OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juzu3
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 17.11.2012 10:39

OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Viesti Kirjoittaja juzu3 »

Moro!

Onko kellään kokemusta/tietoa em.moottorin kovemmasta virityksestä? Millä palikoilla lähtis tekemään/löytyykö mm.erilaista/isompaa turboa joka sopis suoraan paikoilleen jne. Mitä mahtaa laatikko/muut voimalinjat kestää? Softa löytyy jo ja pikkusen kireempi ohjelma on tulossa mutta kun vpimaa kaipais oikeen reilusti lisää.
Vito 116cdi 4x4 -12
Suzuki GSXR 1000 -06
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei voi olla kovin vaikea homma löytää sopivia osia jos se softa jo on valmiina. Toista se olisi jos pitäisi softaa sovittaa valmiisiin viriosiin.

Jos ottaisit softat foorumin sponsorilta niin saisit varmaan hyvät ohjeet vaihto-osille ja tietoa paikkojen kestävyydestä ja jopa valitsemillesi osille miellyttävästi ajettavan auton.
juzu3
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 17.11.2012 10:39

Re: OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Viesti Kirjoittaja juzu3 »

Siis nyt on yksi softaversio paikoillaan ja tulossa toinen,itsekin softia asennan,pääosin tosin keskitytty raskaskalustoon. Nää kysymykset lähinnä tänne siksi että jos jollain kokemusta eri osista/tarkempaa tietoa kestävyydestä voimansiirron ja koneen puolella niin ideoita otetaan vastaam. Softallisesti on nyt se n.200hv ja seuraavassa versiossa nipistetään hiukan lisää sinne mihin pelkällä softalla päästään,eli n.10-20hv nykyseen lisää. Sitten alkaa varmaan vaatimaan jo osien vaihtoa ja tietenkin silloin tehdään softaversio nro.3 osille sopivaksi. Se mitä nyt kaipasin oli ajatuksia/kommentteja jos jollain on kokemusta tähän kombinaatioon reilumman virityksen teosta, om651+automaatti+4x4. Kutoskoneisen oisin ostanu jos sitä tehdas ois nelikkona tehnyt..
Vito 116cdi 4x4 -12
Suzuki GSXR 1000 -06
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

4x4 vito niin jakolaatiko on heikko paikka,
Jonkun verean kun vääntöjä lisäilee niin
Laatikkon lisää levyjä, kuten muisakin
Samat "heikot" kohdat muutenkin
kuin vastaavilla teknikkolla olevissa
Henkilömalleissa,

Siinä asentaako vain muiden tekemiä ohjelmia
vai tekekö ohjelmanalusta loppuun itse
Ja sen jälkeen asentaa sen on kyllä Iso ero
Tälläkin palstalla on muutama jotka
sen tekevät alusta loppun itse moneen mallin
Mökkillä
'
juzu3
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 17.11.2012 10:39

Re: OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Viesti Kirjoittaja juzu3 »

Ok. Pitääpä tutkia nuita.

Tottakai siinä on eroa, että tekeekö itse/asentaako muiden tekemiä. Ja ite arvostan suuresti näitä kavereita jotka on ohjelmanteon jaksanu opetella, varsinkin tekemään hyvää ohjelmaa. Mulla ei siihen aika oo toistaseksi riittäny lyhyttä oppimäärää pidemmälle miten mikäkin ohjelma toimii jne. millä muutoksilla mitäkin saa aikaan. Siksi oon luottanut muiden tekemään ohjelmaan, mutta kuitenkin siten että tunnen softan tekijät henk.koht. ja pystyn heitä naamatusten näkemään enkä softaa ota mistään seitsemänneltä osapuolelta kiinasta kun halvalla saa. Vaan haluan aina tietää alkuperän ja teemme softat reaaliajassa kuhunkin ajoneuvoon asiakkaan toiveiden mukaisesti. Silloinhan se on "lähes" sama kuin itse tekisi,kun tietää mitä toinen tekee ja itse vain asentaa sitten viisaamman tekemän ohjelman. Jos joku katsoa haluaa, niin veisbuukista FinnTuning (suomeksi) tai FinskaKillar (ruotsiksi). Sivuista poiketen VoimaaComin kanssa ei enää meidän tiimillä ole juuri mitään tekemistä vaikka siellä niin monessa paikassa vielä lukee.
Vito 116cdi 4x4 -12
Suzuki GSXR 1000 -06
TuomasTee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 24.09.2010 16:00

Re: OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Viesti Kirjoittaja TuomasTee »

Virityksen lähtökohtia ajatellen, eikö tuossa ole yksi ahdin ja solenoidisuuttimet? Laatikkona ilmeisesti 5G:stä sellainen versio jonka ilmoitettu väännönkesto 380Nm. Onkohan tämän facelift 4x4:n jakolaatikon ketju yhtään kestävämpi kuin ennen faceliftiä?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM651 viritys (vito 116cdi 4x4)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

TuomasTee kirjoitti:Virityksen lähtökohtia ajatellen, eikö tuossa ole yksi ahdin ja solenoidisuuttimet? Laatikkona ilmeisesti 5G:stä sellainen versio jonka ilmoitettu väännönkesto 380Nm. Onkohan tämän facelift 4x4:n jakolaatikon ketju yhtään kestävämpi kuin ennen faceliftiä?
Ketju yhtähuono
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin