Tuossa rintterissä minkä muutama viikko sitten ostin, ilmeni heti ensimmäisen pimeälläajon aikana sellainen vika, että kun pitkät oli päällä, niin vilkuttaessa vasemmalle pitkät saattoivat lähteä pois, varsinkin jos vain vähän käänsi vipua, tai hiukan kevensi sitä.
Toinen puute, mikä autossa oli, vakionopeudensäädin! Ilman sitä minä ainakin tulen hulluksi, koska olen niin laiska, etten jaksa painaa tuhansia kilsoja kaasua...
Joten kun kaksi vikaa/puutetta sattuu samalle alueelle, niin laiskakin jaksaa tarttua toimeen ja tehdä niille jotain.
Tilasin saksasta vakkarin viiksen ja sitten vain purkamaan. Nyt en jaksanut ottaa kovin paljoa kuvia, mutta eipä siinä kummallista ole, tavanomaista ruuvien irroittamista jne.
Vilkkuviiksen purkaminen tietenkin oli sitten mielenkiintoisempi projekti, mutta ei sekään mitään rakettitiedettä ole.
Se on toteutettu kontaktoreilla, joita painavat pienet tapit, jota taas jokainen viiksen toiminto liikuttaa. Pitkien kontaktori on tuo vasemmanpuoleisin.

Tapit olivat varsin hyvässä rasvassa, lukuunottamatta juuri sitä tappia, joka painaa pitkät valot päälle. Lisäksi sitä painaa muista poiketen suoraan viiksen runko, joka on mustaa muovia, muita tappeja liikuttaa valkoinen, onko tuo sitten vähän pehmeämpi muovi.
Siksipä tämä tappi oli päässyt kulumaan 0,8 mm lyhkäsemmäksi, kuin muut.

Siispä ei auttanut muuta, kuin keksiä mistä tekisi siihen uuden tapin. Aikani etsiskeltyäni löysin RC-auton hexin kiinnitystappi. Se oli juuri oikean paksuinen, pikkuisen lyhensin sitä ja kiillotin leikkausjäljen, niin ei ala syömään vilkkuviistä.
Lisäksi hioin nelisatasella vesihiomapaperilla (ilman vettä) tummimmat kontaktorit, joita oli sen pitkien kontaktorin lisäksi muutamia.

Seuraavissa kuvissa se onkin jo paikallaan piilossa.


Ehkä haastavin kohta oli tuon valojen kytkentälaatikon juotosten irroitus, tinaa oli aika köntit. Mutta kun aikansa jaksoi imuroida niitä pois, niin irtosi.


Sitten vain viiksi vakkarin viiksen kanssa paikoilleen, johdot kiinni (siinä tuli mukana hyvät ohjeet ja piuha, jossa oli valmiina ecuun kiinnitettävät liittimet.
Toki tempomatin olemassaolo piti kertoa starilla eculle, mutta se ei tässä mallissa ollut mikään ylivoimainen tehtävä.


Ja lopuksi vakkarin mukana tullut suklaa palkkioksi mukavasta hommasta ja vielä mukavammasta lopputuloksesta.
