Kiire! Liitin mittariston takana

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Kiire! Liitin mittariston takana

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Nyt tuli iso ongelma...
Eilen purettiin kaverin kanssa tuo mittaristo ja poistettiin edellisen omistajan laittamat rumat valkoiset mittarinpohjat...
Kasausvaiheessa huomattiin että mittariston taakse, vasempaan reunaan tuleva iso liitin, jossa n. 20 johdinta oli ns. räjähtänyt ja kaikki johdot olivat menneet sekaisin. Laitoimme sen kuitenkin pakettiin, mutta eihän ne oikeeseen järjestykseen tullu vahingossakaan. Nyt siis kun laitan esim. vilkun vasemalle, vilkkuu mittaristossa jäähdytysnesteen merkkivalo :lol:

Mistäs tuohon saisi kaavion että mikä kuuluu mihinkin?
Kaikki johdot ovat erivärisiä ja liittimen rungossa on paikat numeroitu, eli täytyis jostain saada vain tuo järjestys selville. Mistä apu?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Karpo tuli ensimmäisenä mieleen :D Käske se kylään entisen omistajan luo :twisted: . No vielä piti mennä viisastelemaan... :idea:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12824
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mielestäin johdoissakin on se numero :?:

alfamerin korjausopppaassa taitaa ainakin olla merkinnät väreistä-numeroista

edit: tuolla voi löytyä myös http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/Mercedes-Benz/
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

epk kirjoitti:mielestäin johdoissakin on se numero :?:

alfamerin korjausopppaassa taitaa ainakin olla merkinnät väreistä-numeroista

edit: tuolla voi löytyä myös http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/Mercedes-Benz/
Eipä ollut johdoissa numeroita... Muutenkin vaikea kasattava tuo paketti...

Jos jollain olisi tuo Alfamerin opas ja viitsisi katsoa tuon järjestyksen?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ei taida noistakaan olla apua?

e1 vasen suuntavilkku
e2 oikea suuntavilkku
e3 kaukovalot
e4 polttoaineen varoitusvalo
e5 latauksen valo
e6 jarrupalojen kuluneisuuden varoitusvalo
e7 jarrunestemäärän ja seisontajarrun varoitusvalo
e8 mittarin valot
e11 jäähdytysnestemäärän varoitusvalo
e12 öljymäärän varoitusvalo
e13 pesunestemäärän varoitusvalo
e14 polttimon viallisuuden varoitusvalo
h1 summeri
h2 suuntavilkkujen merkinantolaite
p1 lämpömittari
p2 polttoainemittari
p3 öljynpainemittari
p7 kello/ käyntinopeusmittari
r1 mittarivalojen säätövastus

sähköjohtojen värimerkinnät:

bl sininen
br ruskea
el luunvärinen
ge keltainen
gn vihreä
gr harmaa
nf väritön
rs ruusunpunainen
rt punainen
sw musta
vi violetti
ws valkoinen

Tossa olisi noi: puuttuu kytkentäkaavio jonka voisin yrittää lähettää sulle jos annat osoitteen.
Viimeksi muokannut mc, Su 09.01.2005 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Näitäkö kaipasit.
1=br
2=gn
3=bl/sw
4=bl/gn
5=br/sw
6=sw/rt vi
7=ws
8=rs/rt
9=bl
10=br/rt (2-johdinta liittimessä)
11=br/sw
12=br/ge
13=gr/vi (2-johdinta liittimessä)
14=sw/ws
15=sw/gn
Viimeksi muokannut mjo33400, Pe 14.01.2005 07:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Eipä ole noista valitettavasti apua... :cry:
Ei ole tuo numerointi tuollainen siinä liittimessä mitä mjo33400 esitti...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

FosgateT kirjoitti:Eipä ole noista valitettavasti apua... :cry:
Ei ole tuo numerointi tuollainen siinä liittimessä mitä mjo33400 esitti...
Minkälainen numerointi siellä oli sitten?
Oliko B1-B15?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Noniin, päivitystä vähän... Eli numerointi oli sittenkin tuo 1-15...
V*tun lyhyt muisti...

Mutta nuo värit eivät nyt täsmänneet... :(
Eli kaikkia noita värejä ei löytynyt...
Yritin tossa parhaani mukaan äsken laittaa ne, mutta ei täsmänny...
Vilkut palo, mittarinvaloja ei löytyny ja pitkien merkkivalo palo sillon ku pitkät ei ollu päällä, mutta kun pitkät laitto, nii se sammu :shock:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

niitä johtoja ei kannata ihan summamutikassa kokeilla... saattaa tulla kallis kokeilu...
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

yks vaihtoehto lisää :roll:
1. rus
2. vih
3. sin/mus
4. sin/viol
5. rusk/sin/kelt
6. mus/sin
7. valk/sin
8. sin/pun
9. sin
10. rus/pun
11. 2*rus/pun/valk
12. rus/vih
13. har/vih
14. mus/valk
15. mu/vihr
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mika.T kirjoitti:niitä johtoja ei kannata ihan summamutikassa kokeilla... saattaa tulla kallis kokeilu...
Niinpä, mutta ei taida olla nyt kauheesti vaihtoehtojakaan... :roll:

Kiitti Jani, täytyy mennä kokeilee tota...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Noni! Nyt toimii! Kiitos nopeista vastauksista!

Ainut vaan että nopeusmittarin vaijeria en saanu takas kiinni, ei saa vedettyä tarpeeks löysää siihen... Mites tuo onnistuis? :?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Tapio.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 31.07.2004 12:34
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.P »

Käytitkö kuskin puolen lattia matot pois...sieltä tulee vähän lisää löysiä ku vetää varovasti. Ainaki w124.En sit tiedä miten vaijeri menee w201
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Tapio.P kirjoitti:Käytitkö kuskin puolen lattia matot pois...sieltä tulee vähän lisää löysiä ku vetää varovasti. Ainaki w124.En sit tiedä miten vaijeri menee w201
Ei mene tuota kautta W201:ssä... Se menee suoraan konehuoneeseen ja tulipeltiä pitkin alas... Ei pääse sieltäkään vetämään löysää...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18230
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

W201 pitää irrottaa vaijeri laatikon puoleisesta päästä.
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

käsi mahtuu juuri ja juuri kojelaudan alamuovin irrotuksen jälkeen alakautta mittaristo taakse...
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mika.T kirjoitti:käsi mahtuu juuri ja juuri kojelaudan alamuovin irrotuksen jälkeen alakautta mittaristo taakse...
On siellä kyllä niin ahdasta, kokeilin sitäkin...
Täytyy varmaan kattoo vielä jos sinne sais raivattua tilaa sen verran...

Jäi sitten tänä aamuna kotiin auto...akku tyhjänä... prkl :evil:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Ei lopu nyt ongelmat tuon mittaristoremontin jälkeen...
Äsken lähdin tuosta pihasta käymään Nesteellä... Kaikki meni hyvin kunnes tulin kotipihaan. Painoin normaalisti ovet lukkoon kaukosäätimestä (varashälytin, Alfatech). Ihmettelin kun vilkut eivät välähtäneet, mutta piippaus kuului. Ovet jäivät auki. No, toinen painallus, taas piippi (2 kertaa merkkinä ovien avautumisesta). Vilkut eivät välähtäneet tällöinkään.
No, sitten avaimella lukkoon kuskinovesta. Ei toimi keskuslukitus!! :shock:
Mikäs tuohon voi yhtäkkiä noin tulla? Mistä hakemaan vikaa?

ASD:n kolmio ei myöskään syttynyt vaikka jäällä suttasi niin pirusti. Tulee suru puseroon kohta tuon kanssa... :cry:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Noniin, eipä loppuneet ongelmat vielä tuohon keskuslukitukseen, varashälyyttimeen ja ASD-kolmioon, vaan jäi tänäkin aamuna auto kotiin.

Laitoin auton käyntiin. Lähti hyvin, kävi n. 5 sekuntia kunnes sammui. Uudelleen käyntiin; kävi tyhjäkäyntiä hyvin tuon 5 sekuntia ja annoin vähän kaasua tuossa kohtaa, kierrokset nousi, kunnes sammui yhtäkkiä.
3. kerran käymään. Kävi tyhjäkäyntiä hyvin, olisi käynyt maailmanloppuun varmaan, mutta heti kun antoi vähän kaasua, sammui.
Sinne jäi kotipihaan sitten vesisateeseen makaamaan kun ei prkl voi toimia... :evil:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

niitä johtoja ei kannata ihan summamutikassa kokeilla... saattaa tulla kallis kokeilu...
Aloitappas taas sieltä ylijännitesuojasta . . .
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti:W201 pitää irrottaa vaijeri laatikon puoleisesta päästä.
124:ssako ei tarvitse irrottaa vaijeria laatikon päästä, jos haluaa irrottaa mittariston? Olen aina luullut, että pitää irrottaa, siksi jäänyt toistaiseksi vaihtamatta ASD:n merkkivalo.. :oops:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

veppe kirjoitti:
dealer kirjoitti:W201 pitää irrottaa vaijeri laatikon puoleisesta päästä.
124:ssako ei tarvitse irrottaa vaijeria laatikon päästä, jos haluaa irrottaa mittariston? Olen aina luullut, että pitää irrottaa, siksi jäänyt toistaiseksi vaihtamatta ASD:n merkkivalo.. :oops:
Eipä tarvitse mutta kätilönkäsistä etua :lol:
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12824
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no empä ole itse koskaan ottanut vaihdelaatikon päästä irti, en 124:ssa enkä 201:ssä.

Onnistuu siis ilmankin!
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

No, oletin tietysti liikoja, kun ajattelin, että lyhykäiset ohjeetkin seuraavat perässä. :) Eli jos haluan vaihtaa ASD:n merkkivalon (siinä oikeassa alanurkassa), niin tarvitseeko mittarinvaijeria irrottaa yläpäästäänkään? Riittääkö vaijerissa vara, että saa hiukan raotettua mittaristoa lampunvaihtoon?
Ja kun ei ole niitä oikeita koukkuja mittariston ulosvetämiseen, niin mikä on sitten se konsti siihen?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

epk kirjoitti:no empä ole itse koskaan ottanut vaihdelaatikon päästä irti, en 124:ssa enkä 201:ssä.

Onnistuu siis ilmankin!

Ja täälläkin päin onnistuu ainakin W201 kkösen mittariston irroitus kun ruuvaa mittarintakaa vaijerin irti, ja ruuvaa mittarintaakse vaijerin takasin.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

veppe kirjoitti:No, oletin tietysti liikoja, kun ajattelin, että lyhykäiset ohjeetkin seuraavat perässä. :) Eli jos haluan vaihtaa ASD:n merkkivalon (siinä oikeassa alanurkassa), niin tarvitseeko mittarinvaijeria irrottaa yläpäästäänkään? Riittääkö vaijerissa vara, että saa hiukan raotettua mittaristoa lampunvaihtoon?
Ja kun ei ole niitä oikeita koukkuja mittariston ulosvetämiseen, niin mikä on sitten se konsti siihen?
Riittää varmasti vara siinä vaijerissa! Se merkkivalo on niin tarosalla siinä pitkän piuhan päässä, että onnistuu ongelmitta.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Vastaa Viestiin