
Stari ilmoitti ensin, että kolmos pytyn hehku olisi hajonut. Vaihettiin se, mutta vika ei korjaantunut. Tämän jälkeen stari ilmoitti vikakoodiksi 3. ja 4. pytyn hehkua tai sitten relettä. Koska toimivaa pihtivirtamittaria ei ollut saatavilla, jotta olisi voinut tarkistaa hehkuille menevän jännitteen, päätettiin suoraan vaihtaa hehkun rele uuteen. Yllättäen vika ei korjaantunut silläkään, vaan hehkun valo palaa jälleen mittaristossa. Releessä tosin oli vikaa, on kuvassa purettuna ja keskimmäisten nastojen ohuemmat langat palanu siis molemmilta puolilta.
En ole vielä tarkistanut nykyistä vikakoodia, mutta olisiko nyt niin, että tuo nelospytyn hehku olisi rikki? Sain myö kuulla, että oikosessa oleva hehku hajottaa myös tuota relettä, eli pahimmassa tapauksessa myös uusittu rele olisi samalla tavalla hajonut. Viikonloppuna otetaan auto tutkimuksiin ja uudet 5 hehkua oottaa vaihtoa.
Pääpointti tässä nyt kuitenkin on, että korjaantuisko tuo rele, jos rikkinäiset keskimmäiset nastat vaihtaa uusiin vai hajoaako tuolta yleensä muutakin?
Jos jollain on jäänyt rikkinäinen rele nurkkiin, niin ottaisin tällaisen mielellään vastaan, josta voisi sitten lainata näitä ehjiä nastoja.
Tämän tapauksen auto on 5-pyttyinen 270cdi.