dealer kirjoitti:Online ohjelmointiin ei tarvitse Vehoa, virallinen Star riittää. Ohjelmointihan ei ole kallis toimenpide mutta toki uusi johdinlevy jonkun satasen kalliimmaksi tulee kuin tunnistimen vaihto vanhaan.
Meillä on tehty molemmilla tavoilla, uusi johdinlevy maksaa aika lailla tonnin ja siihen työt + öljyt + tiivisteet + pultit päälle.
Jos vaihtaa vain kierroslukutunnistimet homma on paljon halvempi, ja luonnollisesti epävarmempi lopputulos. Korjauttaminen EI siis onnistu aina vaikka missä korjautat, eikä korjattu johdinlevy välttämättä ole pitkäikäinen.
On se hienoa, että pohjanmaalla onnistuu korjaus AINA
Vakavasti puhuen, aina on riskejä. Joskus niitä voi olla perusteltua (taloudellisia) ottaa. Tärkeää on, että on vikakoodit laatikosta, että osaavat korjata oikean osan. Piilevät viat on vaikea korjata, ilman kunnolista vikakertomusta.
Joskus kävi niin, että valtuutetussa Mercedes jälleenmyyjän liikeessä laatikon öljynvaihdon yhteydessä, jäi öljypohjan tiiviste vuotamaan. No, ajattelin, että kun ei ollut paha, ja kyse oli kesäkäytössä olleesta autosta, niin sovin huollon kanssa, että korjataan seuraavassa huollossa. Vaimo ystävällisesti huolehti aina laittaa uuden pahvin auton alle.
Kävi kuitenkin niin, että siinä kohtaa huolto työnjohtaja tuli huono muistiseksi, eikä "työ-takuu" korjaus enään onnistunut. Olisi halunnut n.500€ siitä...