S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
En löytänyt tällaisesta oikeen kommenttia suuntaan enkä toiseen.
Tuossa dealerin "avaimet käteen" paketissa on 13-riviä korkea (~100mm) ja kiinnityskorvakkeiden kanssa 330mm leveä kenno.
Silmällä vertaillen tuntuisi että jäähdytysteho ja kennon tilavuus ovat reilusti isompia kuin alkuperäinen kenno syylärin yhteydessä. Onko?
Tarkoitus on systeemi rakentaa termostaatin kanssa, joten öljyn pitäisi lämmetä yhtä lailla vaikka kennossa olisi reserviäkin.
Mietin että onko 13-rivinen varmasti riittävän kokoinen kaikkiin tilanteisiin tuossa allekirjoituksen autossa? Kesähelle, iso traila koukussa tai joku kramppi oikeassa jalassa...
Näyttäis että on paljon isompi verrattuna alkuperäiseen, mutta samaan paikkaan olisi kyllä mahdollista laittaa isompikin. (16-riviä/125mm korkea)
Tuossa dealerin "avaimet käteen" paketissa on 13-riviä korkea (~100mm) ja kiinnityskorvakkeiden kanssa 330mm leveä kenno.
Silmällä vertaillen tuntuisi että jäähdytysteho ja kennon tilavuus ovat reilusti isompia kuin alkuperäinen kenno syylärin yhteydessä. Onko?
Tarkoitus on systeemi rakentaa termostaatin kanssa, joten öljyn pitäisi lämmetä yhtä lailla vaikka kennossa olisi reserviäkin.
Mietin että onko 13-rivinen varmasti riittävän kokoinen kaikkiin tilanteisiin tuossa allekirjoituksen autossa? Kesähelle, iso traila koukussa tai joku kramppi oikeassa jalassa...
Näyttäis että on paljon isompi verrattuna alkuperäiseen, mutta samaan paikkaan olisi kyllä mahdollista laittaa isompikin. (16-riviä/125mm korkea)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Muuten en osaa sanoa, mutta;
Ota huomioon, että alkuperäinen on nestejäähdytteinen (jäähd.neste ja öljy) ja sinä mietit tilalle ilmajäähdytteistä.
Et voi, ainakaan suoraan, mitenkään verrata näitä.
Alkuperäinen systeemi, kaikkine ongelmineenkin, takaa nopean (no,ok, suhteellista) lämpenemisen kovalla pakkasella (jäähd.neste lämmittää öljyä) sekä sen ettei öljy pääse paljoakaan jäähdytysnestettä kuumemmaksi.
neste/neste lämmönsiirtymä moninverroin tehokkaampi kuin neste/ilma.
Ota huomioon, että alkuperäinen on nestejäähdytteinen (jäähd.neste ja öljy) ja sinä mietit tilalle ilmajäähdytteistä.
Et voi, ainakaan suoraan, mitenkään verrata näitä.
Alkuperäinen systeemi, kaikkine ongelmineenkin, takaa nopean (no,ok, suhteellista) lämpenemisen kovalla pakkasella (jäähd.neste lämmittää öljyä) sekä sen ettei öljy pääse paljoakaan jäähdytysnestettä kuumemmaksi.
neste/neste lämmönsiirtymä moninverroin tehokkaampi kuin neste/ilma.
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Jep tuotapa en ajatellutkaan!Risto113 kirjoitti:Muuten en osaa sanoa, mutta;
Ota huomioon, että alkuperäinen on nestejäähdytteinen (jäähd.neste ja öljy) ja sinä mietit tilalle ilmajäähdytteistä.
Et voi, ainakaan suoraan, mitenkään verrata näitä.
Alkuperäinen systeemi, kaikkine ongelmineenkin, takaa nopean (no,ok, suhteellista) lämpenemisen kovalla pakkasella (jäähd.neste lämmittää öljyä) sekä sen ettei öljy pääse paljoakaan jäähdytysnestettä kuumemmaksi.
neste/neste lämmönsiirtymä moninverroin tehokkaampi kuin neste/ilma.
Ja toisaalta mietin semmosta että ei se syylärissä oleva jäähdytysneste ainakaan kovin nopeaan lämpene pakkasella. Lämpeneekö 20 asteen pakkasessa käytännössä koskaan jos siivosti ajelee? Tai kuitenkin aikaa menee kun termostaatti avautuu. Tässä dealerin versiossa ei ole termostaattia ollenkaan, ja kuulemma ei ole moitteita kuulunut. Pahvi kennon edessä on ainoa "termostaatti."
Ei tuo nyt pitäis huonompikaan olla...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Nyt näyttää että voisi taas ehtiä miettiä tätä eteenpäin. Termostaatille vielä kiinnikerauta ja sitten puhallus ja maalaus kaikille kiinnikkeille. Muuten pitäis alkaa oleen kaikki nippelit. Muutama liitin letkujen päähän kun termostaatin lopullinen sijainti tarkentuu.
Tarkoitus termostaatin jälkeen paluulinjaan laittaa t-haara ja siihen öljyn lämpötilalle anturi. Tulee aika reilusti kokoa tuolle rakennelmalle että saa nähdä... Azizin versio samasta aiheesta on niin pirun nätti ja yksinkertainen.
Mutta the kysymys: ymmärsin WIS:stä että öljyn paluu jäähdyttimeltä laatikolle olisi moottorin kuljettajan puoleista putkea.
Voiko joku varmistaa? WIS:stä tai muualta?
Kiitos!
Tarkoitus termostaatin jälkeen paluulinjaan laittaa t-haara ja siihen öljyn lämpötilalle anturi. Tulee aika reilusti kokoa tuolle rakennelmalle että saa nähdä... Azizin versio samasta aiheesta on niin pirun nätti ja yksinkertainen.
Mutta the kysymys: ymmärsin WIS:stä että öljyn paluu jäähdyttimeltä laatikolle olisi moottorin kuljettajan puoleista putkea.
Voiko joku varmistaa? WIS:stä tai muualta?
Kiitos!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Eli kaiketi termostaatin laitto on nyt niin että öljy virtaa vain termarille ohittaen sen ja se palaa takaisin laatikkoon ja kun termari aukeaa alkaa syylarin läpi virrata öljy...toisaalta jos tekee jonkun tulppa laitoksen mikä siinä nyt ei saa olla ja kiertoa ei ole ei termari lämpene ikinä...niinhan se on cdi pikku kennollakin polttoaineen jäähdyttimessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Ja jos teke tulpan mikä estää öljyn kulun laatikon banjoliitoksien välillä mitkä on kummlakin puolella laatikoa,atlas kirjoitti:Eli kaiketi termostaatin laitto on nyt niin että öljy virtaa vain termarille ohittaen sen ja se palaa takaisin laatikkoon ja kun termari aukeaa alkaa syylarin läpi virrata öljy...toisaalta jos tekee jonkun tulppa laitoksen mikä siinä nyt ei saa olla ja kiertoa ei ole ei termari lämpene ikinä...niinhan se on cdi pikku kennollakin polttoaineen jäähdyttimessä.
niin laatikon öljyn kierto estyy mistä seuraa välitön särkyminen, isompi tai pienempi
eli termostaatin pitää olla semmoinen että se ohitta jäähdytys kennon kiinni ollessan mutta ei tulpaa koko kiertoa tai kurista sitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Termostaatti on tuomonen: https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/mo ... -m-ot-8jic" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun mielestä just samanlainen kuin azizin systeemissä.
Ja jäähdytin tuloillaan tuomonen: https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/se ... ale-std616" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko ammattimiesten mielestä ok?
Ja kyllä mun ymmärryksen mukaan systeemi tulis just tuomonen kun cdi203 selvitti!
Tuosta vaan pitää saada varmuus että kumpi on paluuputki... Yks kaveri muisteli että paluuputki olisi apumiehen puolella!
Mun mielestä just samanlainen kuin azizin systeemissä.
Ja jäähdytin tuloillaan tuomonen: https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/se ... ale-std616" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko ammattimiesten mielestä ok?
Ja kyllä mun ymmärryksen mukaan systeemi tulis just tuomonen kun cdi203 selvitti!
Tuosta vaan pitää saada varmuus että kumpi on paluuputki... Yks kaveri muisteli että paluuputki olisi apumiehen puolella!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
http://www.mercteil.com/en/action-produ ... oil-cooler" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo pitäis olla alkuperäinen,eikä minun mielestä ole edes kallis paketti.
Tuo pitäis olla alkuperäinen,eikä minun mielestä ole edes kallis paketti.
Star
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Prkl tuo olis ollu paljon halvempi kuin mitä tämä rakennelma tulee maksaan!Bomber4 kirjoitti:http://www.mercteil.com/en/action-produ ... oil-cooler
Tuo pitäis olla alkuperäinen,eikä minun mielestä ole edes kallis paketti.
En huomannut mainintaa tuon korkeudesta. Taitaa viedä tähän mun systeemiin verrattuna enempi tilaa mahdolliselta isommalta välijäähyltä? Näyttäs naamalla... No, ei passaa enää murehtia!
Millähän tuo on tarkoitettu kiinnittää?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Meiltä löytyy sekä tarvikekennolla että alkuperäisellä, termostaatilla varustetulla kennolla.
Kymmenisen vuotta (ehkä 100-150 autoon ?) on asenneltu ilman termostaattia, yhtään minkäänlaista ongelmaa ei ole ilmennyt
Kymmenisen vuotta (ehkä 100-150 autoon ?) on asenneltu ilman termostaattia, yhtään minkäänlaista ongelmaa ei ole ilmennyt
oulaistenliikenne.fi
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
5-6 astetta pakkasta auton mittarin mukaan. Kohtuu siistillä ajolla ei tunnut laatikon öljyn lämpö nousevan 62-64 astetta lämpimämmäksi. Vaikka ajaa miten kauan! (Apumiehellä star sylissä) ja mitenkähän kun tulee oikea pakkanendealer kirjoitti:Meiltä löytyy sekä tarvikekennolla että alkuperäisellä, termostaatilla varustetulla kennolla.
Kymmenisen vuotta (ehkä 100-150 autoon ?) on asenneltu ilman termostaattia, yhtään minkäänlaista ongelmaa ei ole ilmennyt
Mie oon ymmärtänyt että sais lähempänä 80 astetta olla?
Toinen asiahan on että onko mitään käytännön merkitystä.
No tuleepahan kokeiltua.
Onko jollain tuomonen alkuperäinen termostaatilla varustettu s211 320cdi:ssä? Olettako seurannut miten lämmöt käyttäytyy?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
On niitä joissain 211:ssa, ei ole mittailtu lämpöjä tms.
oulaistenliikenne.fi
- puntarijan
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 04.12.2015 13:31
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Tervehdys,
tuli hommattua mersu (v.2004 E 220cdi autom. avantgarde) pienen tauon jälkeen taas talouteen ja nyt olisikin kysymys liittyen tuon "kuuluisaan" vaihteiston jäähdytys ongelmaan. En ihan selkeää vastausta foorumeilta/netistä löytänyt onko vielä 2004 malleissa kyseisiä "vuotavia" kennoja. En myöskään löytänyt kuvaa vastaavasta konehuoneesta kuin mitä omassani on. Tarjoituksena olis kumminkin purkaa/tutkia järjestelmää myöhemmin.
Tässä kuvatus konehuoneesta jossa moottorijäähdyttimen edessä on erillinen Behr:n kenno(A211 500 10 02) joka taitaa olla välijäähdyttimenkenno.
tuli hommattua mersu (v.2004 E 220cdi autom. avantgarde) pienen tauon jälkeen taas talouteen ja nyt olisikin kysymys liittyen tuon "kuuluisaan" vaihteiston jäähdytys ongelmaan. En ihan selkeää vastausta foorumeilta/netistä löytänyt onko vielä 2004 malleissa kyseisiä "vuotavia" kennoja. En myöskään löytänyt kuvaa vastaavasta konehuoneesta kuin mitä omassani on. Tarjoituksena olis kumminkin purkaa/tutkia järjestelmää myöhemmin.
Tässä kuvatus konehuoneesta jossa moottorijäähdyttimen edessä on erillinen Behr:n kenno(A211 500 10 02) joka taitaa olla välijäähdyttimenkenno.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 220CDI -04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Jos semmoisen vielä löytää yli kymmenen vuotaa vanhasta autostapuntarijan kirjoitti:Tervehdys,
tuli hommattua mersu (v.2004 E 220cdi autom. avantgarde) pienen tauon jälkeen taas talouteen ja nyt olisikin kysymys liittyen tuon "kuuluisaan" vaihteiston jäähdytys ongelmaan. En ihan selkeää vastausta foorumeilta/netistä löytänyt onko vielä 2004 malleissa kyseisiä "vuotavia" kennoja. En myöskään löytänyt kuvaa vastaavasta konehuoneesta kuin mitä omassani on. Tarjoituksena olis kumminkin purkaa/tutkia järjestelmää myöhemmin.
Tässä kuvatus konehuoneesta jossa moottorijäähdyttimen edessä on erillinen Behr:n kenno(A211 500 10 02) joka taitaa olla välijäähdyttimenkenno.
niin tuuri on sitä luokaa että kannattaa laittaa lotto vetämään
(ja jos se on siellä tämän ajan kestänyt niin tuskin enään alkaa vuotaaman yhtään herkemin kuin muun merkinen)
välijäähdytin on siinä ensimäisenä
(laatikolle ei ole omaa jäähdytintä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Viimeksi muutama viikko sitten tuli lavetilla pihaan "nykyttävä" 211 ja lähti lisäkenno keulassa laatikko huuhdeltuna lisäaine sisässä täristelemättä, -02 320cdi
oulaistenliikenne.fi
- puntarijan
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 04.12.2015 13:31
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
No joo kilsoja ei vielä oo vasta kun 172tkm mut ikää tosin jo 11v (kop kop) Täytynee mielenkiinnosta availla noita muoveja konehuoneesta ni näkee paremmin. Mersut ei niin tuttuja, enempi tullut noita VAG vehkeitä sätösteltyä..
W211 220CDI -04
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
lainataas tätä ketjua kun en löytänyt haulla.
Tarviiko automaattilaatikko jäähdytystä ollenkaan jos on vakio w211 -04 E 220cdi ilman vetokoukkua? Onko kenelläkään pitkäaikaisempaa kokemusta letkut ristissä ajelusta? Mielestäni ei tarvi , sillä öljyt lämpenee talvella nopeammin ilman lämmönvaihdinta. Ylikuumenemiseen kesällä en usko sillä syylärikin kuumentaa sen 80c tai jotain, mutta eihän nämä uskon asioita ole....
Tarviiko automaattilaatikko jäähdytystä ollenkaan jos on vakio w211 -04 E 220cdi ilman vetokoukkua? Onko kenelläkään pitkäaikaisempaa kokemusta letkut ristissä ajelusta? Mielestäni ei tarvi , sillä öljyt lämpenee talvella nopeammin ilman lämmönvaihdinta. Ylikuumenemiseen kesällä en usko sillä syylärikin kuumentaa sen 80c tai jotain, mutta eihän nämä uskon asioita ole....
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Mulla on tollanne vetokoukullinen. En ole pitkään omistanut, enkä tiedä millon on syyläri ohitettu, mitään jäähdytintö tilalla ei ole. Auto ajettu 400thkm. Pelaa paremmin tuo automaatti kuin monessa muussa vähemmän ajetussa mitä olen omistanut.BHN kirjoitti:lainataas tätä ketjua kun en löytänyt haulla.
Tarviiko automaattilaatikko jäähdytystä ollenkaan jos on vakio w211 -04 E 220cdi ilman vetokoukkua? Onko kenelläkään pitkäaikaisempaa kokemusta letkut ristissä ajelusta? Mielestäni ei tarvi , sillä öljyt lämpenee talvella nopeammin ilman lämmönvaihdinta. Ylikuumenemiseen kesällä en usko sillä syylärikin kuumentaa sen 80c tai jotain, mutta eihän nämä uskon asioita ole....
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Letkut ristissä...en suosittele kyllä...öljypumppu sippaa kun alumiinia lähtee ja pakat kieroilee ja tiivisteet kypsyy...laatikon sisässä käydessään ja se ei koskaan nouse tietyn lämmön yli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Kysytäämpä samaa kysymystä koskien omaa kulkinetta, eli 220D W210:ä. 722.6 laatikko ja letkut kosteana jäähdyttimen luona, jos alkavat vuotamaan enempiä niin sopiiko huoletta ohittaa jäähdytin kokonaan (Letkut vain yhteen)?
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Aivan sama juttu mitä kirjoitin kaikille automaattisille laatikollisille autoille...tieten tämä on oma mielipiteeni ja jokainen tekee autolleen mitä tahtoo.
Ei siellä linjastossa ole isopaine koska se tulee vain turbiinilta ja menee öljy pohjaan...vapaaseen tilaan.
Ei siellä linjastossa ole isopaine koska se tulee vain turbiinilta ja menee öljy pohjaan...vapaaseen tilaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
niin siis tarkoitin yhdistää letkut. Eli öljyn lämpötila siis nousee yli 80c ilman lämmönvaihdinta?atlas kirjoitti:Letkut ristissä...en suosittele kyllä...öljypumppu sippaa kun alumiinia lähtee ja pakat kieroilee ja tiivisteet kypsyy...laatikon sisässä käydessään ja se ei koskaan nouse tietyn lämmön yli.
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Kyllä ..letkujen yhdistäminen eli ohitetaan jäähdytys.
kesäkelissä kokeilin jenkissä miten öljy kuumuu kun paikallaan vaihdepäällä kaasua ja sormet putkeen niin olipa tulista...ei se ole turhaan sinne laitettu ja se tosiaan ei pääse tällöin tietyn lämmön yli nousemaan ikinä ellei moottori keitä.
kesäkelissä kokeilin jenkissä miten öljy kuumuu kun paikallaan vaihdepäällä kaasua ja sormet putkeen niin olipa tulista...ei se ole turhaan sinne laitettu ja se tosiaan ei pääse tällöin tietyn lämmön yli nousemaan ikinä ellei moottori keitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Iho on huono lämpömittari. Sormia polttaa jo 50-60 asteessa eli varmaan silloinkin kun vaihdin on paikoillaan. Ei niitä sormia kärsi pitää syylärissäkään...atlas kirjoitti:Kyllä ..letkujen yhdistäminen eli ohitetaan jäähdytys.
kesäkelissä kokeilin jenkissä miten öljy kuumuu kun paikallaan vaihdepäällä kaasua ja sormet putkeen niin olipa tulista...ei se ole turhaan sinne laitettu ja se tosiaan ei pääse tällöin tietyn lämmön yli nousemaan ikinä ellei moottori keitä.
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Niin...suunniteltu se silti on niin että siinä on jäähdytin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Niin on suunniteltu. Luulen että myös vika / hälytys tulee jos öljy liian kuumaa mittauksen perusteella.atlas kirjoitti:Niin...suunniteltu se silti on niin että siinä on jäähdytin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Jenkien laatikot on on pantoineen erilaisia ja nissä nousee kyllä lämpö likaa ilmanatlas kirjoitti:Kyllä ..letkujen yhdistäminen eli ohitetaan jäähdytys.
kesäkelissä kokeilin jenkissä miten öljy kuumuu kun paikallaan vaihdepäällä kaasua ja sormet putkeen niin olipa tulista...ei se ole turhaan sinne laitettu ja se tosiaan ei pääse tällöin tietyn lämmön yli nousemaan ikinä ellei moottori keitä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
vajaa pari vuotta ajanut nyt automaattilaatikon lämmönvaihdin ohitettuna. Ei vielä ongelmia...BHN kirjoitti:lainataas tätä ketjua kun en löytänyt haulla.
Tarviiko automaattilaatikko jäähdytystä ollenkaan jos on vakio w211 -04 E 220cdi ilman vetokoukkua? Onko kenelläkään pitkäaikaisempaa kokemusta letkut ristissä ajelusta? Mielestäni ei tarvi , sillä öljyt lämpenee talvella nopeammin ilman lämmönvaihdinta. Ylikuumenemiseen kesällä en usko sillä syylärikin kuumentaa sen 80c tai jotain, mutta eihän nämä uskon asioita ole....
Tuossa yllä taitaa olla virhe. Luulen että kovalla pakkasella lootaöljyt lämpenee nopeammin lämmönvaihdin kytkettynä.
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Millä perusteella ne lämpenee nopemmin?BHN kirjoitti:vajaa pari vuotta ajanut nyt automaattilaatikon lämmönvaihdin ohitettuna. Ei vielä ongelmia...BHN kirjoitti:lainataas tätä ketjua kun en löytänyt haulla.
Tarviiko automaattilaatikko jäähdytystä ollenkaan jos on vakio w211 -04 E 220cdi ilman vetokoukkua? Onko kenelläkään pitkäaikaisempaa kokemusta letkut ristissä ajelusta? Mielestäni ei tarvi , sillä öljyt lämpenee talvella nopeammin ilman lämmönvaihdinta. Ylikuumenemiseen kesällä en usko sillä syylärikin kuumentaa sen 80c tai jotain, mutta eihän nämä uskon asioita ole....
Tuossa yllä taitaa olla virhe. Luulen että kovalla pakkasella lootaöljyt lämpenee nopeammin lämmönvaihdin kytkettynä.
Mikä niitä öljyjä siellä syylärissä lämmittää kuin moottorikaan hädintuskin lämpenee normilämpöön... joten ei sinne syyläriin mitään lämpöä koneesta tule.
Re: S/W211 erillinen vaihteiston öljynjäähdytin
Tuli laitettua tuollainen Haydenin jäähdytin S211 keulille. Onko muuten kellään tietoa, että minkalainen öljynpaine tuohon tulee? Vaihteistoa huuhdellessa irroitettava paluuletku ei kyllä paljoa ruiki, että ei voi kovin iso paine olla. Klemmareillahan tuossa on pelattava, niin varmasti pysyvät. Öljynpainehan ei voi kovin suuri olla, koska öljy ei nouse tarkistusputkesta ylös auton käydessä vai miten tuo lootan rakenne menee?