S211 takaluukku ongelma
S211 takaluukku ongelma
Autossani on sähköhydraulinen takaluukku, eli avaus ja sulkeminen nappia painamalla. Tämä ominaisuus toimii moitteetta, sen sijaan "imutoiminto" ei toimi. Luukku jää siis vähän raolleen. Autocom antoi joitain taka SAMiin, ja takaluukkuun viittaavia vikakoodeja, mutta ei niistä oikein selvinnyt mitään. Staria olen yrittänyt metsästää, mutta ne tuntuu kadonneen koko maasta. Onko kenelläkään ehdotuksia, mistä lähtisi hakemaan vikaa?
E350CDI&A180CDI
Re: S211 takaluukku ongelma
En oo farkkujuttuja paljoa seurannut mutta muistelen että oli threadi missä lukon mikrokytin oli rikki, toinen juttu missä lukituslenkkiä vähän siirtämällä alkoi toimimaan. Mikä on 'Etelä-Pohojanmaa' ?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Miläs ton mikrokytkimen toteaa ehjäksi tai särkyneeksi? Tässä tapauksessa EP tarkoittaa Nurmoa.MiHe kirjoitti:En oo farkkujuttuja paljoa seurannut mutta muistelen että oli threadi missä lukon mikrokytin oli rikki, toinen juttu missä lukituslenkkiä vähän siirtämällä alkoi toimimaan. Mikä on 'Etelä-Pohojanmaa' ?
E350CDI&A180CDI
En tiä onko siihen DIY konsteja, mulla olis vaan stari ollut mahdollista kiikuttaa ens viikolla Virroille niin sillä kyselin mutta on Nurmoosta siine matkaa...ssuvik kirjoitti:Miläs ton mikrokytkimen toteaa ehjäksi tai särkyneeksi? Tässä tapauksessa EP tarkoittaa Nurmoa.MiHe kirjoitti:En oo farkkujuttuja paljoa seurannut mutta muistelen että oli threadi missä lukon mikrokytin oli rikki, toinen juttu missä lukituslenkkiä vähän siirtämällä alkoi toimimaan. Mikä on 'Etelä-Pohojanmaa' ?
Edit: niin ja tarkennetaan että Virrathan EI ole pohjanmaata mutta Alavus jo on...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
X204 320CDI -08
Ei mulle ole ongelma pyörähtää Virroilla, jos voidaan starilla siinä katsoa? Rouva on taas vinkunu Keskiselle monta viikkoa, saan senkin loppumaan kun pudotan sen siihen siksi aikaa.
E350CDI&A180CDI
MiHen kanssa tutkittiin starilla takaluukun sielunelämää. Tai MiHe tutki, ja minä seurasin sivusta
Tarkkaa vikapaikkaa ei saatu selville, mutta monta asiaa saatiin suljettua pois, ja nyt on jäljellä kolme todennäköistä aiheuttajaa. Luultavasti vika on jossakin näistä:
- takaluukun lukon ja lukon ohjainboksin väliltä on joku johto poikki
- edellä mainitusta johtosarjasta on joku liitin löysällä, pinni poikki tms.
- lukko on mekaanisesti hajonnut jostakin kohtaa
Tutkin näitä huomenissa. Ei enää tänään nappaa, ku pitää käydä terassilla katsomassa karhua suoraan silmiin.
- takaluukun lukon ja lukon ohjainboksin väliltä on joku johto poikki
- edellä mainitusta johtosarjasta on joku liitin löysällä, pinni poikki tms.
- lukko on mekaanisesti hajonnut jostakin kohtaa
Tutkin näitä huomenissa. Ei enää tänään nappaa, ku pitää käydä terassilla katsomassa karhua suoraan silmiin.
E350CDI&A180CDI
Toivottavasti syy on löysässä liittimessä (ohjainlaitteen seudulla kun oli kuulemma jouduttu aiemmin ropeltamaan kilven valojen vuoksi, vikakoodeja ei päälläolevia ollut kuin lukkomoottorin oikea ja vasen pyöritys, tallennettuina oli vähän kaikkea luukun avaukseen ja sulkeutumiseen liittyvää). Oudoksi tuon vain tekee että lukkomooottoria ohjatessa (vikakoodin mukainen diagnoosi) eivät mittausarvot muuttuneet ja moottorilta kuuluu kyllä lyhyt surahdus molempiin suuntiin ja luukku auki kun katsottiin niin lukon lipake värähtää vähän mutta ei liiku. Eli ohjaus menee mutta moottori ei saa lipaketta liikkeelle, onko kellään itse lukkomoottori/lukitusmekanismi antautunut noin?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
X204 320CDI -08
Eilen illalla purin takaluukun verhoilun pois, ja rupesin tutkimaan starin tarjoamia vikapaikkoja. Kaikki liittimet oli kiinni, ja pinnit ehjiä. Sen jälkeen mittasin johdot, ja kaikki skulaa niinkuin pitääkin. Eli taitaa olla niin, että lukko on hajonnut
Pitää rueta metsästämään eBaystä uutta. Wituttaa vaan jo valmiiksi se verhoilun kanssa leikkiminen. Ne ei ole ikinä totelleet mua. Jumalauta että teki lujaa mieli mäntätä koko eemeli lekalla kasaan, kun se saatanan verhoilu ei suostunut menemään takaisin paikalleen. Pois kyllä lähti nätisti.
E: Niin ja koitinhan mä myös säätää sitä vastapalaa. Mikä sen nimi ny olikaan. Sillä ei ollut mitään vaikutusta. Ihmetyttää vaan, että siihen säädettävään pulikkaan on merkattu asteikko säätämistä varten, mutta siinä pellissä, misssä se on kiinni, ei ole mitään keskikohdan merkkejä tms. Mikä logiikka siinä on olevinaan?
E: Niin ja koitinhan mä myös säätää sitä vastapalaa. Mikä sen nimi ny olikaan. Sillä ei ollut mitään vaikutusta. Ihmetyttää vaan, että siihen säädettävään pulikkaan on merkattu asteikko säätämistä varten, mutta siinä pellissä, misssä se on kiinni, ei ole mitään keskikohdan merkkejä tms. Mikä logiikka siinä on olevinaan?
E350CDI&A180CDI