Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
Eli imusarjan läppien säätömoottorin pidikeessä ei pysy tanko kiinni.
Tiedän että helpoin tapa on jumittaa läpät ja antaa moottorin pyöriä "tyhjää"..
MUTTA oma kokemus on ,että tanko, kun toimii niin auto toimii paremmin ja mielyttävemmin.
Siksi kysymys miten tangon saa pysymään kiinni? onko toimivia patenteja tuohon? esm porata reikä keskelle ja joku tanko läpi..
Vai saako jostain vaihdettua siihen ne kiinikkeet/nivelet?
Kertokaas mikä toimii ja mikä ei...
Tiedän että helpoin tapa on jumittaa läpät ja antaa moottorin pyöriä "tyhjää"..
MUTTA oma kokemus on ,että tanko, kun toimii niin auto toimii paremmin ja mielyttävemmin.
Siksi kysymys miten tangon saa pysymään kiinni? onko toimivia patenteja tuohon? esm porata reikä keskelle ja joku tanko läpi..
Vai saako jostain vaihdettua siihen ne kiinikkeet/nivelet?
Kertokaas mikä toimii ja mikä ei...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
Varmasti toimii paremin tanko kiinitettynä kuin tanko irrallaan heilumassaYOUgo kirjoitti:Eli imusarjan läppien säätömoottorin pidikeessä ei pysy tanko kiinni.
Tiedän että helpoin tapa on jumittaa läpät ja antaa moottorin pyöriä "tyhjää"..
MUTTA oma kokemus on ,että tanko, kun toimii niin auto toimii paremmin ja mielyttävemmin.
Siksi kysymys miten tangon saa pysymään kiinni? onko toimivia patenteja tuohon? esm porata reikä keskelle ja joku tanko läpi..
Vai saako jostain vaihdettua siihen ne kiinikkeet/nivelet?
Kertokaas mikä toimii ja mikä ei...
mutta jos läpät jumitta auki niin ero on mitätön/huomaamaton
(testattu pariinkin kertaan sokko testillä)
sikäli kun on muuten kunnossa
mutta jos haluua systeemin korjat niin=uusi imusarja läppineen vipuineen
-245
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
Kiitos vastauksesta.
Pitänee kai sitten virittää taas nippusiteitä sinne jos ei muuta keksi..
Pitänee kai sitten virittää taas nippusiteitä sinne jos ei muuta keksi..
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
Laitan nyt tähän oman kokemukseni, vaikka onkin 270cdi:stä kysymys.
Monet vuodet polkaistessa pölläytellyt mustaa enemmän ja vähemmän. Kuitenkin jos kohta polkaisi toisen kerran perään niin ei aina kuitenkaan ehkä pölläyttänyt ? Ajatellut että jos se vaikka vaan karstaa kun on aika paljon lyhkästä ajoakin. Suutimissa ei mitään sanottavaa, turbon jälkeisen ensimmäisen katin tyhjensin (joka oli tosin aivan puhdas) Turbon vaihdon (tosin turhaan, kääk) yhteydessä puhdistin välijäähdyttimen ja putket. EGR venttiilinkin putsasin. Kaikki putsarit olleet aina kunnossa. Silti pölläytteli mustaa epämääräisesti?
Pari kuukautta sitten jouduttiin vaihtamaan startti niin tuli näkymä läppämoottorille. Ensimmäinen läppämoottorilta lähtevä n. 10cm. tanko oli irti. Oli ollut ties vuosikaudet. Eli läpät ei olleet auenneet, ainekaan niin kuin niiden olisi pitänyt.
Ajatellut että kun melkein aina ensimmäisellä polkaisulla pölläytti mutta ei aina välttämättä toisella, niin läpät varmaan olleet kiinni ensin ja ahtopaine aukaissut ne siitä sitten ?
Niin tai näin. Kun läpät lukittiin aukiasentoon niin pölläyttely loppui. Käytössä en ole juuri huomannut eroa.
Kyllähän se synkäks (mustaks) vetää kun ei happea saa
Monet vuodet polkaistessa pölläytellyt mustaa enemmän ja vähemmän. Kuitenkin jos kohta polkaisi toisen kerran perään niin ei aina kuitenkaan ehkä pölläyttänyt ? Ajatellut että jos se vaikka vaan karstaa kun on aika paljon lyhkästä ajoakin. Suutimissa ei mitään sanottavaa, turbon jälkeisen ensimmäisen katin tyhjensin (joka oli tosin aivan puhdas) Turbon vaihdon (tosin turhaan, kääk) yhteydessä puhdistin välijäähdyttimen ja putket. EGR venttiilinkin putsasin. Kaikki putsarit olleet aina kunnossa. Silti pölläytteli mustaa epämääräisesti?
Pari kuukautta sitten jouduttiin vaihtamaan startti niin tuli näkymä läppämoottorille. Ensimmäinen läppämoottorilta lähtevä n. 10cm. tanko oli irti. Oli ollut ties vuosikaudet. Eli läpät ei olleet auenneet, ainekaan niin kuin niiden olisi pitänyt.
Ajatellut että kun melkein aina ensimmäisellä polkaisulla pölläytti mutta ei aina välttämättä toisella, niin läpät varmaan olleet kiinni ensin ja ahtopaine aukaissut ne siitä sitten ?
Niin tai näin. Kun läpät lukittiin aukiasentoon niin pölläyttely loppui. Käytössä en ole juuri huomannut eroa.
Kyllähän se synkäks (mustaks) vetää kun ei happea saa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
YOUgo kirjoitti:Kiitos vastauksesta.
Pitänee kai sitten virittää taas nippusiteitä sinne jos ei muuta keksi..
Eihän se uusi imusaraja maksa edes vehossa kovin paljoa jos sen
(mukamas tunutman mitä ei huomais jos ei tietäisi haluua pois : ))
-240
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
CDI203 kirjoitti:YOUgo kirjoitti:Kiitos vastauksesta.
Pitänee kai sitten virittää taas nippusiteitä sinne jos ei muuta keksi..
Eihän se uusi imusaraja maksa edes vehossa kovin paljoa jos sen
(mukamas tunutman mitä ei huomais jos ei tietäisi haluua pois : ))
-240
Eli eli mietittyäni asiaa niin en ole ajanut ehjällä autolla, jotta olisin voinut koittaa testiä niin kuin sinä.....
Eka 320 oli tangoista hyvin kankeat eli pystyin koittamaan joko auki tai kiinni. ERo oli huima. auki niin oli paljon voimaa yläkiekoilla.. Kiinni niin savua tuli ja oli vääntöä paljon....
Nykysessä 320 tangot on todella herkät kun ed. omistaja ne on uusinut.... Näin sitä ei voi testata, mutta toimii luonnolliseti paremmin, kun tanko on moottorissa kiinni, kuin että heiluu vapaana ..... Käyn ne tänään sitomassaa kiinni, kun kerkiän....
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
oma kokemus: vm2001 320cdi ei kestänyt myös enää tanko paikoillaan pallukka kiinnike muljusi irti. no, toiseen ääri asentoon mutta vika tuli esiin ei imusarjan sisällä läpät liikkuneet ok enää. toimenpide: imusarja pois, läpät hevon v---tuun ja pultit lukitteen kera tulppaamaan reiät umpeen. nyt saa ajaa ilman huolta että rikkoutunut läppä tai palanen menee sisuskaluja rikkomaan kuten yleistä bemareissa. ja samalla kun oli imusarja irti se totaalisesti lioteltiin pois kaikesta paskasta... jos kerran uudet imusarjat halpoja, niin laittakaas hinta esimerkkejä kuka tietää. ja siis 320ssä valua metallia ja 270ssä muovia tämä kyseinen kapistus
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
Missä asennossa läpät on auki ? Kun työnnän tankoa kohti perää vai kohti keulaa ?
Re: Läppien tangot irtoilee. 320 cdi w210
Keulaa kohti
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-