W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Red28
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 02.03.2015 14:41

W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja Red28 »

Otsikon autossa ongelmana että satunnaisesti tauluun ilmestyy moottorin vikavalo, jonka jälkeen
auto ei suostu nostamaan kierroksia yli 2000rpm eikä kickdown toimi. Samantien kun käynnistää uudelleen,
valo häviää ja ongelma poistuu. Onko tuolla mahdollisesti joku anturi joka olisi sökönä ja aiheuttaisi
sen että moottori menee "vikasietotilaan" tms?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei mene mootori vikatilaan vaan vaihteisto. Koska viimeksi vaihdettu öljyt ja suodatin. Öljyä oikea määrä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Tässä tapauksessa moottorista menee vikatilaan ei vaihteistosta.
Vian kannattaisi selvittää starilla.
+358 18B8FE99
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

J.Kulmala kirjoitti:Tässä tapauksessa moottorista menee vikatilaan ei vaihteistosta.
Vian kannattaisi selvittää starilla.
Eikö tuo 2000rmp ole vaihde laatikon vikatila.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

arska10 kirjoitti:
J.Kulmala kirjoitti:Tässä tapauksessa moottorista menee vikatilaan ei vaihteistosta.
Vian kannattaisi selvittää starilla.
Eikö tuo 2000rmp ole vaihde laatikon vikatila.
Ei.
Vaihteiston vikatila ei rajoita moottorin kierroksia.
+358 18B8FE99
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jos on mootorin vika vika ei kierrä yli 3000rpm
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

arska10 kirjoitti:Jos on mootorin vika vika ei kierrä yli 3000rpm
Niinpä , mutta jos kysyjä on havaintonsa tehnyt ajaessa,ei moottori kierrä kuin 2000 r/min. Paikallaan kyllä ottaa 3000 r/min kun moottori on vikatilassa.
+358 18B8FE99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Red28 kirjoitti:Otsikon autossa ongelmana että satunnaisesti tauluun ilmestyy moottorin vikavalo, jonka jälkeen
auto ei suostu nostamaan kierroksia yli 2000rpm eikä kickdown toimi. Samantien kun käynnistää uudelleen,
valo häviää ja ongelma poistuu. Onko tuolla mahdollisesti joku anturi joka olisi sökönä ja aiheuttaisi
sen että moottori menee "vikasietotilaan" tms?
Alkuun tarkistella näkyykö/kuuluuko vuotoja,
onko EGR ventilin muovisen puoli kuun allta tullut paljon mustaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

J.Kulmala kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Jos on mootorin vika vika ei kierrä yli 3000rpm
Niinpä , mutta jos kysyjä on havaintonsa tehnyt ajaessa,ei moottori kierrä kuin 2000 r/min. Paikallaan kyllä ottaa 3000 r/min kun moottori on vikatilassa.
Onko tämä eri tavalla eri moottoreissa? S211 OM642 ottaa kyllä ajaessakin vikatilassa 3000 r/min (ja myös Vito 115CDI)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tj86430 kirjoitti:
J.Kulmala kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Jos on mootorin vika vika ei kierrä yli 3000rpm
Niinpä , mutta jos kysyjä on havaintonsa tehnyt ajaessa,ei moottori kierrä kuin 2000 r/min. Paikallaan kyllä ottaa 3000 r/min kun moottori on vikatilassa.
Onko tämä eri tavalla eri moottoreissa? S211 OM642 ottaa kyllä ajaessakin vikatilassa 3000 r/min (ja myös Vito 115CDI)
On eroja lisäksi itse vika voi raja voi kierokset alemasa kuin 3000
(arvaus alkuperäisen kysyjän kohdilla on varmaankin kyse siitä että ei ole huommattu kokeilla kepistä vaihtelmalla kiertääkö ajossa 3000 tai enemän
"helposti varsinkin ensimäisellä kerralla käy niin kun koitetaan vaan selvityä reissun loppun"
tai sitten on voinnut tulla näppäilly virheenä 2000 3 tonnin asemasta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W211 E 220CDI - Moottorin vikavalo -> vikasietotila tms?

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

tj86430 kirjoitti:
J.Kulmala kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Jos on mootorin vika vika ei kierrä yli 3000rpm
Niinpä , mutta jos kysyjä on havaintonsa tehnyt ajaessa,ei moottori kierrä kuin 2000 r/min. Paikallaan kyllä ottaa 3000 r/min kun moottori on vikatilassa.
Onko tämä eri tavalla eri moottoreissa? S211 OM642 ottaa kyllä ajaessakin vikatilassa 3000 r/min (ja myös Vito 115CDI)

Jos moottori on vikatilassa niin kierrokset rajoittuu 3000 r/min. Näyttää olevan tulkinnanvaraisuutta kirjoituksissa, mutta tarkoitin mitä CDI203 jo kertoikin. Moottorin ollessa vikatilassa se kyllä kiertää sen 3000 mutta vain kepittämällä pienempää ajon aikana.
Tässä kysyjän tapauksessa on mainitusta viasta, joka tulee moottorista aiheutuneen vikavalon ilmestyminen mittaristoon.
+358 18B8FE99
Vastaa Viestiin