W211 -05 valot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 21.10.2015 10:41
ViestiLähetetty: Ke 21.10.2015 11:06
Vaihdoin 2005 w211 uudet xenon umpiot, ja nyt ne ei käynnistäessä enää tee sitä liikettä alussa. Vanhoissa umpioissa se jotenkin sääti ne puolelta toiselle kun käynnisti. Mikähän voisi olla vikana. Muuten valot pelaa ja on tosi hyvät. Ostin uudet Modificarsilta.

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ke 21.10.2015 14:15
Niissä uusissa ei ole niitä moottoreita, jotka liikuttelee niitä projektoreita.
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15
ViestiLähetetty: Ke 21.10.2015 14:56
Onko sulla autossa Bi-xenon ja ILS-varuste?
Autossa toimii xenon-valojen säätö ylös/alas startatessa? Sivuttaissäätö ei toimi?

Ymmärsinkö oikein?
Noissa varaosaumpioissa (ei alkuperäinen) tuskin on tuota sivuttaissäätöä, elikkä ils-järjestelmää.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 21.10.2015 10:41
ViestiLähetetty: To 22.10.2015 06:46
Joo BI-Xenonit, mutta mikään säätö ei toimi. Vanhojen kanssa ihan identtiset umpiot, ja säätömoottoritkin on samanlaiset mutta mitään ei tapahdu. Alla selostus Modificar:n ilmoituksesta.


Dectane-ajovalot Mercedes-Benz W211 E-class 02-06


Dectane-ajovalot Mercedes-Benz W211 E-class 02-06
Tuotenumero: SWMB15DCHID

Uutta ja nuorempaa ilmettä keulalle tyylikkäillä ajovaloilla.

Säätömoottorit kuuluvat toimitukseen
E-hyväksytyt
Xenon-hyväksytty
Autoihin, joissa alunperin tehtaan xenonit.
Parihinta
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: To 22.10.2015 08:55
Kuva

Onko sulla nuo molemmat ballastit siellä kiinni? Tuo Kuvassa oleva ylempi on itse ballasti xenon polttimolle ja tuo alempi ballasti (vai mikä onkaan), on sitten niille säätömoottoreille.
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 30.08.2013 02:26
ViestiLähetetty: To 22.10.2015 15:05
Mulla W211 -04 sedan ja osin samoja ongelmia.
Aikaisemmissa viestiketjuissa juttua.
Tällä hetkellä valot näyttää hyvin mutta eivät tee sitä self-testiä käynnistettäessä niinkuin monella muullakin on käynyt.
Kukaan ei ole ainakaan julkaissut kunnollista tietoa jos on saanut asian ratkaistua.
Säätelin eilen noita valoja starilla ja tulin sellaiseen lopputulokseen että valojen NOLLA-ASEMA säätö jäi kesken kun
korkeusanturit antavat vääriä lukemia. Yritin ajaa auton erilaisiin paikkoihin vaan en saanut kalibroitua etu-ja takapäätä yhtäaikaisiin sopiviin arvoihin.
Kokeilin toisella alustamallilla ja säätö meni läpi mutta väärä alusta ja valot näytti metrin liian ylös.
Kun auton sammutti ja käynnisti uudestaan niin valot palautuivat normi asentoon eli on siellä jotain elämää.
Vikakoodit 9002 ja 9003 tiedonsiirtohäiriöt blaablaablaa....
Laitan viikonloppuna tunkin kanssa valot kondikseen.
Löysin nimittäin yhdestä aiemmasta ketjusta jutun jossa juurikin tuo nolla-asema säätö ratkaisi asian ja oli jouduttu tekemään tunkkia apuna käyttäen.
Pistä vaikka yv:llä yhteystietosi niin koitetaan ratkaista tämä monia kiusaava mysteeri :idea:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 30.08.2013 02:26
ViestiLähetetty: La 24.10.2015 13:04
Ei auta nolla-aseman säätö itsetasauksen toimintaan eli vikakoodit edelleen päällä.
Tässä on nyt jotain jäänyt huomaamatta jotenka joku viisaampi voisi kertoa miten tuo on ratkaistavissa ettei turhaan tarvitsisi purkaa
koko kotteroa ja mitata jännitteitä sieltä sun täältä. Koska näitä kyseisiä vikoja on niin monella niin niillä täytyy olla joku yhdistävä tekijä.
Jään odottelemaan "viisaita" neuvoja ja kommentteja asiaan :clap:

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 09.01.2015 13:34
ViestiLähetetty: La 21.11.2015 21:15
Olisi pitänyt uskoa että halvalla ei saa hyvää.
Asensin myös nuo Dectanen umpiot.
Tekee startatessa säädön alas/ylös/alas.
Omasta mielestäni omilla umpioilla teki vain alas/ylös säädön startatessa.
Lisäksi säätö pitkille vaihtaessa lakkasi toimimasta.

Onko joku saanut ratkaistua omat ongelmat ko. umpioden kanssa?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 30.08.2013 02:26
ViestiLähetetty: Ke 30.03.2016 14:55
Nostellaanpa tätä ketjua.
Onko kukaan löytänyt näihin ongelmiin konkreettista ratkaisua?
Vai onko ainut keino ostaa alkuperäiset valoyksiköt ja merkkiliikkeen työ siihen lisäksi?!
Laittakaa ihmeessä tietoa jos jollakin sitä on.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ti 06.04.2010 17:56
Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
ViestiLähetetty: To 31.03.2016 23:38
Tuntuu jotenkin siltä, että valojen korkeusohjaus ei osaa lukea alustan antureista tulevaa dataa oikein. Starilla pitäs mun mielestä pystyä ohjaamaan valoa manuaalisesti, sillä vois kokeilla että liikkuko säätö oikeaan suuntaan vai ei.

Toi ylös alas ylös johtuu varmaan halpisumpion simppelimmästä ohjauslogiikasta. Säätömoottreiden pitää tietää rajansa, näinollen ne ajaa itsensä ääriasentoihin kun valot laittaan päälle.
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------

Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi

Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 30.08.2013 02:26
ViestiLähetetty: La 02.04.2016 09:31
Starilla pystyy tuossa mun tapauksessakin liikuttelemaan valoja ja tekemään ns. nolla-aseman säädön.
Ohjainyksiköthän ovat alkuperäiset eli pelkkä valoyksikkö on vaihdettu.
Ja tarkennukseksi vielä että kaikilla (myös minulla) nuo valot eivät tee käynnistyksen yhteydessä minkäänlaista liikettä mihinkään suuntaan.
Tähän kun saataisiin ratkaisu niin hyvä olisi. Näitä samoja ongelmia tuntuu olevan yhdellä jos toisella.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 14.04.2003 21:43
Paikkakunta: Sipoo
ViestiLähetetty: Ma 04.09.2017 16:02
Olen just vaihtamassa tuollaisia tarvikevaloja ja näissä alkuperäisissä on ilmeisesti noi "kaarivalot" joita näissä tarvikkeissa ei ole. No ei siinä mitään ilmankin tulee toimeen, mutta suurin ongelma on noissa "ballasti" boxeissa. Itse ajovalon boxi meni ihan heittämällä, mutta tuo kuvassakin näkyvä alempi boxi on "liittimeltään" aivan erillainen kuin noissa alkuperäisissä, tuossa ilmeisesti noiden kaarivalojen aivot? Pitääkö tuo boxi jättää pois vai mitä pitää tehdä. Ei harmainta aavistusta mikä boxi noihin tarvikkeisiin kuuluu??

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 30.08.2013 02:26
ViestiLähetetty: Ma 04.09.2017 21:25
BRC kirjoitti:Olen just vaihtamassa tuollaisia tarvikevaloja ja näissä alkuperäisissä on ilmeisesti noi "kaarivalot" joita näissä tarvikkeissa ei ole. No ei siinä mitään ilmankin tulee toimeen, mutta suurin ongelma on noissa "ballasti" boxeissa. Itse ajovalon boxi meni ihan heittämällä, mutta tuo kuvassakin näkyvä alempi boxi on "liittimeltään" aivan erillainen kuin noissa alkuperäisissä, tuossa ilmeisesti noiden kaarivalojen aivot? Pitääkö tuo boxi jättää pois vai mitä pitää tehdä. Ei harmainta aavistusta mikä boxi noihin tarvikkeisiin kuuluu??

Joo sulla on vääränmalliset lamput nyt menossa siihen autoon.
Nuo alemmat boxit on juurikin bi-xenon valojen korkeudensäätö boxit ja jos niitä ei asenna niin valojen korkeussäätö ei toimi.
Ota autosi win numerolla oikea varaosanumero vaikka marmoritiskiltä ja sitten etsi autoosi sopivat tarvikelamput.
Boxien pitää sopia liittimiin muuten tulee vaikeuksia. Taikasana tuossa kuvassa olevista lampuista on juurikin "bi-xenon"

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 30.08.2016 20:32
ViestiLähetetty: Ti 16.10.2018 20:36
onko -06 vuotisessa faceliftissäm erisysteemi, en ainakaan peilin kanssa löytänyt kuin yhden purkin umpion alta.

https://www.merteil.fi/fin/xenon_sytyti ... -28606-8-4

tuommoisella numerolla oleva on ja ohjaako tämä siis molempia sekä valon säätöä että valoa ylipäätään.
Ongelmana siis valo, joka palaa välillä ihan hyvin ja kirkkaasti, mutta välillä kesken ajoa sammuun oikealta puolelta ja ei syty uudelleen. voiko olla että jossain kohtosarjassa vika, tai onko tuossa esim umpion sisällä joku vaihdettava piuha? "right beam dipped" vikakoodi tulee näyttöön ja välillä herjaa ils ominaisuudesta.

Vai kannattaako suosiolla tilata ebaystä tuommoinen?

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi