Hommasin tuollaisen 257tkm ajetun huonosti pidetyn mutta aika tervepeltisen viton, Se oli jäänyt katsastamatta ed. omstajalta pakokaasupäästöjen takia,
Jostain pajalta oli kerrottu että se johtuu viallisista suuttimista, kun hain auton se oli seissyt 3kk, käynnistyi ongelmitta ja se kulki mielestäni normaalisti eikä savuttanut,
Ei pitänyt supsutusta kun konetta kuuntelin,
Tietysti suuttimia voi olla rikki, sähkövika tai suuttimen toisaikainen jumiutuminen, Helvetin kalliita on ainakin uudet.
Turbo vika voisi olla ehkä todennäköisempi? se vika voi olla toisaikainen,
Kuinka paha homma turbon vaihto on tällaisessa?
Ajattelin tehdä ensiksi huollon eli kaikki öljyt/nesteen ja suodattimet ja venttiilikopan ajattelin käyttää pois koska sitä cdi/egr paskaa on varmasti koska autoa on huollettu todella huonosti muutenkin, Tämän jälkeen pakokaasu mittaukseen katsastusta varten.
Imusarjantiivisteet, venttiilikopantiiviste ja suuttimien pohjaprikat ajattelin hakea ainakin, mitä muuta tarvii vaihtaa samalla?
Minkä verran tähän menee moottoriöljyä? Mitä muuta kannattaa huollossa huomioida/vaihtaa samalla?
Koitin haulla etsiä mutta en löytänyt vastauksia,
CDI vehkeiden kanssa en ole juurikaan pelannut, tämä on eka minulle, Rivipumppuvehkeet enemmänkin tuttuja.
Vito 112 CDI -99 kysymyksiä
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Vito 112 CDI -99 kysymyksiä
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Vito 112 CDI -99 kysymyksiä
Ei muutakuin Starin nokkaan tutkailtavaksi niin näkee yhtä sun toista moottorin kunnosta ja vähän muualtakin.