Vito w639 ja rallattavat suuttimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
YELVITO
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 22.08.2015 22:37

Vito w639 ja rallattavat suuttimet

Viesti Kirjoittaja YELVITO »

Eli autona -05 vm Vito W639, 109CDI

Ajettu vasta vaivaiset 178tkm

Ongelmana on rallattavat suuttimet, eli pirunmoinen rallatus / pärinä tärinä yli 2000kierroksilla puolikaasulla, kokonaan kun avaa kaasun niin loppuu kun kierroksia tarpeeksi, ja ilman kaasua hiljainen tietysti

Onko noille mitään tehtävissä? Olen koittanut suuttimien putsausainetta X1R vai mikä lienee mutta suurempaa apua ei ole ollut

Auto toimii muuten normaalisti, käy nätisti ja kulkupuolikin on 88hv verran tallessa :lol:

Uudet suuttimet 4kpl saksasta vai huoltoa vai mitä suosittelette? Lähteekö suuttimet yleensä helpolla irti näistä?
YELVITO
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 22.08.2015 22:37

Re: Vito w639 ja rallattavat suuttimet

Viesti Kirjoittaja YELVITO »

Tulipahan tehtyy löytökin konehuoneesta, kohtuu tuore auto itselleni niin ei paljon kerinnyt tutkimaan. Löytyi "tuningboxi" commonrailin piuhojen välistä. Noh otin pois, eipä siitä muutosta tullut tuohon raksutukseen, huomasi kyllä että vähän vetoja hävisi mutta ei kyllä paljoa... huoh joku tuhlannut 148euroa tuohonkin vempeleeseen
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Vito w639 ja rallattavat suuttimet

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tästä äänestä on ollut täällä hiukan puhettakin.
Suuttimien ääntäminen osakaasulla tietyllä kierroslukualueella saattaa liittyä suuttimen rakenteeseekin.
Solenoidi tyyppisissä suuttimissa ruiskutuksen toiminnan kannalta tärkeä osa siellä suuttimen yläpäässä on pieni kuula, jolla säädellään ruiskutuksen alku ja loppuhetkeä, sähkösolenoidi liikuttelee sitä polttoaineen paineen avustuksella.
Bosch on kokeillut laittaa joihinkin suutinsarjoihin metallisen kuulan sijaan keraamisen, joka on kovempi ja kestävämpi.
Uutena pelaa hienosti, mutta hiukankaan kun suutin kuluu, tai sitä muuten roplataan, niin alkaa ääntämään.
Eli kyseessä, tässä tapauksessa saattaisi olla "ominaisuus".
Jos vika on em, niin ei särje mitään, rapina tulee esiruiskutuksen osittaisesta "epäonnistumisesta", se on määrällisesti niin pieni määrä, että se saa aikaan vaan ei toivottua ääntä, ei muuta.
Toivottavasti selvensi asiaa.

Onkohan autossa enää alkuperäiset suuttimetkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin