W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Bas esp valo rupesi palamaan ja vikakoodien luvulla saatiin seuraavaa:
C1200 Jarruvalokosketin Viallinen - (antoi poistaa)
C1140 Kääntökulman tunnistin Viallinen - (antoi poistaa)
C1332 Jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen - (Tämä jää kummittelemaan)
C1504 Ohjauspyörän kääntök. tunnist. alustus Viallinen - (antoi poistaa)
Lueskelin että useasti syynä on tuo jarruvalon kosketin ja sen ehdin jo vaihtaa. Bas Esp valo palaa edelleen.
Pitäisikö käydä tämän toimenpiteen jälkeen lukemassa / nollaamassa vikakoodit uudelleen että valo lähtisi pois vai pitäiskö sen kadota heti koskettimen vaihdon jälkeen?
Huoltomies sanoi että ainoa pysyvä vikakoodi oli tuo "c1332 jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen" soittelin läheiseen varaosaliikkeeseen ja höpöttivät että tällaista venttiiliä ei voi erikseen vaihtaa vaan pitää vaihtaa kokonaan joku hydrauliikkayksikkö (tjsp.) jolle hintaa uutena tulisi 1750€.
Itsellä ei ole käryä missä kyseinen mötikkä edes sijaitsee tai miltä se näyttää. Englanninkielellä etsiskeltynä kyseinen vikakoodi viittaa solenoidiventtiiliin (bas solenoid valve open or short circuit).
Löytyyköhän tämä jostain jarrutehostimen tienoilta?
Jarrut kyllä pelittää enkä ole huomannut ajaessa mitään ongelmia.
On hieman sormi suussa mitä pitäisi seuraavaksi tehdä, ajattelin käydä jarruihin liittyviä sähköliittimiä lävitse ja suihkia crc:tä sinnesuntänne josko siellä olisi mahdollisia kosketushäiriöitä. ?
Apua ja vinkkejä kaivataan kovasti, tuohon peliin en enää noin kallista osaa lähde ostamaan varsinkaan kun en nyt varmaksi tiedä onko vika siellä.
Auto on siis w210 E200 2001vm
C1200 Jarruvalokosketin Viallinen - (antoi poistaa)
C1140 Kääntökulman tunnistin Viallinen - (antoi poistaa)
C1332 Jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen - (Tämä jää kummittelemaan)
C1504 Ohjauspyörän kääntök. tunnist. alustus Viallinen - (antoi poistaa)
Lueskelin että useasti syynä on tuo jarruvalon kosketin ja sen ehdin jo vaihtaa. Bas Esp valo palaa edelleen.
Pitäisikö käydä tämän toimenpiteen jälkeen lukemassa / nollaamassa vikakoodit uudelleen että valo lähtisi pois vai pitäiskö sen kadota heti koskettimen vaihdon jälkeen?
Huoltomies sanoi että ainoa pysyvä vikakoodi oli tuo "c1332 jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen" soittelin läheiseen varaosaliikkeeseen ja höpöttivät että tällaista venttiiliä ei voi erikseen vaihtaa vaan pitää vaihtaa kokonaan joku hydrauliikkayksikkö (tjsp.) jolle hintaa uutena tulisi 1750€.
Itsellä ei ole käryä missä kyseinen mötikkä edes sijaitsee tai miltä se näyttää. Englanninkielellä etsiskeltynä kyseinen vikakoodi viittaa solenoidiventtiiliin (bas solenoid valve open or short circuit).
Löytyyköhän tämä jostain jarrutehostimen tienoilta?
Jarrut kyllä pelittää enkä ole huomannut ajaessa mitään ongelmia.
On hieman sormi suussa mitä pitäisi seuraavaksi tehdä, ajattelin käydä jarruihin liittyviä sähköliittimiä lävitse ja suihkia crc:tä sinnesuntänne josko siellä olisi mahdollisia kosketushäiriöitä. ?
Apua ja vinkkejä kaivataan kovasti, tuohon peliin en enää noin kallista osaa lähde ostamaan varsinkaan kun en nyt varmaksi tiedä onko vika siellä.
Auto on siis w210 E200 2001vm
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
muutaman on joutunut vaihtamaan käytetyn esp boxin kyseisen herjantakia . mittauksia pitäs suorittaa osaavalla henkilöllä että onko vika vai boxissa "venttiilissä" . venttiilihän ei ole hydrauliikka yksikössä vaan jarrutehostimessa.
http://qclt.com/train/w202/w202/tractcontrol/bas.htm tuossa on erillinen bas ohjainlaite . facelift väykässä se on jo ainakin integroitu esp ohjainlaitteeseen joka pultattu hydrauliikka yksiköön .
¨
-mittaukset onko venttiliisissä vikaa
-onko jodot kunnossa
-onko ohjainlaite ehjä
-AMMATTILAISEN TUTKITTAVAKSI !
http://qclt.com/train/w202/w202/tractcontrol/bas.htm tuossa on erillinen bas ohjainlaite . facelift väykässä se on jo ainakin integroitu esp ohjainlaitteeseen joka pultattu hydrauliikka yksiköön .
¨
-mittaukset onko venttiliisissä vikaa
-onko jodot kunnossa
-onko ohjainlaite ehjä
-AMMATTILAISEN TUTKITTAVAKSI !
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
http://bayhas.com/mercedes/w210/contents/chass_bas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bayhas.com/mercedes/w210/content ... ntunit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bayhas.com/mercedes/w210/content ... ntunit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Kiitos avusta!
Mietin vielä mikä on tilanne tuon jarruvalon katkaisimen kanssa. Täytyykö vikakoodit käydä lukemassa ja nollaamassa uudelleen että varoitusvalo katoaisi vai olisiko sen kuulunut sammua heti osan vaihdon jälkeen?
Käytin liikkeessä joka ainakin väittää erikoistuvansa mersuihin mutta tiedä sitten... Äänekoski - Jyväskylä alueella jos on tiedossa hyviä paikkoja käyttää mersua niin mainostakaa
Mietin vielä mikä on tilanne tuon jarruvalon katkaisimen kanssa. Täytyykö vikakoodit käydä lukemassa ja nollaamassa uudelleen että varoitusvalo katoaisi vai olisiko sen kuulunut sammua heti osan vaihdon jälkeen?
Käytin liikkeessä joka ainakin väittää erikoistuvansa mersuihin mutta tiedä sitten... Äänekoski - Jyväskylä alueella jos on tiedossa hyviä paikkoja käyttää mersua niin mainostakaa
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Tehtiinkö autolle mitään muita tutkimuksia kuin luettiin koodit ja poistettiin? Katsottiinko mittausarvoja tai uusiutuuko jotkut vikakoodit? Pelkkä vikamuistin vilkaisu oikeasti turhaa, vaan se pitäisi nollata ja lukea uudestaan kun vika uusiutuu. Myöskään tuo että antaa poistaa koodit, ei tarkoita mitään. Oliko Mersun lukija?
Suosittelisin hakeutumaan jonkun osaavan tai edes oppimisenhaluisen star-käyttäjän ihmeteltäväksi
Suosittelisin hakeutumaan jonkun osaavan tai edes oppimisenhaluisen star-käyttäjän ihmeteltäväksi
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Mersumies
- Viestit: 2319
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Kokeile alustaa se kääntökulma-anturi kääntämällä rattia molempiin laitoihin ääriasentoon.Jooba kirjoitti:
Apua ja vinkkejä kaivataan kovasti, tuohon peliin en enää noin kallista osaa lähde ostamaan varsinkaan kun en nyt varmaksi tiedä onko vika siellä.
Auto on siis w210 E200 2001vm
Jos jostakin syystä (esim. akku tyhjä) kääntökulma-anturin asetukset ovat hukassa, tulee kolme virheilmoitusta (BAS, ABS,ESP).
Itse kääntökulma-antureita saa käytettynä eBayst:tä reilulla 50 eurolla.
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Tuota tulikin jo kokeiltua mutta ei tepsinyt.E200kompressor kirjoitti:Kokeile alustaa se kääntökulma-anturi kääntämällä rattia molempiin laitoihin ääriasentoon.Jooba kirjoitti:
Apua ja vinkkejä kaivataan kovasti, tuohon peliin en enää noin kallista osaa lähde ostamaan varsinkaan kun en nyt varmaksi tiedä onko vika siellä.
Auto on siis w210 E200 2001vm
Jos jostakin syystä (esim. akku tyhjä) kääntökulma-anturin asetukset ovat hukassa, tulee kolme virheilmoitusta (BAS, ABS,ESP).
Itse kääntökulma-antureita saa käytettynä eBayst:tä reilulla 50 eurolla.
Varasin huomiseksi ajan huoltoliikkeeseen ja pyydän nyt ottamaan kunnolla selvää mitä seuraavaksi on tehtävä.
Kirjoittelen tänne lisää operaation edetessä.
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
kääntökulma tunnistimessakaan ei välttämättä ole vikaa vaikka koodia siitä heittäiskin.. myös sulakerasia kojelaudanpäässä aiheuttaa vikaa siihen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Minulla ilmestyi samantapainen vaiva 210 220 CDI turbo Mersuun eilen, ensinnäkin käsijarrun merkkivalo syttyi ja sen alle toinen valo, nopeusmittarissa alkoi vilkkumaan vuorotellen ABS ha ESB valot, jarrut toimi mutta ei ASB, sisävalot eivät sammuneet kuin katkaisimilla, kauko ohjaimella ovet lukitessa ei ajovalot enään vikkuneet, lukitessa kylläkin, ovet kuitenkin lukittui!! Luulin jotta vaiva johtui kosteudesta sillä täällä Oulussa oli oikein rapakeli, auto seisoi pihalla muutaman tunnin kuivumassa, ja kävin kokeilemassa oliko vaiva hävinnyt, ei ollut ja jarrupolin painui kummallisen syvään! Missähän kohtaa sähköhärpäkkeet alkoivat sassaroimaan? onko jollakin kokemuksia vastaavasta problematiikasta ?
Late Lapista.
Late Lapista.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Allaolevat sulakkeet löytyvät 210 farkun oikeanpuolen takapenkin alta!MiHe kirjoitti:http://bayhas.com/mercedes/w210/contents/chass_bas.htm
http://bayhas.com/mercedes/w210/content ... ntunit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Säädettävä ohjauspylväs / 8, 9, 13, 14
ADS (SE) / (4)*
varkaudenestö järjestelmä(SE) / 5, 11, 19, (41)*
autom. ulk. peilin himmennys / 4
autom. sis. peilin himmennys / 4
keskuslukitus järjestelmä / 1, 4, 5, 19, (16, 41)*
COMAND (SE) (infojärj, radio) / 5
mukavuus lukitus / 1, 4, 19, (16, 41)*
kohteliaisuus valot / 1, 2, 19, (16, 18)*
kupu valot / 3, 4, 19
E-call e-soitto / 15
polttoainepumppu / 6
autotal. oven avaus / 4
vänkärin lämmitettävä peili / 1
takalasin lämmitys / 19, (41)*
kielen hallinta järj. (SE) / 15, (4, 7, 10)*
lukitus tarkistus - taka / 5, 19, (41)*
meikki peili / 4
ikkunan nostimet / 1, 2, 3, (16, 18)*
radio / 5
sade sensori (SE) / 4
taka pään vapautus / 5, 19, (41)*
taka luku lamppu (SE) / 3, (11)*
takalasin pyyhkijä (t-malli) / 19, (12, 41, 44)*
takakontin kauko avaaja / 3, 5, 19
tunnistaja kun pakkipäällä / 3
Penkin asennon muisti / 1, 8, 9, 13, 14, (16)*
penkinlämmitin (SE) / 17, 18, (12)*
Penkin tuuletus (SE) / 3
äänijärjestelmä (SE) / 16
takakontin sulkija avustaja(T)/ 5, 7, 19
puhelinjärjestelmä (SE) / 15
kattoluukku liukuja (SE) / 4, (41)*
rengaspaine tunnistaja (SE) / 15, (14)*
perävaunun pistoke (SE) / 12
peräkontin valot / 3, 19
tv/video (SE) / 10
tuulilasin pesu järj. / 5, 19, (41, 43)*
Late Lapista.
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
w203:ssa c200 kompressori ilmoitti eilen samaa bas, esp, asb vikaa, asb:n liitin irti kontaktispräytä ja paikalleen kaikki alkoi toimimaan.
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Yritettiin ensin saada valo sammumaan vaihtamalla jarruvalokytkin (varaosaliikkeessä oli heti haettavissa 20€). Tällä kertaa tämä ei auttanut.
Seuraavaksi vaihdettiin jarrutehostajan ohjainlaite. Valo sammui.
Ohjainlaite löytyy moottoritilasta kuljettajan kohdalta jarrutehostajaan liitettynä. Ohjaimeen menee kolme sähköliitintä, jotka saa irti ja paikalleen ilman työkaluja.
Ohjailaitteen kuva näkyy - jarrutehostajaan liitettynä - aiemmasta tämän viestiketjun linkistä:
https://qclt.com/train/w202/w202/tractcontrol/bas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
bascap.jpg (15540 bytes)
Mercedes-Benz is the first manufacturer in the world to offer a Brake Assist System (BAS).
(Kuva ei varmaan tartu tähän tarinaan.)
Ohjaimen tilasin netistä linkki:
https://mercedesonderdeel.nl/afrekenen/ ... override=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteensä kotiinkuljetettuna 50 euroa. Alle viikon kesti toimitus.
Seuraavaksi vaihdettiin jarrutehostajan ohjainlaite. Valo sammui.
Ohjainlaite löytyy moottoritilasta kuljettajan kohdalta jarrutehostajaan liitettynä. Ohjaimeen menee kolme sähköliitintä, jotka saa irti ja paikalleen ilman työkaluja.
Ohjailaitteen kuva näkyy - jarrutehostajaan liitettynä - aiemmasta tämän viestiketjun linkistä:
https://qclt.com/train/w202/w202/tractcontrol/bas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
bascap.jpg (15540 bytes)
Mercedes-Benz is the first manufacturer in the world to offer a Brake Assist System (BAS).
(Kuva ei varmaan tartu tähän tarinaan.)
Ohjaimen tilasin netistä linkki:
https://mercedesonderdeel.nl/afrekenen/ ... override=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteensä kotiinkuljetettuna 50 euroa. Alle viikon kesti toimitus.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Minulla ainakin riitti että vihdoin jarruvalokatkaisimen w210 varoitus valot häipyivät ilmaan lisä toimenpiteitä !Jooba kirjoitti:Bas esp valo rupesi palamaan ja vikakoodien luvulla saatiin seuraavaa:
C1200 Jarruvalokosketin Viallinen - (antoi poistaa)
C1140 Kääntökulman tunnistin Viallinen - (antoi poistaa)
C1332 Jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen - (Tämä jää kummittelemaan)
C1504 Ohjauspyörän kääntök. tunnist. alustus Viallinen - (antoi poistaa)
Lueskelin että useasti syynä on tuo jarruvalon kosketin ja sen ehdin jo vaihtaa. Bas Esp valo palaa edelleen.
Pitäisikö käydä tämän toimenpiteen jälkeen lukemassa / nollaamassa vikakoodit uudelleen että valo lähtisi pois vai pitäiskö sen kadota heti koskettimen vaihdon jälkeen?
Huoltomies sanoi että ainoa pysyvä vikakoodi oli tuo "c1332 jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen" soittelin läheiseen varaosaliikkeeseen ja höpöttivät että tällaista venttiiliä ei voi erikseen vaihtaa vaan pitää vaihtaa kokonaan joku hydrauliikkayksikkö (tjsp.) jolle hintaa uutena tulisi 1750€.
Itsellä ei ole käryä missä kyseinen mötikkä edes sijaitsee tai miltä se näyttää. Englanninkielellä etsiskeltynä kyseinen vikakoodi viittaa solenoidiventtiiliin (bas solenoid valve open or short circuit).
Löytyyköhän tämä jostain jarrutehostimen tienoilta?
Jarrut kyllä pelittää enkä ole huomannut ajaessa mitään ongelmia.
On hieman sormi suussa mitä pitäisi seuraavaksi tehdä, ajattelin käydä jarruihin liittyviä sähköliittimiä lävitse ja suihkia crc:tä sinnesuntänne josko siellä olisi mahdollisia kosketushäiriöitä. ?
Apua ja vinkkejä kaivataan kovasti, tuohon peliin en enää noin kallista osaa lähde ostamaan varsinkaan kun en nyt varmaksi tiedä onko vika siellä.
Auto on siis w210 E200 2001vm
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 22.09.2020 20:02
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Nyt syttyi samaan autoon C200 2001 compressor asp ja bas.
huomenna kokeillaan taas kontakti-spreitä.
Olen kuullut että laakerien väljyys aiheuttaa kanssa esp:n syttymisen, mutta kun ei edes kerro kummalla puolella
coodia c1141 muistaakseni antaa eikä anna nollata.
Nooh, huomenna sitten viisaampina.
huomenna kokeillaan taas kontakti-spreitä.
Olen kuullut että laakerien väljyys aiheuttaa kanssa esp:n syttymisen, mutta kun ei edes kerro kummalla puolella
coodia c1141 muistaakseni antaa eikä anna nollata.
Nooh, huomenna sitten viisaampina.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Kummalla puolella kuinka testeri sen kertoisfinnjet6809 kirjoitti:Nyt syttyi samaan autoon C200 2001 compressor asp ja bas.
huomenna kokeillaan taas kontakti-spreitä.
Olen kuullut että laakerien väljyys aiheuttaa kanssa esp:n syttymisen,
mutta kun ei edes kerro kummalla puolella
coodia c1141 muistaakseni antaa eikä anna nollata.
Nooh, huomenna sitten viisaampina.
ei kai jarrupainen tunistinta ole mitenkään niin että voisi eritellä millä puolella?
. .
Mökkillä
'
'
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Väyrysessä ESP/BAS valo voi kylä syttyä melkein mistä vaan.
Jos halvat keinot ensin niin
* akku kunnolla latinkiin
* laturin kunnon mittaus
* sulakkeet myös muut kuin suoraan jarruihin liittyvät
* jos ABS anturi olisi rikki niin oikea testeri näyttää kyllä mikä niistä.
Jos pyöränlaakeri löysällä on Esson baari juttuja, toki jos stefan on laittanut liian syvälle napaan niin anturi ei osaa lukea pyörimisnopeuttaEnää en osta kuin alkuperäisiä antureita ko.paikkaan .
* jarruvalokatkaisija olikin jo katsottu ja vaihdettu
* jarruvalojen pohjat siellä takana, onko hapettumaa , polttimot ehjät näinkin ratkesi eräs BAS herja...
* räplää sitä luistonesten poiskytkentänappia auton ollessa käynnissä, itsellä vika oli siinä katkaisijassa
* syttyykö herja heti kun auto käyntiin vai kun painat ensimmäisen kerran jarrua ?
* jarruputkien kunto. Uusimmatkin väyryset ovat nyt siinä iässä että putket ovat vähintään uusimiskunnossa. Pohjalevyt ja helman peitelevyt pois ja kurkkaus kaikkieen nurkkiin ja koloihin minne jarruputket menee, eihän ole alkavaa vuotoa.
Jos halvat keinot ensin niin
* akku kunnolla latinkiin
* laturin kunnon mittaus
* sulakkeet myös muut kuin suoraan jarruihin liittyvät
* jos ABS anturi olisi rikki niin oikea testeri näyttää kyllä mikä niistä.
Jos pyöränlaakeri löysällä on Esson baari juttuja, toki jos stefan on laittanut liian syvälle napaan niin anturi ei osaa lukea pyörimisnopeuttaEnää en osta kuin alkuperäisiä antureita ko.paikkaan .
* jarruvalokatkaisija olikin jo katsottu ja vaihdettu
* jarruvalojen pohjat siellä takana, onko hapettumaa , polttimot ehjät näinkin ratkesi eräs BAS herja...
* räplää sitä luistonesten poiskytkentänappia auton ollessa käynnissä, itsellä vika oli siinä katkaisijassa
* syttyykö herja heti kun auto käyntiin vai kun painat ensimmäisen kerran jarrua ?
* jarruputkien kunto. Uusimmatkin väyryset ovat nyt siinä iässä että putket ovat vähintään uusimiskunnossa. Pohjalevyt ja helman peitelevyt pois ja kurkkaus kaikkieen nurkkiin ja koloihin minne jarruputket menee, eihän ole alkavaa vuotoa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Tuo stefaliian syvällä juttu vastaa sitä laakeri väljää
samalla tavalla kumasakin anturin ja vastin kehän ilmarako meneen liian suureksi ja singnali pätkii
. .
samalla tavalla kumasakin anturin ja vastin kehän ilmarako meneen liian suureksi ja singnali pätkii
. .
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 22.09.2020 20:02
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
FinlandMerceds kirjoitti:Tuo stefaliian syvällä juttu vastaa sitä laakeri väljää
samalla tavalla kumasakin anturin ja vastin kehän ilmarako meneen liian suureksi ja singnali . .
Juuh, mutta kun :
vaikka laitettiin kontakti-spraytä abs pumpun liittimeen sekä jarrutehostimen 3-napaiseen, mitä monet sanoivat syyksi.
Itse pumpun hiilet ovat varmaankin kunnossa kun tekee 180barin paineet kelloon, mutta esp on vatttumainen jollei se toimi talvella.
Välystä eikä vätystä ole kuulemma renkaan laakereissa, sitten on vielä mittaava pyörien hammaskehä, mutta minä en itse abs antureita alkaisi etsimään vikoja niistä, kun kerran nollaa manuaalisesti ja sitten starttaa niin tulee heti esp-vika..
Paljon on puhuttu abs:n piirikortin juotoksista, siihen pääsee käsiksi vain irroittamalla abs:n onneksi on helpossa paikkaa.
Eli kun manuaalisen vian nollauksen jälkeen auto käyntiin niin heti tulee esp herja
olisko kuitenkin vika hammaskehässä vaikkei auto liiku?
Kyselee yx tyhmä autocom:n käyttäjä.
kiitos etukäteen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Kontakti-spray ei korjaa vialisia osia, rikkinäisi johtojafinnjet6809 kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Tuo stefaliian syvällä juttu vastaa sitä laakeri väljää
samalla tavalla kumasakin anturin ja vastin kehän ilmarako meneen liian suureksi ja singnali . .
Juuh, mutta kun :
vaikka laitettiin kontakti-spraytä abs pumpun liittimeen sekä jarrutehostimen 3-napaiseen, mitä monet sanoivat syyksi.
Itse pumpun hiilet ovat varmaankin kunnossa kun tekee 180barin paineet kelloon, mutta esp on vatttumainen jollei se toimi talvella.
Välystä eikä vätystä ole kuulemma renkaan laakereissa, sitten on vielä mittaava pyörien hammaskehä, mutta minä en itse abs antureita alkaisi etsimään vikoja niistä, kun kerran nollaa manuaalisesti ja sitten starttaa niin tulee heti esp-vika..
Paljon on puhuttu abs:n piirikortin juotoksista, siihen pääsee käsiksi vain irroittamalla abs:n onneksi on helpossa paikkaa.
Eli kun manuaalisen vian nollauksen jälkeen auto käyntiin niin heti tulee esp herja
olisko kuitenkin vika hammaskehässä vaikkei auto liiku?
Kyselee yx tyhmä autocom:n käyttäjä.
kiitos etukäteen.
ja yhä edeleen ihmetellen että miten testeri kertoisi että kumalla puolella
(siis ensinäkin kummala puolella mitä? )
Ko koodihan on ulko muistista painentunistimesta
ja siis jos se koodin arpomis vekotin yhtään oikeen näytää
. .
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 22.09.2020 20:02
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
FinlandMerceds kirjoitti:Kontakti-spray ei korjaa vialisia osia, rikkinäisi johtojafinnjet6809 kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Tuo stefaliian syvällä juttu vastaa sitä laakeri väljää
samalla tavalla kumasakin anturin ja vastin kehän ilmarako meneen liian suureksi ja singnali . .
Juuh, mutta kun :
vaikka laitettiin kontakti-spraytä abs pumpun liittimeen sekä jarrutehostimen 3-napaiseen, mitä monet sanoivat syyksi.
Itse pumpun hiilet ovat varmaankin kunnossa kun tekee 180barin paineet kelloon, mutta esp on vatttumainen jollei se toimi talvella.
Välystä eikä vätystä ole kuulemma renkaan laakereissa, sitten on vielä mittaava pyörien hammaskehä, mutta minä en itse abs antureita alkaisi etsimään vikoja niistä, kun kerran nollaa manuaalisesti ja sitten starttaa niin tulee heti esp-vika..
Paljon on puhuttu abs:n piirikortin juotoksista, siihen pääsee käsiksi vain irroittamalla abs:n onneksi on helpossa paikkaa.
Eli kun manuaalisen vian nollauksen jälkeen auto käyntiin niin heti tulee esp herja
olisko kuitenkin vika hammaskehässä vaikkei auto liiku?
Kyselee yx tyhmä autocom:n käyttäjä.
kiitos etukäteen.
ja yhä edeleen ihmetellen että miten testeri kertoisi että kumalla puolella
(siis ensinäkin kummala puolella mitä? )
Ko koodihan on ulko muistista painentunistimesta
ja siis jos se koodin arpomis vekotin yhtään oikeen näytää
.
Jooh , eli meinasin että olsiko autocom sen verran fiksu että osaisi sanoa että sen ja sen pyörän anturi fault-arvo, mutta näemmä ei.
kontakti-spray oli vakio kamaa tuossa autossa koska se oli seissyt ulkona pari vuotta, siitä hapettu aivan kaikki, täysi romu.
omistaja vaan tahtoi seisottaa korjaamon pihalla, ei mitään kiirettä tyyliin.
sittenhän siitä meni virtalukko 400e, taka-sama 300e jne jne..
aivan omaa tyhmyyttään
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt
Kaipa se arvomme koodin sen pyörän osaisi jotenkin kertoa,finnjet6809 kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Kontakti-spray ei korjaa vialisia osia, rikkinäisi johtojafinnjet6809 kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Tuo stefaliian syvällä juttu vastaa sitä laakeri väljää
samalla tavalla kumasakin anturin ja vastin kehän ilmarako meneen liian suureksi ja singnali . .
Juuh, mutta kun :
vaikka laitettiin kontakti-spraytä abs pumpun liittimeen sekä jarrutehostimen 3-napaiseen, mitä monet sanoivat syyksi.
Itse pumpun hiilet ovat varmaankin kunnossa kun tekee 180barin paineet kelloon, mutta esp on vatttumainen jollei se toimi talvella.
Välystä eikä vätystä ole kuulemma renkaan laakereissa, sitten on vielä mittaava pyörien hammaskehä, mutta minä en itse abs antureita alkaisi etsimään vikoja niistä, kun kerran nollaa manuaalisesti ja sitten starttaa niin tulee heti esp-vika..
Paljon on puhuttu abs:n piirikortin juotoksista, siihen pääsee käsiksi vain irroittamalla abs:n onneksi on helpossa paikkaa.
Eli kun manuaalisen vian nollauksen jälkeen auto käyntiin niin heti tulee esp herja
olisko kuitenkin vika hammaskehässä vaikkei auto liiku?
Kyselee yx tyhmä autocom:n käyttäjä.
kiitos etukäteen.
ja yhä edeleen ihmetellen että miten testeri kertoisi että kumalla puolella
(siis ensinäkin kummala puolella mitä? )
Ko koodihan on ulko muistista painentunistimesta
ja siis jos se koodin arpomis vekotin yhtään oikeen näytää
.
Jooh , eli meinasin että olsiko autocom sen verran fiksu että osaisi sanoa että sen ja sen pyörän anturi fault-arvo, mutta näemmä ei.
kontakti-spray oli vakio kamaa tuossa autossa koska se oli seissyt ulkona pari vuotta, siitä hapettu aivan kaikki, täysi romu.
omistaja vaan tahtoi seisottaa korjaamon pihalla, ei mitään kiirettä tyyliin.
sittenhän siitä meni virtalukko 400e, taka-sama 300e jne jne..
aivan omaa tyhmyyttään
siis jos vika siellä päin olisi
vaan miksipä niitä ihmetellä kun kertoo vvaivan olevan vallan muualla
. .
Mökkillä
'
'
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Pojan W210:ssa alkoi ABS,BAS ja ESP virheet tulemaan noin 15 min ajon jälkeen. Virheet poistuu sammuttamalla auton, mutta silloin kun virheet on ruudulla ABS ja ESP eivät toimi.
Posti toi juuri uuden oskilloskoopin niin voin tarkkailla jännitteitä ajon aikana kun virheet tulee esiin.
Veikkaisin, että jotenkin liittyy kosteuteen, kun virheet tulee useammin silloin kun auto on yön ulkona, eikä tallissa laitettavana.
Tuleeko kokeneemmilla mieleen, että mitkä kytkennät ovat arimpia kosteudelle?
Posti toi juuri uuden oskilloskoopin niin voin tarkkailla jännitteitä ajon aikana kun virheet tulee esiin.
Veikkaisin, että jotenkin liittyy kosteuteen, kun virheet tulee useammin silloin kun auto on yön ulkona, eikä tallissa laitettavana.
Tuleeko kokeneemmilla mieleen, että mitkä kytkennät ovat arimpia kosteudelle?
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Hmm.
Tuo alkoi tulemaan oikeastaan heti kun laitoin opetuspolkimen kiinni, voisikohan se häiritä jarrupoljinta ja saada vian aikaiseksi?
Tuo alkoi tulemaan oikeastaan heti kun laitoin opetuspolkimen kiinni, voisikohan se häiritä jarrupoljinta ja saada vian aikaiseksi?
-
- Mersumies
- Viestit: 2319
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Sitä voimme vain arvailla mutta jos peruuttaisi toimenpiteen eli ottaisi sen opetuspolkimen pois niin sillähän se selviäisi?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Riippunee hyvinkin paljon asenuksestaE200kompressor kirjoitti: ↑To 12.01.2023 22:20Sitä voimme vain arvailla mutta jos peruuttaisi toimenpiteen eli ottaisi sen opetuspolkimen pois niin sillähän se selviäisi?
jos se opetus systeemi yhtään painaa jarrupoljinta vaikka jarruvalo ei vielä edes pala
ta poljin i ihan ei paludu niin systeemi sekoaa,
saatika jos sen katksin on saanut tölväisyn asentelun yhteydessä
Mökkillä
'
'
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Se on juuri sellainen jarrupoljinta painava ratkaisu, hmm pirullinen ongelma, kun ostin tuon auton pojan harjoittelua varten.
Onko se jarruvalon kytkin joka tuossa on noin herkkä?
Pitääköhän tehdä sille jokin mikrokontrolleri jolla saa säädettyä signaalia.
Täytyy ottaa poljin pois ja ajaa itse pari koelenkkiä.
Onko se jarruvalon kytkin joka tuossa on noin herkkä?
Pitääköhän tehdä sille jokin mikrokontrolleri jolla saa säädettyä signaalia.
Täytyy ottaa poljin pois ja ajaa itse pari koelenkkiä.
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Ongelma selvisi, se oli se opetuspoljin joka sekoitti, tätyy katsoa saako sen paremmin asennettua, vai tarvitseeko tehdä jokin välimokkula jarruvalon kytkimelle
-
- Mersumies
- Viestit: 2319
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 - BAS ESP valo palaa, vikakoodit luettu - mitäs nyt?
Sillä jarruvalokytkimellä on tosiaan (kuten FinlandMercedes totesi) muukin funktio kuin jarruvalon sytyttäminen ja sen asennuksesta se kara muistaakseni piti vetää kokonaan ulos jotta oikea liikerata saavutetaan.
Se jarruvalokatkaisin ohjaa ainakin myös vakionopeussäätimen poiskytkentää eli jos se vähänkin roikkuu pois vapaa-asennosta, tulee virheilmoitus.
Lyhyesti, jos käytät opetuspoljinta niin varmista ettei se paina yhtään jarrupoljinta.