Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 27.12.2014 00:26
Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
Lisälämitin pitää surinaa auton sammuttamisen jälkeen, mutta eipä todennäköisesti toimi, kun tyhjäkäynnillä lämmöt aina tipahtaa pakkasilla... Termostaatti vasta vaihdettu uuteen. Ennen vaihtoa ei lämmöt noussut kuin n 60 c, nyt nousee normaaliin reilut 80 c, mutta tyhjäkäynnillä tipahtaa heti sinne 60-65 c hujakoille esim tänään (-21 c). Tosi hitaasti kipuaa lämmöt normaalin yli 20 c pakkasilla ja onko tosi ettei cdi kone pidä lämpöjä tyhjäkäynnillä ilman tuota sähköistä lisälämmitintä? Onkos tässä alettava korjailemaan tuota sähkölämppäriä että tarkenee pakkasilla, vai voiko tuo uusi termostatti falskata...? Auto siis väyrynen 220 cdi -01
Re: Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
Aivan normaalia että lämmöt tippuu kun auto jää parkkiin tyhjäkäynnille, jos kuitenki ajossa nousevat yli 80c.
Sähkölämppäri/webasto auttaa.
Sekin auttaa että säätää lämppärinpuhaltimen puhaltamaan pienemmällä teholla kun auto on parkissa.
Sähkölämppäri/webasto auttaa.
Sekin auttaa että säätää lämppärinpuhaltimen puhaltamaan pienemmällä teholla kun auto on parkissa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
Se surina tulee todenköisimmin paineen muuntimestaLapinmies 220 cdi kirjoitti:Lisälämitin pitää surinaa auton sammuttamisen jälkeen, mutta eipä todennäköisesti toimi, kun tyhjäkäynnillä lämmöt aina tipahtaa pakkasilla... Termostaatti vasta vaihdettu uuteen. Ennen vaihtoa ei lämmöt noussut kuin n 60 c, nyt nousee normaaliin reilut 80 c, mutta tyhjäkäynnillä tipahtaa heti sinne 60-65 c hujakoille esim tänään (-21 c). Tosi hitaasti kipuaa lämmöt normaalin yli 20 c pakkasilla ja onko tosi ettei cdi kone pidä lämpöjä tyhjäkäynnillä ilman tuota sähköistä lisälämmitintä? Onkos tässä alettava korjailemaan tuota sähkölämppäriä että tarkenee pakkasilla, vai voiko tuo uusi termostatti falskata...? Auto siis väyrynen 220 cdi -01
jos kaikki on kunnossa termarit ei vuoda, sähkö pumppu toimmi(juuri koskaan ei toimi jos ei ole vaihdetu) järjestelmä on puhdas niin
-20 ulkona ja sisällä tarkenee hyvin ilman takkia
jos tunti kausia seisoo tyhjä käynnillä niin sitten alkaa vilenemään
tämä siis jos kaikki on kunnossa
-152
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 27.12.2014 00:26
Re: Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
Ok, eli tuo lämmitin ei välttämättä pidäkään tuota ääntä. Pittää käyttää testerin nokassa, ko saapi aikaseksi.
Tosiaan tyhjäkäynnillä lämmöt alkaa laskeen välittömästi, kovemmalla pakkasella vielä enemmän, luonnollisesti. Kyselin jo syksyllä vastuspakettia tuohon lämmittimeen ko epäilin vähän sen toimivuutta, ja hinta on melko suolanen, KL varaosat 500 €... Pitäs alkaa kyseleen, jos jollakin ois käytettynä toimivaa sopuhintaan...
Onko kellään tietoa/kokemusta, kun muistan jostain lukeneeni, että oli laittanut vahatermarin vesiletkuun, ennen varsinaista termostaattia, ja oli kuulemma nostanut/pitänyt lämpöjä paremmin. Voisikos tuo "patentti" toimia, termostatti taisi olla jonkin vanhan Volvon mallia...?
Tosiaan tyhjäkäynnillä lämmöt alkaa laskeen välittömästi, kovemmalla pakkasella vielä enemmän, luonnollisesti. Kyselin jo syksyllä vastuspakettia tuohon lämmittimeen ko epäilin vähän sen toimivuutta, ja hinta on melko suolanen, KL varaosat 500 €... Pitäs alkaa kyseleen, jos jollakin ois käytettynä toimivaa sopuhintaan...
Onko kellään tietoa/kokemusta, kun muistan jostain lukeneeni, että oli laittanut vahatermarin vesiletkuun, ennen varsinaista termostaattia, ja oli kuulemma nostanut/pitänyt lämpöjä paremmin. Voisikos tuo "patentti" toimia, termostatti taisi olla jonkin vanhan Volvon mallia...?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
Harvemmin on 210 mallisen lisä lämmitin rikki jos on niin yleensä löytyy ehjä purkaamolta(tosin sitä ei tarvitse mihinkään)
500-100789 vihdin tarvikesta termarin osanumero
-150
500-100789 vihdin tarvikesta termarin osanumero
-150
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
Omassa 270 CDI -04 vuosia sitten lämmöt eivät nousseet mainitsemasi +60 ylemmäs. Vehosta kerrottiin että on vain yksi termari ja muita vaihtoehtoja ei ole. Sellainen laitettiin ja lämmöt kipusivat +85 ja lämpöä riitti. Toki kabiiniin tuli ennenkin lämmintä sähkövastuksen voimin. Se on todella hyvä jos halutaan pakkasella nopeasti lämmintä. Auton sammuttamisen jälkeen voi laittaa lämmityksen päälle, ja se sammuu 0,5 tunnin päästä, tai kun lämmöt ovat enää n. +40 tai kun akun jännite on vähissä.
Paras tapa saada diisseli cdi lämpöiseksi on peittää nokka. Itselläni jo kolmas MB. Ihan syyläriin kiinni pahvi, itselläni on kova huopa (ei tartu loska eikä jää) sen putken takana. Olen peittänyt ihan kokonaan myös öljyn lauhduttimen, siellä syylärin alla. Lämmöt nousevat nopeasti, liki 10 km ajon jälkeen +80 (-10- -20 astetta). Lapissa ajaessani alle -30 asteen pakkasissa cdi lämpenee hyvin. Nokkamuovia pidän myös kesäisin päällä. Lämpö ei riko diisseliä, itse asiassa se suojaa konetta, sekä kylkiäisenä pitää katalysaattorit ja putket puhtaina. Katsastuksissa päästöarvot ovat tosi alhaiset.
En suosittele mitään lisätermareiden asentamista. Sen olen huomannut, että termostaatti on hyvä vaihtaa 3-4 vuoden välein.
Paras tapa saada diisseli cdi lämpöiseksi on peittää nokka. Itselläni jo kolmas MB. Ihan syyläriin kiinni pahvi, itselläni on kova huopa (ei tartu loska eikä jää) sen putken takana. Olen peittänyt ihan kokonaan myös öljyn lauhduttimen, siellä syylärin alla. Lämmöt nousevat nopeasti, liki 10 km ajon jälkeen +80 (-10- -20 astetta). Lapissa ajaessani alle -30 asteen pakkasissa cdi lämpenee hyvin. Nokkamuovia pidän myös kesäisin päällä. Lämpö ei riko diisseliä, itse asiassa se suojaa konetta, sekä kylkiäisenä pitää katalysaattorit ja putket puhtaina. Katsastuksissa päästöarvot ovat tosi alhaiset.
En suosittele mitään lisätermareiden asentamista. Sen olen huomannut, että termostaatti on hyvä vaihtaa 3-4 vuoden välein.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
öljyn lauhdutimenvenit kirjoitti:Omassa 270 CDI -04 vuosia sitten lämmöt eivät nousseet mainitsemasi +60 ylemmäs. Vehosta kerrottiin että on vain yksi termari ja muita vaihtoehtoja ei ole. Sellainen laitettiin ja lämmöt kipusivat +85 ja lämpöä riitti. Toki kabiiniin tuli ennenkin lämmintä sähkövastuksen voimin. Se on todella hyvä jos halutaan pakkasella nopeasti lämmintä. Auton sammuttamisen jälkeen voi laittaa lämmityksen päälle, ja se sammuu 0,5 tunnin päästä, tai kun lämmöt ovat enää n. +40 tai kun akun jännite on vähissä.
Paras tapa saada diisseli cdi lämpöiseksi on peittää nokka. Itselläni jo kolmas MB. Ihan syyläriin kiinni pahvi, itselläni on kova huopa (ei tartu loska eikä jää) sen putken takana. Olen peittänyt ihan kokonaan myös öljyn lauhduttimen, siellä syylärin alla. Lämmöt nousevat nopeasti, liki 10 km ajon jälkeen +80 (-10- -20 astetta). Lapissa ajaessani alle -30 asteen pakkasissa cdi lämpenee hyvin. Nokkamuovia pidän myös kesäisin päällä. Lämpö ei riko diisseliä, itse asiassa se suojaa konetta, sekä kylkiäisenä pitää katalysaattorit ja putket puhtaina. Katsastuksissa päästöarvot ovat tosi alhaiset.
En suosittele mitään lisätermareiden asentamista. Sen olen huomannut, että termostaatti on hyvä vaihtaa 3-4 vuoden välein.

-114
E: ja mikäs malli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 27.12.2014 00:26
Re: Sähköinen lisälämmitin/termostatti 220 cdi -01
Nokka on laitettu hyvin pakettiin heti alkutalvesta. Ajelen työn puolesta ympäri Lappia ja kelit voi olla aika raittiita välillä... Pitää alkaa kyselemään jostain toimivaa sähkölämmitintä niin nostaa lämmöt nopeampaa ja toivonmukaan pitää niitä myös tyhjäkäynnilläkin vähän.