Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Elikkäs mersusta tuon nokka-akselin hampaat poikki, jakoketju hypännyt eikä toistaiseksi tietoa onko venttiilit ja männät ottanu yhteen (jos, niin kustannukset n. 5000 - 8000)
Eli kysymykseni kuuluu että kuinka yleistä tällänen tilanne mersuissa on? Onko kyseinen tilanne automaattisesti autoilijan (käyttäjän) syy eli kaikki huollon kustannukset tulevat minun maksettavaksi? Kokemuksia kellään? Jokainen määräaikais huolto on hoidettu ja myös ajallaan ja huoltokirjakin sen todentaa.
Kyseessä vuoden 2008 w204 C180 ja kilometrejä tähän mennessä ajettu 140 tkm
Eli kysymykseni kuuluu että kuinka yleistä tällänen tilanne mersuissa on? Onko kyseinen tilanne automaattisesti autoilijan (käyttäjän) syy eli kaikki huollon kustannukset tulevat minun maksettavaksi? Kokemuksia kellään? Jokainen määräaikais huolto on hoidettu ja myös ajallaan ja huoltokirjakin sen todentaa.
Kyseessä vuoden 2008 w204 C180 ja kilometrejä tähän mennessä ajettu 140 tkm
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Oletettavasti kyseessä 1.8L Kompressor-moottori eli tyypiltään M271.
Henkilökohtaista kokemusta ei ole mutta maailmalla nimenomaan tuon moottorityypin heikkona kohtana on jakopään hyppääminen ja moottorin jokseenkin totaalituho. Käsitykseni mukaan tuo tapahtuu ennalta varoittamatta ja yllättäen. Kilometrilukemien osalta olen lukenut niitä tapahtuneen jo 80 000km ajetuissa autoissa.
Itsellä on vanhempi M111-kompressor jossa tuota ongelmaa ei ole.
Henkilökohtaista kokemusta ei ole mutta maailmalla nimenomaan tuon moottorityypin heikkona kohtana on jakopään hyppääminen ja moottorin jokseenkin totaalituho. Käsitykseni mukaan tuo tapahtuu ennalta varoittamatta ja yllättäen. Kilometrilukemien osalta olen lukenut niitä tapahtuneen jo 80 000km ajetuissa autoissa.
Itsellä on vanhempi M111-kompressor jossa tuota ongelmaa ei ole.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Kyllä, 1.8litrainen kompressori moottori tyypiltään M271.946.
Käsittääkseni missään ei mainita tämän kuluvan osan huollosta/ajottaisesta tarkkailusta ettei pääsisi venymään ja tekemään tuhoja. Meinaa tämänkin tuhon olisi voitu välttää jos vaan olisin tajunnut että tälläinen kuluva osa löytyy autosta joka vaatii tarkkailua. Kuluttajien kusetus?
Tähän astiset kulut hipoo 4 tonnia, vieläkään siis ei tietoa männistä ja venttiileistä mutta korjaajien mukaan näennäisesti ei vikaa.
Käsittääkseni missään ei mainita tämän kuluvan osan huollosta/ajottaisesta tarkkailusta ettei pääsisi venymään ja tekemään tuhoja. Meinaa tämänkin tuhon olisi voitu välttää jos vaan olisin tajunnut että tälläinen kuluva osa löytyy autosta joka vaatii tarkkailua. Kuluttajien kusetus?
Tähän astiset kulut hipoo 4 tonnia, vieläkään siis ei tietoa männistä ja venttiileistä mutta korjaajien mukaan näennäisesti ei vikaa.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Onpa arvokas tuo uudempi kompressorimoottori. Vanhempaa M111 kompressorikoneita saa käytettynä noilla kilometreillä alle tonnilla Ruotsista. Eikö tuohon löydy käytettyä vastaavaa? Ei kai sinua ole kusetettu korjaamossa?Nitrofar kirjoitti:...Tähän astiset kulut hipoo 4 tonnia, vieläkään siis ei tietoa männistä ja venttiileistä mutta korjaajien mukaan näennäisesti ei vikaa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Kyllä täällä olevien kuvien ja tietojen perusteella kun ketju hyppää niin tehdas kone taisi olla 7te ja käytettyjä euroopasta 4-5te +asennukset.
Olihan täälläkin joka oli ostanut tollasen ja täällä oli neuvottu heti menemään tarkastuttamaan ja vaihdattamaan ketju niin veholla väittivät etteivät olleet kuulleet yhdestäkään autosta menneen konetta ..valehtelivat.
Noita on paukahdellut pienemmilläkin kilsoilla ja autoja mennyt suoraan purkuun...voithan kokeilla kuluttaja suojan tai tavaran tarkastajan kommettia mitä se moottori saa kestää..täältä lisää juttua kun hakuun m271 kun alle sadan tonninkin on paukutellut ja oliko yksi alle 50tkm pomppas jako ja kone paskaksi..yksi oli että veholle huoltoon ja ulos ajaessa pam...asiakas maksoi lystin.
Olihan täälläkin joka oli ostanut tollasen ja täällä oli neuvottu heti menemään tarkastuttamaan ja vaihdattamaan ketju niin veholla väittivät etteivät olleet kuulleet yhdestäkään autosta menneen konetta ..valehtelivat.
Noita on paukahdellut pienemmilläkin kilsoilla ja autoja mennyt suoraan purkuun...voithan kokeilla kuluttaja suojan tai tavaran tarkastajan kommettia mitä se moottori saa kestää..täältä lisää juttua kun hakuun m271 kun alle sadan tonninkin on paukutellut ja oliko yksi alle 50tkm pomppas jako ja kone paskaksi..yksi oli että veholle huoltoon ja ulos ajaessa pam...asiakas maksoi lystin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
[quote="tomant"...Onpa arvokas tuo uudempi kompressorimoottori. Vanhempaa M111 kompressorikoneita saa käytettynä noilla kilometreillä alle tonnilla Ruotsista.
tomant[/quote]
Vanhempaa M111 kompressorikonetta saattaa saada ihan Suomestakin ajamattomana ja jokseenkin täydellisenä (imusarjat, injektorit, johtosarja, ohjaustehostimen pumppu, vesipumppu+kaikki rullat ja kiristimet yms. noin kahteen tonniin...
M111.955 tai M111.957
tomant[/quote]
Vanhempaa M111 kompressorikonetta saattaa saada ihan Suomestakin ajamattomana ja jokseenkin täydellisenä (imusarjat, injektorit, johtosarja, ohjaustehostimen pumppu, vesipumppu+kaikki rullat ja kiristimet yms. noin kahteen tonniin...
M111.955 tai M111.957
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Työkaveri soitti että vaimolla oli hyytynyt 2005 C180 mersu, ajettu 150 t. Korjaamolla todettiin että jakokejuvaurio ja täystuho.
Isälläni on reilu 50 t ajettu vastaava 2004, siis M271 koneella.
Mitä voidaan/pitää tarkistaa moottorista jotta voidaan päätellä osien kunto? Mikä siellä kuluu; ketju, kiristin vai jotkut ohjurit? Paljonko maksaa teetettynä jakoketju/kiristin/ohjainremppa esim merkkiliikkeessä?
Isälläni on reilu 50 t ajettu vastaava 2004, siis M271 koneella.
Mitä voidaan/pitää tarkistaa moottorista jotta voidaan päätellä osien kunto? Mikä siellä kuluu; ketju, kiristin vai jotkut ohjurit? Paljonko maksaa teetettynä jakoketju/kiristin/ohjainremppa esim merkkiliikkeessä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Kysyin asiaa paikallisesta merkkiliikkeestä:karra kirjoitti:Isälläni on reilu 50 t ajettu vastaava 2004, siis M271 koneella.
Mitä voidaan/pitää tarkistaa moottorista jotta voidaan päätellä osien kunto? Mikä siellä kuluu; ketju, kiristin vai jotkut ohjurit? Paljonko maksaa teetettynä jakoketju/kiristin/ohjainremppa esim merkkiliikkeessä?
Asia selviää käyttämällä venttiilikoneiston kansi irti. Työ n. 150e ,ja tiivisteet n. 50e
Jos joutuisi tekemään täydellisen remontin = kansi pois, jakopäänkotelo pois alapyörä ja laahaimet vaihtoon niin n. 5000e
Jos pienempää vikaa niin yläpyörät, ketju ja kiristin n. 3000e
Jos yläpyörätkin ok mutta ketju ja kiristin vaihto niin n. 1000e
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Noin 30% halvemmalla esim. meillä, samoilla orkkisosilla.Jos pienempää vikaa niin yläpyörät, ketju ja kiristin n. 3000e
Jos yläpyörätkin ok mutta ketju ja kiristin vaihto niin n. 1000e
oulaistenliikenne.fi
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
En ollut pelännyt ostaa tollaisella jakopäällä olevaa kompuraa mutta noi hinnat on kyllä liikaa rempoista vaikka itse tekisikin...poistuu kyllä omasta hankinta listalta tuo malli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Ajattelinkin että reilut 50 t ajettuna niin ketju ja kiristin vaan vaihtoon. Tarttee etsiä täältä joku halvempi paja . Ellei sitten näe että yläpyörät jo kuluneet...dealer kirjoitti:Noin 30% halvemmalla esim. meillä, samoilla orkkisosilla.Jos pienempää vikaa niin yläpyörät, ketju ja kiristin n. 3000e
Jos yläpyörätkin ok mutta ketju ja kiristin vaihto niin n. 1000e
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Hyvin todennäköisesti selviää ketjun ja kiristimen vaihdolla. Muistaakseni 85000 km on ollut vähiten ajettu johon joutui pyörätkin vaihtamaan.
oulaistenliikenne.fi
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Voi voi kun olis diilerin paja tässä lähempänä ettei käy tällaista.karra kirjoitti:Työkaveri soitti että vaimolla oli hyytynyt 2005 C180 mersu, ajettu 150 t. Korjaamolla todettiin että jakokejuvaurio ja täystuho.
Työkaverini on nyt siis Shanghaissa, ja vaimo täällä, soitti minulle äsken.
Tarinahan menee näin että mersu toiminut muuten ok mutta jonkin aikaa moottori aina "humpsahtanut", kuin olisi jäänyt joku pytty aina pois pelistä, muuten ok eli vedot tallessa ym. Nyt oli jokin aika sitten alkanut tyhjkäkäynnillä sen verran nytkähdellä että rouva pelkäsi auton sammuvan. Ajossa edelleen ok.
Oli vienyt auton tutkittavaksi AS-Huoltoon joka on nähdäkseni kytköksissä merkkiliikkeeseen täällä. Siellä olivat todenneet että nokka-akselin asento antoi jonkun vikakoodin ja auto olisi syytä viedä merkkihuoltoon. Tästä on raportti/tuloste/AS-Huollon kuitti tms siis olemassa.
No rouva päätti ajaa sen saman tien Auto-Sunille ja niin teki, auto toimi ajossa ihan hyvin, ei mitään normaalista poikkeavaa sillä matkalla.
Auto jäi merkkiliikkeeseen ja seuraavana päivän sieltä soitetiin että moottorissa täystuho, 6-7 tonnia remontin arvio. Sen jälkeen oli joku liikkeen asentaja soittanut perään että hän voisi ostaa auton itselleen ja kunnostaa sen, oli tarjonnut kahta tonnia.
Rouva on miehensä kanssa rakentanut jenkkiautoja 30 vuotta ja virittänyt crossipyöriä eli jotain hänkin ymmärtää, siksi oli vielä tsekanut mieheltään joka tsekkasi minulta että mitäs kannattaa tehdä.
Eli toimiva auto ajettu merkkiliikkeeseen ja seuraavana päivänä siellä moottori tuhoutunut. Vähän haiskahtaa hommma...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Olen haistellut yhden kerran samaa vastaavassa huollossa mutta eri asiasta.karra kirjoitti:karra kirjoitti:Työkaveri soitti että vaimolla oli hyytynyt 2005 C180 mersu, ajettu 150 t. Korjaamolla todettiin että jakokejuvaurio ja täystuho.
Auto jäi merkkiliikkeeseen ja seuraavana päivän sieltä soitetiin että moottorissa täystuho, 6-7 tonnia remontin arvio. Sen jälkeen oli joku liikkeen asentaja soittanut perään että hän voisi ostaa auton itselleen ja kunnostaa sen, oli tarjonnut kahta tonnia.
Rouva on miehensä kanssa rakentanut jenkkiautoja 30 vuotta ja virittänyt crossipyöriä eli jotain hänkin ymmärtää, siksi oli vielä tsekanut mieheltään joka tsekkasi minulta että mitäs kannattaa tehdä.
Eli toimiva auto ajettu merkkiliikkeeseen ja seuraavana päivänä siellä moottori tuhoutunut. Vähän haiskahtaa hommma...
Laitan paremmaksi kuin tuo huoltoliike. Tarjoan 2100€ käteisenä ja vien auton mennessäni.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Selvis jo eilen eka puhelussa että Heljä-rouva ei perintöautoa myy.E200kompressor kirjoitti:Laitan paremmaksi kuin tuo huoltoliike. Tarjoan 2100€ käteisenä ja vien auton mennessäni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Tunne arvoilla kaikkeen tavaraan ja omaisuuteen maksetaan eniten joutavaa...tämäkin auton remppa voi olla ihan kauhea sen arvoon nähden mutta omistaja päättää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Tottahan se. Mutta kuka sen uton rempan maksaaa... ehjänä ajettu merkkiliikkeeseen ja sitten täystuhoatlas kirjoitti:Tunne arvoilla kaikkeen tavaraan ja omaisuuteen maksetaan eniten joutavaa...tämäkin auton remppa voi olla ihan kauhea sen arvoon nähden mutta omistaja päättää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
karra kirjoitti:Selvis jo eilen eka puhelussa että Heljä-rouva ei perintöautoa myy.E200kompressor kirjoitti:Laitan paremmaksi kuin tuo huoltoliike. Tarjoan 2100€ käteisenä ja vien auton mennessäni.
Kyllä, siksi juuri esitin autosta mitään tietämättömänä jo paremman tarjouksen kuin korjaamo joka autoa oli tutkinut. Itse sain uudemmasta dieselistä (eri merkki) 1500€ vaihtohyvitystarjouksen vaihdossa toiseen. Tuo 1500€ vaihtoauto on vähintään
yhtä kallis kuin tuo perintö-Mercedes kunnossa olevana.
Joten tuo kahden tonnin tarjous liikkeeltä on hyvin linjassa auton arvon kanssa.
Mitä auton korjauskustannuksiin tulee, niin käytännössä auton omistaja maksaa joten hänen valintansa on mitä autolle tapahtuu.
Sehän oli tarinan mukaan rikki korjaamolle vietäessä. Käyntikunnossa mutta rikki.
Aika usein omistaja itse korjaa autonsa omilla välineillään ja saa siten etua korjauskuluihin. Näin olen itse tehnyt jo yli 40 vuotta.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Luojan kiitos ei ole minun autosta kyse, olen tässä vaan avittamassa.E200kompressor kirjoitti:Sehän oli tarinan mukaan rikki korjaamolle vietäessä. Käyntikunnossa mutta rikki.
Aika usein omistaja itse korjaa autonsa omilla välineillään ja saa siten etua korjauskuluihin. Näin olen itse tehnyt jo yli 40 vuotta.
Itse olen vasta vuodesta 1982 autoja rassannut eli noviisi iskältä saanut neuvoja kun hän aloitti 1949 Reposen pajalla, eihän se tähän liity mutta periaatteisin kyllä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Olet varsin hankalassa välikädessä vaikkei sinulla ole mitään tekemistä koko ongelman kanssa.karra kirjoitti: Luojan kiitos ei ole minun autosta kyse, olen tässä vaan avittamassa.
Itse olen vasta vuodesta 1982 autoja rassannut eli noviisi iskältä saanut neuvoja kun hän aloitti 1949 Reposen pajalla, eihän se tähän liity mutta periaatteisin kyllä.
Nuo korjaushommat aloitin melko puhtaalta pöydältä koska isäukkoa ei oikein työkalujen hankinta kiinnostanut.
Näin jälkikäteen ajateltuna kaikkein motivoivin tapa oppia kun kyseessä on joka remontissa omat rahat ilman takuuta. Pelkällä huonolla arvosanalla ei selviä.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Mie en ole missään välikädessä tässä onneksi. Tarkoitus mennä rouvan kanssa sinne tueksi, kysytään vaan kun ehjä vikavaloton auto merkkiliikkeeseen ajettu niin miksi se sitten hajotettiin?E200kompressor kirjoitti:Olet varsin hankalassa välikädessä vaikkei sinulla ole mitään tekemistä koko ongelman kanssa.
Viimeksi muokannut karra, Su 05.04.2015 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Tästä tulikin mieleen väittely joka on auton omistaja ja serkkuni joka on katsastaja kun leimalle mentyä tuomio oli hylätty,ajokieltoa ja kori täysin laho....neuvoi että autoa ei varmaan kannata korjata niin väittely ja tajuamattomuus naisen logiikalla alkoi heti että he toivat ehjän ajokuntoisen auton leimalle ja sinä nyt särit sen eli tökit korin täyteen reikiä ja annoit ajokiellon...miksi.
Serkku kokeili selittää mutta ei se mennyt perille sitten millään....Hän lopulta luovutti selittämisen kun ei auttanut mikään....jatkan töitäni...setvi asia konttorin omistajan tai toimiston naisten kanssa jotka ovat laji tovereitasi.
Serkku kokeili selittää mutta ei se mennyt perille sitten millään....Hän lopulta luovutti selittämisen kun ei auttanut mikään....jatkan töitäni...setvi asia konttorin omistajan tai toimiston naisten kanssa jotka ovat laji tovereitasi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Mulla sama kone ( ajettu 155000 km, vm. 2003) ja meinaa tulla suru puseroon, kun lukee näitä kommentteja. Onko täällä ketään jolla olisi toi kone kestänyt yli 250000 km. Onko nämä hajonneet revitettyjä. Onko tullut paljon kylmäkäynnistyksiä, pätkäajoa, mitkä öljyt ja onko huollettu ohjelman mukaan. Voiko olla että tämä kone vain hajoaa ilmoittamatta juurikaan ennakkoon. ( kummallisia ääniä, käyntiongelmia, nykytystä ym. ) että osaisi tarkkailla josko jakopää menossa.
Vaari 66
Vaari 66
C 180 Kompressor Aut.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Kestää se kone mutta aika ajoin ketjun venymän tarkistus ja uusinta...taitaa olla jos alkaa rulahtelemaan käynnistäessä ja sammuttaessa niin heti korjaamolle ja ei enää käynnistyksiä....toi pitää sitten sanoa myös korjaamolla kun moni ehjänä viety sinne ja siellä poks.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
On aika kummallista ettei sitä tarkistusta ole mainittu missään huolto-ohjelmassa, kun on tiedossa tuon osakokonaisuuden heikkous. Luulisi olevan tiedossa Vehollakin ja suosittelisivat sitä huollon yhteydessä. Olisihan se ns. asiakaspalvelua Sitä vaan kyselin, että onko näillä koneilla päästy yli 250000 km vaihtamatta kyseisiä osia ?
Vaari 66
Vaari 66
C 180 Kompressor Aut.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Oli joku täällä käynyt kyselemässä tota että miksei siinä huolto ohjelmassa ole sitä ketjun tarkistusta kun näistä on katkennut ketjuja niin kirkkain silmin väittivät etteivät ole koskaan kuulleet että olisi mennyt keltään ketjuja poikki.....sitä ne sullekin varmaan sanovat jos menet käymään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Tarinoin nopeasti tänään rikki mennen auton haltijan kanssa, minulla on muutakin asiaa Auto-Sunille niin voin vähän kysellä tuosta että mitä kävi mutta en ala pöyhimään tunkiota kun ei ole omani
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Mulla on tiedossa yksi jolla on ajettu 240 tkm ilman ketjun vaihtoa. Manuaalivaihteisissa tuntuu olevan enemmän ongelmia, automaattilootan kanssa ketju ei joudu ilmeisesti niin koville auton sammuessa jne...tarmo.e.t kirjoitti:Mulla sama kone ( ajettu 155000 km, vm. 2003) ja meinaa tulla suru puseroon, kun lukee näitä kommentteja. Onko täällä ketään jolla olisi toi kone kestänyt yli 250000 km. Onko nämä hajonneet revitettyjä. Onko tullut paljon kylmäkäynnistyksiä, pätkäajoa, mitkä öljyt ja onko huollettu ohjelman mukaan. Voiko olla että tämä kone vain hajoaa ilmoittamatta juurikaan ennakkoon. ( kummallisia ääniä, käyntiongelmia, nykytystä ym. ) että osaisi tarkkailla josko jakopää menossa.
Vaari 66
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Mulla on tiedossa yksi jolla on ajettu 240 tkm ilman ketjun vaihtoa. Manuaalivaihteisissa tuntuu olevan enemmän ongelmia, automaattilootan kanssa ketju ei joudu ilmeisesti niin koville auton sammuessa jne...[/quote]
Tämä minun on automaatti, joten kiitokset tuosta arviosta. 240000 km kuulostaa jo aika paljolta ilman ketjun vaihtoa, mutta hyvä niin. Minua rauhoitti sen verran ettei mennyt yöunet pilalle. Täytyy tässä suunnitella ketjun vaihtoa kun seuraava huolto osuu kohdalle, ellei sitten liian myöhään.
Tämä minun on automaatti, joten kiitokset tuosta arviosta. 240000 km kuulostaa jo aika paljolta ilman ketjun vaihtoa, mutta hyvä niin. Minua rauhoitti sen verran ettei mennyt yöunet pilalle. Täytyy tässä suunnitella ketjun vaihtoa kun seuraava huolto osuu kohdalle, ellei sitten liian myöhään.
C 180 Kompressor Aut.
Re: Jakopääketju nokka-akselissa huolto
Kolleegani autossa ketju on erittäin pahasti venynyt ja syönyt yläpyörät vaihtokuntoon. Oletus on että alapyörä vaihdettava myös.
Moottori käy, pitää pahaa ääntä ja 4 hammasta hypännyt jo.
Korjausarvio on kallis koska alapyörän vaihto vaatii jakopään kopan avaamisen mikä taas vaatii sylinterinkannen irroituksen. Ja ne yläpyörät maksaa kuulemma tonnin kipale.
Moottori käy, pitää pahaa ääntä ja 4 hammasta hypännyt jo.
Korjausarvio on kallis koska alapyörän vaihto vaatii jakopään kopan avaamisen mikä taas vaatii sylinterinkannen irroituksen. Ja ne yläpyörät maksaa kuulemma tonnin kipale.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224