Vito 108D:stä ahdettu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Phase7
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 13.08.2012 22:43
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Vito 108D:stä ahdettu

Viesti Kirjoittaja Phase7 »

Morjensta taas. Meikäläisen murheenkryyni on taas työnalla, kun jouduin moottorinvaihtoon. Tää meni just niin oudosti kun voi mennä, nimittäin mun auto on 108D, mutta siinä oli ahdettu kone. Ostin purkuauton joka oli 110D, mutta siinä olikin ahtamaton kone. Moottori meni muuten paikoilleen, mutta muutama johto jäi moottorin kyljestä ilman paikkaa.
Nyt tässä valmiiksi mietin, että onkohan noilla moottoreilla muuta eroa kuin, että 110D on paikka turbon öljyputkelle siellä moottorin alaosassa. Tässä ahtamattomassakin on "paikka" samassa kohtaa, mutta reikää ei ole porattu.

Siis tietysti imu- ja pakosarja olivat erilaiset, mutta tarkoitan koneen sisäisiä eroja...

Osaatteko sanoa mitä muuta eroa moottorilohkoissa voisi olla ja millainen operaatio tuo 108D:n ahtaminen jälkeenpäin on. Osat mulla taitaa olla valmiina. :D
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Vito 108D:stä ahdettu

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Öljysuihkut puuttuu 108 deestä syöttöpumppu on 5,5 elementeillä turbon 6millisten sijaan.
kiertokangissakin on erona vaparissa aika paljo heikommat.
Kannentiiviste on heikko kohta molemmissa.
Kiertokanki tulee samaan tapaan kurkkamaan kyljestä pihalle kuin tavallisessakin 601:sessä.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Vastaa Viestiin