnossa
+358 18B8FE99